Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ"— Sunum transkripti:

1 ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
Etki Anlam ve İdeoloji ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ

2 Konu Başlıkları Niyet, Anlamlamdırma, Etki Bilinç, Kültür,
İki Aşamalı İletişim İdeoloji Propaganda

3 İletişim Etkinliğine Yönelik Yaklaşımlar
Etki - Süreç odaklı yaklaşımlar Algı Tutum Davranış Anlam – Niyet odaklı yaklaşımlar Bilinç Kültür İdeoloji Propaganda

4 Algı ve Tutumlar Algı: 1)çevrede uyaranlar, ayrım, yorumlama süreci
2)malzeme seçimi ve anlamlandırma - Algı eşiği, ilgi, duyumlama enerjisi,bilinç a)Görsel(biyolojik ve psikolojik), b)Duygusal(deneyimsel), c)Seçimleyici(psikolojik,eğitimsel,sosyal durum) Tutum: bir şeye yönelik deneyim, bilgi, duygu ve güdülere dayanarak örgütlediği zihinsel, duyusal, davranışsal bir tepkinin ön eğilimidir.

5 Etki Zihinsel(Bilişsel) Tutum(Duygusal) Davranışlarda(Eylemsel)
Medyanın insanlar üzerindeki etkilerine kafa yoran ilk iletişim araştırmaları , medya mesajlarının insanların tutumlarını istendik yönde etkileme ve yönlendirmede hayli güçlü etkilere sahip olduğu şeklinde abartılı bir ön kabule sahiptir. Bu yaklaşım medyanın etki gücünden de bir korku duyulması ya da tedirgin olunması gerektiğine işaret eder.

6 Etki

7 İkna Kişileri veya kitleleri istenilen tutum ve davranış doğrultusunda razı etme İletişim çalışmalarında önemli(savaşa gitme, oy verme, ürün satma, sigarıyı bırakma vb.) Retorik,aristo ikna sanatı İletişim ve İkna üzerine, iknada sunuş sırası, tutum örgütlenmesi ve değişim, sosyal yargı Kaynak Güvenirliliği(uzman ve güvenilen kişilikler) Korku çekiciliği(emniyet kemeri ve sigara) Tekrar İkna iletişim çalışmalarında hayli ilgi çeken bir konudur. Bir ürünün satılması, siyasi bir lidere oy verilmesi, sigarayı bırakma ya da kan davasını sürdürmenin anlamsızlığına insanları ikna etmek gereklidir. İkna, akılcı ya da sembolik yollarla insanları yeni bir eyleme yöneltme, bir fikri ya da ürünü benimsetmede klavuzluk etmedir. İknada baskı ve zorlayıcı teknikler değil; fikri çekici kılma esastır. Ancak ikna, her zaman akılcı ve insanların yararına olmayabilir. İkna, bir davranış ya da tutum değişikliği gerçekleştirmedir. Siyasal alandan dini söylemelere kadar kamu spotları, büyük afişler, el ilanları ve broşürler, kısa ya da uzun metrajlı filmler gibi pek çok yöntem kitle iletişim araçları aracılığıyla insanları ikna etmede hep kullanılmıştır.

8 Etki-Süreç Odaklı Yaklaşımlar
Süreç üzerine Doğrudan İki Aşamalı Dairesel Sarmal

9 Etki-Süreç Teorileri Hipodermik İğne, Sihirli Mermi
Eşik Bekçiliği, Kanaat Önderliği Shannon geri beslemeli dairesel Elisabeth Noumann Suskunluk sarmalı

10 Anlam – Niyet odaklı yaklaşımlar
Eleştirel Yorumsamacı Göstergesel Bilinç Anlam Niyet Kültür

11 Anlam – Niyet odaklı yaklaşımlar
İdeoloji Kamu-oyu Kamuoyu oluşturma Propaganda

12 İdeoloji İdeoloji, siyasal ya da toplumsal bir öğreti oluşturan, bir hükümetin, bir siyasi partinin, bir toplumsal sınıfın davranışlarına yön veren politik, hukuksal, bilimsel, felsefi, dinsel, ahlâki, estetik düşünceler bütünü. İdeoloji, bireylerin bilincindeki gerçekliğe dair yanlış bir bilinç ya da bilgi durumudur. Buna göre yanlış bilinç bireylerin bir yanlış görmesi meselesi değil, genel toplumsal yapının maddi temeli tarafından belirlenmesi meselesidir. Bilincin dış bir güç tarafından Belirlenme, yanlış bilince ve bilgilere sahip olma durumu

13 Kamu ve Kamuoyu Kamu: Ortak çıkarlar çerçevesinde topluluk oluşturucu konularda kararbirliğine ulaşmak için etkileşimde bulunan toplumsal kesim. Oy: Bir sorunla veya durumla ilgili bulunan seçeneklerden birinin tercih edilmesi Kamuoyu: Bir toplumsal kesime ait genel karar tercihi, genel düşünce, halkoyu

14 Kamuoyu Kamuoyu oluşturmak: Bir düşünceyi yaygınlaştırmak, halkın dikkatini o düşünce etrafında toplamak, yoğunlaştırmak Kamuoyunu oluşturan araçlar: Aile, eğitim, kültür, toplumsal kontrol mekanizmaları, bireysel ve psikolojik araçlar, siyasal patiler, ve MEDYA Kamuoyuna yönelik yaklaşımlar.. Toplumsal denetim Gündem belirleme kuramı Yetiştirme Kuramı

15 Propaganda “bir topluluğun düşüncelerini, duygularını davranışlarını, tavır ve hareketlerini etki altında tutmak ve onları değiştirmek amacıyla yayınlanan bilgi, belge, doktrin ve görüşlerdir.” Propagandanın pek çok tanımı olabilir. Ancak hepsinin birleştiği ortak nokta, propagandanın bir grubun çıkarlarını destekleyen, bilerek çarpıtılmış ya da saptırılmış bilgi anlamına gelmesidir. Beyaz, Gri ve Kara Propaganda Propaganda teknikleri (telkin, beyin yıkama, ideoloji aşılama) Stratejiler: Ad takma, itibarlı kişilerin desteğini, halktan biri, herkes yapıyor

16 Gözden Geçirin Etki nedir? Hani öğeler üzerinde etkilidir?
İkna Nedir? En bilindik ikna yöntemleri? Etki-Süreç Teorileri? İdeoloji nedir? Kamu,kamuoyu, kamuoyu oluşturma nedir? Prpaganda nedir? Propaganda türleri?


"ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları