Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
Hayatboyu öğrenen iletişim liderleri…
2
PEDAGOJİ + ANDROGOJİ = YAŞAM BOYU ÖĞRENME
Yetişkin Eğitimi PEDAGOJİ + ANDROGOJİ = YAŞAM BOYU ÖĞRENME Paid=Çocuk Andras=Adam
3
Yetişkin Eğitimi PEDAGOJİ ANDRAGOJİ Öğrenme İhtiyacı
Zaman > Sorumluluk Zaman ≡ Sorumluluk Öğreticinin Rolü Bilgi Sağlama Bilgiye Yönlendirme Deneyimler Ön Bilgi Bilgi Bilgi Yaşam Öğrenme Amacı Belirlenir Belirler Kalıcı Öğrenme Kısa Süreli Uzun Süreli
4
Yetişkin Eğitiminde Dikkat Edilecekler
Neden, Niçin ve Nasıl eğitim alacaklarını önceden belirtmelisiniz. Eğitimin içerik akışında söz sahibi olmalarını sağlayınız. Tecrübelerini kullanmalarına imkan sağlayarak, tecrübelerine değer verdiğinizi gösteriniz. Kendi tecrübelerinizi paylaşmaktan geri kalmayınız. Eğitim konularının gerçek yaşam ile ilgili direkt bağlantılarını vurgulayarak gösteriniz. Mesleki gelişimlerine alınacak eğitimin faydasını somutlaştırınız. Uzmanlıklarını sunma fırsatı tanıyınız.
5
Yetişkin Eğitiminde Dikkat Edilecekler
Öğrenmenin sağlanması için problem durumlarının çözümü ve uygulama yapma imkanları sağlayınız. Motivasyon sağlamak için; bireysel faydayı ve içselleştirmeyi besleyecek ortamlar planlayınız. Yansıtma yapmaya teşvik ediniz, Geri Bildirimlerinizi özenle ve gecikmeden yapınız. Eğitim öncelerinde atmosferi daha çekici hale getirecek etkinlikler tasarlayınız.
6
Yetişkin Eğitiminde Dikkat Edilecekler
Açık uçlu sorular sormayı ve göz iletişimini sürekli olarak sağlamayı unutmayınız. Takım çalışmalarını ihmal etmeyiniz, çalışmalar esnasında takım üyeleri ile birebir ilgileniniz. Eğitimden önce grubun ihtiyacını belirlemeyi ve sonrasında dönüt almayı ihmal etmeyiniz. Cevabını bilmediğiniz sorularda «bilmiyorum» demekten korkmayınız. Muhtemel sorulara yönelik önceden alıştırmalar yapınız.
7
Yetişkin Eğitiminde Dikkat Edilecekler
Eğitimin öncesinde katılımcıları «ders» psikolojisinden çıkarıp, eğitim sonlarında özet yapmayı unutmayınız. Görsel materyal kullanımını eksik etmeyiniz. Yönlendirici/yol gösterici rolünü bırakmayınız. Cesaretlendirici, tutarlı ve esnek olunuz. Eğitime katılanlara isimleri ile hitap etmeye çalışınız. Yetişkinlerin sol beyin yarımkürelerinin daha baskın olduğunu bilerek eğitim içeriğini oluşturunuz.
8
İletişim Becerileri İletişim;iletilen bilginin göndericiden-alıcıya aktarılma sürecidir. İletişim; karşımızdaki kişinin anladığı ile sınırlıdır.
9
İletişim Becerileri Aynı göndericiden birden fazla alıcıya aynı mesaj gönderildiğinde alınan mesaj aynı olmayabilir. Mesajınızı, birden fazla alıcıya aynı anlamda ulaştırmak iletişim becerisi ister.
10
İletişim Becerileri Farklı bakış açılarına saygı duymak, onları anlamak ve iletişimi buna göre tasarlamak iletişim becerisi ister.
11
Etkili İletişim İlkeleri
Aktarmak istediğiniz konuyla ilgili ilk önce hedefinizi belirleyin.
12
Etkili İletişim İlkeleri
Konuyu en sade şekliyle ifade edin.
13
Etkili İletişim İlkeleri
Mesajınızın anlaşıldığından emin olana kadar sorular sorun.
14
Etkili İletişim İlkeleri
Konunun anlaşılmadığını düşünüyorsanız esnek olun, kişinin anlayacağı şekilde açıklamaya çalışın.
15
Etkili İletişim İlkeleri
Size de bir konu açıklanırken doğru anlayıp anlamadığınızı teyit edin.
16
İletişim Kanalları
17
İletişim Bölgeleri ve Hakimiyet Alanları
Mahrem Bölge cm Kişisel Bölge 46 cm-1.2 m Sosyal Bölge m Ortak Bölge 3.6 m ve üzeri
18
İletişim Dili ve Etkili Duruş
OLUMLU BAKIŞ YARGILAYICI BAKIŞ NÖTR BAKIŞ
19
İletişimin Tınısı Sesinize duygu katın ve mümkün olduğunca sesinizi dalgalı kullanın. Vurgu yapmak istediğiniz konuda sesinizin tonunu düşürün ve kişiye uyarlayın.
20
İletişim Kurulamadığı Zaman
Psikolojik oksijen alamazlar. Savunmaya geçebilirler. Olumsuz tavırlara bürünebilirler. Yetersiz olduklarını hissedebilirler. Kızgınlık hissedebilir, alınabilirler. Kabul edilmediklerini düşünebilirler.
21
Empati Duygusal Zekanın Önemli Bir Parçasıdır.
Aynı Fikirde Olmaya Eş Değer Değildir! Diğer Kişiye Anlaşıldığını Hissettirmektir.
22
Geri Bildirim Geri Bildirim; İletişim halinde olduğumuz kişide gördüğümüz tutum/davranışa karşılık, kendi bilgi ve deneyimlerimize dayanan düşüncelerimizi aktarma sürecidir. Geri Bildirim Akışı; 1. Olumlu özellik ve takdir 2. Geri bildirim 3. Olumlu özellik ve takdir
23
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.