Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HEDEF ÜLKE ABD Esma KOCA İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları I Dairesi 0312 2048327 Nisan 2012, KAYSERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HEDEF ÜLKE ABD Esma KOCA İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları I Dairesi 0312 2048327 Nisan 2012, KAYSERİ."— Sunum transkripti:

1 HEDEF ÜLKE ABD Esma KOCA İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları I Dairesi Nisan 2012, KAYSERİ

2 AJANDA  ABD’ye İhracat Fırsatları  ABD Genel Durum  Türkiye’den İthalatı  Neden ABD?  İhracatta Kuvvetli Yönlerimiz  Potansiyel Ürünler  ABD Pazarında Sıkça Karşılaşılan Sorunlar/Öneriler  ABD Ülke Masası

3 DÜNYADAKİ PAYI  Nüfus (3. sırada) %4,5  GSMH (1. sırada) %23,1  İthalat (1. sırada) %12,9  İhracat (2, sırada) %10,5

4 Başlıca Ülkeler İtibarı ile ABD’nin İthalatı

5 ABD’nin İthalatında Başlıca Ürünler

6 ABD’nin Eyalet Bazında İthalatı

7 Türkiye – ABD Ticari İlişkileri

8 Türkiye – ABD Ticari İlişkileri (Milyon $) YılİhracatİthalatDengeHacim

9 ABD’ye İhracatımızda Başlıca Ürünler (4’lü GTİP bazında, milyon dolar)

10 o Doğal Taşlar'da 1. o Tütün'de 1. o Demir-Çelik çubuklarda 2. o Demir-Çelik borularda 3. o Demir-Çelik profillerde 3. o Demir-Çelik filmaşinlerde 4. o Bakır teller ve kablolarda 1. o Kurutulmuş kayısıda 1. o Halı ve yer kaplama malzemelerinde 2. o Yatak çarşaflarında 4. sırada ABD ’ NİN İTHALATINDA T Ü RKİYE;

11 Eyalet Bazında Ülkemizin İhracatı

12 •Dünyanın en büyük ekonomisi •En kalabalık 3. ülkesi •Dünyanın en büyük ithalatçısı •Harcanabilir gelirin 2011 yılında reel olarak %1,4 artması beklenmekte •Tüketim harcamasının 2011’de reel olarak %1,7 oranında artması beklenmekte •Krizden sonra en çok gelişme gösteren hizmetler sektörleri arasında perakendecilik, bilişim, sanat ve eğlence sektörü öne çıkmakta NEDEN ABD?

13  Hemen hemen tüm ürünler için açık Pazar  Yerleşik Türk nüfusu  Güçlü olduğumuz ürünlerde ihracatı sektör geneline yayma imkanı  Tercihli ticaret rejimi düzenlemelerinin imkan dahilinde olması  GSP-GTS Rejimi’nden faydalanma imkanı

14 NEDEN ABD?  Hemen hemen tüm ürünler için açık Pazar  Yerleşik Türk nüfusu  Güçlü olduğumuz ürünlerde ihracatı sektör geneline yayma imkanı  Tercihli ticaret rejimi düzenlemelerinin imkan dahilinde olması  GSP-GTS Rejimi’nden faydalanma imkanı

15 NEDEN ABD?  ABD’nin İthalat Politikası Korumacı Değildir ve Şeffaftır  Çok Sayıda Eşya İçin Gümrük Vergisiz İhraç İmkanı  Tercihli ticaret rejimi düzenlemelerinin imkan dahilinde olması  GSP-GTS Rejimi’nden faydalanma imkanı

16 NEDEN ABD?  Siyasi sorunsuzluk  Üçüncü ülkelerde müteahhitlik alanındaki işbirliği imkanları  Yaygın ve gelişmiş bir dağıtım ağı  Alternatif üretici ve ürün düşüncesine açıklık  Nüfusun etnik çeşitliliği  Farklı eyaletler - farklı imkanlar

17 ABD’ye İhracatta Kuvvetli Yönlerimiz  Ülkemiz ABD pazarında tüketiciye yönelik hemen hemen tüm ürünleri üretmekte  Ürünlerimizin kalitesi  Ülkemizde etkin mesleki ve sektörel örgütlenme  Bazı Eşyalarda Türkiye’nin Fiyatları Rekabetçidir  Çok sayıda ihracatçı firmamız bulunmakta ve bu firmalarımızın önemli bölümlerinde dış dünyayı bilen kalifiyeli elemanlar istihdam edilmekte  Türkiye, 2011 yılı ABD GSP kapsamında gerçekleştiren ithalatında 7. sırada yer almakta

18 ABD’ye İhracatta Kuvvetli Yönlerimiz  Yaşam tarzı ve tüketici tercihlerinde benzerlik bulunmakta  Bilgi ulaşımı kolay  Ticari ilişkilerin geliştirilmesi yönünde ortak irade mevcut  ABD'ye yönelik tanıtım faaliyetlerine ağırlık verilmekte  Birçok üründe ihracat imkanı mevcut

19 ABD’ye İhracatta Kuvvetli Yönlerimiz  Yoğun rekabete rağmen aşağıdaki sektörlerde avantajlıyız: o Yer ve duvar kaplama malzemeleri (doğal taş, seramik, halı vb) o Başta hafif ticari araçlar olmak üzere kara nakil vasıtaları ve yan sanayi ürünleri o Türün, kabuklu yiyecekler, işlenmiş gıda o Konfeksiyon o Ev tekstili o Çelik ve porselenden mutfak eşyası o Beyaz ve kahverengi eşya o Demir-çelik ürünler o Borular ve kablolar o Makinalar

20 ABD’YE İHRACATTA POTANSİYEL ÜRÜNLER

21 İhracatımızda Potansiyel Arz Eden Sanayi Ürünleri •OTOMOTİV VE YEDEK PARÇA •BEYAZ VE KAHVERENGİ EŞYA •MUTFAK EŞYALARI •İŞLENMİŞ GIDA •HAZIR GİYİM •EV TEKSTİLİ •YER VE DUVAR KAPLAMA MALZEMELERİ •MÜCEVHERAT •DEMİR-ÇELİK •MAKİNE •MOBİLYA •KİMYASALLAR

22 DEMİR ÇELİK •ABD’nin 7208, 7213, 7214, 7216 GTİP bazındaki demir çelik ürünleri ithalatı 2010 yılında 4,1 milyar Dolar değerinde gerçekleşmiştir. •İthalatın %65’i Kanada, Meksika, Güney Kore ve Türkiye’den yapılmaktadır.

23 İŞLENMİŞ DOĞAL TAŞLAR •Türkiye’nin doğal taş üretimi konusundaki potansiyeli ve dünya ticaretindeki önemi eklendiğinde ABD’nin her zaman önemli bir doğal taş alıcısı olacağı düşünülmektedir.

24 OTOMOTİV ve YAN SANAYİ  Türkiye’den ABD’ye oto yan sanayi ihracatı 2010 yılında bir önceki yıla göre %124 gibi büyük bir artış göstererek 127 milyon Dolara yükselmiştir.  Otomotiv sektöründe 2012 yılında ABD pazarında canlanma görüleceği tahmin edilmektedir.  Otomotiv yan sanayinde uzmanlaşmaya gidilmelidir.

25  dönemine ilişkin yapılan tahminlere göre, ABD beyaz eşya pazarının yıllık ortalama %17,6 büyüyerek 40,3 milyar Dolar’a  Satılan ürün adetinin ise yıllık ortalama %19,6 oranında artarak 163,2 milyon birime ulaşması beklenmektedir. BEYAZ EŞYA

26  ABD’nin inşaat ve maden makinesi ithalatı 2010 yılında inşaat sektörünün canlanmasına bağlı olarak yükseliş göstermiştir.  ABD’nin en fazla inşaat ve maden makinesi ithalatı gerçekleştirdiği ülkeler Kanada, Japonya, Almanya, Çin, Meksika gibi ülkelerdir. İNŞAAT VE MADEN MAKİNELERİ

27 TAKIM TEZGAHLARI • Türkiye, takım tezgahları konusunda gelişmekte olan önemli bir üretici ve ihracatçı konumundadır. • ABD’nin takım tezgahları ithalatı 2010’da bir önceki yıla göre %23 artarak 5,2 milyar Dolar olmuştur. İthalatta ilk beş ülke Japonya, Almanya, Kanada, Çin, Tayvan ve İtalya olarak sıralanmaktadır.

28 28  Gelecekte ABD mobilya ve döşemelik ürünler sektörünü etkileyecek en önemli eğilim online pazarlama ve tanıtım faaliyetlerinin pazarın büyümesine yol açmasıdır.  Pazarda genellikle aileler geniş ebatlı konutlarda ikamet etmekte olduğundan ve ABD nüfusunun fiziksel yapısı gereği büyük, rahat mobilyalar ve koltuklar tercih edilmektedir. MOBİLYALAR

29  Türkiye, dünya altın mücevherat sektöründe Hindistan ve ABD ile birlikte dünyanın en büyük beş pazarı arasında yer almaktadır.  ABD’nin altın mücevher tüketici talebi büyüklüğü 2010 yılı ilk üç aylık dönemi itibarı ile 912 milyon Dolar’dır. Altın mücevherat tüketici talebi bir önceki yılın aynı dönemine göre %12 artmıştır ALTIN MÜCEVHERAT

30 İhracatımızda Potansiyel Arz Eden Tarım ve Gıda Ürünleri •ŞEKERLİ VE ÇİKOLATALI MAMULLER •MEYVE SUYU •KURUTULMUŞ SEBZELER VE KARIŞIMLARI •ZEYTİNYAĞI •TÜTÜN (ŞARK TİPİ TÜTÜNLER) •TATLI BİSKÜVİLER •BAHARAT •ORGANİK TARIM ÜRÜNLERİ •BULGUR •KURU MEYVELER •MERCİMEK •SERT KABUKLU MEYVELER

31 ŞEKERLİ ve ÇİKOLATALI MAMULLER  3,1 milyar dolar ithalat ile ABD ilk sırada yer almaktadır.  Çok yoğun bir rekabetin yaşandığı sektörde büyük üreticilerin pazara yön verdikleri görülmektedir.  Dünyadaki önemli üreticilerin tamamının pazarda yer alması, ithal ürünler başta olmak üzere pazara girişi zorlaştırmaktadır.

32 MEYVE SUYU  ABD, 2010 yılında 1,6 milyar Dolar’a ulaşan meyve suyu ithalatıyla dünya meyve suyu ithalatında birinci sırada yer almaktadır.  Antioksidan meyve yoğunluklu (doğal olarak antioksidan içeriği yüksek süper meyveler olarak adlandırılan nar ve açai), organik, vitamin ve mineral ilavesi yapılmış meyve sularına olan talebin artması beklenmektedir

33 ZEYTİNYAĞI  ABD yaklaşık 903 milyon Dolar’ın üzerinde gerçekleştirdiği zeytinyağı ithalatıyla dünyada ikinci sırada yer almaktadır.  Son dört sezonda ortalama %20’lik payıyla Türkiye’nin zeytinyağı ihracatında ABD ilk sırada yer almıştır.  ABD’ye Türk zeytinyağı ihracatının artırılması ve rakiplerin pazar paylarından alınabilmesi bakımından tüketici tercihlerindeki değişimlerin devamlı izlenmesi ve tanıtıma önem verilmesi gerekmektedir.

34 TÜTÜN  Amerika Birleşik Devletleri dünyanın en büyük tütün ihracatçı ve ithalatçı ülkeleri arasında yer almaktadır.  İhracatta Brezilya’nın ardından ikinci sırada ithalatta ise Rusya, Almanya ve Hollanda’nın ardından dördüncü sırada yer almaktadır.  Virginia, Maryland ve Burley tipi tütünleri ihraç etmekte ülkemiz tütünlerinin de dahil olduğu şark tipi tütünleri ve Amerika’da yetişmeyen diğer tütünleri de ithal etmektedir.

35 BİSKÜVİ  2010 yılında ABD, bir önceki yıla göre değer bazında %6 oranında artışla 817 milyon Dolar’lık tatlı bisküvi ithalatı ile dünyada en çok tatlı bisküvi ithal eden ülke olmuştur.  ABD perakende bisküvi pazarının doygunluğa ulaşması ile pazar payını artırmak ya da pazarda yer edinebilmek için kıyasıya rekabet tüketici tercihlerini daha fazla ön plana çıkmıştır.

36 BAHARAT  Akdeniz baharatları konusunda ülkemiz dünyanın önde gelen üreticisi konumundadır.  ABD’nin önemli bir tedarikçisidir.

37 KURU SEBZELER  ABD, 2010 yılında bir önceki yıla göre %14’lük bir büyüme ile yaklaşık 165 milyon Dolar’lık kurutulmuş sebzeler ve karışımları (GTİP ) ithalatı yapmıştır.  Türkiye ABD’ye 2010 yılında 18,1 milyon Dolar’lık ihracat yapmıştır.

38 KURU MEYVELER  Amerika Birleşik Devletlerinin 152 milyon Dolar’ın üzerinde kuru meyve ithalatı bulunmaktadır.  Ülkemiz açısından önem taşıyan ürünlerin 2010 yılı ithalatları kuru kayısıda 54,6 milyon Dolar, kuru üzümde 37,7 milyon Dolar, kuru incirde de 14,7 milyon Dolar’dır.

39 SERT KABUKLU MEYVELER  2005 yılında ABD Tarım Bakanlığı (U.S. Department of Agriculture, USDA) ve ABD Sağlık ve Beşeri Hizmetler Bakanlığı (Department of Health and Human Services, DHHS) tarafından sert kabuklu meyvelerin daha fazla tüketilmesi tavsiye edilmiş, sert kabuklu meyvelerin atıştırmalık, dondurmanın üstüne ve sebze yemeklerinde kullanımı önerilmiştir.  ABD’de en çok tüketilen sert kabuklu meyveler ceviz ve badem olup, genel olarak sert kabuklu meyve tüketimi yıllar itibariyle artış göstermektedir.

40 BULGUR  Sayısı 1,5 milyonu aşkın kesim düzenli olarak bulgur tüketmekte olup, bulgurun diğer etnik gruplara tanıtımında da önemli rol oynamaktadır.  Bulgur, ABD’de faaliyet gösteren Tam Buğday Konseyi (Whole Grains Council) tarafından tüketicilere bulgur içeren yemek tarifleri önerilmektedir.

41 41

42 KAYITLI KULLANICI SİSTEMİ

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54 ABD’ye İhracatımızın Artırılması İçin Öneriler(1)  Pazara uzun vadeli bir bakış açısı ile yaklaşılmalı, sabırlı olunmalı  ABD firmalarının hem ticaret ve hem de yatırım bakımından ülkemize yönlendirilmesi  Başbakan, Bakan himayesinde karşılıklı iş formalarının düzenlenmesi  Karşılıklı eleman değişimi  Fuarlara katılım ve özellikle fuarlar sırasında ticaret heyetlerinin düzenlenmesi  Vizelerin kolaylaştırılması

55  Ortak Üretim Bölgeleri kurulması ve ABD girdileri ile üretilen ürünlere gümrük vergisi muafiyeti  Devlet yardımlarının ABD bazında daha etkin hale getirilmesi ve performans değerlendirilmesi yapılması  Sektörel uzman istihdamı  Meslek kuruluşları arasında işbirliği anlaşması imzalanması  Bazı markaların üretiminin ülkemize yönlendirilmesi  Özellikle Savunma Sanayide açılan ihaleler yoluyla, üretimin ülkemize çekilmesi ABD’ye İhracatımızın Artırılması İçin Öneriler(2)

56 SON SÖZLER  ABD pazarında engeller daha ziyade teknik düzenlemelere dayanır. Pazarda belirleyici unsur yoğun rekabet.  ABD’de iş yapmaya istekli firmalarımız ABD Ülke Masasının fikir ve değerlendirmelerini mutlaka almalıdır  Fuar ve sektörel heyetlere katılım şarttır  Pazara giriş stratejisi: Uzun vade ve SABIR  Sektörel kümeleşme-Ölçek  Satış sonrası hizmet kalitesi  Şirketinizin web sayfası  ABD’ye ihraç edilecek gıda ürünlerinin ABD’ye gitmeden FDA’ya bildirim, FDA kaydı  Kıta Avrupası’ndan farklı hukuksal yapı ve iş kültürü

57 HEDEF ÜLKE ABD Esma KOCA İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları I Dairesi Nisan 2012, KAYSERİ


"HEDEF ÜLKE ABD Esma KOCA İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları I Dairesi 0312 2048327 Nisan 2012, KAYSERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları