Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SAYIN VELİLER! SİZLERE ALAN YERLEŞTİRME TAKVİMİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SAYIN VELİLER! SİZLERE ALAN YERLEŞTİRME TAKVİMİ"— Sunum transkripti:

1 2015 / 2016 ÖĞRETİM YILI ALAN YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ TANITIM TOPLANTISI 12.04.2015 HOŞGELDİNİZ

2 SAYIN VELİLER! SİZLERE ALAN YERLEŞTİRME TAKVİMİ
OKULUMUZDA VE İLİMİZDE OLAN BÖLÜMLER DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR FORMUN DOLDURULMASI VE BAŞVURUNUN YAPILMASI HAKKINDA BİLGİLER VERECEK VE SORULARINIZI CEVAPLAYACAĞIZ.

3 MESLEK SEÇERKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ?
Kendini Tanıma ( İlgi Yetenek Değer)  Mutluluğun ve başarının sırrı kendinizi tanımaktan geçer. Bir meslek için neler önemlidir? İlgilerim, yeteneklerim, mesleki değerlerim nelerdir? diye sorduğunuzda aldığınız cevap neyse o bölümü  okuyunuz.  Eğitim Fırsatları: Nasıl bir ortaöğretim kurumuna devam etmeliyim? Üniversite seçeneklerim neler? Mesleki bilgi ve becerilerimi nasıl geliştirebilirim? Alacağınız eğitim geleceğinizin şekillenmesinde önemli bir yer tutar. Nasıl bir eğitim almanız ya da hangi kurslara gitmeniz gerektiğine karar veremiyorsanız bu bölümü İstihdam Durumu Hangi işlere talep var? Kaç kişi işsiz? Türkiye´de hangi meslekler gözde? İleride bu sıralama değişir mi? Yeni bir işe başlıyorsanız, işinizi değiştirmek istiyorsanız ya da işinizde yükselmek istiyorsanız bu bölümü

4 KENDİNİ TANIMA  Neleri yapmaktan mutlu oluyorum ?” sorusunun cevabı ilgilerimizi gösterir. Mesleğimizin gerektirdiği özelliklerle ilgilerimiz benzeştiği ölçüde, meslek hayatımızda daha verimli ve mutlu oluruz.  Örneğin, öğretmen insanlarla iletişim kurmaktan ve onlara bir şeyler öğretmekten mutlu olan biridir.  Muhasebeci, belgeleri düzenlemekten, hesap yapmaktan, ayrıntılarla uğraşmaktan hoşlanır. Ülkedeki adalet sistemine ilgisi olan bir kişi  ise hakim, savcı veya avukat olabilir.   Yeteneklerimiz, anlamakta ve yapmakta başarılı olduğumuz alanları temsil eder. Her birimizin farklı yetenekleri vardır. Bazılarımız spora yetenekliyken, bazılarımız sayısal konularda daha yeteneklidir. Kimimiz sanatta, kimimizse yabancı dil öğrenme konusunda daha yeteneklidir. Sahip olduğumuz yetenekler, yöneleceğimiz meslekle eşleştiği zaman mesleğimizde hem daha başarılı, hem daha mutlu oluruz.  Seçtiğimiz meslek, sadece ilgi ve yeteneklerimizle örtüştüğü kadar önem verdiğimiz değerlerimizle de tutarlı olmalıdır.  Bazıları için iş hayatında parasal kazanç, toplumda saygın bir konuma sahip olmak daha önemliyken, bazıları için de aile hayatına zaman ayırmak önceliklidir.  Meslek seçimi yaparken, seçeceğimiz mesleğin değerlerimizi destekleyecek özelliklere sahip olması,  işimizi yaparken daha fazla verim almamızı ve mutlu olmamızı sağlar

5 EĞİTİM FIRSATLARI  Eğitim fırsatlarını ve eğitim sürecinizi değerlendirirken, planlarken nelere dikkat etmek gerekir? ► Kendinizi tanıyın, beklentilerinizi, eğitim ihtiyaçlarınızı iyi belirleyin ► Yakın ve uzak çevrenizdeki fırsatları ve koşullarını araştırın, ► Eğitim kurumlarının özelliklerini, koşullarını, ihtiyaçlarınıza ve sizin koşullarınıza  uygunluğunu değerlendirin, ►  Almayı istediğiniz eğitim sonucunda gelmek istediğiniz noktayı değerlendirin ► Bir sertifika programı ya da kursa katılacaksanız size sağlayacağı katkıları değerlendirin, daha önce bu eğitime katılmış tanıdıklarınız varsa görüş ve önerilerini alın, ► Eğitiminizi yarıda bıraktıysanız ve tekrar eğitiminize devam etmek istiyorsanız nereden ve nasıl başlayacağınız konularında bir uzmandan destek alın, çevrenizdeki tanıdıklarınıza sorun, ► Eğitim kurumlarını, eğitim merkezlerini  ziyaret ederek değerlendirme için daha çok bilgi toplayın, ► Halen eğitiminize devam ediyorsanız, eğitiminizi destekleyen farklı fırsatların olup olmadığını araştırın. Zaman zaman çevrenizde halk eğitim merkezleri, üniversiteler, belediyeler bünyesinde katılabileceğiniz kurslar açılabilir. Çeşitli şekillerde ve özellikle de internet üzerinden bu kursları takip edin, ► Eğitiminizi farklı bir ülkede ya da şehirde devam etmek istiyorsanız eğitim kurumları ile yazışın, koşullarını öğrenin, internet üzerinden araştırmalar yapın.

6 İSTİHDAM  Büyük bir ekonomiye sahip ülkemizde çalışılabilecek çok sayıda farklı meslek vardır. Çalışma hayatına başlarken bu farklı mesleklerin her birinin belli başlı nitelikleri, ne tür beceri, yetenek, kişisel özellik ve eğitim gerektirdikleri hakkında bilgi sahibi olmak çok önemlidir, çünkü hepimiz bilgi ve becerilerimizle örtüşen, kendimizi rahat hissettiğimiz bir işte çalışmak isteriz. Çalışacağımız meslekte ne kadar ücret ödendiği, ne kadar kişinin istihdam edildiği, bu mesleğin gelecekte önemini koruyup korumayacağı gibi bilgiler de kararımızı verirken ihtiyacımız olan önemli ayrıntılardır. Seçtiğimiz meslekte gelişimimizin  hangi noktalara ulaşabileceğini, mesleğimizde deneyim kazandıktan sonra bizi bekleyen seçeneklerin neler olacağını da tabii ki önceden bilmek isteriz. Uygun mesleği belirledikten sonra artık kendimize bir iş bulma aşamasına gelmiş oluruz. Çoğu insan iş arama ve bulma sürecini tamamen tesadüflere bırakır. Oysa bu süreçte bize yardımcı olabilecek kurumlar ve yöntemler vardır. Türkiye İş Kurumu Meslek Bilgi Merkezlerinden, Ulusal Mesleki Bilgi Sistemi bunlara örnek olarak verilebilir.

7 ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
Mesleki ve teknik Anadolu liselerinin Anadolu teknik programlarına geçebilmek için isteyen öğrenciler başvuru yapabilecek ancak ortaöğretim kurumlarının 9 uncu sınıfını doğrudan geçen ve yılsonu başarı puanı en az 55 olan öğrencilerin başvuruları geçerli sayılacaktır. Öğrenciler, 9 uncu sınıf matematik, fizik, kimya, biyoloji ile dil ve anlatım derslerinin yılsonu başarı puanları toplamının aritmetik ortalamasına göre sıralanırlar ve oluşan puanlarına göre yerleştirilirler. 9 uncu sınıf yılsonu başarı puanı eşit olan öğrencilerden sırasıyla matematik, fizik, kimya, biyoloji ile dil ve anlatım derslerinin yılsonu başarı puanı yüksek olanlara öncelik verilir. ATP meslek alanlarına geçmek isteyen öğrenciler, kendi okulları dışında diğer okullarda bulunan ATP meslek alanlarını da seçebilirler. ATP na Mesleki ve Teknik Anadolu liseleri dışındaki diğer okulların 9 uncu sınıfını doğrudan geçen öğrenciler de başvurabilir.

8 AMP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI.
Alana yerleştirme puanı, öğrencinin 9 uncu sınıf yılsonu başarı puanının %60 ı ile ortaokul sınıflarının yılsonu başarı puanlarının aritmetik ortalamasının %40 ı toplanarak belirlenir. AMP meslek alanlarını seçmek isteyen öğrenciler sadece kendi okullarında bulunan alanları öncelik sırasına göre tercih edeceklerdir. Anne ve/veya babasına ait çalışır durumda bir işyeri bulunanlar istemeleri hâlinde; işyerini ve mesleğini ilgili meslek kuruluşlarından belgelendirmeleri şartıyla bu işyerindeki meslekle ilgili alana doğrudan kayıt edilir.

9 SINIF TEKRARI YAPAN ve ÖĞRENİM HAKKINI KULLANMAYAN ATL/AML ÖĞRENCİLERİNİN DURUMU
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi ile alana yerleştirilen ve 9 uncu sınıfta sınıf tekrarına kalan Anadolu teknik / Anadolu meslek lisesi programında öğretimlerine devam eden öğrencilerin istemeleri halinde hakları korunarak daha önce yerleştirildikleri program ve alanda eğitimlerine devam etmeleri sağlanacaktır.

10 TERCİH İŞLEMLERİ Tercihler Mayıs 2015 tarihleri arasında yapılacaktır. Tercih işlemleri veli tarafından bireysel olarak e-Okul Sistemi üzerinden yapılacaktır. Ancak internetten başvuru yapamayan veliler için EK-1 ve/veya EK-2 formların doldurularak imzalı olarak okul idaresine verilmesi durumunda veli adına okul idaresince de bireysel başvuru ekranından başvuru yapılabilecektir. Tercih başvurusu, ilan edilen meslek alanının tercih kodunun adayın öncelik sırasına göre sisteme girilmesiyle olacaktır. ATP için tercih yapacak adaylar aynı zamanda okullarında bulunan AMP meslek alanları için de tercih yapacaklardır. MBY sınavı ile öğrenci alacak denizcilik alanını tercih edecek öğrencilerin kılavuzda belirtilen tarihlerde bu sınavlara girmiş olmaları gerekir. Sınava girmemiş olan ya da sınavda başarısız olan öğrenciler ile olumlu sağlık raporunu alamayanlar denizcilik alanını tercih edemeyeceklerdir. Bu durumda olan adaylara okulunda gidebileceği başka bir alanın bulunmaması durumunda diğer alanları tercih etmeleri için e-Okul Sistemi izin verecektir.

11 Değişik nedenlerle süresi içinde tercih başvurusu yapamayan aday, bulunduğu okulda kontenjan açığı bulunan AMP meslek alanlarından birisine puanı esas alınarak merkezi olarak yerleştirilir. Bireysel başvuru yapmayıp EK-1 ve EK-2 formlarını teslim etmek suretiyle başvuru yapacak olan adayların tercih bildirim formlarının e-Okul sistemine hatasız ve eksiksiz olarak girilmesi okul müdürlüğünün sorumluluğundadır. e-Okul Sistemine meslek alanı tercihleri girilmemiş öğrenciler merkezi yerleştirme ile yerleştirilemeyeceğinden tüm öğrencilerin tercih yapması sağlanacaktır. Yapılan tercih başvuruları okul müdürlüğü tarafından elektronik olarak onaylanacaktır. Tercihlerle ilgili varsa her türlü düzeltme elektronik onaylamadan önce yapılacaktır. Elektronik ortamda onaylanan tercih listesinin çıktısı alınarak okul müdürlüğü yetkilisi ile veli tarafından imzalandıktan sonra aslı okulda saklanacak ve bir nüshası imza karşılığı veliye verilecektir. Tercih ve yerleştirme ile ilgili bilgilendirmeler adreslerinden başvuru, tercih ve yerleştirme işlemleri ise adresinden yapılacaktır.

12 ATP Tercih İşlemleri ATP meslek alanlarını seçmek isteyen öğrenciler kendi okulları dışında diğer okullardan da tercih yapabileceklerdir. Adaylar ATP için en fazla 15 tercih yapabilecektir. AMP Tercih İşlemleri AMP meslek alanlarını seçmek isteyen öğrenciler sadece kendi okullarında bulunan alanları tercih önceliğine göre tercih edeceklerdir. Öğrenciler AMP için tercih yaparken okullarında bulunan tüm alanları tercih önceliğine göre seçmek zorundadırlar. Adaylar AMP için en fazla 15 tercih yapabilecektir.

13 YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ
Tercih başvurusunda bulunan öğrencilerin, puan üstünlüğü ve tercih sıraları dikkate alınarak yerleştirme işlemi yapılacaktır. Öğrenci ATP tercihlerinden herhangi birisine yerleşmişse AMP tercihleri dikkate alınmayacaktır. ATP tercihlerine yerleşememesi durumunda ise AMP tercihleri puan üstünlüğü ve tercih sırasına göre değerlendirilecektir. AMP de yerleştirme işlemi öğrencinin kayıtlı olduğu okuldaki alanlardan birisine yapılacaktır. ATP ve AMP alanlarında kontenjan açığı oluşması halinde diğer ortaöğretim kurumlarından ilgili programa/alana geçiş şartlarını taşıyan öğrenciler, Yönetmelik esaslarına göre nakil yoluyla gelebileceklerdir. Yerleştirildiği alanı değiştirmek isteyen öğrenciler kontenjan açığı bulunması durumunda koşullarını taşıdıkları alanlara 10 uncu sınıfta birinci dönemin sonuna kadar, alan değiştirerek de geçiş yapabilirler. MBY sınavıyla öğrenci alınan denizcilik alanı ile sağlık hizmetleri alanına diğer alanlardan geçiş yapılmaz.

14 YERLEŞTİRME SONUÇLARININ İLANI
ATP ve AMP yerleştirme sonuçları 12 Haziran 2015 saat 15:00 da ilan edilecektir. Sonuçlar ve Veli Bilgilendirme Sisteminden duyurulacaktır. Ayrıca 8383 Mobil Bilgilendirme Servisine üye olan velilerin cep telefonlarına kısa mesaj (SMS) gönderilecektir.

15 OKULUMUZ KONTENJANLARI:
eğitim öğretim yılında okulumuzda okutulacak alanlar ve kontenjanları : ALAN ŞUBE SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI BİLİŞİM 2 68 MUHASEBE-FİNANSMAN 3 102 PAZARLAMA 1 34 BÜRO YÖNETİMİ

16 TERCİH FORMU NASIL DOLDURULACAK ?????

17 İSTANBUL’DA BULUNAN OKULLARIN ADLARINI BU OKULLARDA BULUNAN BÖLÜMLERİ NASIL ÖĞRENEBİLİRİM????

18

19

20

21

22

23 12 HAZİRAN 2015 15:00 DA E-OKUL SİSTEMİNDEN SONUÇLARI KONTROL EDİNİZ.
29 MAYIS 2015 TARİHİNE KADAR TERCİH BAŞVURULARINIZI EK-1 VE EK-2 FORMLARINI E-OKUL ÜZERİNDEN DOLDURARAK VEYA FORMLARIN ÇIKTILARINI DOLDURUP MÜDÜR MD. YRD. ŞAZİYE AKSU ÇELİK’E İMZALI OLARAK TESLİM EDEREK YAPABİLİRSİNİZ. 12 HAZİRAN :00 DA E-OKUL SİSTEMİNDEN SONUÇLARI KONTROL EDİNİZ.

24 TERCİH YAPMAMANIZ YA DA TERCİHİNİZE YERLEŞEMEMENİZ DURUMUNDA OKULUMUZDA BOŞ KALAN KONTENJANLARA YERLEŞTİRİLECEKSİNİZ. BU DURUMDA İSTEMEDİĞİNİZ BİR BÖLÜMDE OKUMAK ZORUNDA KALABİLECEĞİNİZİ UNUTMAYINIZ.

25 OKULUMUZDA TÜM ÖĞRENCİLERİMİZE YETECEK KADAR BÖLÜM AÇILMAKTADIR
OKULUMUZDA TÜM ÖĞRENCİLERİMİZE YETECEK KADAR BÖLÜM AÇILMAKTADIR.ANCAK ÖĞRENCİLER, YANLIŞ YÖNLENDİRMELER YÜZÜNDEN BELLİ ALANLARA YIĞILMALARI NEDENİYLE İSTEMEDİKLERİ ALANDA EĞİTİM GÖRMEK ZORUNDA KALMAKTADIRLAR. BU NEDENLE SİZE VERİLEN 15 TERCİH HAKKINI DOĞRU KULLANINIZ.

26 UNUTMAYINIZ! EN GÜZEL BÖLÜM ÇEVRENİN SİZE DAYATTIĞI DEĞİL ÇOCUĞUNUZUN YETENEKLERİNE EN UYGUN OLAN BÖLÜMDÜR. BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.

27 SORULAR VE CEVAPLAR….


"SAYIN VELİLER! SİZLERE ALAN YERLEŞTİRME TAKVİMİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları