Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
KONUŞMA HALKASI
2
Duyuşsal alanda farkları görme, farklı görüşlere ve bu görüşleri savunanlara saygı duyma hedeflerini kazandırmaya yönelik bir tekniktir. Tekniğin diğer bir amacı ise sınıf içinde güven ve saygı atmosferi oluşturmak ,öğrenciler arasında ilişkileri ve iletişimi geliştirmektir.
3
Konuyla ilgili bir kavram ,ilke yada sözcükle ilgili olarak görüş belirtmelerine fırsat veren bu tekniğe öğrenciler ,görüş geliştirme tekniğinden farklı olarak sandalyelerini birbirlerini karşılıklı görebilecek şekilde ve daire biçimde düzenleyerek halka oluşturarak otururlar
4
Sırayla konuşurlar.Konuşmak isteyen öğrenci, önceden seçilen bir simgeyi eline almak zorundadır. (yuvarlak bir cisim ,bir kalem yada bir maskot) . Herkes görüşünü söyledikten sonra ortaya bir sonuç çıkar. Çıkan sonuçta panoya asılır.
5
Konuşma halkası kuraları
1.Alaycı, aşağılayıcı, kırıcı sözler kullanmayacağız. 2.Kimsenin söylediğine gülmeyeceğiz. 3.Konuşan arkadaşlarımızın yüzüne bakacağız.
6
4.Görüşlerimizin gerekçesini açıklamaya hazır olacağız.
5.Yalnızca sıramız geldiğinde konuşacağız. 6.Cismi almadan konuşmayacağız. 7.Söylenenleri dikkatle dinleyeceğiz.
7
8. Diğer öğrencilerin konuşmasına, tartışmasına izin verilmez.
9. Öğrencilerden yanıt vermek istemeyenlere saygı gösterilmelidir.
8
AVANTAJLARI öğrenciye demokratik bir ortamda demokratik tutum ve davranış kazandırır. Dinleme eğitimi sağlar Kendini ifade edebilme becerisi kazanır Grupla çalışma becerisi kazanır
9
Sosyal açıdan geliştirdiği gibi,empati becerisi kazandırır
yaratıcı düşünme becerisini geliştirir Öğrencinin iletişim becerilerini geliştirir Sözel derslerde etkili bir şeklide kullanılabilir(sosyal bilgiler,Felsefe,Psikoloji,edebiyat,insan hakları ve demokrasi gibi
10
bu yöntem sayesinde derse tam anlamıyla katılma, sürekli bir etkinlik içinde kendini hissetme ve bunlardan memnuniyet duyma gibi duyuşsal hedeflere yönelik öğrencilerde ciddi bir biçimde gözlenebilir olumlu anlamda davranış ve performans değişiklikleri tespit edilmektedir
11
DEZAVANTAJLARI bazı öğrencilerin hiç katılamadığı,
tartışmanın bazen aşırı gürültü oluşturduğu, konunun dağıldığı,
12
Neyin amaçlandığının iyi tespit edilememesi halinde birebir konu ile ilişki kurulamayabilir
Amaç ve konu kapsamı dışına çıkma zaman zaman karşılaşılabilecek bir sorundur
13
Fiziki koşullar değerlendirmeye alındığında sınıf ortamının küçük ve 30 öğrenciden fazla mevcutlu olması halinde uygulama zorlukları ortaya çıkacaktır Öğrencilerin yeterli hazırlık yapmasının yanı sıra duygusal tavırların gerçekleri arka planda bırakacak şekilde öne çıkmasının önlenmesi gereklidir
14
Utangaç ve konuşma yeteneği zayıf olan öğrencilerin bazı uygulamalarda hiç söz alamadığı ya da almadığı görülecektir Gürültü ve sürekli hareketliliğin oluşması dezavantaj olarak görülebilir . Zaman yetersizliliği nedeniyle ön çalışma ve araştırma eksiklikleri ders esnasında bilgisizlikten doğan yanlış tezler ortaya koyma gibi durumlar da görülebilecektir.
15
KAYNAKLAR
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.