Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanRamazan Dilaver Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009
2
Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) Öğrenci merkezli (öğrencinin aktif rol oynadığı) bir eğitim yöntemi
3
Probleme Dayalı Öğrenme Amaç; Öğrencilerin problem çözme ve kendi kendine öğrenme becerilerini geliştirmek
4
Probleme Dayalı Öğrenme Oturumlar küçük ortamlarda yapılır Bir eğitim yönlendiricisi 10-15 öğrenci
5
Probleme Dayalı Öğrenim Öğrencilere gerçek hayatta sık karşılaşılan problem/problemler senaryolar şeklinde sunulur
6
Probleme Dayalı Öğrenme 1. PDÖ Oturumu Tanışma / isimlik Bir ısınma etkinliği düzenlenir Grup kararları, sözcü ve yazıcı seçimi
7
Grup sözcüsü, tartışmalara her öğrencinin aktif katılımını sağlar Atak ve sessiz öğrencilerin dengelenmesi Grup yazıcısı, grubun hafızası tartışılan konuları tahtaya yazar
8
1. PDÖ Oturumu 1. Adım: Senaryonun Okunması Kavramların netleştirilmesi Senaryo okunur Olguda geçen tüm kavramlar ve tanımlar netleştirilir Böylece tüm katılımcıların ortak bir başlangıç noktası olur
9
1. PDÖ Oturumu 2. Adım: Problemin tanımlanması Olgunun çözülmesi gereken problemi saptanır Yazıcı senaryoda sunulan olgunun problemini tahtaya yazar
10
1. PDÖ Oturumu 3. Adım: Problemin analiz edilmesi/ Beyin fırtınası Öğrenciler problem ile ilgili eski bilgilerini beyin fırtınası yöntemi ile hatırlar ve bunları yazıcı tahtaya yazar
11
1.PDÖ Oturumu 4. Adım: Problem analizi /sistematik sınıflandırma Öğrenciler problem ile ilgili beyin fırtınası yöntemi ile hatırladığı eski bilgilerini sınıflar ve bunları yazıcı tahtaya yazar
12
1.PDÖ Oturumu 5. Adım: Öğrenim hedeflerinin çıkarılması Olgunun problemini çözmek için eksik ve öğrenilmesi gereken bilgiler ‘’öğrenim hedefleri’’ olarak belirlenir Yazıcı, öğrenim hedeflerini net-kısa cümleler halinde tahtaya yazar
13
Öğrenim hedefleri tüm öğrenciler tarafından kaydedilir
14
6. Adım: Kendi kendine çalışma Bir sonraki oturuma kadar bu öğrenim hedefleri çalışılır Uygun bilgi kaynaklarının (kütüphane/internet) seçilmesi Yazılı doküman, notlar
15
2. PDÖ Oturumu - Yine ısınma etkinliği ile başlatılır - Grup kararları gözden geçirilir - Yeni grup sözcüsü ve yazıcısı seçilir
16
2. PDÖ Oturumu 7. Adım: Sunum Önceki oturumda çıkarılan ‘’öğrenim hedeflerinin’’ sunumu ve tartışılması yapılır: - Bütün öğrencilere söz hakkı verilir - Sunumlarda kaynak gösterilir
17
2. PDÖ Oturumu Olgu ile ilgili süreç sonlandırılır Yapılan PDÖ oturumları özetlenir PDÖ oturumları eğitici ve öğrenciler tarafından değerlendirilir (geri bildirim)
18
Öğrencinin Görevleri Devamlılık Aktif katılım Öğrenim hedeflerine uyum
19
Öğrencinin Görevleri Öğrenciler, eğitim yönlendiricisinden doğrudan bilgi istemez
20
Eğitim Yönlendiricisinin Görevleri PDÖ Oturumu Öncesinde Tartışılacak olgu/senaryolara önceden hazırlanır (Senaryo tartışma toplantısı) Senaryodaki öğrenim hedeflerini bilir Eğitim odalarını ve gereçlerini (tahta, kalem....) kontrol eder
21
Eğitim Yönlendiricisinin Görevleri Isınma etkinliği İsimlik Yedi Adım Yöntemi Grup kuralları Sözcü ve yazıcı seçilmesi
22
Eğitim Yönlendiricisinin Görevleri Öğrencilerin tartışmalarını etkin dinler Tartışma sözcüsünü destekler, kendisine yönelen soruları sözcüye yönlendirir Yazıcının her şeyi yazıp yazmadığını takip eder, gerektiğinde uyarır: - Hastanın problemi anlaşıldı mı? - Beyin fırtınası sırasında söylenenler, öğrenim hedefleri yazıldı mı ?
23
Eğitim Yönlendiricisinin Görevleri Gerektiğinde ‘’öğrenim hedefleri’’ni çıkarmaları için aktive edici sorular sorar: - Bu konudaki bilgileriniz çelişkili/ eksik gibi, bu konuyu ‘’öğrenim hedefi’’ yapmak ister misiniz ?
24
Eğitim Yönlendiricisinin Görevleri Gruptaki herkesin aynı ve doğru ‘’öğrenim hedefleri’’ne ulaşmasını sağlar ve öğrenim hedeflerini yazdırır Çıkarılan ‘’öğrenim hedefleri’’ senaryoda belirtilenden eksik veya fazla olabilir
25
Eğitim Yönlendiricisinin Görevleri Devamlılık, aktif katılım, öğrenim hedeflerine uyum gibi konuları gözetir Zamanı kontrol eder, gerektiğinde uyarır
26
Eğitim Yönlendiricisinin Görevleri 2. PDÖ oturumunda: - ısınma etkinliği - sözcü ve yazıcı seçilmesi - ‘’Öğrenim hedeflerinin’’ sunumu ve tartışılması - Sürecin özetlenmesi - Geribildirim
27
Eğitim Yönlendiricisinin Yapmaması Gerekenler Senaryo ile ilgili bilgi aktarımında bulunmaz Yakınmayı / sorunu / problemi direkt söylemez, öğrenciler bulur
28
Eğitim Yönlendiricisinin Yapmaması Gerekenler Öğrenim hedeflerini söylemez Sözcünün görevini üstlenmez
29
İlginiz için teşekkürler
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.