Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BEDEN DİLİNİN ÖĞELERİ BEDEN DURUŞU MİMİKLER VE JESTLER BAŞIN KULLANIMI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BEDEN DİLİNİN ÖĞELERİ BEDEN DURUŞU MİMİKLER VE JESTLER BAŞIN KULLANIMI"— Sunum transkripti:

1 BEDEN DİLİNİN ÖĞELERİ BEDEN DURUŞU MİMİKLER VE JESTLER BAŞIN KULLANIMI
OTURMAK İÇİN SEÇİLEN YER GİYİM BAKIM VE MAKYAJ GÖZ TEMASI AYAKLARIN KULLANIMI OTURMA BİÇİMİ MESAFE KULLANILAN AKSESUARLAR

2 BOYUN KAŞIMA BURNA DOKUNMA
ŞÜPHE, EMİN DEĞİLİM YALAN SÖYLEDİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM

3 BURNA DOKUNMAK BİR ŞEYLER SAKLIYORUM ANLAMINDADIR.
TÜM DÜNYADA YAYGINDIR.

4 İKNA EDİCİ İLETİŞİM VE ETİK
Aristo iknayı bir şeyi doğrulama ya da yanlışlama sanatı olarak betimlemiş ve bu tür kanıtlar sunmak için üç yol belirlemiştir: ethos (kaynak güvenilirliği), logos (mantıksal çekicilikler) ve pathos (duygusal çekicilikler).

5 Halkla İlişkilerde Etiksel Karar Verme Modelleri
Avukat\Rakip Modeli Sorumlu Savunma Modeli Açıklanmış Bencillik Modeli İki Yönlü İletişim Modeli Toplumsal Sorumluluk Modeli

6 Halkla İlişkiler Etiğinin Uygulanması
Potter Kutusu Modeli McElreath Modeli Sims Modeli Navran Modeli Tares Testi

7 Sanal Uzayda Etik Kodları
1. Bilgisayar Etiği 2. E-posta etiği 3. İnternet erişim kuralları 4. Web etiği 5. Bilişim mesleği ahlak ilkeleri

8 ARKETİPLER NELERDİR ? 1.ANNE ARKETİPİ 2.MANA 3.GÖLGE 4.PERSONA
5.ANİMA VE ANİMUS 6.DİĞER ARKETİPLER 7.BİLİNÇALTI MESAJLARDA EN ÇOK KULLANILAN İKİ ARKETİP: DOĞUM VE ÖLÜM ARKETİPLERİDİĞER ARKETİPLER

9 Mutlak Eşik: Bir alıcı organın uyarılabildiği en ufak uyarıcı şiddetine denir.
Fark Eşiği: Bir uyarıcıda fark edilebilen en ufak şiddet değişimine denir.

10 Sağlıklı iletişim kurmanın şartları
İletişim kuracağınız kişinin rahat olması ve sizi anlamaya hazır bulunması gerekir. Bu rahatlığı ve algılamayı önleyen beş önemli engel vardır; 1-Uykusuzluk. 2-Tuvalet ihtiyacının sıkıştırması. 3-Bedeni veya ruhi bir rahatsızlık. 4-Açlık ve susuzluk. 5-Korkulu ortamlarda sağlıklı iletişim kurulamaz.

11 Sevgi iletişimi için ‘’üç z’’ prensibi
1-Zarafet: Bayanlar, daima zarif olmalıdır. Onlara kaba-sabalık, dağınıklık yaraşmaz. İç güzelliğini yansıtan bütün incelikler, zarafettedir. Tabi ki erkeklerde zarif olmalı; ama bu güzellik asıl kadına mahsustur ve ona daha çok yakışır. 2-Ziyaret: Sevgi iletişiminin sürekliliği sağlayan önemli bir kural, ziyarettir. Bu, gezmekten öte bir güzelliktir. Ziyaret, anne-baba, eş-dost, konu komşu gibi ziyaretlerdir. Bu ziyaretleri birlikte yapmak eşleri birbirine yakınlaştırır. 3-Ziyafet: Erkeğin kalbine giden yol midesinden geçer. Aç bir adam la sevgi iletişimi kurmak çok zordur. İşte bu sebeple hanımlar ziyafet konusuna çok önem vermelidirler.

12 BİLİNÇALTI MESAJ TEKNİKLERİ
Bilinçaltı mesajlar insanların dış dünyayı algılamalarına aracılık eden duyu organlarına yönelik olarak tasarlanır. KULLANIM ALANLARI VE ŞEKİLLERİ Sabit durağan görseller Video dosyaları İşitsel dosyalar Hissel duyu yöntemiyle Koku alma yoluyla Tat alma yoluyla

13 ALLAH –PEYGAMBER İLETİŞİMİ
İta şeklinde = Vermek Tefhim ‘kavratma’ şeklinde Ta’lim ‘öğretme’ şeklinde Takrir ‘okuma’ şeklinde Tilavet ‘okumak-anlatmak’şeklinde Tertil ‘tane tane yavaş okuma’şeklinde Kıssa şeklinde İnzal ‘indirme ‘ şeklinde

14 ÖZGÜVENİ OLAN ÇOCUK : Kendini açıkça ortaya koyar Öğrenmeye isteklidir
Sorumluluk alabilir Eleştiriye karşı açık ve hoşgörülüdür Başkalarıyla değil kendisiyle yarışır Güçlü ve zayıf yönlerinin farkındadır Başkalarını küçümsemez

15 Çocuğun özgüvenini geliştirmek için:
Kıyaslamayın Çocuğun başarılarını görün Çocuğun duygularını ciddiye alın Çocukla yalnız vakit geçirin Çocuğun tercihlerine saygı gösterin Çocukla göz seviyesinde konuşun Çocuğunuza sorumluluk verin Sevgiyi fiziksel olarak ifade edin Rica edin

16 EMPATİ Empati kurmak, insanın kendisini başkasının yerine koyup onun hissettiklerini hissetmeye, gördüklerini görmeye çalışmaktır. Empati, iletişimi kolaylaştıran en önemli faktörlerden biridir.

17 POZİTİF İZLENİM SAĞLAYACAK BEDEN DİLİ
Göz ilişkisi Yüz ifadesİ Baş hareketleri Jestler Beden duruşu Yakınlık Yönelme Konuşmanın sözel özellikleri

18 Kişilerin Mesafesi ve İletişim Yapılan bilimsel araştırmalara göre, iletişim ve karşılıklı ilişkilerde 4 temel mesafe vardır. 1. Mahrem alan (cilt teması 25cm mesafe) 2. Kişisel alan (40-80cm ) 3. Sosyal alan (80cm-2m) 4. Genel alan (2m ve ilerisi)

19 ETKİN DİNLEMENİN ADIMLARI 1. Açımlama 2. Açıklık getirme 3
ETKİN DİNLEMENİN ADIMLARI 1.Açımlama Açıklık getirme Geri bildirim Empati kurarak dinleme Açıklıkla dinleme Farkında olarak dinleme

20 ÇATIŞMA ÇEŞİTLERİ 1. Aktif çatışma 2. Pasif çatışma 3
ÇATIŞMA ÇEŞİTLERİ 1.Aktif çatışma 2. Pasif çatışma 3. Varoluş çatışması 4. Önyargılı çatışma 5. Tümden reddetme 6. Kısmi algılama çatışması 7.Alıkoyma çatışması 8. Yoğunluk çatışması

21 ÇOCUĞUN İLETİŞİMDEN BEKLENTİLERİ 1. Sevgi ister 2. Eşitlik ister 3
ÇOCUĞUN İLETİŞİMDEN BEKLENTİLERİ 1. Sevgi ister Eşitlik ister Cevap ister Kabul görmek ister Anlayış ister Ciddiye alınmak ister Tutarlılık ister

22 Çocukların yalan söyleme nedenleri: 1. güç korkusu nedeniyle 2
Çocukların yalan söyleme nedenleri: 1. güç korkusu nedeniyle 2. dikkat çekmek için 3. kendi gerçeklerini örtmek için 4. eğlence niyetiyle 5. arayış amacıyla

23 ZAMANA YAYMA TEKNİĞİ Zamana Yayma Tekniği ; verilmek istenen mesajın parçalar halinde eşzamanlı ve sıralı karelere bölünmesidir.Bu teknikte önce mesajın verileceği görüntü alanı ve zaman alanı seçilir.

24 KARE BOĞMA TEKNİĞİ Kare Boğma Tekniği daha çok müzik kliplerinde ve program jenerikleri ile fragmanlarda kullanılmaktadır. Bu teknikte görüntünün içerisinden saniyenin çok küçük bir diliminde gözün fark edemeyeceği şekilde , ardı ardına farklı kareler ve ışık demetleri geçer.

25 Binoral Seslerle Bilinçaltı Mesajı
Binoral ses Alman Dove’un keşfidir. Binoral seste her iki kulağa farklı Hz değerlerinde ses verilir. Bu sistemin kullanılabilmesi için kulaklık gerekmektedir.

26 Bilinçaltı Mesajlarının Tarihi
Takistoskop Cihazı İlk kez 1859 yılında Alman fizloyolog Volkman tarafından geliştirilen bu cihaz ile farklı bir gelişim sürecine girildi. Takistoskop ; bir saniyenin 1/3000 i gibi kısa bir sürede açılıp kapanan objektik kapağı sayesinde mesajlar yansıtan film projektörüdür.

27 İLETİŞİM ETİĞİ Etik Nedir?
Etik sözcüğü, köken olarak yunanca’daki ethos sözcüğünden gelir ve iki farklı kullanımı vardır. İlk kullanımı alışkanlık, töre, görenek anlamlarını taşır. İkinci ve en yaygın kullanımı da ahlak yasası normlarıdır.

28 C. Basın Konseyi Basın konseyi, basının özdenetim mekanizmalarından en önemlisi ve en yaygınıdır. Bir basın konseyi; iletişim araçları temsilcileri, gazete sahipleri, gazeteciler, halk temsilcilerinden oluşur. İlk basın konseyi 1916’da İsveç de kurulmuştur. 1986’da ise Türkiye’de kurulmuştur.

29 Görüntüden Kaynaklanan Etik Sorunlar
Arşiv Görüntüleri Canlandırma Film Görüntülerinin Kullanılması Amatör Kameralar Gizli Kamera Çekimleri

30 ÇOCUKLARLA İLETİŞİMİ ENGELLEYEN NEDENLER
1.Emir cümleleri kurmak 2.Gözdağı vererek konuşmak 3.Sürekli öğüt ve çözüm önerileri 4.Sıkça yargılamak ve eleştirmek 5.Çocuğu sürekli övmek 6.Ad takmak ve alay etmek 7.Sıkça soru sormak sınamak ve sorgulamak

31 SAĞLIKLI VE BAŞARILI BİR İLETİŞİMDE ALTIN KURALLAR
1.Saygı duyacağız ! 2.Empati yap huzurlu ol 3.Dinleyebilmek gerek 4.Doğal olacağız

32 SALDIRGAN, ELEŞTİREL , ŞÜPHELİ BİR TAVIR ANLAMINA GELİR.
YAN BAKIŞ SALDIRGAN, ELEŞTİREL , ŞÜPHELİ BİR TAVIR ANLAMINA GELİR.

33 BAŞPARMAK YUKARI ANLAM 1 : OK ANLAM 2 : ADAM ANLAM 3 : ÇOK YAŞA!
TÜM DÜNYADA YAYGIN ANLAM 2 : ADAM JAPONYA’DA GÖRÜLÜR. ANLAM 3 : ÇOK YAŞA! İSPANYA’NIN KUZEYBATISINDA YAYGIN ANLAM 4 : YAPILACAK BİR ŞEY YOK ! HİNDİSTAN’IN BATI EYALETİNDE YAYGINDIR. ANLAM 5 : BEŞ SAYISI JAPONYA’DA YAYGINDIR.

34 HALKA ŞEKLİNDE EL ANLAM 1 : TAMAM İYİ
KUZEY AMERİKA VE AVRUPA’DA YAYGINDIR ANLAM 2 : SIFIR BELÇİKA FRANSA TUNUS’DA YAYGINDIR ANLAM 3 : PARA JAPONYA’DA YAYGINDIR. ANLAM 4 : MÜKEMMELLİK GÜNEY AMERİKA’DA YAYGINDIR. ANLAM 5 : NE HAKKINDA KONUŞUYORSUNUZ İTALYA’DA YAYGINDIR. ANLAM 6 : ADALET

35 B. Ombudsman Türkçe’de kamu denetçiliği ya da kamu hakemliği gibi isimlerle anılan ombudsmanlık kurumu ilk olarak İsveç’te ortaya çıkmıştır. Basın ahlak ilkelerine uygun olmayan gazeteci veya yazar bir dilekçeyle ombudsmana şikayet edilir.

36 4. Spin Denetimi ve Siyasal İletişim Spin denetimi; halka ilişkiler uygulayıcıları tarafından gerçeği bir müşterinin hoşnut kalacağı bir biçimde çarpıtma yada manipüle etme girişimidir. Sözlü olaylara yer verme ve hype (abartı) da spin içinde yer alan girişimdir. 5.Kamuoyu Yoklamaları ve Seçimler Siyasal iletişim konusunda medya etiği ile ilgili olarak tartışılan bir konuda seçim dönemlerinde gazetelerde yer alan kamuoyu araştırmalarıyla ilgilidir.

37 ASPARAGAS(UYDURMA HABER)
Basında, gerçek olay ve olgulardan kaynaklanmayan, gazeteciler tarafından üretilen yalan haberlere asparagas haber denilir.

38 Uluslararası Reklam Uygulama Esasları
Bütün reklamlar aşağıdaki ilkelere uygun olmalıdır: - yasal -doğru - ahlaki -toplumsal sorumluluk bilinci - dürüst -rekabet ilkelerine uygun

39 İknanın Özellikleri İkna değişim oluşturma ve değişime karşı direnmede kullanılan bir olgudur. İknanın üzerindeçalıştığı nihai zemin akıldır. İknanın açık ve kapalı olmak üzere iki yüzü vardır. İkna özellikle pazarlama iletişiminde kullanılan temel arçtır. İkna, ikna eden ile hedef arasındaki etkileşimin bir fonksiyonu olup tutum ve inanç değişikliklerine neden olur.

40 2.Bölüm :Bilinçaltı Mesajları Ve İmgelem
2.1. Bilinçaltı İmgelem İmgelem, insanların düş gücü ve hayal dünyasını kapsayan düşünce ve duyguların yerine geçen işaretler dizisidir. Duyumların ilk bireysel ürünü “imge”dir. Tadarak %1, Dokunarak%1.5, Koklayarak%3.5, İşiterek %11, Görerek %83 oranında öğreniriz. Subliminal mesaj barındıran reklamlarda kullanılan bazı geleneksel imgeler şunlardır; kadın, erkek, çocuk, müzik, renk.

41 İkna Edici Mesaj Stratejileri
1- Kapıyı Aralama Tekniği 2- Kapıyı Kapama Tekniği 3- Gitgide Artan Ricalar Tekniği 4- Sadece O Değil Tekniği 5- Evet-Evet Tekniği 6- Acaba Değil Hangi Tekniği 7- Soruya Soruyla Yanıt Verme Tekniği 8- Yer Etme Tekniği 9- Borca Sokma Tekniği 10- Önce Ver Sonra Geri Al Tekniği

42 BİLİNÇALTI MESAJLARIN ALGILANMASINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER
1- Uyaranları Gruplama Eğilimi 2- Tamamlama 3- Değişmezlik 4- Şekil-Zemin İlişkisi 5-Detaylandırma 6-İçinde Bulunulan Ortamın Etkileri 7- Geçmiş Yaşantı ve Hafızanın Etkisi 8- Psikolojik Durum ve Güdülerin Algılama Üzerindeki Etkisi 9-Bakış Açısı 10-Bilinçaltı Telkinin Etkisi 11-Dikkatin Bilinçaltı Algılama Üzerindeki Etkisi

43 İletişimi engelleyen duygu ve düşünceler
1-Konuştuğunuz andan iletişim kurmak istiyorsanız o günün sorununu ele alın. O anı konuşurken işin içine geçmişi katmak, anlaşmayı ve iletişim kurmaya engeller. 2-İnsan kendini çok beğenmesi, gururu, kibri; birlikte yaşadığı, aynı işte çalıştığı yada aynı ortamı paylaştığı kişilerle iletişimi koparır. 3- İletişimin önündeki en önemli engellerden biri de üslup yetersizliğidir.

44 4-Önyargıda iletişimi engeller
4-Önyargıda iletişimi engeller. 5-Kişiyi kendisi gibi bilmek iletişimi engeller. 6-Bir hususun her yerde her zaman ve herkes için geçerli olduğunu sanmak iletişimi engeller. 7-Toptancı zihniyet iletişimi engeller. 8-Alınganlık iletişimi engeller. 9-Sabit fikirler ve değişmez kurallar, iletişimi önler.

45 10-Sürekli pişmanlıklarla, şikayetlerle yaşayanlar sağlıklı iletişim kuramaz. 11-Ölçüsüz fedakarlık, sağlıklı ve kalıcı bir iletişimi engeller. 12-Aşırı maddecilik ve bencillik iletişimi engeller. 13-Muhatabının zihnini okumak da iletişimi engeller. 14-Bilinçaltında biriktirdiklerimiz, iletişimi engeller. 15-İhtiyaçların şiddeti, iletişimi, çatışmaya dönüştürür.

46 Sevgi iletişimin olmazsa olmaz ‘’üç s’’ si
SEVGİ VE SAYGI SABIR SADAKAT

47 GÜDÜLER VE DÜRTÜLER 1) DÜRTÜ
Bedensel veya ruhsal dengenin değişmesi sonucu ortaya çıkan ve canlıyı türlü tepkilere sürükleyebilen içten gelen gerilimdir. Fizyolojik ihtiyaçların ortaya çıkmasıyla veya artmasıyla dürtü ortaya çıkar

48 2) GÜDÜ Canlıları bir hedefe yönelten içsel ve dışsal uyaranların yarattığı bir süreçtir. Modern kapitalist sistem tüketicinin güdülenme sürecini doğal akışına bırakmaz. İnsan beyninde ''Bu ürüne ihtiyacım var ! ‘’ algısını yaratırlar.


"BEDEN DİLİNİN ÖĞELERİ BEDEN DURUŞU MİMİKLER VE JESTLER BAŞIN KULLANIMI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları