Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
OKULLARDA ORMAN PROGRAMI (Learning About Forest-LEAF)
2
TÜRÇEV TÜRKİYE ÇEVRE EĞİTİM VAKFI
Okul öncesi eğitim kurumları ve ilköğretim okullarında yürütülen Okullarda Orman Programı çocuklarda orman eko-sistemi bilgisinin geliştirilmesi ve ormanın sosyal, ekonomik ve kültürel boyutunun tanıtılmasını amaçlayan, 20 ülkede yürütülen uluslararası bir çevre eğitim Programı'dır. Orijinal ismi "Learning About Forest-LEAF" olan Okullarda Orman Programı, Uluslararası Çevre Eğitim Vakfı (Foundation For Environmental Education-FEE) tarafından 1999 yılında yürütülmeye başlanmıştır. Bugün 20 ülkenin FEE’ye bağlı olarak yürütmekte olduğu bu Program'a ülkemiz TÜRÇEV aracılığıyla 2004 yılında katılmıştır.
3
Program ilköğretim okullarında, bir ya da iki koordinatör öğretmenin sorumluluğunda,10-15 kişilik bir öğrenci timi oluşturularak orman ile ilgili bir konunun belirlenmesi ve bir yıl boyunca o konunun işlenmesi üzerine kuruludur. eğitim-öğretim yılı güncel konusu Orman ve Su olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin yaptığı çalışmalardan elde edilen verilerin, okulda oluşturulan pano ve benzeri diğer araçlarla, okulun diğer sınıf ve öğrencilerine duyurulması, sınıf içi ve sınıf dışı çalışmalarla konunun desteklenmesi Program kapsamında yapılması istenenlerdendir.
4
Programın Dayandığı Temeller ve Hedefimiz
1) Sürdürülebilirlik İçin Eğitim 2) Disiplinler arası Yaklaşım 3) Alternatif Eğitim Metotları - Okul Dışında Eğitim - Yaşayarak Öğrenme 4) Değerler Eğitimi 5) Eğitimin Çeşitli Etkinliklerle (oyun, tiyatro, müzik, resim) Desteklenmesi
5
PROGRAM AŞAMALARI Kayıt Olma ( Solda formlar kısmında, "okullarda orman başvuru formunu" doldurunuz. 2) Programı Yürütme (6 Öğe) - Öğrenci Timi ve Orman Komitesinin Kurulması - Konu Seçimi - Proje Planlama - Eylem Planı - Okullarda Orman Panosu - Etkinlikleri Yürütme 3) Raporlama (Faaliyet Raporu) 4) Sertifika
6
Öğrenci Timi: Orman Komitesi:
Koordinatör öğretmen(ler) ve kişilik öğrenci grubundan oluşur. Programla ilgili olarak yapılacak etkinlikler bu tim tarafından uygulanır. Orman Komitesi: Okul müdürü, koordinatör öğretmen, öğrenci-timinden bir öğrenci, ilgili veliler, ilgili öğretmenler, ilgili kuruluş temsilcilerinden oluşur. Orman Komitesi, Programla ilgili olarak yapılacak etkinliklerin programını yapar ve uygulama safhasında katkıda bulunur. *
7
ÖĞRENCİ TİMİ
8
2015-2016 güncel teması Orman ve Su
Seçilen konu ile ilgili olarak belirlenen etkinlikler (okul içi ve okul dışı) ve alan çalışmaları bir eğitim-öğretim yılı için takvimlendirilir. Hazırlanan eylem planı eğitim yılı başında (en geç Ekim ayının sonuna kadar) TÜRÇEV’e gönderilir. Belirlenen eylem planına göre öğrenciler tarafından gerçekleştirilen çalışmalar, tüm okulun bilgi sahibi olması amacı ile “Okullarda Orman Panosu"nda yıl boyunca belli periyotlarda değiştirilerek sergilenir. Tüm yıl boyunca yapılan orman çalışmalarının sonuçları (araştırma yazıları, etkinlik fotoğrafları, vb) bir rapor haline getirilir ve Dönem Sonu Raporu olarak Okullarda Orman Ulusal Koordinasyonuna e-posta aracılığıyla gönderilir ( en geç Haziran ayının ikinci haftasına kadar )
9
Programa Üye Ülkeler Okullarda Orman Programı 2015 Yılı İtibariyle 23 Ülkede Yürütülmektedir Belçika Kenya Bulgaristan Letonya Çek Cumhuriyeti Malta Danimarka Norveç Endonezya Romanya Finlandiya Rusya Güney Kıbrıs Slovenya Hollanda Türkiye İran Uganda İrlanda Yunanistan İsveç Japonya
12
OKULLARDA ORMAN EĞİTİMİ
KOORDİNATÖR ÖĞRETMENLER . Mustafa TANKUŞ (Okul Müdürü) . Cihan ÖNDER (Projeden sorumlu Müdür Yardımcısı ) . Melike BİLİCİ (Fen Bilimleri Uzm.Öğrt. ) . Neslihan ÖZKOÇ (Fen Bilimleri Uzm.Öğrt. ) ORMAN TİMİ (ÖĞRENCİLER) İrem Sude AKYÜZ Bedirhan ATMACA Sudenaz ERDOĞAN Berkay ÖZBEK Berrak KEÇELİ Semanur YILDIZ Gülçe KÜRT Hayrunnisa KORKMAZ Aleyna ARAÇ Selen BÖLÜK Elif Yaren GENÇ Elif ÜNAL Duru Belemir KILIÇOĞLU Ecenur MATARACI
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.