Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanPinar Zengin Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA ALAN/DALA GEÇİŞ VE ÖĞRENCİ KAYITLARI
Müdür Yardımcısı Erol DEMİR Rehber Öğretmen Gökhan ERDUL
2
2005 – 2006 Öğretim Yılından itibaren ortaöğretim kurumlarının öğretim süresi kademeli olarak 4 yıla çıkarılmış ve 9’uncu sınıf genel liseler ile mesleki teknik ortaöğretim kurumlarında ortak sınıf olarak kabul edilmiştir.
3
HANGİ ALAN, HANGİ MESLEK?
4
Hangi Alan, Hangi Meslek?
Bu kararı verirken…. Eğitimime devam etmek istediğim okulun kuruluş amacı… İlgilerim, yeteneklerim… Gelecekle ilgili hayallerim, hedeflerim… Hedeflerim gerçekçi mi? SBS performansım… İlköğretim diploma notum… 9. sınıftaki (lise ortamı ve lise dersleri) performansım… Kendime güvenim…
5
Hangi Alan, Hangi Meslek?
1. Eğitimime devam etmek istediğim okulun kuruluş amacı… Meslek Liseleri: Amaç iş hayatına nitelikli ara eleman yetiştirmektir. Meslek lisesinde eğitim genel anlamda mesleki olarak verilir Ders konuları mesleğe yöneliktir, öncelik meslek derslerindedir, staj ve pratik ön plana çıkar Genel bilgi derslerinin sayısı ve saati azdır, Meslek lisesini bitirdiğinizde sistemli ve istekli çalışma ile üniversitede kendi alanınızla ilgili ilgili bir bölümü rahat bir şekilde veya normal bir bölümü yüksek performans sergileyerek kazanabilirsiniz Ama derslere önem vermez sadece liseyi bitirseniz de lise bittiğinde bir meslek sahibi olursunuz….
6
Hangi Alan, Hangi Meslek?
1. Eğitimime devam etmek istediğim okulun kuruluş amacı… Genel Liseler: Amaç, akademik performansı yüksek öğrencileri bir üst öğrenim kurumuna yerleştirmek Akademik eğitim açısından meslek lisesinden daha etkilidir Ders konuları üniversiteye yöneliktir, temel derslere ağırlık verilir (Matematik Türkçe Fen) Genel liselerde uygulama olmadığı için sürekli teorik dersler görülür ve akıcı bir ders anlayışı vardır Genel liseye gitmeye karar veren bir kişinin mutlaka şunu iyi anlaması gerekir Bu liseyi bitirmek ona hiç bir şey kazandırmaz hiç bir meslek sahibi yapmaz. Ama sistemli ve düzenli ders çalışmayı kendine meslek edinirse bir üst öğrenim programlarına yerleşebilmek açısından şansı en üst seviyede olur.
7
Hangi Alan, Hangi Meslek?
2. İlgilerim yeteneklerim… Alan seçiminde, ilgilerin yanında yetenekler de çok önemlidir. İlgi olmadan yetenekliyim diye bir meslek yapılamayacağı gibi ilgim var ama yeteneğim yok ben bu işi çok seviyorum diyemeyiz. İlgi ve yeteneklerimizi nasıl belirleriz? Ulusal Mesleki Bilgi Sistemi
8
Ulusal Mesleki Bilgi Sistemi
9
Hangi Alan, Hangi Meslek?
3. Gelecekle ilgili hayallerim, hedeflerim… 4. Hedeflerim gerçekçi mi? Gelecekle ilgili ne gibi hayallerimiz var? Bu hayalleri gerçekleştirmek için hedef belirledik mi? Belirlediğim hedefe uygun performansı sergiliyor muyum, potansiyelim uygun mu?
10
Hangi Alan, Hangi Meslek?
5. SBS Performansım İnsan yedisinde neyse yetmişinde de odur… SBS, YGS-LYS’nin aynasıdır.
11
Meslek Lisesi mi Genel Lise mi ?
6. İlköğretim diploma notum İlköğretim diploma notu, potansiyelimizin bir göstergesidir, istisnalar dışında lise hayatındaki notlarınızda çok fazla değişiklik olmaz Alan seçiminde %40 etkisi olacaktır
12
Meslek Lisesi mi Genel Lise mi ?
7. 9. sınıftaki performansım Bu yılki performansınız, not bilgileriniz geleceğinizi şekillendirmede bir göstergedir. Alan seçimine %60 etkisi olacaktır.
13
Meslek Lisesi mi Genel Lise mi ?
8. Kendime güvenim Kendinize güveniyor musunuz? Seçeceğiniz bölümde yapabileceğinizin en iyisini yapabileceğinize inanıyor musunuz?
14
Hangi Alan, Hangi Meslek?
Zübeyde Hanım Kız Meslek Lisesi dışında bir okul seçmeyi düşünüyorsanız…. Yaşadığınız bölge ve ulaşım şartlarını dikkate alınız, Öğrenim görmek istediğiniz bölümün seçtiğiniz okulda bulunup bulunmadığını ve kontenjanlarını araştırınız.
15
Hangi meslek lisesi, hangi bölümler?
Zübeyde Hanım Kız Meslek Lisesi’nde öğrenim görmeye devam etmek istiyorsanız… Tercihlerinizden ilk sıraya okulumuzu yazınız, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü: 105 Grafik ve Fotoğrafçılık Bölümü: 64 Yiyecek İçecek Hizmetleri Bölümü: 64 Giyim Üretim Teknolojileri Bölümü: 64 El Sanatları Bölümüne 64 öğrencinin alınacağını biliniz,
16
10. Sınıfa geçen öğrencilerimizin alan tercih ve alana geçiş işlemleri aşağıdaki hususlara uygun olarak gerçekleştirilecektir. Aşağıdaki açıklamalarda yer alan Alan Geçişi işlemi, sınıf tekrarına kalmamış olan öğretim yılında 9. sınıflarımızda okuyan öğrencilerimizi ilgilendirmektedir.
17
Sınıf tekrarı durumuna düşenler hariç, öğretim yılında 9′uncu sınıfta öğrenim gören tüm öğrenciler alan tercihi yapacaktır. Alana Yerleştirme Puanı öğrencinin 9′uncu sınıf yıl sonu başarı puanının %60′ı ile ilköğretim diploma puanının %40′ı toplanarak hesaplanacaktır.
18
Öğrencilerin sağlık durumlarının, öğrenim görmek istedikleri mesleğin öğrenimine elverişli olması gerekir. Okul müdürlüklerince, gerektiğinde, öğrencinin sağlık durumunun yerleştirildiği alanda öğrenim görmesine elverişli olup olmadığının raporla belgelendirilmesi istenebilecektir.
19
Öğrenci tercihleri, ilgili okul müdürlüklerince belirlenen kontenjanlar ve Alana Yerleştirme Puanı çerçevesinde puan üstünlüğüne göre e-Okul sistemi üzerinden gerçekleştirilecektir. Yerleştirme sonunda açık kontenjanı bulunan alan ve okullar e-Okul sisteminde duyurulacaktır.
20
Başvuru süresi içinde alan tercihi yapamayan öğrenciler ile tercih ettikleri herhangi bir alana yerleştirilemeyen öğrenciler, okul müdürlüklerince açık kontenjanı bulunan bir alana yerleştirilecektir.
21
Tercihleri doğrultusunda alana yerleştirilen öğrencilerin velileri öğrencinin yerleştirildiği okul müdürlüğünde e-Okul sistemi üzerinden alana devam edeceğine ilişkin onay işlemi yaptıracaktır. Bu onay işlemini yaptırmayan öğrenciler, Alana Yerleştirme Puanları göz önünde bulundurularak, 9′uncu sınıfı okuduğu okulda açık kontenjanı bulunan bir alana okul müdürlüklerince yerleştirilecektir.
22
Tercih listesini doldurmadan önce öğrencinin, mesleki rehberlik amacıyla hazırlanan Mesleki Bilgi Sistemi portalına ( girerek mesleki gelişim, kendini tanımaya destek olabilecek ölçme araçları, eğitim ve iş piyasasına ilişkin bilgi kaynakları incelemesi, gerçek ilgi ve yeteneklerine ilişkin bilgi edinmesinde yarar görülmektedir.
23
Meslek ve Teknik Eğitim Yönetmeliği’nin 52′inci maddesine göre; anne ve/veya babasına ait çalışır durumda bir iş yeri olup anne veya baba mesleği ile ilgili alana kayıt yaptırmak isteyenler kontenjana bakılmaksızın kayıt yaptırabileceklerdir.
24
* SUNUM 2011 – 2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİLGİLERİ DOĞRULTUSUNDA HAZIRLANMIŞTIR – 2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINA AİT MEB KAYNAKLI RESMİ YAZI HENÜZ YAYINLANMAMIŞTIR. *
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.