Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Marka Danışmanları ve Yöneticileri Derneği – Tanıtım Sunumu Şubat 2015

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Marka Danışmanları ve Yöneticileri Derneği – Tanıtım Sunumu Şubat 2015"— Sunum transkripti:

1 Marka Danışmanları ve Yöneticileri Derneği – Tanıtım Sunumu Şubat 2015

2 Marka Konseyi neden kuruldu?
• Dünyanın ilk 10 ekonomisi arasında yer alabilmek için daha yüksek katma değer üretmek gerek. • Bu yolda “markalaşma” önemli bir kaldıraç. • Ne yazık ki “markalaşma” ülkemizin gündemine geç yerleşti. • Eksikliğimizi hep birlikte fırsata dönüştürmemiz gerek. • Bunun için uzman bilgisi önkoşul ve ülkemizde bu uzmanlar var. • Bu amaçla, ülkenin marka danışmanları ve yöneticileri Marka Konseyi çatısı altında bir araya geldiler.

3 2023’te katma değeri artırabilmek için
Hepsi bir arada olmalı ve nihayetinde marka olmayı hedeflemeli. Sonuçta ürünlerin benzeri üretilebilir ama markalar kalıcıdır.

4 Ülke olarak mevcut varlıklarımız övgüye değer.
• 76.7 milyon dinamik nüfus, • 820 milyar dolar milli gelir, • Yaklaşık 400 milyar dolar dış ticaret hacmi (2013 verileriyle) Diğer yandan Türkiye’nin ülke olarak marka değeri Brand Finance 2014 verilerine göre 751 milyar dolar Marka değeri açısından dünyada 19’uncu, Avrupa’da 9’uncu sırada.

5 En değerli 100 markamız bir TOYATA etmiyor.
$ Sadece Toyota ya da Disney’in marka değeri bu toplamdan fazla Brand Finance Turkey 100, June 2014

6 Brand Finance Turkey 100, June 2014

7 Dünyanın ilk 500 markası arasında Türk markası yok

8 Türkiye için Markanın Ekonomik Önemi
(Milyar USD) Ucuz ithal girdiye yönelen sanayide “montajcılık” eğilimi güçlü. İhracatımız neredeyse ithal edilen yarı mamul ürünlerin, küçük katkı ve operasyonlarla başka bir ülkeye aktarılmalarından ibaret hale geldi.  Toplam ihracatımız ara malı ithalatını dahi karşılamadığı gibi, ihracat giderek ithalata bağımlı hale gelmekte. Makası kapatmanın yolu markalı ürün ihracatından geçiyor. *Brand Finance analizi ve Ekonomi Bakanlığı verileri İthalat= Yatırım Malları - Taşıt Araçları +Ara Mallar

9 Markamız katma değer yaratabiliyor mu? Satın Alan Yabancı Şirket
’te Yabancılara Satılan Şirketlerimizden Bazıları* Satılan Türk Şirketi Satın Alan Yabancı Şirket Hisse Devri Oranı Tutar (mio USD) Bilyoner.com Intralot SA, Yunanistan 25 13 Tat Gıda ve Tat Tohumculuk Kagome, Japonta 51 Index Bilgisayar ABC Data, Polonya 100 27 Kemal Kükrer Ajinomoto, Japonya 50 30 Aras Kargo Austria Post Girişim Sermayesi, Avusturya 66 Finansbank Emeklilik Cigna, ABD 85 mio Euro Paşabahçe Cam Sanayi European Bank of Reconstruction and Development, İngiltere 15 158 Mutlu Akü, Mutlu Plastik Metair Investments, Güney Afrika 217 Acıbadem Sağlık ve Hayat Sigorta Khazanah Nasional Berhad., Malezya 90 252 Tekstilbank Industrial and Commercial Bank of China, Çin 76 313 Pronet Cinven, İngiltere Tahmini 350 mio Euro Viko Elektrik Panasonic, Japonya 460 Koton Nemo Apparel BV, Hollanda (Turkven) Tahmini 500 Mustafa Nevzat İlaç Sanayii Amgen, ABD 95,6 700 * N. Vardar, Türkiye'nin Markaları 2014 Doğan Burda dergileri eki, Kasım ve Deloitte Annual Turkish M&A Review, 2012, 2013 ve 2014

10 Kimi zaman köklü markalarımız,
markalaşma evrelerini tamamlayamadan, hak ettiklerinden düşük fiyattan alıcı bulabilmekte.

11 Ya satış değerleri belirtilmeyenler? Satın Alan Yabancı Şirket
Satılan Türk Şirketi Satın Alan Yabancı Şirket Hisse Devri Oranı Tutar (mio USD) Hakan Plastik Georg Fischer AG, İsviçre 90 belirtilmemiş İDAŞ Capital Partners, ABD 30 mio USD Namet Gıda Invest Corp Bank B.S.C., Bahreyn Orka Grup Investcorp, ABD azınlık hisse Park Bravo Landsmark Group, Birleşik Arap Emirlikleri Salat Bunge Gıda, ABD 100 Silk&Cashmere Eastgate Capital Group, Birleşik Arap Emirlikleri 45 Sırma Danone, Fransa 50,1 Şişli Optik Magrabi Optical Co. Ltd, Suudi Arabistan Tatilsepeti.com Bancroft Private Equity LLP, İngiltere Yörsan The Abraaj Group, Birleşik Arap Emirlikleri 80 Şeker Yem ve Piliç Auckland Investment Group, Birleşik Arap Emirlikleri 70 Özsüt (STP Gıda Sanayi) Infinity Invest Holding, Mustafa Asur, TR ve Lübnan Hepsiburada.com 25 Turyağ Gıda Cargill, ABD Markafoni Naspers, Güney Afrika 28 * N. Vardar, Türkiye'nin Markaları 2014 Doğan Burda dergileri eki , Kasım 2014 ve Deloitte Annual Turkish M&A Review, 2012, 2013 ve 2014

12 Arzumuz markaların bizde kalması, ya da en azından değerlendikten sonra el değiştirmeleridir.
Bunun için de bilgi ışığında markalaşmak önkoşuldur.

13 “Köfte markası bile daha pahalıya satılıyor.”
Bu sözler İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Gülle’ye ait. Gülle, bu sözleri Sasa Polyster’in milyon lira nominal değerli hissenin tamamını Indorama Netherlands’a 62 milyon USD’ye satmak üzere anlaşması üzerine Ocak 2015’te söylemiştir. Tüm bu veriler bize markalaşma konusunda gidecek daha çok yolumuz olduğunu göstermekte. Bunun için de marka uzmanlarının bir örgüt çatısı altında kuvvetlerini birleştirme gereği giderek artmıştır.

14 Markalaşamadığımız sürece
iki türlü kayıp var:

15 1 Giderek açılan ithalat-ihracat makası ve
markasız ürün ihracatı yapabilmek için artan ithalat kalemi

16 2 Kendi markalarımızın değerlerini yeterince arttıramadığımız için,
markalarımızın düşük fiyattan satılması

17 Marka Konseyi’nin Manifestosu
Marka Konseyi’nin amacı iş dünyasına ve kamu kuruluşlarına markalaşmada; • vizyon kazandırmak, • yol göstermek ve • cesaret vermektir.

18 Marka Konseyi’nin Manifestosu
Sonuçta, Türkiye’de doğru marka bilincini geliştirerek, • markalarımızın daha yüksek katma değer yaratması, • marka değerlerinin artması, • pazarlama eko sisteminin büyümesi ve • markalaşmanın ülke ekonomisine katkılarının somut verilerle kanıtlanması hedeflenmektedir.

19 Marka Konseyi’nin Büyük Hayali
• Türkiye’de marka bilgisinin doğru bir şekilde yaygın olarak kullanılmasını sağlamak, • Türkiye’nin marka birikimini global düzeyde rekabet edecek seviyeye taşımaktır.

20 Türkiye’de bu birikim var mı?
• Türkiye’de göreceli olarak geç gelişmiş olsa da, marka yönetimi seksenlerin sonundan itibaren icra edilmeye başlandı. • Son 25 yılda bu konuda uzman profesyoneller, akademisyenler ve danışmanlar yetişti.

21 Kurucu Üyeler (soyadı sırasına göre)
Turgay Adıyaman Temel Aksoy Bora Alçı Asude Alkaylı Safinaz Altun Yunus Baran İsmail Bayazıt Ali Atıf Bir Güven Borça Ali Gökçe Ertan Bülent Fidan

22 Kurucu Üyeler (soyadı sırasına göre)
Muhterem İlgüner Yelda İpekli Cihan Kırımlı Şule Kutlay Serhan Ok Dilek Özman Serdar Öztürk Hakan Senbir Murat Şaylan Barış Topkaya Nükhet Vardar

23 Yönetim Kurulu Güven BORÇA Başkan Muhterem İLGÜNER Başkan Yardımcısı
Hakan SENBİR Genel Sekreter Cihan KIRIMLI Sayman Serfi ALTUN Üye

24 Hikayemiz • Türkiye’de sanayileşme yirminci yüzyılın ortalarında hızlandı. • Seksenlerde ekonomimiz dışa açıldı ve rekabet gücü arttı. • Şirketlerde ilk Marka Yönetimi birimleri seksenlerin sonunda görülmeye başlansa da, marka yönetimi disiplininin endüstriye yerleşmesi doksanlarda gerçekleşti. • Üniversitelerde ilgili bölümlerin kurulması, araştırma ve hizmet sektörünün gelişimi, medyanın çeşitlenmesi, dijital devrim, perakende kanallarının gelişmesi ile birlikte marka yönetimi eko sistemi doksanlarda oluştu.

25 Hikayemiz • Bu dönemde kariyerlerine başlayan marka yöneticileri ve marka danışmanları bugün yirmi yılı aşan bir deneyime sahip. • Akademik dünyada da benzer bir birikim oluştu. Eserler üretildi, kitaplar yazıldı ve Türk marka profesyonelleri dünya markalarının yönetiminde aktif rol üstlenmeye başladı. • Ancak büyük şirketlerde yaşanan bu dönüşüm henüz Anadolu’ya ve kamuya istenen ölçüde yansımadı. Ülkedeki bu insan kaynağına rağmen, bir çok şirketimiz hala eski usullerle yönetiliyor ve katma değer yaratamıyor. Aynı durum kamu ve STK’lar için de geçerli.

26 Hikayemiz İşte bu yüzden, ülkenin marka danışmanları ve yöneticileri Marka Konseyi çatısı alında bir araya geldi ve sesini yükseltme kararı aldı.

27 Marka Konseyi herkesle işbirliği içinde olacak.

28 Marka Konseyi’nin ilk adımları
Hemen • Web sitesinin aktif hale gelmesi • Lansman kampanyası – Mart 2015 • Sektör bilgilendirmeleri (STK’lar, sektör dergileri, ilgili kamu kurumları vb.)

29 Marka Konseyi’nin ilk adımları
Kısa Vadede • Dernek üyeleri arasında mesleki bilgi paylaşım günleri düzenlemek • Kamu kurum ve kuruluşlarına ziyaretler düzenlemek, programlar organize etmek, • Marka Danışmanlığı mesleğinin normlarını belirlemek için TC Mesleki Yeterlilik Kurumu ile bağlantıya geçerek, yasalar karşısında ‘marka danışmanlığı’ mesleğinin tanınmasını sağlamak. • Sektöre markalaşma üzerine çok yazarlı derleme bir eser kazandırmak

30 Marka Konseyi: Türkiye’nin Marka Potansiyelini Ateşler.

31 Bizi izleyin... www.markakonseyi.org Linkedin Grubu: Marka Konseyi
@MarkaKonseyiDer @Marka Konseyi Daha fazla bilgi için: Ozan Hacıbektaşoğlu /


"Marka Danışmanları ve Yöneticileri Derneği – Tanıtım Sunumu Şubat 2015" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları