Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MERHABA.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MERHABA."— Sunum transkripti:

1 MERHABA

2 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM İLKELERİ

3 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ANA KAVRAMLAR MODEL/YAKLAŞIM: HER HANGİ BİR FELSEFEYİ, BULUŞ NİTELİĞİNDE BİR FİKRİ, DİĞER BİLİM ALANLARINDAN ÖĞRETİMİ ETKİLEYEN BİR BULUŞU VEYA ÖĞEYİ MERKEZE ALARAK ÖĞRETİMİN BÜTÜN ÖĞELERİNİ AÇIKLAMA ÇALIŞMASIDIR. STRATEJİ: HEDEFLERE ULAŞMAK AMACIYLA KULLANILAN YÖNTEM, TEKNİK, ARAÇ-GEREÇ GİBİ ELEMANLARIN SIRALANMASINI BELİRLEYEN, FARKLI DURUMLARDA NASIL DAVRANILACAĞINI SAPTAYAN YOLDUR. YÖNTEM: EN AZ ZAMAN, EMEK ve PARA KULANARAK AMACA ULAŞTIRAN YOLDUR. TEKNİK: BİR YÖNTEMİ UYGULARKEN YAPILAN ve YÖNTEMİ DESTEKLEYEN KÜÇÜK İŞLEMLERİN TÜMÜDÜR. İLKE: ÖĞRETME-ÖĞRENME DURUMLARINI TEMEL ALARAK YAPILAN ARAŞTIRMALAR SONUCUNDA KOLAY ve ETKİLİ ÖĞRENMEYİ SAĞLADIĞI KANITLANAN, ÖNCÜ FİKİRLER ve KURALLARIN TÜMÜDÜR.

4 DALE’İN YAŞANTI KONİSİ
SÖZEL GÖZ veya KULAKLA SEMBOLLERLE EDİNİLEN GÖRSEL SEMBOLLERLERLE EDİNİLEN GÖZLE BAŞKALARININ YARDIMIYLA EDİNİLEN RADYO, PLAK, ŞERİT, RESİMLE EDİNİLEN GÖZ ve KULAKLA HAREKETLİ RESİMLERLE EDİNİLEN KENDİ KENDİNE EDİNİLENDEN YARDIMLA EDİNİLENE GÖZ ve KULAKLA ÇOK SAYIDA DUYU ORGANINDAN AZ SAYIDA DUYU ORGANINA TELEVİZYONLA EDİNİLEN SERGİLER YOLUYLA EDİNİLEN GEZİLER YOLUYLA EDİNİLEN BÜTÜN DUYU ORGAN LARIYLA GÖSTERİLER YOLUYLA EDİNİLEN KENDİ KENDİNE EDİNİLEN DRAMATİZASYONLAEDİNİLEN MODEL ve NUMUNELERLE EDİNİLEN DOĞRUDAN DOĞRUYA EDİNİLEN AMAÇLI YAŞANTILAR

5 DUYU ORGANLARINA GÖRE BİLGİLERİN KALICILIK ORANLARI
%20’sini %30’unu %40’ını %50’sini %80’ini %90’ını DUYU ORGANLARINA GÖRE BİLGİLERİN KALICILIK ORANLARI

6 %90 %80 BEYİN TEMELLİ ÖĞRENMEDE %40 BAŞKALARINA ÖĞRETTİĞİMİZİN
%10 DUYDUKLARIMIZIN %15 GÖRDÜKLERİMİZİN %40 TARTIŞTIKLARIMIZIN %80 KATILDIĞIMIZ ve DENETLEDİĞİMİZİN %90 BAŞKALARINA ÖĞRETTİĞİMİZİN BİLGİLERİN KALICILIK ORANLARI

7 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM İLKELERİ ÇOCUĞA GÖRELİK İLKESİ EĞİTİMİN AMACI ÇOCUĞU DEĞİŞTİRMEKTİR. ÇOCUK TÜM EĞİTİM ÇALIŞMALARININ HAMMADDESİDİR. BU NEDENLE ÖĞRETME-ÖĞRENME ÇALIŞMALARININ HER AŞAMASINDA ÖĞRENCİNİN FİZİKSEL, BİYOLOJİK, PSİKOLOJİK ve SOSYAL ÖZELLİKLERİNE DİKKAT EDİLİR. ÇOCUĞA GÖRELİK BİLİNENDEN BİLİNMEYENE SOMUTTAN SOYUTA YAKINDAN UZAĞA KOLAYDAN ZORA AÇIKLIK YAŞAMA YAKINLIK EKONOMİKLİK (İŞ)YAPARAK- YAŞAYARAK ÖĞRENME AKTÜALİTE BÜTÜNLÜK MOTİVASYON HAZIRBULUNUŞLUK KATILIM PEKİŞTİRME GERİBİLDİRİM TRANSFER BİLİNENDEN BİLİNMEYENE İLKESİ HİÇ BİLİNMEYEN BİR ŞEYİ ANLATABİLMEK, ÖĞRETEBİLMEK MÜMKÜN DEĞİLDİR. BİLİNMEYENLER ÖNCEKİ BİLİNENLERLE AÇIKLANARAK ÖĞRETİLİR. ÖĞRENCİNİN YENİ ÖĞRENDİKLERİNİ ÖNCEKİ BİLDİKLERİYLE YENİDEN DÜZENLEYEREK ORTAYA KOYABİLMESİ ÖĞRENMENİN KIRILMA NOKTASIDIR. BU NOKTADAN İTİBAREN ÖĞRENME HIZI ARTAR SOMUTTAN SOYUTA İLKESİ SOMUT NESNELER DUYU ORGANLARIMIZLA ALGILANARAK ZİHNİMİZDE OBJEKTİF BİR İZ BIRAKIRKEN, SOYUT KAVRAMLAR ÖNCEKİ BİLGİLERİMİZE GÖRE SADECE ZİHNİMİZDE ŞEKİLLENİRLER. SOMUT KAVRAMLARIN İZLERİ GÜÇLÜ, SOYUT KAVRAMLARIN İZLERİ ZAYIFTIR. YAKINDAN UZAĞA İLKESİ YAKIN ÇEVRE İNSANI ÇEVREYİ TANIMAYA ve SORGULAMAYA ZORLAR. BU ARADA UZAK ÇEVREYLE İLGİLİ SORGULAMA BİÇİMLERİNİ KAZANDIRARAK ÖĞRENMEYİ KOLAYLAŞTIRIR. 20,22,32

8 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM İLKELERİ KOLAYDAN ZORA İLKESİ İNSANLAR YAPABİLDİĞİ, BAŞARABİLDİĞİ DURUMLARI TEKRARLAMAYI SEVERLER. (YAPABİLME MOTİVASYONU) YAPAMADIKLARINDAN KAÇARLAR. KOLAY ÖĞRENMELERİ YAPARKEN ZOR ÖĞRENMELER İÇİN ÖN BİLGİ KAZANDIRILIR ve ZOR ÖĞRENMELER KOLAY HALE GETİRİLİR. ÇOCUĞA GÖRELİK BİLİNENDEN BİLİNMEYENE SOMUTTAN SOYUTA YAKINDAN UZAĞA KOLAYDAN ZORA AÇIKLIK YAŞAMA YAKINLIK EKONOMİKLİK (İŞ)YAPARAK- YAŞAYARAK ÖĞRENME AKTÜALİTE BÜTÜNLÜK MOTİVASYON HAZIRBULUNUŞLUK KATILIM PEKİŞTİRME GERİBİLDİRİM TRANSFER AÇIKLIK İLKESİ EĞİTİM ETKİLİ İLETİŞİM SÜRECİDİR. MESAJIN NET, AÇIK VE ANLAŞILIR OLMASI ÖĞRENMEYİ KOLAYLAŞTIRIR. BU NEDENLE HER ÖĞRENMEDE EN FAZLA DUYU ORGANI AKTİF HALE GETİRİLMELİDİR. YAŞAMA YAKINLIK İLKESİ EĞİTİM BİREYE YAŞAMINDAKİ SORUNLARI EDİNDİĞİ BİLGİLERLE ÇÖZME, YAŞAMINI BİLGİ İLE YÖNETME BECERİLERİNİ KAZANDIRIR. BU NEDENLE ÖĞRENİLEN KONULARIN GÜNLÜK YAŞAMLA İLİŞKİSİ KURULMALI, OKUL HAYATIN KENDİSİ OLMALIDIR. EKONOMİKLİK İLKESİ BÜTÜN ÖĞRENMELERDE EN AZ ZAMAN, EMEK ve PARA KULLANILMALI, VERİMLİLİK ESAS ALINMALIDIR. EN DİKKATLİ KONTROL EDİLMESİ GEREKEN DEĞER ZAMANDIR. EMEK ve PARA KAYBI DENEYİM OLARAK GERİ DÖNEBİLİR. ZAMAN DÖNDÜRÜLEMEZ. 8,10,19,28

9 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM İLKELERİ (İŞ)YAPARAK-YAŞAYARAK ÖĞRENME İLKESİ ÖĞRENCİ ÖĞRENDİĞİ KONULARI DOĞAL ORTAMINDA YAŞAR ve YAPIMINA KATILIRSA DUYUŞSAL ALANDA DA ETKİLEŞİMLER OLUŞUR ve EN FAZLA DUYU ORGANIYLA ÖĞRENMEYE KATILIR. YAŞANTILARI YOLUYLA KALICI İZLER EDİNMESİ KOLAYLAŞIR. ÇOCUĞA GÖRELİK BİLİNENDEN BİLİNMEYENE SOMUTTAN SOYUTA YAKINDAN UZAĞA KOLAYDAN ZORA AÇIKLIK YAŞAMA YAKINLIK EKONOMİKLİK (İŞ)YAPARAK- YAŞAYARAK ÖĞRENME AKTÜALİTE BÜTÜNLÜK MOTİVASYON HAZIRBULUNUŞLUK KATILIM PEKİŞTİRME GERİBİLDİRİM TRANSFER AKTÜALİTE (GÜNCELLİK/ÇAĞDAŞLIK) İLKESİ YAKIN ÇEVRE, YURT ve DÜNYADAKİ OLAYLAR ve SORUNLAR ÖĞRENCİYİ DOĞRUDAN ETKİLER. BU DURUM DOĞAL BİR MOTİVASYON OLUŞTURUR ve PEK ÇOK KONUNUN YAŞAMA YAKIN ÖĞRENİLMESİ İÇİN FIRSATLAR HAZIRLAR. GÜNÜN İÇİNDE YAŞAYAN, ÜLKE ve DÜNYA SORUNLARINA DUYARLI, BİLİMSEL ve TEKNOLOJİK GELİŞMELERE YAKIN DURAN ÇAĞDAŞ İNSANIN HAZIRLANMASINDA BU İLKE ÇOK ÖNEMLİDİR. BÜTÜNLÜK İLKESİ 1. ÖĞRENCİ SADECE BİLİŞSEL DEĞİL, DUYUŞSAL ve DEVİNİŞSEL AÇILARDAN DA GELİŞTİRİLMELİ, ZİHİNSEL ÖZELLİKLERİNİN YANINDA FİZİKSEL, PSİKOLOJİK, SOSYAL YÖNLERİ DE ELE ALINMALIDIR. BÜTÜN BİLİM ALANLARINI TANIMASI, KENDİ ÖZELLİKLERİ ve SEÇİMİNE GÖRE BİR ALANDA UZMANLAŞMASI SAĞLANMALIDIR. 2. İNSANIN FİZYOLOJİK YAPISI BÜTÜNÜ ALGILAR. BÜTÜN KENDİSİNİ MEYDANA GETİREN PARÇALARDAN DAHA ANLAMLI OLDUĞU İÇİN KOLAY ÖĞRENİLİR. BEYİN HER ŞEYİ ÖN BİLGİLERİNE GÖRE BÜTÜNE TAMAMLAR. 1,11

10 Cmabridge Üvernitesisnide yaıpaln bir arşaıtrmaya gröe, bir kleimedkei hafrlrein hnagi sıarda didizlikleri dğeil, ilk ve son hafrlrein dğoru yedre olamalrı öenm tşamıatkadır. Geirsi taammen kamradaşır ve ynie de surosnuz olraak okubanilir. Buunn sbeebi isnan benyinin her hafri tek tek dieğl kemileelri bir btüün oralak omukadısır.

11 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM İLKELERİ MOTİVASYON (GÜDÜLEME) İLKESİ BİREYİN HEDEF DAVRANIŞLARI KAZANMAK İÇİN ÇALIŞMAYA BAŞLAMASI, YOĞUNLAŞMASI, ÇALIŞMAYI SONUNA KADAR DEVAM ETTİRMESİ GEREKİR. BUNUN İÇİN ÖĞRENCİLERİN HEDEFLERE DİKKATİ ÇEKİLİR ve HEDEFLERLE BİREYSEL GEREKSİNMELERİ ARASINDA BAĞLANTI KURMALARI SAĞLANIR. ÖĞRENME İSTEĞİ SEÇİCİ ALGILAMA, YÖNERGELERE UYARAK ÖĞRENMENİN ADIMLARINI GERÇEKLEŞTİRME, EDİNİLEN DAVRANIŞLARI KONTROL EDEREK EKSİKLERİNİ TAMAMLAMA ve DAVRANIŞLARI ÖZÜMLEYECEK ÇALIŞMALARI YAPMA AŞAMALARINDA DA SÜREBİLMELİDİR. ÇOCUĞA GÖRELİK BİLİNENDEN BİLİNMEYENE SOMUTTAN SOYUTA YAKINDAN UZAĞA KOLAYDAN ZORA AÇIKLIK YAŞAMA YAKINLIK EKONOMİKLİK (İŞ)YAPARAK- YAŞAYARAK ÖĞRENME AKTÜALİTE BÜTÜNLÜK MOTİVASYON HAZIRBULUNUŞLUK KATILIM PEKİŞTİRME GERİBİLDİRİM TRANSFER HAZIR BULUNUŞLUK İLKESİ ÖĞRENCİNİN YENİ ÖĞRENECEĞİ KONUNUN GEREKTİRDİĞİ ÖN BİLGİLERE SAHİP OLMASI ve KONUYU ÖĞRENMEK İSTEMESİ GEREKİR. KATILIM İLKESİ ÖĞRENCİ KENDİSİNE VERİLEN İPUÇLARINI KULLANMALI, ÖĞRENME ÇALIŞMASINA AKTİF OLARAK KATILMALI, EĞİTİM DURUMLARI İLE ETKİLEŞİME GİRMELİ, YENİ KONUNUN ESKİ KONULARLA BAĞLANTISINI YENİDEN OLUŞTURMALI ve ÖĞRENME KONUSUNU KENDİSİ İÇİN YAPILANDIRMALIDIR. YÖNTEM, STRATEJİ ve TEKNİKLER ÖĞRENME İŞİNİ KOLAYLAŞTIRMASINA RAĞMEN BİREY İŞİN İÇİNE GİRİP SORUMLULUK ALMADIKTAN SONRA ÖĞRENME OLMAZ. 26,33,34,35,38

12

13 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM İLKELERİ PEKİŞTİRME İLKESİ İSTENİLEN DAVRANIŞI GÖSTERME EĞİLİMİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ GEREKİR. BUNUN İÇİN ÖĞRENCİNİN ÖĞRENMEYE KATILIMI YAKINDAN İZLENİR. ATTIĞI HER OLUMLU ADIM PEKİŞTİREÇLERLE DESTEKLENİR. PEKİŞTİRECİN ÖĞRENCİLERİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİNE, KÜLTÜREL DEĞERLERİNE, DERSİN ÖZELLİĞİNE UYGUN OLMASI ÇOK ÖNEMLİDİR. PEKİŞTİREÇ GERÇEKÇİ OLMALI, UYGUN DURUMLARDA GRUP/SINIF TARAFINDAN DA VERİLEBİLMELİDİR. ÖĞRENCİNİN KENDİSİNE PEKİŞTİREÇ VEREBİLMESİ EN ÜST DÜZEYDE BİR BEKLENTİDİR. ÇOCUĞA GÖRELİK BİLİNENDEN BİLİNMEYENE SOMUTTAN SOYUTA YAKINDAN UZAĞA KOLAYDAN ZORA AÇIKLIK YAŞAMA YAKINLIK EKONOMİKLİK (İŞ)YAPARAK- YAŞAYARAK ÖĞRENME AKTÜALİTE BÜTÜNLÜK MOTİVASYON HAZIRBULUNUŞLUK KATILIM PEKİŞTİRME GERİBİLDİRİM TRANSFER GERİBİLDİRİM İLKESİ ÖĞRENCİYE NEYİ ÖĞRENDİĞİ-NEYİ HENÜZ ÖĞRENMEDİĞİ BİLGİSİNİN (DÖNÜT) DÜZENLİ OLARAK VERİLMESİ, ÖĞRENMENİN SÜRDÜRÜLEBİLMESİ AÇISINDAN ÇOK ÖNEMLİDİR. EKSİK BİLDİREN DÖNÜTLERDE NET, AÇIK VE ANLAŞILIR DÜZELTMELER YAPILMALIDIR. TRANSFER İLKESİ ÖĞRENİLENLERİN KALICILIĞININ SAĞLANMASI BİR AŞAMA OLMASINA RAĞMEN, BİR ALANDAKİ BİLGİLERİN FARKLI ALANLARDA DA KULLANILABİLİR OLMASI GEREKİR. EĞİTİM DURUMLARININ DÜZENLENMESİNDE FARKLI ÖĞRENMELERDE BENZER DURUMLAR OLUŞTURULARAK TRANSFER FIRSATLARI YARATILIR. TRANSFERİN YAPILAMADIĞI ÖĞRENMELER ALT DÜZEYLERDE KALMAYA ve UNUTULMAYA MAHKUMDUR.

14 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
STRATEJİLERİ

15 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (AUSUBEL)
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (AUSUBEL) GENEL ÖZELLİĞİ; ÖĞRETMEN TARAFINDAN DÜZENLENEREK ÖĞRENCİLER TARAFINDAN ALINMAYA HAZIR HALE GETİRİLMİŞ KAVRAM, İLKE ve GENELLEMELERİN SUNULMASIDIR. SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ ARAŞTIRMA İNCELEME DİĞER ÖZELLİKLER: *ÖĞRETMEN MERKEZLİDİR. BİLGİ HAZIR OLARAK VERİLİR. ÖĞRENCİ PASİF ALICIDIR. *KURALLARDAN, GENELLEMELERDEN ÖRNEKLERE GİDİLİR. SÖZEL AÇIKLAMANIN YANINDA ÇOK SAYIDA ÖRNEK, MODEL, RESİM, FİLM, ŞEMA, HARİTA, GRAFİK GİBİ MATERYALLER KULLANILIR. SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMİN PLANLANMASI: *ÖĞRENCİLERİN TAM OLARAK NEYİ ANLAMALARI GEREKTİĞİ TANIMLANIR. AMAÇ BELİRLENİR. *İÇERİĞİN NİTELİĞİ DÜZENLENİR. TANIMLAR İÇİN FARKLI, KAVRAMLAR, SOYUTLAMALAR, İLİŞKİLER ve GENELLEMELER İÇİN FARKLI MESAJLAR, ÖRNEKLER SAPTANIR. *SUNUŞU ETKİLİ HALE GETİRECEK SENARYOLAR GELİŞTİRİLİR, KULLANILACAK ARAÇ-GEREÇ-MATERYAL HAZIRLANIR. 2,3,12,17,18,21,23

16 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (AUSUBEL)
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (AUSUBEL) SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMİN UYGULANMASI: 1. ÖN ORGANİZE EDİCİLERİ SUNMA, YAPI OLUŞTURMA ÖNCEKİ BİLGİLERLE İLİŞKİ, HEDEFTEN HABERDAR ETME, DERSİN GENEL ŞEMASI İLE BAĞLANTI KURMA, ÖNEM DÜZEYİNİ SORGULAMA 2. ÖĞRENİLECEK YENİ KONUNUN ve MATERYALİN SUNULMASI GENELDEN ÖZELE DOĞRU İÇERİĞİ SUNMA ÖRNEKLEME, DİKKATİN SÜREKLİLİĞİNİ SAĞLAMA YARDIMCI MATERYALİ KULLANMA 3. BİLİŞSEL ÖRGÜTLENMENİN GÜÇLENDİRİLMESİ BİRİNCİ ADIM ÇALIŞMALARINI TEKRARLAMA, TAMAMLAMA BİLGİNİN ANLAMLI HALE GELMESİNİ SAĞLAMA TRANSFER ve GÜNLÜK YAŞAMLA BAĞLANTI ÇALIŞMALARI DÖNÜT-DÜZELTME, ÖĞRENCİ ÖRNEKLERİYLE ZENGİNLEŞTİRME SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ ARAŞTIRMA İNCELEME SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM NE ZAMAN ZORUNLUDUR? *ÖN BİLGİ YETERSİZLİĞİ, KAVRAM ve GENELLEMELERİN AÇIKLAMASI *HEDEFLERİN BİLGİ DÜZEYİNDE OLMASI *KALABALIK SINIFLAR *ZAMAN YETERSİZLİĞİ *ÖZET-SONUÇ BELİRTME, ŞEMALANDIRMA ÇALIŞMALARI 2,3,12,17,18,21,23

17 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (AUSUBEL)
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (AUSUBEL) SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMİN KOLAYLIKLARI: 1. BİLGİ DÜZEYİNDEKİ ÖĞRENMELERDE, SOYUT KAVRAMLARIN AÇIKLANMASINDA ETKİLİDİR. 2. SÖZLÜ ANLATIM BECERİLERİNİ GELİŞTİRİR. 3. KALABALIK SINIFLARDA ve SINIRLI ZAMANLARDA UYGULAMA KOLAYLIĞI SAĞLAR. 4. ÖĞRENMEYİ ANLAMLANDIRMAYI SAĞLAYAN ÖZEL AŞAMALARI HATIRLAMAYI KOLAYLAŞTIRIR. SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ ARAŞTIRMA İNCELEME SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMİN SINIRLILIKLARI: 1. ÖĞRENCİ MERKEZLİ DEĞİLDİR. 2. ÜST DÜZEY (ANALİZ-SENTEZ) ÖĞRENMELER OLUŞMAZ. 3. YARATICILIĞI ve BAĞIMSIZ DÜŞÜNMEYİ SINIRLAR. 4. SIKICI, DİKKAT DAĞITICI OLABİLİR. EZBER-YÜZEYSEL ÖĞRENMELERE YOL AÇABİLİR. 2,3,12,17,18,21,23

18 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (AUSUBEL)
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (AUSUBEL) SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMDE: *DERS SADECE ANLATIM YÖNTEMİYLE İŞLENMEMELİ, SUNUM MATERYALLERİ İLE DESTEKLENMELİDİR. *İÇERİK, ANLAMLI ve DÜZENLİ BİR ŞEKİLDE ORGANİZE EDİLMELİDİR. *ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNİ SÜREKLİ HALE GETİRECEK SORU-CEVAP GİBİ YÖNTEMLERLE DESTEKLENMELİDİR. *İÇERİKTE AŞAMALILIK ÖZELLİĞİ AÇIK ve ANLAŞILIR BİÇİMDE DÜZENLENMELİDİR. *ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ ETKİLEŞİMİ EN ÜST DÜZEYE ÇIKARILMALIDIR. *ANLAMLI ÖĞRENMENİN GERÇEKLEŞMESİ İÇİN ÖN ORGANİZE EDİCİLER (ŞEMA, KONU AĞI HARİTALARI) KULLANILMALIDIR. *BİLGİNİN SOMUT ve ANLAŞILIR OLMASI İÇİN ARAÇ-GEREÇ KULLANIMI ARTTIRILMALIDIR. *ÖĞRETMEN ÖĞRENCİLERİ ÖRNEK VERMELERİ, DÜŞÜNCELERİNİ AÇIKLAMALARI İÇİN YÖNLENDİRMELİDİR. *ÖĞRENCİNİN BİLGİYİ YAPILANDIRMASI ve TRANSFER ETMESİ İÇİN SORU-ALIŞTIRMA-PROBLEM DURUMLARI VERİLMELİDİR. SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ ARAŞTIRMA İNCELEME 2,3,12,17,18,21,23

19 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (BRUNER)
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (BRUNER) GENEL ÖZELLİĞİ; ÖĞRETMEN REHBERLİĞİNDE ÖRNEKLERİN İNCELENMESİ, KARŞILAŞTIRILMASI, BENZERLİK ve FARKLILIKLARIN AYIRT EDİLEREK İLİŞKİ ve İLKELERİN BULUNMASI, BENZER YENİ ÖRNEKLERİN GELİŞTİRİLMESİDİR. SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ ARAŞTIRMA İNCELEME DİĞER ÖZELLİKLER: *ÖĞRENCİ MERKEZLİDİR. BİLGİYİ ÖĞRENCİ KEŞFEDER. ÖĞRENMEYİ ÖĞRENİR. * ÖRNEKLERDEN KURALLARA, GENELLEMELERE GİDİLİR. ÖĞRENCİ BİLGİ ÜRETİR, YENİ ÖRNEKLER OLUŞTURUR. *ÖĞRENCİNİN HANGİ SONUCA VARACAĞI ÖNCEDEN SÖYLENMEZ. * ÖĞRENME, İLGİNİN ZAYIFLAMADIĞI HEYECANLI BİR YOLCULUĞA DÖNÜŞÜR. *BİLİM ADAMI GİBİ ÇALIŞILIR. DENEY-TARTIŞMA-ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ YAPILIR. SEZGİ ve ÇIKARIMLARLA SONUCA VARILIR. BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMİN PLANLANMASI: *AMAÇ BELİRLENİR. ÖĞRENCİLERİN AMACI GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN HANGİ DEĞİŞKENLERİ İNCELEYECEĞİ SAPTANIR. *UYGUN ÖRNEKLER SEÇİLİR. ÖRNEKLER ZORLUK ve AŞAMALILIK İLİŞKİLERİNE GÖRE SIRALANIR. *BULUŞU OLUŞTURACAK ORTAMLAR HAZIRLANIR. 4,5,9,13,14,24,27, 29,37

20 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (BRUNER)
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (BRUNER) BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMİN UYGULANMASI: 1. ÖĞRETMEN ÖRNEĞİ SUNAR. 2. ÖĞRENCİ ÖRNEĞİ TANIMLAR. 3. ÖĞRETMEN EK ÖRNEKLER SUNAR. 4. ÖĞRENCİ EK ÖRNEKLERİ TANIMLAR, ÖNCEKİ ÖRNEKLERLE KARŞILAŞTIRIR. 5. ÖĞRETMEN EK ÖRNEKLER ve ÖRNEK OLAMAYACAK DURUMLAR SUNAR. (KAOS DURUMU) 6. ÖĞRENCİ ÖRNEKLERİ KARŞILAŞTIRIR. 7. ÖĞRETMEN ÖRNEĞİN ÖZELLİKLERİNİ YA DA ÖRNEKLER ARASINDAKİ İLİŞKİYİ TANIMLAMALARINI SAĞLAR.(BULUŞ) 8. ÖĞRENCİ TANIMI YA DA İLİŞKİYİ AÇIKLAR. 9. ÖĞRETMEN ÖĞRENCİLERDEN EK ÖRNEKLER İSTER. TANIM, İLKE ve GENELLEMELERE ULAŞAN ÖĞRENCİLER EK ÖRNEKLER VEREBİLİR. SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ ARAŞTIRMA İNCELEME BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM NE ZAMAN ZORUNLUDUR? *KAVRAMA ve DAHA ÜST DÜZEY ÖĞRENME HEDEFLERİNDE *ÖĞRENMENİN KALICILIK ve TRANSFER OLARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ İSTENDİĞİNDE 4,5,9,13,14,24,27, 29,37

21 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (BRUNER)
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (BRUNER) BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMİN KOLAYLIKLARI: 1. ÖĞRENME SÜRECİ ZEVKLİ ve EĞLENCELİDİR. 2. BAĞIMSIZ ÖĞRENME ve PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİ GELİŞTİRİR. 3. ÖĞRENCİNİN İLGİ ve DİKKATİ SÜREKLİDİR. 4. ÖĞRENİLENLER ÖĞRENCİ TARAFINDAN ELDE EDİLDİĞİ İÇİN DERİNLEMESİNE ve KALICIDIR. 5. BİREYSEL ÖĞRENME FIRSATI SAĞLAR. ÖĞRENCİ BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME ESNASINDA KAZANDIĞI BECERİLERİ YAŞAM BOYU KULLANIR. SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ ARAŞTIRMA İNCELEME BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMİN SINIRLILIKLARI: 1. UZUN ZAMAN GEREKTİRİR. 2. KALABALIK GRUPLARDA UYGULANMASI ZORDUR. 3. ARAÇ-GEREÇ-LABORATUVAR GİBİ MALİYET ARTTIRICI BİR YAPISI VARDIR. 4. BİLGİ DÜZEYİNDEKİ ÖĞRENMELERDE ETKİSİ ZAYIFTIR. 4,5,9,13,14,24,27, 29,37

22 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (BRUNER)
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (BRUNER) BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMDE: *BİREYİN MERAK ve KEŞİF DUYGULARININ SÜREKLİLİĞİNDEN YARARLANILIR. *BULUŞ İÇİN GEREKLİ ARAÇ-GEREÇLERİN EĞİTİM ORTAMINDA HAZIR BULUNMASI GEREKİR. *MERAK GÜDÜSÜNÜN AKTİF HALE GELMESİ İÇİN ÇATIŞMA (KAOS) ve KASITLI OLUŞTURULMUŞ BELİRSİZLİKLERDEN YARARLANILIR. *ÖĞRETMEN ÖRNEK OLAN ve OLMAYAN DURUMLARI ÖNCEDEN HAZIRLAMALIDIR. *ÖĞRENCİ DENEYİMLER KAZANIR, BİLGİYE KENDİSİ ULAŞIR. *ÖĞRENCİ ÖRNEK YAŞANTILARA AÇIKLAMA GETİRMENİN YANINDA, SORUNLARA ÇÖZÜM ÖNERİR, GENELLEMELER YAPAR. *BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİMDE TÜMEVARIM DÜŞÜNME ŞEKLİ KULLANILIR. SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ ARAŞTIRMA İNCELEME 4,5,9,13,14,24,27, 29,30,37

23 ÖĞRETİM STRATEJİLERİ GENEL ÖZELLİĞİ; DİĞER ÖZELLİKLER:
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM STRATEJİLERİ ARAŞTIRMA-İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (DEWEY) GENEL ÖZELLİĞİ; HEDEFLERE UYGUN, GERÇEK HAYATLA İLİŞKİLİ PROBLEMLER ÜZERİNDE PROBLEM ÇÖZME ADIMLARININ UYGULANMASI ve SONUCA VARILMASI ŞEKLİNDE UYGULANIR. SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ ARAŞTIRMA İNCELEME DİĞER ÖZELLİKLER: *PROBLEM ÇÖZME BASAMAKLARI UYGULANIR. ÖĞRENCİ AKTİF KATILIMCIDIR. * ÖĞRETMEN REHBERDİR. * TÜMDENGELİM ve TÜMEVARIM, GEREKTİKÇE veya BİRLİKTE KULLANILIR. * BU STRATEJİYE EN UYGUN YÖNTEM PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİDİR. ARAŞTIRMA-İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİMİN PLANLANMASI: *AMAÇ BELİRLENİR. AMACI GERÇEKLEŞTİRMEYE UYGUN PROBLEMLER TANIMLANIR. *VERİ TOPLAMA SÜRECİNE UYGUN DÜZENLEMELER YAPILIR. ARAÇ-GEREÇ-MATERYAL HAZIRLANIR.

24 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ ARAŞTIRMA-İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (DEWEY) ARAŞTIRMA-İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİMİN UYGULANMASI: 1. ÖĞRENCİLER ARAŞTIRMAYA BAŞLAMADAN ÖNCE BU STRATEJİNİN ADIMLARI ÖĞRETİLİR: ÖĞRENCİLER ÖĞRETMEN REHBERLİĞİNDE; 1.PROBLEMİ TANIMLAR 2.HİPOTEZLERİ FORMÜLE EDER 3.VERİ TOPLAR 4.VERİLERİ ANALİZ EDER, SONUCA VARIR. 2. ÖĞRETMEN DOĞRU GİDENE DESTEKLEYİCİ, ARAÇ-GEREÇ KAYNAK KULLANIMINDA YOL GÖSTERİCİDİR. 3. ARAŞTIRMA İÇİN GERÇEK YAŞAM PROBLEMLERİ SEÇİLİR. 4. PROBLEMLER SOMUT ve İLGİ ÇEKİCİ OLMALIDIR. 5. ARAŞTIRMA SÜRESİ ÖNCEDEN BELİRLENİR. 6. ARAŞTIRMA SINIF DIŞINDA DA YAPILABİLİR. 7. ÖĞRENCİLER GEREKTİKÇE İŞBİRLİĞİ YAPABİLİR. SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ ARAŞTIRMA İNCELEME ARAŞTIRMA-İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİM NE ZAMAN ZORUNLUDUR? *KAVRAMA ve DAHA ÜST DÜZEY ÖĞRENME HEDEFLERİNDE, *ARAŞTIRMA-İNCELEME-PROBLEM ÇÖZME DAVRANIŞLARININ KAZANDIRILMASI HEDEFLENDİĞİNDE,

25 1. PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİ GELİŞTİRİR.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM STRATEJİLERİ ARAŞTIRMA-İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİ (DEWEY) ARAŞTIRMA-İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİMİN KOLAYLIKLARI: 1. PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİ GELİŞTİRİR. 2. SADECE ARAŞTIRMA ve PROBLEM ÇÖZME İLE İLGİLİ İÇERİK DEĞİL, GELECEKTEKİ PROBLEMLERİN ÇÖZÜLMESİYLE İLGİLİ BECERİLER KAZANILIR. 3. ÖĞRENCİNİN BAĞIMSIZ ve BİLİMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ GELİŞİR. SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ ARAŞTIRMA İNCELEME ARAŞTIRMA-İNCELEME YOLUYLA ÖĞRETİMİN SINIRLILIKLARI: 1. UZUN ZAMAN ALIR. 2. ÖN BİLGİLER KRİTİK ÖNEM TAŞIR. 3. ALT DÜZEY ÖĞRENMELERDE KULLANILAMAZ. 4. SINIF DIŞI ÇALIŞMALAR GEREKTİRİR. 6,7,15,16, 25,31,36

26 DOSTÇA KALIN


"MERHABA." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları