Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kriz Yönetimi ve Kriz Döneminde İletişim

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kriz Yönetimi ve Kriz Döneminde İletişim"— Sunum transkripti:

1 Kriz Yönetimi ve Kriz Döneminde İletişim
Halkla İlişkiler -6 Kriz Yönetimi ve Kriz Döneminde İletişim

2 Kriz nedir? Bir kurumun üst düzey hedeflerini tehdit eden
Kurumun sürekliliğini tehlikeye sokan Paydaşlarla ilişkileri orta ve uzun vadede etkileyebilecek Öngörme mekanizmalarının yetersiz kaldığı durumlar

3 Beklenmeyen ve önceden sezilmeyen gerilim durumları

4 Kriz Sorunun çözümü için çok kısa süreniz var
ACİL TEPKİ VER (DOĞRU TEPKİ) Buhran, bunalım

5 Kriz Yönetimi – Kriz İletişimi Yönetimi
Krizlere hazırlıklı olma Önceden planlama yapma Stratejik hareket etme

6 Neler krizdir? Siyasi gelişme Çalışanların hatası
Yöneticilerin bir beyanı Çevre felaketi Üretim hatası Dedikodu Şiddet içeren bir olay (gasp, tecavüz, cinayet)

7 Kriz Örnekleri Bir Dönem İtalyan Şirketleri
Kuş Gribi ve Tavuk Şirketleri Bakanlık açıklamasıyla teşhir edilen firmalar Leyla Zana Krizi ve LCW KFC Çalışanı (Tükürük ve İdrar karıştırma) Burger King (Lavaboda banyo yapma) Mey İçki (Sahte Rakılar) Gezi Parkı Olayları GermanWings kazası

8 Kriz Oldu Ne Yapacağız ŞİMDİ?
Önleyici Aksiyon Stratejileri Saldırgan Karşılık Stratejileri Savunmacı Karşılık Stratejileri Oyalayıcı İletişim Stratejileri Sesli Üzüntü Bildirme Stratejileri Düzeltici Davranış Stratejileri

9 Önleyici Aksiyon Stratejileri
Önceden yanlış olduğunu kanıtlama Bir araştırma yapılmış, kamuoyuna sızacak Bu gece işletmede cinayet oldu yarın tüm basında İLK BİZ KONUŞALIM

10 Saldırgan Karşılık Stratejileri
Ne yap ne et…. KARŞI TARAFI KÖTÜ DURUMDA BIRAK

11 St.1: ATAK Onlar kötü niyetli Abartıyorlar
Apikoğlu Sucukları % 100 DANA İçerikte «Tavuk» da olabilir TARAFSIZ YORUM YAPTIRMA: Ali Atıf Bir Makineler değişiyor zaten

12 St.2:Utandırma ve Şok Karşı tarafı aşağılıyoruz beyler
Onlar yanlış biliyor Onlar ne kadar cahilllll Duygusal tespitler yap

13 St.3:TEHDİT Kötü haberlerin kaynağını bulup gereğini yapacağız
DAVA AÇACAĞIZ Sürüm sürüm süründüreceğiz

14 SAVUNMACI KARŞILIK STRATEJİLERİ
İnkar Mazaret Temize Çıkarma

15 Str.4: İNKAR Bize suç atıyorsunuz. Böyle bir olay hiç yaşanmadı ki!!!!!!! Biz yapmadık (ONLAR YAPTI) Yazılım firması (Korsan yazılımlar etkiledi)

16 Str.5: MAZARET Dış etkenlerden kaynaklandı Hava koşulları gibi mesela
Ekonomik krizin etkileri…. Amaç: Kendi sorumluluğumuzu minimuma indirmek Kimsenin kontrolünde olmayan faktörler PROBLEMİ oluşturdu

17 Str.6:Temize Çıkarma Yaptım ama sor bakalım niye yaptım
HEP BİR GÜZEL NEDEN VARDIR İyi niyetle başka bir şey yapmaya çalışırken ortaya çıktı NAPALIMMM Lütfen bir de bizim bakış açımızla olaya bakınnn NE YÜCE AMAÇLAR İÇİN BU oldu bir bilseniz Hafifletici sebepler bulma yarışı stratejisi

18 Oyalayıcı İletişim Stratejileri
Taviz Verme Sokulganlık İlgi Kesme Yeniden Etkileme

19 Str.7: Taviz Verme Hedef kitleye birşeyler sun, iletişimi kuvvetlendir
Verilen taviz: DEĞERLİ OLMALI Hediyeler de sunulabilir

20 Str.8: SOKULGANLIK Hedef kitleye ilgisiz tavizler verme
İlgisiz hediyeler sunma ELEŞTİRİDEN KAÇIP, KRİZDEN UZAĞA ÇEK Etik DEĞİLLLLLLL

21 Str.9:İLGİ KESME Krizi oluşturanları uzaklaştır
BİZ DEĞİLDİK Kİ ZATEN, ONLARDI CEO’yu kov Şef ya da ustabaşını AT! Hata bizim değil, onların

22 Str.10: YENİDEN ETİKETLEME
Söylenti çıkan ürünü bıraktık (SUPER SIZE) Skandal şubeyi kapattık Sessizce İSİM değiştirdik KRİZLE hatırlanan ad KÖTÜYDÜ

23 Sesli Üzüntü Bildirme Stratejileri
Kaygı Bildirme Başsağlığı Pişmanlık Özür Dileme

24 Str.11: KAYGI BİLDİRME Üzüldük, ama çoooook üzüldük
Suçu itiraf etmek YOKKK ama Kamuoyuna Saygıyla Bildiririz

25 Str.12: Başsağlığı Taziyeleri bildir Suçu İTİRAF etmek yokkk AMA
Asıl Yıldönümünde birşeyler yaparsan paydaşlar yanında olur SAMİMİYET için devamlılık ŞART

26 Str.13: PİŞMANLIK Davaları engellemek için…. Derin pişmanlık duyulduğu
Bol makyajlı İFADELERİ kullan Düşmanlık duygusunu azaltabildiğin kadar azalt

27 Str.14: ÖZÜR DİLEME Suçu kabul ettttt İçten özür dile
Af dile PAYDAŞLARDAN AÇIK AÇIK SUÇLUYSAK bu strateji kullanılır

28 Düzeltici Davranış Stratejileri
Soruşturma Düzeltici Hareket Zararı Karşılama Tövbe Etme

29 Str.15: SORUŞTURMA Hasarı onarmak için… Problemi kabul ediyoruz
Sorunu ciddiye alıyoruz SORUŞTURUYORUZ, ANALİZ EDİYORUZ Genelde ilk kullanılan STRATEJİDİR

30 Str.16: DÜZELTİCİ HAREKET
Problem analiz edilir, Bir daha olmaması için DEĞİŞİM yapılır Ürünü piyasadan toplatma Teknolojiyi değiştirme Fabrika binasını taşıma Yönetim kurulunu tümüyle değiştirme SEKTÖRDE KRİZ VAR: trans yağları kaldırdık, meyve – sebzeyi menülere ekledik Bizim sahte olmayan içkileri toplattık bile Yeni güvenlik önlemlerini aldık

31 Str.17: Zararı Karşılama Zararları tazmin edeceğiz
Hukuki süreçten önce yapılması önemli PARAYI ÇOK ÖNE ÇIKARMA: ölümlerin bedeli

32 Str.18: Tövbe Etme Durum Çok Kötüyse
Kurum % 100 suçluysa: PAYDAŞLAR ÖYLE GÖRÜYORSA Yeninin avukatı olma Güven verme önemli

33 Stratejik Hareketsizlik
Sessiz Kalma Duyarsız hareketler (Açılış Kokteyllerine Katılma)

34 Str.19: SESSİZ KALMA Sessiz kal, kriz süresini kısalt
Sessiz kalırsak, insanlar unuturlar BAZILARI: suçlu olduğumuz için değil, İNSANLARA saygımızdan susuyoruz

35 Krizsiz Yaşayamaz Olduk…


"Kriz Yönetimi ve Kriz Döneminde İletişim" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları