Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanEkin Karaca Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİŞSEL GELİŞİM Z. Elvan UCUR Uzman Psikolojik Danışman Altis Nöroloji ve Psikolojik Danışmanlık Merkezi elvanucur@yahoo.com / elvanucur@altis.gen.tr www.altis.gen.tr
2
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Seminer İçeriği Düşünme Becerileri Problem Çözme Yaratıcılık
3
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Gelişim Döllenmeden ölüme kadar insan bünyesinde meydana gelen değişikliklerdir. Yapısal ve sayısal olan bu değişiklikler bedensel ve motor, bilişsel ve dil, sosyal ve duygusal süreçleri kapsamaktadır
4
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Büyüme Organizmanın fizyolojik boyuttaki sayısal değişikliklerini kapsamaktadır. Kilo, boy artışı gibi bedende gerçekleşen sayısal değişiklikleri içermektedir
5
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Olgunlaşma Kişinin doğuştan getirdiği potansiyelin büyüme ve öğrenme ile birlikte ortaya çıkmasıdır. Çocuğun kalem tutabilmesi için kaslarının belli bir olgunluğa ulaşması gibi. Problem çözme becerisi için belli bazı düşünme süreçlerine erişebilmesi gibi.
6
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Bilişsel Gelişim Bilişsel gelişim, çocuğun kendisini ve çevresini anlamasını / kavramasını, bilgiyi, bellek ve hatırlama gücünü, akıl yürütmeyi, sorun çözmeyi, kavramlar ve düşünmeyi yani zihni içine alır.
7
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Dü ş ünme Süreçleri
8
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Düşünme Boyutları Anlama Sorun Çözme Karar verme Araştırma Düzenlem e Sözel Anlatım Kavram oluşturma
9
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Eğitim ve Yaşam İçin Düşünme Becerileri Üretici Düşünme Yaratıcı Düşünme Eleştirel Düşünme http://www.asa3.org/asa/education/think/creative.htm
10
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti PROBLEM ÇÖZME HEPİMİZ BUNU HER GÜN YAPIYORUZ
11
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Problem Çözme Tanımları* * Sonmaz, Sibel “Problem Çözme Becerisi ile Yaratıcılık ve Zeka Arasındaki İlişki” 2002 YL Tezi s:5 BİLİŞSEL UNSURLARDUYGUSAL UNSURLARSOSYAL UNSURLAR Kişinin özgün çözüm yolları geliştirmesi Hedefe ulaşmayı engellemeBireysel olarak sorunla başa çıkma Temel düşünce süreçlerinin kullanılması Çatışma ortaya çıkarmaBaşkalarının çözüm yollarından örnek alma Güçlüğün tanımlanmasıÇözüme kadar sabır gösterebilmek Dış kaynakların neler olduğunu araştırma Çözümü engelleyebilecek gerçeklerin ortaya konulması İç kaynakları araştırmaYeni yeteneklerin ortaya çıkması İlgisiz bilgileri dışarı çıkarmakEngelleri azaltarak gerginliği azaltma İnsanlığın gelişimi için gerekli Uygun çözüm yolunun hangisi olduğuna karar vermek İç dengeye kavuşma Uygun yanıtları geliştirmeYeni yollar deneyebilmek için risk alabilmek Sürekli geliştirilmesi gereken yetenek İrade gereksinimi Yeni yollar denemek Geçmiş deneyimlerden çıkarımlarda bulunmak
12
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Problem Çözmede Süreçler http://www.gowales.co.uk/e/place/problemsolving.php Problem alanını belirlemek ve problemi seçmek Ne biliyoruz ve hangi bilgi bizim için yararlı? Problemin olası nedenlerini araştırmak ve temel nedeni bulmak Çözüm için ihtiyaç duyulan ve istenen ölçütleri geliştirmek En iyi çözüm yolunu seçebilmek, plan oluşturmak Çözüm planını yerine getirmek Uygulanan çözüm yolunun test edilmesi Yeniden incelemek
13
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti YARATICILIK Yaratıcılık özelliği her insanda var. Ancak insanlar farklı konularda farklı derecelerde yaratıcılıklarını ortaya koyuyor. Bir insan her alanda yaratıcı olamaz. Aynı alanda yaratıcı olanların da yaratıcılık dereceleri farklılık gösterir.
14
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Yaratıcılığın Kişiliği Kendine güvenli Meraklı Kararlı Israrcı Hayal gücü yüksek Karmaşık fikirlerden ürkmeyen Hata bulabilen Tartışmaktan hoşlanan Sorgulayan “Başka?” Esnek Kendi başına çalışmaktan hoşlanan Konsantre olabilen Araştırmacı Mizah duygusu olan Farklılıklardan korkmayan Kendisinin ve çevresindekilerin farkında olan Cesaretli / Risk almaktan korkmayan Coşkulu /Enerjik Duygularını ifade edebilen Dış uyaranlara duyarlı
15
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti İyi öğretmenler tarafından eğitilen kişiler zayıf olduklarını düşündükleri alanlarda daha güçlü bir duruma gelebiliyorlar.
16
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Çocuğa yaratıcılığı öğretmek değil, yaratıcılığını geliştirebilmesi için ona rehberlik yapmak gerekir.
17
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Öğretmenin konuya yaklaşımı ve çocukları tanıması, onların ilgi ve yeteneklerinden haberdar olması önemlidir.
18
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Okul Öncesinde Yaratıcılığın Gelişimi Yaratıcılıklarını oyunlar sırasında ortaya koyarlar. Gelişimsel özelliklerinden biri olan “merak” öğrenmeye yönelik istekleridir. Çeşitli materyallerle orijinal ürünler ortaya koyabilirler.
19
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Bebeklik döneminde taklit ve keşif (denemeler) 2 – 4 yaşta bağımsızlık duygusu ve bir şeyler yapma isteği çevresine olan ilgisini daha aktif hale getirir. 4 – 6 yaşta olaylar arasında ilişki kurma, hayali oyunlarda rollere girme, duygu ve düşüncelerini fark etme, kendi yeteneklerini ve ilgilerini keşfetmektedir.
20
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti “Hayal gücü bilgiden daha önemlidir, çünkü hayal gücü sınırsızdır.” Einstein
21
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti ORTAM Esneklik Yenilik Araştırma yapılabilecek bir ortam Materyal ve oyuncak sunumu (uyarıcı zenginliği) Yapılandırılmamış ortam Düşünmeye sevk etme
22
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti Taklit, kopya etme öğrenmenin bir parçası Ancak bunu kendimize özgü hale getirmek YARATICILIK
23
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.