T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü. 1.ÖZGÜNLÜK VE YARATICILIK Proje, çözüme kavuşturulmak istenilen konuda yaratıcılık ve özgünlük taşıyor.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü. 1.ÖZGÜNLÜK VE YARATICILIK Proje, çözüme kavuşturulmak istenilen konuda yaratıcılık ve özgünlük taşıyor."— Sunum transkripti:

1 T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü

2 1.ÖZGÜNLÜK VE YARATICILIK Proje, çözüme kavuşturulmak istenilen konuda yaratıcılık ve özgünlük taşıyor mu?  Yaklaşım, çözüme yönelik mi?  Verinin analizi ve yorumu özgün mü?  Malzeme nasıl kullanılmış? ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARASI ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI İLE İLGİLİ JÜRİ DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

3 T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü 2.BİLİMSEL YÖNTEM Veri toplamada kullanılan örneklem (gözlem ölçme-deneme)  Problem açık ve kesin olarak belirtilmiş mi?  Problem, bilimsel kurallar çerçevesinde sistematik bir anlam içermekte mi?  Çözüme ulaşmak için yöntemsel bir plan var mı?  Değişiklikler açıkça belirlenmiş ve tanımlanmış mı?  Eğer proje takip gerektiriyorsa, öğrenci/öğrenciler bu gerekliliğin farkında mı ve bu takibi doğru bir şekilde yapmışlar mı?  Sonucu destekleyecek yeterli veri var mı?

4 T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü 3.TUTARLILIK VE KATKI Proje sahibi öğrenci/öğrenciler, projenin geliştirilmesi sürecinde neden-sonuç ilişkisi kurarak projeye katkıda bulunmuşlar mı ve amaç-sonuç arasında tutarlılık var mı?  Yapılan araştırmaya bağlı bir proje gerçekleştirilebilmiş mi?  Projenin tamamlanması sürecinde gerçekleşen amaç ile ilk niyet arasında uyum var mı?  Sonuçlar, deneysel olarak ispatlanmış mı?

5 T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü 4.ÖZÜMSEME VE HÂKİMİYET Proje sahibi öğrenci/öğrencilerin, sunum ile ilgili değerlendirme kriterleri  Proje, açıkça tartışılmış, amaç-prosedür ve sonuçları yeterli düzeyde açıklanmış mı? Bu noktada projenin temel amacından sapan ezberlenmiş sözler olup olmadığına dikkat edilmelidir.  Projenin önemli noktaları sistematik bir şekilde sunuldu mu?  Veri ne anlaşılırlıkta sunuldu?  Sonuçlar ne anlaşılırlıkta sunuldu?  Sunum ne açıklıkta yapıldı? Sunum sırasında herhangi bir hileye başvuruldu mu?  Projenin hazırlanışında diğer kişi ve kurumlardan (rehber öğretmen, laboratuar, üniversite..vb) ne ölçüde yardım alınmıştır?

6 T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü 5.UYGULANABİLİRLİK Literatüre yeni bir yöntem, metod kazandırıyor mu? Gerçek hayatta kullanılabilir bir sonuç ortaya koyuyor mu?

7 T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü 6.KAYNAK TARAMASI Projenin amacına yönelik literatür taraması  Proje sahibi öğrenci/öğrenciler, yaptıkları araştırma ile ilgili bilimsel literatüre hakim mi?  Öğrenci/öğrenciler, kaynakları Proje Raporu içinde kullanmışlar mı?  Öğrenci/öğrenciler, kaynakları proje ile ilişkilendirmişler mi?

8 T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü SONUÇ VE AÇIKLIK Proje, sonuçlandırılmış ve verilere bağlı olarak açık bir şekilde izah edilmiş mi?

9 T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü sabrınız için te ş ekkürler!

10


"T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü. 1.ÖZGÜNLÜK VE YARATICILIK Proje, çözüme kavuşturulmak istenilen konuda yaratıcılık ve özgünlük taşıyor." indir ppt
Google Reklamları