Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanBilge Karatay Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
2
Ölçme Değerlendirme Sorunlar Sınavlar adil değil Soru hataları var
Hedefler Şu an nasıl sınavlar yapıyoruz? Gelecekte nasıl daha iyi sınavlar yapabiliriz?
3
YAPILANLAR Ölçme Değerlendirme Kurulu oluşturuldu Prof.Dr. Bahar Muezzinoğlu Doç.Dr Gür Akansel Doç. Dr. Kadir Babaoğlu Yrd.Doç.Dr. Levent Altıntaş Yrd.Doç. Dr.Gözde Dağlıöz amacı: dekanlık ve eğitim komisyonu ile eşgüdümlü olarak eğitim sürecinde uygulanan ÖD yöntemlerini takip etmek, eğitimin kalitesi arttırmak amacıyla çeşitli ÖD yöntemlerini geliştirmek için politikalar üretmek, öğretim üyelerinin ÖD konusunda bilgilenmesini sağlamak, Çalışmalarıyla ilgili olarak öğretim üyeleri ve öğrencilere geri bildirimde bulunmaktır.
4
YAPILANLAR Anabilim dallarının Ölçme Değerlendirme sorumluları belirlendi Çoktan Seçmeli Sorular nasıl hazırlanır ? Bilgilendirme toplantısı Yeni soru istem formu (D1.2.3) Soru bankası çalışmaları başlatıldı Toplumsal Duyarlılık ve Öğrenci Araştırmaları Programı’nın değerlendirilmesi
5
YAPILANLAR 4 Aralık 2009 1. Ölçme Değerlendirme Kursu (Dr.K.Alimoğlu)
Dönem 3 PDÖ uygulaması için CORE uygulandı (Klinik Odaklı Nedenselleştirme Sınavı) Eğitici ve öğrenci geri bildirimi olumlu 10 Mayıs 2010 tarihinde 2. Ölçme Değerlendirme Kursu 90 öğretim üyesi kurs aldı Dönem 1 tüm ders kurulları için soru analizi Anabilim dallarından kurul ve staj ölçme değerlendirme uygulamalarına dair yazılı bilgi alındı Dönem 1,2,3; Dönem 4 ve Dönem 5 e yönelik ölçme değerlendirme toplantısı bölümlerin sunumları, karşılıklı değerlendirme
6
YAPILANLAR Toplantılardan kısa notlar:
Öğrenci sayısı ve fizik koşulların özellikle ilk yıllarda olumsuz etkisi olduğu Pratik sınavların ağırlığının artması (eğitim materyallerinin maket vb kullanımının yaygınlaşması) Güncel değerlendirme yöntemlerinin yaygınlaştırılması Çoklu sınav yöntemlerinin uygulanması Stajlardaki sınav uygulamalarının staj başında öğrencilere yazılı ve sözlü olarak iletilmesi sözlü sınavların yapılandırılıp öğrencilerin farklı eğiticiler tarafından değerlendirilmesi
7
YAPILAMAYANLAR VE GÜNCEL SORUNLAR
Soru bankası Soru kalitesi istenen düzeyde değil Sorular ağırlıklı olarak ezbere dayalı Sınav uygulamaları salon başkanları ve gözetmenler Sınav güvenliği
8
HEDEFLENENLER Dönem 1 Klinik beceri uygulamaları OSCE
(objektif yapılandırılmış klinik sınav) Dönem 3 KHP programında OSCE Tüm ders kurulu sınavlarının detaylı soru analizi Ders kurulu sonuçlarının sınav sonuç tablosu ile birlikte başarı dağılımını da öğrencilere elektronik ortamda iletilmesi (karne) Soru bankasını geliştirme
9
HEDEFLENENLER Ders kurullarında pratik sınavların ve farklı sınav uygulamalarının değerlendirmedeki ağırlığını arttırmak Stajlarda farklı sınav yöntemlerini ve biçimlendirici değerlendirme yöntemlerini uygulamasına destek vermek Tüm öğretim üyelerinin ölçme değerlendirme kursuna katılımını sağlamak Daha ileri düzeyde kurslar düzenlemek
10
ESAS HEDEF Tıp eğitiminde öğrenim çıktıları doğrultusunda
öğrenim hedefleri, öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirmenin bütün olarak tasarlanmasını sağlamak
11
ÖLÇME DEĞERLENDİRME KOMİSYONU ADINA
TEŞEKKÜR EDERİM
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.