Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OCAK AYI BÜLTENİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OCAK AYI BÜLTENİ."— Sunum transkripti:

1 OCAK AYI BÜLTENİ

2 BÜLTENİMİZDE NELER VAR
OCAK AYI AMAÇ VE KAZANIMLARI OCAK AYI KAVRAMLARI OCAK AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİ OCAK AYINDA ÖĞRENİLEN ŞARKILAR OCAK AYI MUTFAK ETKİNLİKLERİ OCAK AYI GEZİSİ OCAK AYI SİNEMASI OCAK AYI PARTİSİ OCAK AYI DOĞUM GÜNÜ KUTLAMASI

3 OCAK AYI AMAÇ VE KAZANIMLARI
PSİKOMOTOR ALAN Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar 10.Belli bir yükseklikten atlar. 11.Belli bir engel üzerinden sıçrayarak atlar 12.Pedal çevirme hareketini yapar 13.Araç kullanarak koordineli ve ritmik hareketler yapar 14.Atılan nesneleri yakalar 15.Nesneleri belli bir mesafedeki hedefe atar Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme 7.El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır 8.Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir 9.Değişik malzemeler kullanarak resim yapar 10.Yönergeye uygun çizgiler çizer 11.Şekilleri değişik araçlar kullanarak çizer 12.Çeşitli malzemeleri değişik şekillerde katlar 13.Malzemeleri istenilen nitelikte keser Amaç 4. Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme 1.Nesneleri kopartır/yırtar 2.Nesneleri sıkar 4.Malzemelere elleriyle şekil verir

4 Amaç 5. Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar 3.Tek ayak üzerinde belirli bir süre durur 4.Tek/çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar 5.Tek/çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider SOSYAL-DUYGUSAL ALAN Amaç 2. Duygularını fark edebilme 1. Duygularını söyler 2. Duygularının nedenlerini açıklar 3. Duygularının sonuçlarını açıklar 4. Duygularını müzik, dans, drama vb. yollarla ifade eder Amaç 3. Duygularını kontrol edebilme 1.Olumlu/olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar 2.Yetişkin denetiminin olmadığı durumlarda da gerektiği gibi davranır 3.Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme 3.Grupta sorumluluk almaya istekli olur 4.Aldığı sorumluğu yerine getirir 5.Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir 6.Gerekli durumlarda nezaket sözcüklerini kullanır 7.Gerektiğinde lideri izler

5 Amaç 7. Hoşgörü gösterebilme
Kazanımlar 1.Hata yapabileceğini kabul eder 2.Kendi hatalarını söyler 3.Kendisini başkalarının yerine koyarak duygularını açıklar 4.Başkalarının hatalarını uygun yollarla ifade eder Amaç 9. Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme 1.Yaşamın sürdürülebilmesi için gerekli olan kaynakları verimli kullanır 2.Günlük yaşamdaki kurallara uyar 5.Yaşamda diğer canlılarla paylaştıklarını açıklar Amaç 12. Çevredeki güzellikleri koruyabilme 1.Çevredeki güzelliklerin korunma nedenlerini söyler 2.Çevredeki güzellikleri korumak için yapılması gerekenleri açıklar 3.Çevredeki güzellikleri korumada sorumluluk alır DİL ALANI Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme 1.Dinlediklerini başkalarına anlatır 2.Dinlediklerine ilişkin sorular sorar Amaç 6. Sözcük dağarcığını geliştirebilme 1.Dinlediklerinde yeni olanları fark eder 2.Yeni sözcüklerin anlamlarını sorar

6 4.Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır
5.Zıt anlamlı sözcüklere örnek verir Amaç 8: Görsel materyalleri okuyabilme Kazanımlar 1. Görsel materyalleri inceler 2. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar 3. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir 4. Görsel materyalleri açıklar BİLİŞSEL ALAN: Amaç 1. Kendisi ve ailesi ile ilgili bilgileri kavrayabilme 3.Adresini ve telefon numarasını söyler 4.Doğum gününü gün ve ayı ile söyler Amaç 3. Dikkatini toplayabilme 1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi, durumu, olayı fark eder. 2.Dikkatini nesne, durum, olay üzerinde yoğunlaştırır. 3.Dikkat edilmesi gereken nesneyi durumu, olayı söyler. Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme 2.Varlıkların rengini söyler 3.Varlıkların yerini söyler 4.Varlıkların şeklini söyler 5.Varlıkların sayısını söyler

7 Amaç 5. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme
Kazanımlar 1Varlıkları bire bir eşleştirir 2.Varlıkları renklerine göre eşleştirir. 3.Varlıkları şekillerine göre eşleştirir. 4.Varlıkları büyüklüklerine göre eşleştirir. 7.Varlıkları kullanım amaçlarına göre eşleştirir 8.Nesneleri sayılarına göre eşleştirir 10.Nesneleri ve nesne gruplarını uygun rakamla eşleştirir Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme 1.Varlıkları renklerine göre gruplar 2.Varlıkları şekillerine göre gruplar 3.Varlıkları büyüklüklerine göre gruplar Amaç 7. Nesne, durum ve olayları çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme 3.Sıra bildiren sayıyı söyler 5.Nesneleri sayılarına göre sıralar 6.Varlıkları büyüme aşamalarına göre sıralar 7.Olayları oluş sırasına göre sıralar Amaç 8. Nesneleri ölçebilme 1.Ölçme sonucunu tahmin eder 2.Standart olmayan birimlerle ölçer 3.Ölçme sonuçlarını tahmin ettiği sonuçlarla karşılaştırır

8 Amaç 9. Nesneleri sayabilme
Kazanımlar 3.Söylenilen sayı kadar nesneyi gösterir 4.Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar Amaç 11. Günlük yaşamda kullanılan belli başlı sembolleri tanıyabilme 1.Gösterilen sembolün anlamını söyler 2.Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir 4.10 sayısı içindeki rakamları modele bakarak yazar 5. 1’den 25’e kadar olan rakamlar arasında ismi söylenileni gösterir. Amaç 13. Bir örüntüdeki ilişkiyi kavrayabilme 4.En çok üç öğeden oluşan örüntüdeki kuralı söyler 5.Nesnelerle özgün bir örüntü oluşturur Amaç 16. Belirli durum ya da olaylarla ilgili neden sonuç ilişkisi kurabilme 1. Bir olayın olası nedenlerini söyler 2. Bir olayın olası sonuçlarını söyler Amaç 18. Problem çözebilme 1.Problemi söyler 2.Probleme çeşitli çözüm yolları önerir

9 Amaç 19: Nesne grafiği hazırlayabilme
Kazanımlar 1. Nesneleri kullanarak grafik oluşturur 2. Nesneleri sembollerle gösterir 3. Hazırlanmış nesne grafiği çerçevesine sembolleri yerleştirir 4. Grafikte yer alan nesneleri sayar 5. Grafiği inceleyerek sonuçları söyler ÖZBAKIM BECERİLERİ Amaç 3: Doğru beslenmenin önemini fark edebilme 1. Yiyecek ve içecekleri ayrım yapmadan yer / içer 2. Yiyecekleri ve içecekleri yeterli miktarda yer / içer 3. Yiyecekleri yerken sağlık ve görgü kurallarına özen gösterir 4. Sağlığı olumsuz etkileyen yiyecekleri ve içecekleri yemekten / içmekten kaçınır Amaç 4: Dinlenmeyle ilgili kurallara uyabilme 1.Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır Amaç 5: Kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme 1. Tehlikeli olan durumları söyler 2. Tehlikeli olan durumlardan uzak durur 3. Herhangi bir tehlike anında yetişkinlerden yardım ister

10 OCAK AYI KAVRAMLARI SAYILAR/SAYMA BOYUT ŞEKİLLER YÖN/KONUM BİREYSEL/
7-10 arası rakamları yazma 1-20 arası ritmik sayma 10’dan geriye 1’er 1’er sayma Problem çözme BOYUT En Dar-En Geniş ŞEKİLLER Oval Yıldız YÖN/KONUM Düz-Eğri Kenar-Köşe Sağ-Sol BİREYSEL/ SOSYAL FARKINDALIK Duygular (mutlu, üzgün, kızgın, korkmuş, heyecanlı, endişeli, hayal kırıklığına uğramış, meraklı, şaşkın) Yorgun Dinlenmek Doğru-Yanlış YAPI/MATERYAL Yansıma (Aynada) MİKTAR 2’li gruplama ZAMAN/SIRALAMA Bitirmek Tamamlamış-Tamamlamamış Kış Olay sıralama

11 OCAK AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİ

12 BİZİ MUTLU EDEN VE ETMEYEN SÖZCÜKLER SÖYLENDİ VE OLAYLAR BELİRLENEREK RESİMLERİ YAPILDI.

13

14 “KALP VE YARA” İSİMLİ DRAMA ÇALIŞMASI YAPILDI.

15

16

17

18 ÜNLÜ RESSAMLAR TANITILDI, RESİMLERİ İNCELENDİ.

19 ÜNLÜ RESSAMLARIN RESİMLERİ RENKLENDİRİLDİ.

20

21 BİRER RESSAM OLARAK TUVALLER ÜZERİNE RESİMLER YAPILDI.

22

23

24

25 MÜZİK ALETLERİ VE ÖZELLİKLERİ İÇERİKLİ BARKOVİZYON İZLENDİ.

26

27 “RAKAMLARLA RİTM” İSİMLİ ORFF ÇALIŞMASI İLE SINIF ORKESTRASI KURULDU.

28

29 SEÇİLEN BİR KLASİK MÜZİK DİNLENDİ VE BU MÜZİĞİN NE HİSSETTİRDİĞİ İLE İLGİLİ SOHBET EDİLDİ..

30 FARKLI ORF ALETLERİYLE “ADINI SÖYLEME, TEKERLEME SÖYLME
FARKLI ORF ALETLERİYLE “ADINI SÖYLEME, TEKERLEME SÖYLME ..” ÇALIŞMALARI YAPILDI.

31 KULLANDIĞIMIZ EŞYALARLA FARKLI MÜZİKLER OLUŞTURDUK.

32 PORTAKAL KULLANILARAK YAPILACAK MUTFAK ETKİNLİĞİ İÇİN OYLAMA YAPILDI.

33

34 İLKÖĞRETİME İLK ADIM PROJESİ

35

36

37

38

39

40

41 OCAK AYINDA ÖĞRENİLEN ŞARKILAR
POFUDUK TAVŞAN Gece yarısı Saatler çaldı Elde torbası yeni yıl geldi Hoş geldin dünyamıza Yeni yıl Hoş geldin aramıza GÖKYÜZÜNE MERDİVEN Gökyüzüne merdiven Kursam çıksam sevgiden Yıldız alsam saçıma taksam Aynam olsa ay dede Bulutlarla oynasam Güneşe dokunmadan Yağmur olsam toprağa düşsem Çocuk olsam yeniden

42 OCAK AYI MUTFAK ETKİNLİKLERİ

43 PORTAKALIN YARARLARI ÖĞRENİLEREK PORTAKAL SUYU SIKILDI VE İÇİLDİ.

44

45

46 PATATESİN YARARLARI ÖĞRENİLEREK PATATESLİ BÖREK YAPILDI VE YENİLDİ.

47

48 OCAK AYINDA OKUNAN HİKAYE KİTAPLARI

49

50 GEZİCİ KÜTÜPHANE “DENİZ PAPAĞANI PAFİN” OKULUMUZDAYDI.

51

52

53

54 OCAK AYI SİNEMASI

55 MARMARA FORUM AVM" YE GİDİLEREK "ÇİZMELİ KEDİ" İSİMLİ SİNEMA İZLENDİ

56

57

58

59 OCAK AYI DOĞUM GÜNÜ PARTİSİ

60 İYİ Kİ DOĞDUNUZ “ÖMER RIFAT VE CİHAN"

61 OCAK AYI BRANŞ DERSİ UYGULAMALARI

62 “Chuzzle Deluxe”, “Balon Patlatmaca” ve “Tangram” oyunları oynandı.
BİLGİSAYAR “Chuzzle Deluxe”, “Balon Patlatmaca” ve “Tangram” oyunları oynandı.

63 DRAMA İşbirliği ile ilgili “Birlikten Kuvvet Doğar” ve sözlü ifade ile ilgili “Kelime Tenisi” isimli drama çalışmaları yapıldı.

64 SATRANÇ “Mat Yapabilen Taşlar”, “Mat Yapamayan Taşlar“, “Rok Hamlesinin Tarifi”, “Çatal Hamlesi”,” Fil-At-Kale Çatalı” çalışmaları yapıldı. Serbest satranç oyunu oynandı.

65 BALE Streching , köşe hareketleri (relove yürüyüş), 1. ve 6. pozisyon öne tandü çalışmaları yapıldı.

66 GÖRSEL SANATLAR Daire şekilleri kullanılarak “Sevimli İfadeler” ve kolaj çalışması yapıldı.

67 MÜZİK “Biz Bu Dünyanın Çocukları” isimli şarkı öğrenildi.
Öğrenilen diğer şarkıların tekrarı yapıldı.

68 FEN “Bulut nasıl oluşur?” adlı deney çalışması yapıldı.
Yumurtadan çıkan hayvanlar belgeseli izlendi.

69 1. DÖNEM KARNE HEYECANIMIZ


"OCAK AYI BÜLTENİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları