Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HEDEF ÜLKE ABD Zeynep TAŞTEPE BİLGİ İhracatı Geliştirme Uzmanı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HEDEF ÜLKE ABD Zeynep TAŞTEPE BİLGİ İhracatı Geliştirme Uzmanı"— Sunum transkripti:

1 HEDEF ÜLKE ABD Zeynep TAŞTEPE BİLGİ İhracatı Geliştirme Uzmanı
T.C. Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları-I Dairesi 5 Şubat 2014, DENİZLİ

2 AJANDA ABD’ye İhracat Fırsatları Kaynaklar ABD Genel Ticari Durum
Türkiye’nin ABD’ye İhracatı ABD GTS Programı Neden ABD? Potansiyel Ürünler ABD Pazarına Girişte Öneriler Kaynaklar Masa Başı Pazar Araştırması Ekonomi Bakanlığının İhracatçılara Sunduğu Hizmetler

3 ABD’NİN DÜNYADAKİ KONUMU (2012)
Nüfus (3. sırada) %4,5 GSYİH (1. sırada) %18,8 İthalat (1. sırada) %12,8 İhracat (2. sırada) %8,6 ABD ülkemiz için oldukça önemli bir pazardır. Çünkü, 316,7 milyon nüfus ile dünyanın en kalabalık 3. ülkesidir. 15,7 trilyon dolar GSYİH ile dünyanın en büyük ekonomisidir. 2,3 trilyon dolar ithalat ile dünyanın en büyük pazarıdır. İhracat 1,5 trilyon dolar

4 ABD’nin Dış Ticareti (milyar $)
Şekildeki grafikte ABD’nin yıllara göre ihracat ve ithalatını görmekteyiz. 2009’daki azalma dışında son 5 yılda hem ihracat hem de ithalat artmıştır. 2012 yılında ithalat 2,3 trilyon dolara, ihracat ise 1,5 trilyon dolara ulaşmıştır. Kaynak: ITC Trademap

5 Başlıca Ülkeler İtibarı ile ABD’nin İthalatı
ABD hangi ülkelerden ithalat yapıyor diye bakacak olursak, ABD’nin ithalat yaptığı ülkelerin çok çeşitli olduğunu görüyoruz. ABD dünyanın neredeyse tüm ülkelerinden ithalat yapmaktadır. ABD’nin en büyük tedarikçileri ise haritada yeşil renkle gösterilen Çin, Kanada, Meksika’dır. Bu ülkelerin ABD pazarındaki payları %10 ila %20 arasında değişmektedir. Ülkemiz ise haritada lila rengi ile gösterilmektedir ve ABD pazarındaki payı maalesef %1’den küçüktür. 2. Grup Japonya 3. Grup Germany South Korea Saudi Arabia United Kingdom France India Taiwan Venezuela Italy Ireland Brazil Russia

6 ABD’nin İthalatında Başlıca Ürünler
ABD’nin ithal ettiği ürünler de çeşitlilik göstermektedir. En çok ithal ettiği sektörler petrol ve doğalgaz, makine, elektrikli makine ve ulaşım araçlarıdır. ABD aynı zamanda hazır giyim, tıbbi cihazlar ve demir-çelik sektörlerinde de önemli ithalat gerçekleştirmektedir. Kaynak: ABD Ticaret Bakanlığı

7 ABD’NİN MUTFAK EŞYALARI İTHALATI (Bin Dolar)
GTİP Ürün 2010 2011 2012 Pay 2012 Toplam ABD'nin toplam ev tekstili ithalatı 100,0% '6302 Yatak çarşafı, masa örtüleri, tuvalet, mutfak bezleri 50,8% '940490 Şilte, yorgan, yastık, puf, diz-ayak örtüleri, minderler vb. 21,8% '6303 Perdeler ve iç storlar, perde ve yatak farbalaları 10,4% '6301 Battaniyeler, diz battaniyeleri 8,1% '6304 Diğer mefruşat eşyası (94.04 pozisyonundakiler hariç) 7,5% '940430 Uyku tulumları 1,0% '5804 Tüller ve diğer mensucat-parça, şerit, motifler halinde 28.817 34.391 41.795 0,4% '5805 Duvar halısı; el dokuması/iğne işlemesi 2.331 3.040 3.664 0,0%

8 ABD’nin Eyalet Bazında İthalatı
ABD’nin federal devlet yapısı 50 eyalet ve başkent Vaşington DC’yi içermektedir. Bu eyaletler içerisinde en fazla ithalat gerçekleştiren eyaletler haritada kırmız renkle görülen California, Texas, Illinois, New York ve New Jersey’dir. California 2012 yılında 376 milyar dolar ithalat yapmıştır. ABD toplam ithalatının %16’sını oluşturmuştur. Texas 2012 yılında 330 milyar dolar ithalat yapmıştır. ABD toplam ithalatının %14’ünü oluşturmuştur. Bin USD Kaynak: ABD Ticaret Bakanlığı

9 Türkiye – ABD Ticari İlişkileri (milyon $)
Türkiye-ABD arasındaki ticaret verilerine baktığımızda genel olarak Türkiye aleyhine bir durum söz konusudur. 2012 yılında Türkiye ABD’ye 5,6 milyar $ ihracat gerçekleştirmiş, 14,1 milyar dolar ise ithalat gerçekleştirmiştir yılında ise ihracat sabit kalırken ithalatımız 12,6 milyar dolara gerilemiştir. Türkiye ile ABD arasındaki ticaret hacmi artış eğiliminde olmakla birlikte, potansiyelinin çok altındadır.

10 Türkiye – ABD Ticari İlişkileri
2011 2012 Türkiye’nin İhracatında ABD’nin Yeri * 7.Sıra 9.Sıra Türkiye’nin İhracatında ABD’nin Payı * 3,41% 3,68% ABD’nin İthalatında Türkiye’nin Yeri ** 45.Sıra ABD’nin İthalatında Türkiye’nin Payı** 0,24% 0,28% ABD ülkemizin en fazla ihracat yaptığı 9. ülkedir yılında ülkemizin toplam ihracatının %3,7’si ABD’ye yapılmıştır (2013’de de %3,7). İstatistiklere ABD tarafından bakacak olursak, Ülkemiz ABD’nin ithalatında 45. sıradadır. Ülkemizin ABD pazarından aldığı pay ise yalnızca %0,28’dir.

11 ABD’ye İhracatımızda Başlıca Ürünler
Ülkemizden ABD’ye en çok demir-çelik ve ulaşım araçları ihraç edilmektedir. Makine, hazır giyim, doğaltaşlar ve ev tekstili de ABD’ye ihraç ettiğimiz diğer önemli ürün gruplarıdır.

12 ABD’NİN İTHALATINDA TÜRKİYE;
Yaprak tütün ve döküntülerinde 2. Demir-çelikten filmaşinlerde 2. Halı ve yer kaplamalarında 2. Diğer ateşli silahlarda 3. İşlenmiş doğal taşlarda 4. Demir-çelikten profillerde 4. Pamuklu mensucatta 4. Bakır teller ve kablolarda 1. Demir-çelikten çubuklarda 1. Kurutulmuş meyvede 1. Sentetik ve suni liflerden ipliklerde 1. Boratlar ve perboratlarda 1. Bor oksitleri ve borik asitlerde 1. Sentetik/suni filament ipliklerinde 1. Krom oksitleri ve hidroksitlerinde 1. Ülkemiz ABD’nin ithalatında çok az bir paya sahip olsa da bazı spesifik ürünlerde pazarda üst konumdadır. Örneğin ABD bakır tel ve kabloları en çok Türkiye’den ithal etmektedir. Aynı şekilde demir-çelik çubuk ve kurutulmuş meyvede de ülkemiz ABD’nin en büyük tedarikçisidir. Yaprak tütün, demir-çelik filmaşin ve halılarda ise ülkemiz ABD’nin 2. büyük tedarikçisidir.

13 TÜRKİYE’NİN ABD’YE EV TEKSTİLİ İHRACATI (Bin $)
GTİP Ürün Türkiye'nin ABD'ye İhracatı ABD'nin Toplam İthalatı ABD'nin İthalatında Türkiye'nin Payı 2012 2010 2011 2012 Ev tekstili (toplam) 1,8% '6302 Yatak çarşafı, masa örtüleri, tuvalet, mutfak bezleri 2,8% '6304 Diğer mefruşat eşyası (94.04 pozisyonundakiler hariç) 14.917 30.654 25.006 3,4% '6303 Perdeler ve iç storlar, perde ve yatak farbalaları 24.683 18.033 9.088 0,9% '5804 Tüller ve diğer mensucat-parça, şerit, motifler halinde 168 810 350 28.817 34.391 41.795 0,8% '6301 Battaniyeler, diz battaniyeleri 122 141 193 0,0% '5805 Duvar halısı; el dokuması/iğne işlemesi 18 38 7 2.331 3.040 3.664 0,2% '940490 Şilte, yorgan, yastık, puf, diz-ayak örtüleri, minderler vb. 470 682 202 '940430 Uyku tulumları 1

14 Eyalet Bazında Ülkemizin İhracatı
Ülkemizin ABD’de en fazla ihracat yaptığı eyaletler kırmızı ile gösterilen Texas, New Jersey, Michigan, NewYork, California, Florida gibi eyaletlerdir. ABD’ye yaptığımız ihracatın %11’ini Texasa yapılan ihracat oluşturmaktadır. Texası %10 ile New Jersey ve yine %10 ile Michigan izlemektedir. Bu üç eyalete yapılan ihracat, ABD’ye yapılan ihracatın %31’ini oluşturmaktadır. Kaynak: ABD Ticaret Bakanlığı Bin USD

15 İhracatta Hedef Eyaletler
ABD’de her bir eyalette farklı pazar dinamikleri, alım yapıları ve iş yapma yöntemleri olduğu da dikkate alınarak ABD tek bir pazar olarak değil eyaletler bazında ele alınmalıdır. Bu bağlamda, Bakanlığımız koordinasyonunda yapılan çalışmalar neticesinde, ABD’nin 6 eyaleti hedef olarak belirlenmiştir. Bu eyaletler New York, Teksas, Kaliforniya, Illinois, Georgia ve Florida’dır. Bu eyaletler ABD’nin toplam ithalatının yarısını gerçekleştirmektedir. Yine ABD nüfusunun %40’ı bu eyaletlerde yaşamaktadır.

16 Eyaletler ve Potansiyel Ürünler
ABD Pazara Giriş Projesi kapsamında hedef eyaletlerin yansıra potansiyel sektörler de belirlenmiştir. Yapılan çalışmalar neticesinde pek çok sektörde ihracatımızı arttırma potansiyelimizin bulunduğu tespit edilmiştir. ABD’nin Pazar büyüklüğü ve az önce de belirttiğim eyaletler bazındaki farklılıklar da göz önüne alındığında her bir eyalet için sektörel önceliklendirme yapılmıştır. Bu bağlamda, örmeğin New York Eyaletinde Gıda sektöründe ihracat potansiyelimiz varken illinois’de gıda değil makineler, florida’da ise deri mamüllerinde ihracat potansiyelimizin olduğu tespit edilmiştir.

17 ABD GTS PROGRAMI 1 Ocak 1976 yılından bu yana ABD, gelişmekte olan ve en az gelişmiş ülkelere önceden belirlenmiş bir ürün listesi çerçevesinde GTS (Genelleştirilmiş Tercihler Sistemi – GSP: Generalized System of Preferences) uygulamaktadır. GTS’den faydalanan ürünler için ABD’ye ithalatta gümrük tarife oranı sıfırdır. GTS uygulamasından yararlanan ABD’li ithalatçı; Ülkemiz menşeli malları daha ucuza ithal eder. GTS uygulamasından yararlanan TÜRK ihracatçısı; Rakipleri karşısında rekabet üstünlüğü kazanır. *ABD, GTS programını her yıl gözden geçirir ve yeniler. Mevcut durumda GTS sisteminin süresi 31 Temmuz 2013 tarihinde bitmiştir. Şu an için ithalatçılar gümrük vergilerini ödemektedir ancak program yenilendiğinde ithalatçı 31 Temmuz’dan itibaren ödediği vergileri geri isteme hakkına sahiptir. Bu durum sistemin gözden geçirilmesi ile ilgili olağan bir uygulamadır. ABD, 1976 yılından bu yana bazı ürünlerin bazı ülkelerden ithalatında gümrük vergisini sıfırlayan ve GTS adı verilen bir program uygulamaktadır. Gümrük oranları: (ürün bazlı sorgulama) (genel liste, 2013) ABD gümrük tarife cetvelinin Özel/Special sütunundaki işaretlere bakılır; A : GTS’den yararlanan gelişmekte olan ülkelerden ithal edilen GTS’ye tabi ürünler  Türkiye GTS’den yararlanıyor, oran sıfır A+: Sadece en az gelişmiş ülkelerin GTS imkanından yararlanabileceği ürünler  Türkiye GTS’den yararlanmıyor, oran normal gümrük oranı A*: Bir ya da birden fazla ülke için GTS uygulamasının kaldırıldığı ürünler anlamına gelmektedir.  “Countries excluded” kısmında Türkiye yoksa yararlanıyor ve oran sıfır, ancak “Countries excluded” kısmında Türkiye yazıyorsa Türkiye yararlanmıyor, oran normal gümrük oranı

18 GTS Çerçevesinde Hangi İhracat Gümrükten Muaf Uygulamaya Tabidir?
Ürün GTS kapsamındaki ürünler listesinde bulunmalıdır. Söz konusu ülke o madde özelinde GTS uygulamasına tabi olmalıdır. ABD’ye doğrudan sevkiyatı yapılmalıdır. Ürün başka bir ülkeden gidecekse de kapalı bir konteyner içinde gönderilmelidir. Ürün katma değer şartına uygun olmalıdır. GTS uygulamasından yararlanmayı talep etmek ABD’li ithalatçının sorumluluğudur. GTS uygulaması ile ilgili detaylı bilgi için adresini ziyaret edebilirsiniz. GTS uygulamasından yararlanmak için bazı şartlar bulunmaktadır. Öncelikle ihraç etmek istediğiniz ürünün GTS kapsamında olması gerekmektedir. Ayrıca Türkiye, söz konusu üründe GTS kapsamında olmalıdır. Ürünün bu şartları taşıyıp taşımadığını ABD gümrük tarife cetvelinden bakmak mümkündür. Cetvelde ürünün yanında A işareti bulunuyorsa ürün GTS kapsamında demektir. Ürün ABD’ye doğrudan sevk edilmelidir. Ayrıca ürün katma değer şartına uymalıdır. Yani ürünün değerinin en az %35’i Türkiye kaynaklarınca üretilmiş olmalıdır. Ayrıca GTS uygulamasından yararlanmayı talep etmek ABDli ithalatçının sorumluluğundadır. İthalatçı ürünün teslim evrakının (CBP Form 7501) üstündeki tanımlayıcı Harmonize Sistem, Gümrük Tarife İstatistik Pozisyon numarasının önüne “A” işareti koymak sureti ile gümrükten muaf uygulama talep etmelidir.

19 RAKAMLARLA GTS 2012 yılında
ABD GTS kapsamında toplam 19 milyar dolar ithalat yapmıştır (tüm dünyadan). Türkiye ABD’ye GTS kapsamında 1,1 milyar dolar ihracat yapmıştır (%6 pay) Türkiye’den ABD’ye yapılan ihracatın yalnızca %20’si GTS kapsamındadır. Türkiye GTS’den en fazla yararlanan ülkeler sıralamasında 7. 1. Hindistan (GTS kapsamında 4,5 milyar dolar ihracat) 2. Tayland (GTS kapsamında 3,7 milyar dolar ihracat) 3. Brezilya (GTS kapsamında 2,3 milyar dolar ihracat) GTS kapsamındaki toplam ürün sayısı 4.975 Import duties saved on GSP products (2012): $742 million

20 NEDEN ABD? Dünyanın en büyük ekonomisi En kalabalık 3. ülkesi
Siyasi sorunsuzluk Dünyanın en büyük ithalatçısı Dünyanın en büyük tüketim harcaması ABD ihracatımız açısından oldukça büyük bir potansiyeli olan pazardır çünkü,

21 NEDEN ABD? Hemen hemen tüm ürünler için açık pazar
Güçlü olduğumuz ürünlerde ihracatı sektör geneline yayma imkanı GSP-GTS Rejimi’nden faydalanma imkanı Üçüncü ülkelerde müteahhitlik alanındaki işbirliği imkanları

22 NEDEN ABD? Alternatif üretici ve ürün düşüncesine açıklık
Nüfusun etnik çeşitliliği Farklı eyaletler - farklı imkanlar Şeffaf ithalat politikası

23 ABD’YE İHRACATTA POTANSİYEL ÜRÜNLER -Sanayi Ürünleri -Tarım&Gıda Ürünleri

24 POTANSİYEL SANAYİ ÜRÜNLERİ
Otomotiv Ana ve Yan Sanayi Kimya Sanayi Demir & Çelik İnşaat Malzemeleri Tekstil ve Hazır Giyim Mobilya Doğal Taşlar Mutfak Eşyaları Elektrikli Makineler ve Kablolar Altın & Mücevherat Beyaz Eşya Deri ve Deri Mamulleri İş ve Maden Makineleri Kozmetik ve Kişisel Bakım Ürünleri Ambalaj Malzemeleri Takım Tezgahları Gemi İnşa Sanayi 24

25 EV TEKSTİLİ Yaklaşık 10 milyar dolar değerinde ithalat
En önemli tedarikçiler Çin (%54 pay), Hindistan, Pakistan,Meksika ve Türkiye Ülkemizin 2012 yılı ihracatı 177 milyon dolar ve pazarda %1,8 paya sahip GTS kapsamında bazı ürünlerde gümrüksüz ihracat imkanı Pamuktan mutfak ve tuvalet bezleri, yatak çarşafı ve perdede ihracat potansiyeli yüksek

26 MUTFAK EŞYALARI Yaklaşık 11 milyar dolar değerinde ithalat
En önemli tedarikçiler Çin (%60 pay), Meksika, Tayvan, Fransa ve Kanada Ülkemizin 2012 yılı ihracatı 44 milyon dolar ve pazarda %0,4 paya sahip GTS kapsamında bazı ürünlerde gümrüksüz ihracat imkanı Cam, plastik ve demir-çelik mutfak eşyalarında ihracat potansiyeli yüksek

27 OTOMOTİV ve YAN SANAYİ Yaklaşık 305 milyar dolar değerinde ithalat
En önemli tedarikçiler Kanada, Japonya, Meksika, Almanya Binek otomobillere yönelik talep artışı beklentisi Binek otomobil (8703) ihracatımız 2010’da 268 milyon dolarken 2012’de 581 milyon dolar oldu (%117 artış) Karayolu taşıtları için aksam ve parçalar (8708) ihracatımız 2010’da 66 milyon dolarken 2012’de 110 milyon dolar oldu (%67 artış) Otomotiv yan sanayinin özellikle far, balata, akü, ses ve ışık düzenleri, aksesuar, oto döşeme gibi ürünlerde ihracat potansiyeli Modern ve yeni teknolojili arabalar için üretilen yüksek teknolojili parçalarda potansiyel

28 DEMİR ÇELİK İthalatın %53’ü Çin, Kanada, Meksika, Japonya ve Güney Kore’den yapılmaktadır. Türkiye pazarda 13. sıradadır ve pazardan aldığı pay %1,6’dır. ABD pazarında Türkiye’nin özellikle boru ve tüpler, çubuk-filmaşin, profil ürünlerinde ihracat potansiyeli yüksektir. Bazı ürünlerde gümrüksüz ihracat imkanı

29 KONFEKSİYON Dünyanın en büyük ve rekabetçi hazır giyim pazarı
Dünyanın en büyük hazır giyim ithalatçısı Kriz sonrası süreçte AB pazarından daha hızlı bir toparlanma performansı Rahat ve işlevsel kumaşlar tercih edilmekte Hazır giyim ürünlerinde e-ticaret giderek artmakta

30 POTANSİYEL TARIM VE GIDA ÜRÜNLERİ
Şekerli Ve Çikolatalı Mamuller Meyve Suyu Kurutulmuş Sebzeler ve Karışımları Zeytinyağı Tütün Tatlı Bisküviler Baharat Organik Tarım Ürünleri Bulgur Kuru Meyveler Mercimek Sert Kabuklu Meyveler 30

31 Öneriler Pazara uzun vadeli bir bakış açısı ile yaklaşılmalı, sabırlı olunmalı Yerinde pazar araştırması, sektörel heyetler ve fuarlara katılım ABD’de fiziken bulunmak (ofis/depo açmak) Markalı ve kaliteli ürünlerle rekabet GTS’den etkin şekilde faydalanılması Geri dönüştürülebilir & çevre dostu ambalajlama Satış sonrası hizmet kalitesi ve şirket web sayfası Özellikle nihai tüketiciye yönelik ürünlerde e-ticaretten faydalanılması Meslek kuruluşları arasında işbirliği anlaşması imzalanması ABD pazarına girişte uzun vadeli bir bakış açısı ile yaklaşılması ve sabırlı olunması oldukça önemlidir. Yıl boyunca düzenlenen fuarlara katılmak ve yerinde Pazar araştırması yapmak çok faydalıdır. Aynı şekilde ABD’de ofis açarak fiziken orada bulunmak çok önemlidir. Böylece müşterinin gözünde güvenilirlik artmaktadır. ABD pazarında markalı ve kaliteli ürünler tercih edilmektedir. Dolayısıyla markalı ve kaliteli ürünlerle rekabet edilmesi gerekmektedir. ABD’ye ihracatta gümrüksüz giriş sağlayan GTS programından etkin bir şekilde yararlanılmalıdır. ABD’de satış sonrası sunulan hizmet ve şirketinizin web sayfasının olması da pazarda önem verilen hususlardır. Bunun dışında ABD, internet üzerinden en fazla alışveriş yapan ülkedir. Dolayısıyla özellikle nihai tüketiciye yönelik ürünlerde e-ticaretten faydalanılması gerekmektedir.

32 MASA BAŞI PAZAR ARAŞTIRMASI
Dış Ticaret Verileri (Ülke-Ürün Bazında Ticaret Verileri) (üyelik gerekmektedir ancak ücretsizdir) (ABD ve Eyalet Bazında Ticaret Verileri) (ABD ve Gümrük Bölgeleri Bazında Ticaret Verileri) (üyelik gerekmektedir ancak ücretsizdir) Global Trade Atlas (ABD ve Eyalet Bazında Ticaret Verileri) (ücretli üyelik gerektirmektedir) Gümrük Tarife Oranları (Gümrük Tarife Cetveli ve Tarife Oranları) (Ürün Bazında Tarife Oranları) İthalat Prosedürleri, İthalatta Gerekli Belgeler (AB Kaynaklı Ücretsiz Veritabanı) Sektör ile İlgili Bilgiler (Sektör ve Eyalet Profilleri) Harvard Clustering Map (Sektör Kümelenmesi) Euromonitor (ücretli üyelik gerektirmektedir) İthalatçı Adresleri Müşavirlikler ve İBP ABD ile ilgili masabaşı araştırma yaparken kullanabileceğiniz güzel veritabanları bulunmaktadır. Bu veritabanlarının adresleri burada listelenmiştir. ABD ile ilgili dış ticaret istatistikleri, gümrük oranları, ihracatta gerekli belgeler gibi bilgilere bu veritabanlarından ulaşabilirsiniz. ABD gümrük tarife cetvelinin Özel/Special sütunundaki işaretlere bakılır; A : GTS’den yararlanan gelişmekte olan ülkelerden ithal edilen GTS’ye tabi ürünler (Türkiye sıfır) A+: Sadece en az gelişmiş ülkelerin GTS imkanından yararlanabileceği ürünler (Türkiye MFN) A*: Bir ya da birden fazla ülke için GTS uygulamasının kaldırıldığı ürünler anlamına gelmektedir. (Türkiye sıfır olabilir/olmayabilir)

33 ABD’deki Ticaret Müşavirliklerimiz/Ataşeliklerimiz
Vaşington Ticaret Müşavirliği Adres:Turkish Embassy Office Of the Commercial Counsellor 2525 Massachusetts Avenue, N.W. Washington, DC / U.S.A. Tel: Faks:  Houston Ticaret Ataşeliği Adres : Turkish Consulate General Office of the Commercial Attaché One Riverway 777 South Post Oak Lane Suite 1375 Houston, TX U.S.A Tel: Fax: Los Angeles Ticaret Ataşeliği Adres: Turkish Consulate General Office of the Commercial Attache 6380 Wilshire Blvd. Suite: 1710 Los Angeles CA Tel : Fax : E-posta New York Ticaret Ataşeliği Adres: Turkish Consulate General Office Of The Commercial Attache 825 3rd Ave 5th Floor, New York,NY United State of America Tel: Faks: 001  Şikago Ticaret Ataşeliği Adres: Turkish Consulate General Office of the Commercial Attache 444 N Michigan Ave. Suite:2930 Chicago, IL USA Tel: /07 Faks: San Francisco Ticaret Ataşeliği Adres : Turkish Consulate General Office of the Commercial Attaché One Embarcadero Center Suite1130 San Francisco CA United State of America Tel: Faks: Boston Ticaret Ataşeliği Adres :Turkish Consulate General Office of the Commercial Attache 31 Saint James Ave. Suit 840, Boston 02116 / USA Tel   : Faks: Miami Ofisi Adres:Office of the Commercial Attache 1001 Brickell Bay Drive, Suite 2016, Miami, FL / U.S.A. Tel: Faks: Seattle Ofisi Adres :Office of the Commercial Attache, th Ave .Suite 990, Seattle, WA / U.S.A Tel:    Faks: E-posta Bu slaytta Bakanlığımızın ABD’deki temsilciliklerini görmektesiniz. Bakanlığımızın ABD’de 9 farklı noktada temsilciliği bulunmaktadır. ABD pazarı ile ilgili sorularınızı kendilerine iletebilirsiniz.

34 Ekonomi Bakanlığının İhracatçılara Sunduğu Hizmetler
Bilgi Desteği Ticaret Müşavirleri Ülke Masaları Finansal Destek (İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ) İhracat faaliyetlerinizde Bakanlığımızın sizlere sunduğu desteği genel olarak ikiye ayırabiliriz. Bunlardan birincisi bilgi desteği ikincisi ise finansal destektir. -Bilgi desteği ayağında ihracatla ilgili her türlü sorunuz, hatta ithalatçı adresi talepleriniz Bakanlığımızca cevaplanmaktadır. Bunun için en önemli başvuru noktanız Bakanlığımızın yurtdışı teşkilatı yani ticaret müşavirlerimizdir. Kendilerine telefon ya da e-posta ile ulaşabilirsiniz. Ülke ile ilgili her türlü soruyu kendilerine sorabilirsiniz. Yurt dışındaki tüm müşavirlerimizin iletişim bilgilerine Bakanlığımızın web sitesinden ulaşabilirsiniz. -Bakanlığımızda ihracat ile ilgili bilgi talep edebileceğiniz bir diğer başvuru noktası ise ÜLKE MASALARIdır. Ülke masalarında 150 ülkenin detaylı raporları bulunmaktadır. Ayrıca sistem üzerinden ülke ile ilgi bilgi talep edebilirsiniz. Buradan alabileceğiniz en önemli bilgilerden biri ithalatçı adresleridir. Ülke masalarına yine Bakanlığımızın web sitesi üzerinden ulaşılabilmektedir. -Bakanlığımızın ihracatçılara sunduğu ikinci destek olan finansal destek kısmına gelecek olursak: Bakanlığımız firmaların ihracatlarını artırmak amacıyla gerek hazırlık aşamasında gerek pazarlama aşamasında gerekse markalaşma aşamasında çeşitli destekler vermektedir. Bu desteklerin her birinde firmalarımızın ihracat ile ilgili farklı bir faaliyeti desteklenmektedir. Örneğin Pazar Araştırması desteğini ele alalım. Bu destekte firmanızın bir veya iki çalışanı yurtdışına Pazar araştırmasına giderek orada potansiyel alıcılarla görüşüyor. Bu ziyarette firma çalışanlarının uçak ve otel ücretleri %70 oranında, gezi başına 7500 dolara kadar karşılanıyor. Ve yılda 10 adet Pazar araştırması yapmanız mümkün. Bir diğer destek fuar desteği. Bakanlıkça uygun görülen yurtdışı fuarlara katıldığınızda katılım bedeliniz ve şirket temsilcinizin ulaşım masrafları %50 oranında ve dolara kadar karşılanıyor. %50 oranı ABD gibi hedef ülkelerde %70’e çıkıyor. Yani ABD’de katılacağınız onaylı fuarlarda katılım bedelinizin %70’ini geri alabilirsiniz. Bir diğer destek yurtdışı birim, marka ve tanıtım desteği. Bu destek ile yurtdışında açacağınız ofisin/mağazanın kira giderleri %60 oranında yıllık dolara kadar desteklenmektedir. Aynı şekilde yurtdışında birimi olan şirketlerce o ülkede yapılan tanıtım harcamaları %60 oranında desteklenmekte. Yine o ülkede markalarını tescil ettirdiklerinde tescil giderlerinin %50’si Bakanlığımızca desteklenmektedir. Açıkçası her bir destek ile ilgili pek çok detay mevcut. Tüm destekler ile ilgili özet bilgi ve başvuru dokümanları Bakanlığımızın web sitesinde bulunmakta, bunları okuyabilirsiniz. Ancak yine de anlamadığınız bir nokta olursa bakanlığımızın nolu santral numarasını arayabilirsiniz. Bilgi almak istediğiniz desteğin adını söylediğinizde telefon uzmanlara aktarılmaktadır. Böylece konunun uzmanı ile görüşerek detaylı bilgi alabilirsiniz

35 İhracatta Devlet Yardımları
Bakanlığımız Pazara Giriş Komitesi’nin kararı ile ABD, döneminde “Hedef Ülkeler” arasındadır. “2010/6 sayılı Yurtdışı Birim, Marka ve Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ” çerçevesinde tüm Hedef ve Öncelikli Ülkeler için +%10 puan ilave destek sağlanmaktadır. “2009/5 Sayılı Yurt Dışında Gerçekleştirilen Fuar Katılımlarının Desteklenmesine İlişkin Tebliğ” çerçevesinde, ABD, yılı Fuar Hedef Ülkeler listesinde de bulunmaktadır. ABD’deki fuarlara katılımda %50 destek oranına +%20 puan ilave destek verilmektedir. Genel ve Sektörel Ticaret Heyeti ve Alım Heyeti faaliyetlerinde de sektörlerin özelliklerine göre Hedef ve Öncelikli Ülkeler üzerinde yoğunlaşılmaktadır.

36 Fuarlara Katılım http://www.ekonomi.gov.tr/index.cfm?sayfa=fuarlar
Milli Katılım 2013 yılında ABD’de düzenlenen 10 fuar “Milli Düzeyde İştirak Edilecek Fuarlar” kapsamına alınmıştır. 2014 yılında ise ABD’de düzenlenen 9 fuara firmalarımızın milli katılım organizasyonu çerçevesinde katılımı destek kapsamına alınmıştır. Bireysel Katılım 2013 yılında ABD’de düzenlenen 388 fuar, 2014 yılında ise 252 fuar “Bireysel Katılımı Desteklenen Yurtdışı Fuarlar Listesi’nde yer almıştır. Prestijli Fuarlar 2014 yılında ABD’de 57 fuar, ‘Prestijli Fuarlar Listesi’ne alınmıştır.

37 Amerika > ABD

38

39

40 TEŞEKKÜRLER… Tel: 0312 204 8105 Zeynep TAŞTEPE BİLGİ
İhracatı Geliştirme Uzmanı T.C. Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları-I Dairesi Tel: Şubat 2014, DENİZLİ


"HEDEF ÜLKE ABD Zeynep TAŞTEPE BİLGİ İhracatı Geliştirme Uzmanı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları