Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanHakan Sarıkaya Değiştirilmiş 9 yıl önce
2
GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın genel durumu. 4. Öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler ve alınacak önlemler. 5. Okuma hızlarını artıracak çalışmalar. 6. Kitap okuma alışkanlığının kazandırılması. 7. Performans Görevleri ve proje ödevleri. 8. Öğrencilerin tertip, düzen ve temizliği. 9. Okul, öğretmen ve veli işbirliğinin önemi. 10. Öğrenci devam ve devamsızlıkları. 11. Dilek ve temenniler.
3
1.Dönemde 15 öğrencinin hepsi okumaya geçmiş, böylelikle başarılı bir yarıyıl geçirilmiştir.
4
Genel olarak okuma – yazma öğretiminde sınıfın genel durumunun sınıf seviyesi normallerinde olduğu, 15 öğrencinin de okumayı öğrenmiş olup, yazma konusunda 2 öğrencide eksiklikler vardır. Ayrıca bir kısmının okuma ve yazmada hız kazanmaları gerekmektedir.
5
Öğrencilerimizin okuma hızlarını geliştirebilmek için bol bol okuma çalışmaları yapmaları gerekir. Bunun için bu dönem öğrencilerinin ilgisini çekici resimli dergiler,gazeteler ve hikaye kitapları okunmasının çok faydalı olacaktır. Bu konuda sizin çocuklarınıza karşı duyarlı olmanız gerekmektedir. Akşamları veya müsait oldukları zamanlarda çocuklarınıza okudukları ders kitaplarındaki hikayeleri veya hikaye kitaplarını size sesli olarak okumaları böylelikle çocuğunuzun okumasını takip etmeniz okuma hızlarındaki gelişime olumlu katkılar sağlayacaktır. Ayrıca yazı çalışmalarında büyük-küçük harf yazımlarına dikkat etmeniz gerekmektedir.
6
Öğrenme kolaylığı nedeniyle tercih edilen ses temelli cümle yöntemi ile hızlı ve etkili okumanın önünde Sesli okuma Seslendirme ( içinden sesli okuma-heceleme) Parmak takibi ile okuma Baş hareketleri Geriye dönüşler Ritimsiz okuma Göz idmansızlığı Gibi okuma bozukluklarından oluşan dağ gibi engeller vardır. Hızlı ve anlamlı okuma becerisi kazanmak için önce bu okuma bozukluklarının giderilmesi, sonra da blok okuma yeteneğinin geliştirilmesi gerekir.
7
Bunun yanı sıra sınıf kitaplığımızdan öğrencilere hikaye kitapları dağıtılmaktadır. Sizlerden de isteğim çocuklarınıza, seviyelerine uygun resimli, büyük puntolu, anlaşılması kolay, ilgi çekici hikayeler almanız ve bu kitabı çocuğunuz okuduktan sonra sınıfa getirerek sınıf kitaplığına koymasının hem kitaplığımızın zenginleşmesi hem de öğrencilerimize daha fazla kaynak kitap sunulması açışından faydalı olacaktır.
8
Çocuklarımıza tv seyrederek değil de yatmadan en az 30 dakika önce kitap okuyarak uyuma alışkanlığı kazandırsak çocuğunuz için daha olumlu olacaktır. Tekerleme ve şiir ezberlemenin de okumayı hızlandırmaktadır.
9
Öğrencilerimiz sınıf kitaplığından aldıkları kitapları en geç 2-3 gün içinde okuyup tekrar değiştirmekte ve bu şekilde öğrencilerimize okuma alışkanlığı kazandırılmaya çalışılmaktadır. Ayrıca sizlerden öğrencilerimizin okudukları kitapları takip etmenizi, çocuğunuzdan okuduğu kitabı kısaca özetlemesini isteyiniz.
10
proje ve performans ödevlerinin öğrencilerin gelişimleri için son derece önemlidir. Sizlerden öğrencilerin performans görevi için doküman hazırlarken öğrencilere yardımcı olmanızı ve fakat bu performans ve proje ödevlerini siz yamayınız, onlara rehberlik ediniz yani yardımcı olunuz..
11
Sizlere ; öğrencilerime göstermiş olduğunuz tertip, düzen ve temizlik konusundaki yakın ilgiden dolayı teşekkür ederim. Bazı eksikliklerin de giderilmesi konusunda duyarlı olmanızı tavsiye ediyorum.
12
Okul,öğretmen veli işbirliğinin önemini idrak ederek çocuklarınıza okuma- yazma konusunda gösterdiğiniz gayretlerden dolayı hepinize teşekkür ediyorum. Yalnız 1-2 öğrencide yazma konusunda biraz eksiklik var. Bu konuda onlara yardımcı olursanız erken zamanda düzgün bir şekilde yazacaklarına inanıyorum.
13
Çocuklarınızı mümkün olduğunca okula devamlarını sağlayınız, zor durumda kalmadıkça keyfi devamsızlıklar yapılması öğrenci başarılarını olumsuz etkileyecektir.
14
Veli toplantısına katıldığınız için teşekkür ederim.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.