Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
BAFRA 30 AĞUSTOS İLKÖĞRETİM OKULU AKTİF ÖĞRENME SEMİNERİ Hazırlayan: Celal KOÇ koccelal@Hotmail.com
2
Yeni öğretim programlarında;
Aktif öğrenme, Problem çözme, İşbirlikli öğrenme, Altı şapka tekniği ile öğrenme, Kubaşık öğrenme, Beyin fırtınası, Takım çalışması gibi öğretim yöntemleri geliştirilmiştir. Celal KOÇ
3
Aktif öğrenme: Tam adından anlaşılabileceği gibi çocukları öğrenimlerinde daha aktif kılmaktır. Bu öğrenme hızlı, eğlencelidir. Sınıfta işin çoğunu öğrenciler yapar, Öğrenciler beyinlerini kullanır, problem kurar ve çözer, Ne öğrendiyse uygular, Öğrenci çoğunlukla sırasından uzakta, hareketli ve destekleyicidir. Öğrenciler yüksek sesle düşünürler. Celal KOÇ
4
ÖĞRENME NEDEN AKTİF OLMALIDIR?
Bir şeyi iyi öğrenmek için, onu duymak, görmek, onunla ilgili sorular sormak, başkaları ile görüş alış verişinde bulunmak gerekir. Biliyoruz ki; Öğrenciler En İyi, Yaparak Öğrenirler. O halde sınıfınızı canlandırarak, Öğrencilerinizi neşelendirerek, ferahlatarak Öğrenmeyi aktif duruma getirmeniz gerekmektedir. Bu amaçla ilk olarak, Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğinin anlaşılması gerekir. Celal KOÇ
5
Öğrenme yaklaşımlarında,
Eski Yeni Bilgi Öğretmenden öğrenciye aktarılır. Öğretmen ve öğrenci birlikte yapılandırır. Öğrenci Öğretmen tarafından doldurulacak boş bir araçtır. Aktif, yapıcı,keşfedici, kendi bilgisine dönüştürücüdür. Celal KOÇ
6
Celal KOÇ
7
Yaklaşık 2400 yıl önce Konfiçyus’un dediği gibi;
Ne duyduysam unuttum, Ne gördüysem hatırlarım, Ne yaptıysam anlarım. Sözünden hareket edersek… Celal KOÇ
8
1% 2% 4% 10% 83% TATMA DOKUNMA KOKLAMA DUYMA GÖRME Celal KOÇ
9
Yerinde yapılışını görme Tartışmaya katılma Konuşma yapma
ÖĞRENME VE HATIRLAMA Okuma Dinleme Görme Film izleme Gösteri izleme Sergi görme Yerinde yapılışını görme Tartışmaya katılma Konuşma yapma Dramatik sunuş yapma Gerçek durum canlandırma Yapma-yaşama %10 %20 %30 PASİF %50 %70 AKTİF %90 Celal KOÇ
10
Öğrencilerin dersi anlamamasının nedeni;
Öğretmenin konuşma hızı ile öğrencinin dinleme hızı arasındaki farklılıktır. Öğretmen dakikada 100 ile 200 kelime arasında konuşurken; öğrenciler tüm dikkati ile bunların ancak 50 ile 100 kelimesini anlamaktadır. Öğrencilerin dikkatleri dersin ilk 10 dakikasında %70 iken son 10 dakikasında bu oran %10’a düşmektedir. O halde dinleyen öğrencinin dikkati sürekli azalmaktadır. Celal KOÇ
11
Çoğu öğrenci bir kavramı sadece duyarak değil bu davranışın örnekle gösterilmesi ile öğrenir.
Celal KOÇ
12
‘’Eşit olmayan insanlara eşit davranmaktan daha büyük eşitsizlik olamaz.’’
Thomas Jefferson Celal KOÇ
13
AKTİF ÖĞRENMEDE SINIF DÜZENİ VE ORGANİZASYONU Celal KOÇ
14
Bu konuyu incelerken bir sınıf için aşağıdaki sabit öğeler kullanılacaktır
32 öğrenci 32 sıra 1 öğretmen 1 öğretmen masası 1 masa 2 dolap takımı 1 duvara monte edilmiş yazı tahtası Celal KOÇ
15
Bu projede mobilya tasarımı denenmiş ve iki tür sıra kullanılmıştır
Bu projede mobilya tasarımı denenmiş ve iki tür sıra kullanılmıştır. Sonuçlar çok etkileyici olmuş ve öğretmenler arasında çok sevilmiştir. Bu sıralar; yarım daire ve yarı altıgen sıralardır. Celal KOÇ
16
Yarım daire sıralar, yarı altıgen sıralara göre, farklı sayıdaki öğrencilerin oturabilmesi açısından avantajlıdır. Celal KOÇ
17
Aralarında boşluk kalmadan farklı biçimde birleştirilebilmeleri,
Ancak yarı altıgen sıranın yarım daire sıralara göre üç avantajı vardır: Aralarında boşluk kalmadan farklı biçimde birleştirilebilmeleri, Celal KOÇ
18
2. Geleneksel sıralar oluşturulmak istenirse bunun mümkün olması,
Celal KOÇ
19
3. Öğrencilerin yanında oturan arkadaşlarından kopya çekemeyecekleri şekilde düzenlenebilmesidir.
Celal KOÇ
20
Klasik bir sınıf ve sıralar
Celal KOÇ
21
Celal KOÇ
22
Öğrencilerin sınıfta oturma düzenleri
Bir sınıfın nasıl düzenlenebileceğine ilişkin farklı yollar bulmak Farklı sınıf düzenlerinin güçlü ve zayıf yönlerinin farkında olmak Etkili bir sınıf için neleri kullanıp, nelerden sakınmaları gerektiğini bilmek Farklı sınıf düzenlerini, öğretimlerini desteklemek için kullanmak Sınıflarda kullanılacak malzemelerle ilgili ilgililere fikir vermek. Celal KOÇ
23
Bu amaçlarla, örnek olarak hazırlanan 16 farklı sınıf düzeni vardır
Bu amaçlarla, örnek olarak hazırlanan 16 farklı sınıf düzeni vardır. Bu düzenlerden amaca uygun olan seçilir ve uygulanır. Her bir düzenin diğerine göre avantaj ve dezavantajları vardır. Celal KOÇ
24
Geleneksel sınıf düzeni.
Celal KOÇ
25
Klasik öğretime uygun bir sınıf
Celal KOÇ
26
Farklı özelliklere göre sınıf düzeni
Celal KOÇ
27
Yine farklı özellik sınıfı
Celal KOÇ
28
Dolap ağırlıklı sınıf düzeni
Celal KOÇ
29
Otoritenin az göründüğü sınıf düzeni
Celal KOÇ
30
İşbirlikçi öğrenme ve tartışma için ideal düzen
Celal KOÇ
31
Materyallerin paylaşılması için ideal düzen
Celal KOÇ
32
Çok esnek bir sınıf düzeni
Celal KOÇ
33
Grup çalışması için ideal bir düzen
Celal KOÇ
34
Eşli ve uygulamalı çalışma düzeni
Celal KOÇ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.