Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Öğrenme -Öğretme Modelleri
2
Her öğrenci farklıdır!.. Sınıftaki bütün öğrenciler eşit değildir:
Zekaları farklıdır, İlgileri farklıdır, Öğrenme stilleri farklıdır, Öğrenme hızları farklıdır, Ön bilgileri farklıdır, Motivasyonları farklıdır…
3
Benjamin Bloom ve John Booth’un tam öğrenme (mastery learning) modeli, bazı noktalara dikkat edilirse öğrencilerin %80’inin tam başarılı olacağına inanıyorlar. Bunların başında öğretmenin bu işe zaman ayırması ve tekrar tekrar sınav yapması gelir.
4
Tam öğrenme (Mastery Learning) Modeli
5
Okulda öğrenme kuramı ya da tam öğrenme modeli, ek zaman ve öğrenme olanakları sağlandığında, hemen hemen tüm öğrencilerin okullarda öğretilmek istenen tüm yeni davranışları öğrenebileceğini ileri sürmektedir. Bloom’a göre; insanlar arasında zihinsel güçler bakımından doğuştan gelen bazı farkların bulunduğunu inkar edilemez. Ancak bunlar eğitimin ürünü olarak sonradan meydana getirilmekte olanların yanında hemen hemen bir hiçtir.
6
2.Öğretim hizmetinin niteliği 3.Öğrenme ürünleri
Eğitimin, dolayısıyla da okulların etkililik ve verimliliğini en yüksek düzeye çıkarabilecek koşulları belirlemeye çalışan tam öğrenme modelinin üç temel değişkeni vardır. 1.Öğrenci nitelikleri 2.Öğretim hizmetinin niteliği 3.Öğrenme ürünleri
7
ÖĞRENCİ NİTELİKLERİ Bloom’un üzerinde önemle durduğu iki öğrenci niteliği, BİLİŞSEL GİRİŞ DAVRANIŞLARI ile DUYUŞSAL GİRİŞ ÖZELLİKLERİdir.
8
Tam öğrenme modelinin ikinci ögesi ÖĞRETİM HİZMETİNİN NİTELİĞİdir.
Öğretim hizmetinin niteliğini etkileyen 4 faktör bulunmaktadır. Bunlar * ÖĞRENCİYE SUNULAN İŞARETLER (İPUCU), * ÖĞRENCİNİN ÖĞRENME SÜRECİNE ETKİN KATILIMI, * PEKİŞTİRME * DÖNÜT-DÜZELTME.
9
ÖĞRENME ÜRÜNÜ Bloom’un modelinde öğrenme ürünü, öğrencilerin başarısı, öğrenme hızı ve duyuşsal özelliklerdir. Bloom’a göre eğer öğrencilerin giriş davranışları öğrenme işinin başında eşitlenir ve her üniteden sonra öğrenme eksiklikleri tamamlanır, öğrenciler için nitelikli bir öğretim hizmeti sunulursa, öğrenciler arasındaki bireysel farklılıklar giderek azalır ve öğrencilerin başarılar artar.
10
John Carroll’un Okulda Öğrenme Modeli (Model of School Learning)
John Carroll (1963) okulda öğrenmenin en önemli değişkeninin zaman olduğunu belirtti. Harcanan zaman Okul öğrenmesi = f Gereken zaman
11
Academik Öğrenme süresi (Academic Learning Time (ALT) )
Academik öğrenme süresi, bir dersi öğrenebilmesi için her öğrencinin ihtiyaç duyduğu süredir. Bu, her öğrencide değişir. Bunun üç belirleyicisi vardır: Dersin miktarı (“kaç sayfa” gibi) Derse ayrılan süre Başarı Burada hem kalite hem de miktar önemlidir.
12
Carroll’un okulda öğrenme modelinin yapısı
13
5 ÖĞE YETENEK ÖĞRETİMİN KALİTESİ ÖĞRETİMDEN YARARLANMA YETENEĞİ
KARARLILIK (SEBAT) FIRSAT(OLANAK) 3/21/2008
14
1-YETENEK: BİR ÖĞRENME BİRİMİNİ EN İYİ ÖĞRENME KOŞULLARINDA ÖĞRENMEK İÇİN GEREKEN ZAMAN MİKTARIDIR. 2-ÖĞRETİMİN KALİTESİ: Ek zaman gerektirmeyecek şekilde eğitimin verilmesidir.
15
3-ÖĞRETİMDEN YARARLANMA YETENEĞİ: Öğrencinin belli bir üniteyi öğrenebilmesi için öğrenme yeteneklerinin yeterli olması ve öğrenmede gerekli işlemleri yapabilmesi kastedilmektedir. 4-KARARLILIK (SEBAT): Öğrenmeye ayrılan gönüllü zaman miktarı 5-FIRSAT: ÖĞRENMEYE VERİLEN SÜRE 3/21/2008
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.