Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanInce Topuz Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
TEKNOLOJİ TRANSFERİ VE DEĞERLENDİRME SÜREÇLERİ Av. Ömer Hızıroğlu Hukuk Müşaviri ve Lisanslama Müdürü INOVENT A.Ş. 13-01-2009 (c) Copyright Inovent A.Ş., 2008
2
FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI Patent: KHK 551 Marka: KHK 556 Eserler: FSK 5846 Diğer: – Endüstriyel tasarım: KHK 554 – Coğrafi işaret: KHK 555 – Entegre Devre Topoğrafyası: K.5147 – Ticari Sır (c) Copyright Inovent A.Ş., 2008
3
PATENT KHK 551, m.5: – Yeni; Tekniğin bilinen durumunu aşan; sanayiye uygulanabilir buluş Buluş üzerinde münhasır hak Rekabet unsuru ve katma değer Patent vs. Inovasyon (c) Copyright Inovent A.Ş., 2008
4
BULUŞ? (c) Copyright Inovent A.Ş., 2008
5
TİCARİLEŞTİRME Buluş Inovasyon değildir Inovasyon buluşun, yeni fikrin ürüne/hizmete dönüşerek ticari değer kazanmasıdır. Patent hangi eksiği karşılıyor? Katma değer? – Üretim maliyeti düşüren – Üretim performansını artıran (otomatizasyon) – Logistik iyleşmeler (yükleme hızı) – Ürünün fonksiyonel performansını artıran – Ürünün fonksiyonel olmayan performansı (renk ?) – Tamamıyla yeni: eski teknolojiyi yok eden (c) Copyright Inovent A.Ş., 2008
6
İNOVASYON SÜRECİ (FİKİRDEN ÜRÜNE) FİKİR AR -GE tech+ lab FM KORUMASI ÜRÜN AR- GE MAKRO DESTEK PROGRAMLARI:TUBITAK, SANTEZ, ETC // Pre ÇEKİRDEK PRE- ”ÇEKİRDEK ÇEKİRDEK “ERKEN AŞAMA” $$$ VC Software/ bio-tech?
7
FM …SÜREÇ Embriyo FM Olgun FM FM (Teknoloji) Transferi (c) Copyright Inovent A.Ş., 2008
8
DEĞER STATUSYATIRIMFİKRİ MÜLKİYET GERÇEK DEĞERPOTANSİYEL DEĞER FİKİRVAR OLAN FİKRİ BİRİKİM DOĞUŞ0∞ CONCEPTEMBRİYO015,000 LAB SCALE PROOFYOK/DESTEK PROGRAMLARI EMBRİYO/ERKEN AŞAMA 115,000 - x (x = öngörülebilenler) PATENT BAŞVURUSU DESTEK /ÇEKİRDEKEMBRİYO /ERKEN AŞAMA 1015,000 - (x +n) PATENT TESCİLOLGUN100… İŞ PLANI VE PROOF OF CONCEPT ÇEKİRDEK/ EARLY STAGE OLGUN- KANITLANMIŞ 1,000… ÜRÜN (TEK TRANSFERİ) RİSK YATIRIMI/ STRATEJİK ORTAK KESİN (iptal edilemez) 10,000 (c) Copyright Inovent A.Ş., 2008
9
EMBRİYO vs. OLGUN FM Embriyo: FM Koruması alınmamış, sürecin başında ve/veya sürecin sonu belirsiz. “Scale up” şüpheli. Uygulama alanı belirsiz yada bilinmiyor. Sektörel /Piyasa pozisyonlanması belli değil. Olgun: Tescil edilmiş yada profesyönelce yönetilen bir süreçte. Bir portföy parçası. Uygulama alanı belli. Çoğaltılabilir Rakipler belli yada belirlenebilir. Değerlendirmeye açık. (“Mature IP”vs. “Mature technology”: Licensed in) (c) Copyright Inovent A.Ş., 2008
10
FM vs. FM Üniversite FM – Genellikle embriyo – Yönetim ve iş geliştirme eksik Sektör, Piyasa, Hukuki altyapı ve destek, Rakipler – Üniversite misyon, girişimci vizyon ve strateji Akademik değer vs. ticari değer IP Disclosure Form – Ticarileştirme kaynakları? Yatırım fonları, insan kaynakları, pazarlama, vs – Ticari tecrübe? – Mülkiyet ? KHK 551 m 41 – “Talk the talk, walk the walk”: Profesör vs. CEO (c) Copyright Inovent A.Ş., 2008
11
FM vs. FM II Endüstri FM – Olgun FM – Olgunlaştırma fonları/imkanları – Stratejik karar neticesi= ticari amaç belli – Var olan ticari bir mekanizmanin içinde gelişen ve dahil olan bir FM – Stratejik yönetim ekibi vs – “Its business not personal!” (c) Copyright Inovent A.Ş., 2008
12
OLGUNLAŞMA FM tescil….portföy oluşturulması “Proof of concept” …Yatırım! – Çoklanabilirlik – Uygulama alanları Stratejik konumlama ve strateji belirlenmesi Yatırım arayışı: FM haklarının ürün/hizmete dönüşmesi (c) Copyright Inovent A.Ş., 2008
13
YATIRIM İHTİYAÇLARI Evre 1: – Embriyo yatırım: pre seed (çekirdek öncesi) – Çekirdek yatırım /Destek fonları (ör: Eureka projeleri)/ Melekler – Köprü Yatırım Evre 2: – Ör: Risk Yatırım $ 750K – Risk Yatırım 2: $ 5000K /exit – Vs… (c) Copyright Inovent A.Ş., 2008
14
PİYASAYA ÇIKIŞ Örnek: Tescilli Patent Ürün ve uygulamalar Testler /izinler Olası rakipler belirlenmiş Alternatif iş planları Olası stratejik ortaklar ve uluslar arası açılım Teknoloji kataloğu (c) Copyright Inovent A.Ş., 2008
15
TİCARİLEŞTİRME Start Up Lisans FM Satış Kurumsal Yatırım (c) Copyright Inovent A.Ş., 2008
16
DİKKAT Esas sözleşme, Ortaklar anlaşması “Term sheet” müzakereleri, yatırım kararları Lisans anlaşmalarında dikkat edilmesi gereken hususlar Stratejik ortak: güç dağılımı (c) Copyright Inovent A.Ş., 2008
17
LİSANSLAMA Lisansör-Lisansiyer – Rekabet avantajları Teknolojinin değerlendirilmesi Sözleşme Önemli noktalar – Transfer edilen FM tanımı – Münhasırlık, kullanım hakları – Sınırlamalar: Coğrafi, zaman, sektörler, alt-lisanlama hakları – FM ile ilgili geliştirme hakları ve yeni FM akibeti (c) Copyright Inovent A.Ş., 2008
18
LİSANSLAMA II – Ücret ve ödemeler: Royalty Zaman içinde dağıtımı Ödeme bazları – Ciro bazında – Parça bazında – Vs… Ön ödeme – Fesih – Gizlilik – FM taahhütleri – Garantiler/sorumluluklar – Kontrol mekanizmaları – Rekabet ihlalı! (c) Copyright Inovent A.Ş., 2008
19
TEŞEKKÜR EDERİM Omer.hiziroglu@inovent.com.tr (c) Copyright Inovent A.Ş., 2008
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.