Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanOylum Demirbas Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Sürekli Mesleki Gelişim ve Yeniden Belgelendirme Süreci
Dr. Raşit Tükel İ.Ü. İstanbul Tıp Fakültesi 13. Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kurultayı 30 Kasım-2 Aralık 2007
2
Sürekli Tıp Eğitimi Mesleki uygulama içinde olan her hekim için etik bir görev ve kişisel bir sorumluluk
3
Eğitici Değerlendirmesi Kendi kendini Değerlendirme
Belgelendirme Sürekli Eğitim Eğitici Değerlendirmesi Kendi kendini Değerlendirme Formal Eğitim Yaşamboyu Öğrenme Yetkin Hasta Bakımı Uygulamada Performans Profesyonel Davranış Profesyonel Davranış Tıbbi Bilgi Tıbbi Bilgi Sınav
4
Sürekli Tıp Eğitimi Mesleki standartların mümkün olan en yüksek düzeyde sürdürülmesi Bilimsel bilgi ve teknik becerilerin sürekli olarak; yenilenmesi geliştirilmesi güncellenmesi
5
Sürekli Tıp Eğitimi Eleştirel Yaklaşım
Genellikle formal eğitim yöntemleri kullanılıyor Bütünlüklü olmayan ve eğitici merkezli eğitim anlayışı Kişiselleştirilemiyor Hekimin performansını ve tıbbi bakım çıktılarını değiştirmede etkisiz kalıyor
6
Sürekli Tıp Eğitimi Beklentiler
Konunun uzmanları tarafından farklı formatlarda sunulan özgül bilgi ve becerilerin öğrenilmesi ve kişinin kendi uygulamalarıyla bütünleştirilmesi Hekimin performansının ve son aşamada da klinik bakımın iyileştirilmesi
7
Sürekli Mesleki Gelişim
Öz-yönetimle öğrenme Kişiye bilgiyi arama, elde etme ve uygulamalarıyla bağlantılandırma açısından denetim olanağı Ne zaman? Nasıl? Kendi kendini değerlendirme programlarıyla geribildirim
8
SMG Sürekli öğrenme Uygulamayı geliştirme Yeterliliğin değerlendirmesi
Bilginin sınanması Akran/hasta değerlendirmesi Cassel 2002
9
STE/SMG Etkinlikleri Yeniden Belgelendirme Cassel 2002
10
Yeniden Belgelendirme İçin SMG Programları
ABD’den Bir Örnek Son 10 yıl içindeki oluşturulmaya başlandı İkinci nesil yeniden belgelendirme süreci Amerikan İç Hastalıkları Yeterlik Kurulu, bu yöndeki gelişmelerin öncülerinden
11
Sürekli Mesleki Gelişim
Program Modüler bir yeniden belgelendirme süreci Mesleki yaşam boyunca katılınabilir Değerlendirme alanları Performansın değerlendirilmesi Kalite gelişimi Güncellenmiş tıbbi bilgiye sahip olma
12
Sürekli Mesleki Gelişimin Aşamaları
I. Öz-değerlendirme II. Temel bilginin ve klinik yargının değerlendirilmesi III. Mesleki yetkinliğin tanınması
13
I. Öz-Değerlendirme Neleri İçerir?
Klinik beceriler ve iletişim becerileri Tıbbi bakım ve profesyonellik Uygulama performansı Bilginin yenilenmesi Klinik akıl yürütme Literatürün eleştirel olarak gözden geçirilmesi
14
I. Öz-Değerlendirme Süreç
Hekimlere kaliteyi geliştirmede inisiyatif verme Mevcut ve ideal performans arasındaki farkı ortaya koymak Uygulama ağırlıklı öğrenme ve gelişmeyi canlandırma Kalite değerlendirmesinden kalite geliştirmeye doğru değişimi sağlama
15
Öz-Değerlendirme Modülleri
Yaşamboyu Öğrenme Tıbbi Bilgi Klinik Beceriler Uygulamada Performans Hasta / Akran Geribildirimi Uygulamayı Geliştirme ProfesyonelDavranış Cassel 2003
16
I. Öz-Değerlendirme A. Tıbbi bilgi
Uzman bilgisini ve klinik yargıyı sürdürme Bilgiyi güncelleme, yeni tıbbi bilgiyi edinme Yeni geliştirilen ilaçları ve tıbbi teknolojiyi öğrenme
17
I. Öz-Değerlendirme A. Tıbbi bilgi (devam) İnternet temelli modül
Çoktan seçmeli sorular Kitap karıştırma Eğitim kaynaklarına elektronik bağlanma Evde ya da grup ortamında
18
I. Öz-Değerlendirme A. Tıbbi bilgi (devam)
Modül geçildikten sonra soruların yanıtları verilir Yanlış yanıtlar = geribildirim Geçme/kalma modülü; gerekirse yineleme Performans mutlak bir standartta olmalı
19
I. Öz-Değerlendirme B. Klinik beceriler ve iletişim becerileri
Etkileşimli CD-ROM teknolojisi Standart fizik muayene ve iletişim teknikleri konusunda çoktan seçmeli sorular Geçme/kalma modülü; gerekirse yineleme Yanlış yanıtlar = geri bildirim Evde ya da grup ortamında
20
I. Öz-Değerlendirme C. Hasta / akran geribildirimi
Tıbbi bakım ve profesyonelliğe odaklı Mahrem hasta ve hekim değerlendirmesini içerir Telefon programı yoluyla tamamlanır Katılanlar; belirli sayıdaki meslektaşı ve hastayla, tıbbi bakım ve iletişim becerileri konusundaki sorulara yanıt vermek üzere anlaşırlar
21
Hasta Geribildirimi “Doktorum ...” doğru söyler, açık sözlüdür
bana saygılı davranır, hiçbir zaman küçümseyici konuşmaz benimle kişi olarak ilgilidir seçenekleri benimle tartışır beni soru sormaya cesaretlendirir benim anlayacağım şekilde konuşur Example of items on patient survey A five-point rating scale is used Give survey to 40 patients; 25 completed patient surveys are needed; all returned surveys are used Research data supports this sample size as equivalent to random samples (Ramsey et al. Predictive validity of certification by the ABIM. Ann Intern Med. 1989:110: ) Patients like doing this Cassel 2003
22
Hekim Geribildirimi Bu hekimin; nasıl değerlendirirsiniz?
tıbbi bilgisini çoğul karmaşık sorunları ele alışını yatan hastaları tedavi edişini klinik becerilerini hastalara saygısını dürüstlüğünü hastalığın psikososyal yönüne yaklaşımını sorun çözmesini Example of items on patient survey A five-point rating scale is used Give survey to 40 patients; 25 completed patient surveys are needed; all returned surveys are used Research data supports this sample size as equivalent to random samples (Ramsey et al. Predictive validity of certification by the ABIM. Ann Intern Med. 1989:110: ) Patients like doing this nasıl değerlendirirsiniz? Cassel 2003
23
I. Öz-Değerlendirme C. Hasta / akran geribildirimi (devam)
Değerlendirmeler, tümüyle hasta-hekim ilişkisine odaklanır Katılımcılar geribildirimlere yanıt olarak kendini geliştirme planları oluşturmaya gerek duyarlar Modülün geçme-kalma standartı yoktur Programda ilerlemek için modülün tamamlanması gerekir
24
I. Öz-Değerlendirme D. Uygulamayı geliştirme
Yerleşik rehberlerle karşılaştırarak şimdiki uygulamayı ölçmek Hasta bakımını geliştirecek şekilde uygulamayı değiştirmek Uygulama ve uygulama temelli öğrenmede yeterlik geliştirme
25
I. Öz-Değerlendirme D. Uygulamayı geliştirme (devam)
Klinik performans üzerine odaklanır Farklı modüllerle değerlendirme yapılır Belirli hastalıkları olan hastaların bakımı Özgül klinik hizmetler Seçilmiş işlemler Her modülde belirlenmiş standartlar ve rehberlere uygun olarak uygulama çizelgeleri tamamlanır
26
I. Öz-Değerlendirme D. Uygulamayı geliştirme (devam)
Modül geçme-kalma standartını içermez Kişisel gelişim planı geliştirilir Geribildirimi ve gelişimi değerlendirme Çizelgelerin ve temel verilerin denetimi Rastgele seçilmiş az sayıdaki katılımcı Kalite gelişim planlarının sonuçlarını bildirme Rastgele seçilen az sayıdaki katılımcı
27
II. Temel Bilginin Değerlendirilmesi
Temel tıbbi bilgi konusunda bilgisayar temelli, kapsamlı bir sınav SMG programının güvenirliğini sağlamak açısından temeldir Katılımcılar bu sınavı geçerek, bir referans materyale gereksinim duymadan temel bilgiye sahip olduklarını gösterirler
28
II. Temel Bilginin Değerlendirilmesi (devam)
Sınavlar bölgesel merkezlerde ya da güvenlik vb. sorunlar halledilirse internet üzerinden yapılabilir Sınavların geçme-kalma standartı vardır SMG döngüsünde belirli bir yıldan sonra sınava girilebilir Gerekli oldukça sınav tekrarlanır
29
III. Mesleki Yetkinliğin Tanınması
SMG programının son aşaması Kişisel niteliklerin ve mesleki davranışların doğrulanması Geçerli bir tıbbi ehliyet için kanıtın sağlanması Katılımcının yeterli klinik yetkinliğe sahip olduğunun ortaya konması
30
Yeniden Onaylama İçin SMG Programları
Avrupa’dan Bir Örnek (Birleşik Krallık) SMG için eğitim standartlarının yerleştirilmesi ve yeniden onaylama için SMG’nin sahip olması gereken özelliklerin belirlenmesi: Kraliyet Tıp Koleji SMG Ulusal Otoritesi: Tıp Kraliyet Koleji Akademisi bünyesinde oluşturulan SMG Grubu Yöneticileri
31
İyi Tıbbi Uygulama Hastalar ve halk hekimlerin güncel bilgilere sahip ve mesleki olarak yetkin olmalarını beklemek hakkına sahiptir
32
Yeniden Onaylama Klinik ya da klinik olmayan tüm alanlarda eğitim ve gelişim gereksinimlerini karşılayabilmeli Eğitimini bitiren tüm hekimler için mevcut olmalı Erişilebilmeli ve Kişisel Gelişim Planında tanımlanan gereksinimleri zamanında karşılamalı
33
Yeniden Onaylama (devam)
Güçlü değerlendirme sistemi ve geribildirimin sistemli kullanımıyla desteklenen yüksek eğitim kalitesinde olmalı Katılanların uygun denetimi kullanılarak doğrulanabilir olmalı Hekimlerin performansındaki değişiklik aracılığıyla gösterilebilir etkinlikte olmalı Yapı, süreç ve sonuçlarda şeffaflık; halk tarafından güçlü ve etkili olarak görülmeli
34
Yeniden Onaylama (devam)
Yıllık değerlendirme Yeniden onaylanmanın aracı Öğrenme gereksinimlerini tartışma SMG’nin hekimin uygulamasına uygunluğunu garanti etmenin bir yolu SMG hekimin gereksinimlerini karşılıyor mu?
35
Değerlendirme ve Kişisel Gelişim Planı
Değerlendirme Kişisel Gelişim Planı Belirli bir dönem için anahtar öğrenme hedeflerinin tanımlandığı yazılı bir döküman Hekimin kişisel olarak öğrenmeyi istedikleri değil, öğrenme gereksinimleri kaydedilir “Hedeflerin nasıl gerçekleştirileceği / başarının nasıl değerlendirileceği” sorularına yanıt
36
SMG’nin Kategorileri Kişisel etkinlikler İç etkinlikler
Yararın nerede olduğunun kişi tarafından belirlenmesi (dergi okuma vb) İç etkinlikler Meslektaşlarla alışılagelen yerel etkinlikler (hastanedeki tıbbi toplantılar vb) Dış etkinlikler İş ortamının dışındaki etkinlikler (konferans vb)
37
Krediler Klinik krediler Klinik olmayan krediler
Eğitim etkinliğinin doğrudan klinik konularla ilişkili olduğu durumlarla ilgili Klinik olmayan krediler Yönetim, etik, yasal konular ve değerlendirme eğitimi gibi, doğrudan klinik konularla ilişkili olmayan eğitim etkinlikleriyle ilgili
38
Krediler Bir yılda, 25’i dış etkinliklerden olmak üzere, en az 50 eğitim kredisi 50 kredinin en fazla 10’u kişisel etkinliklerden alınmalı 5 yılda, dış etkinliklerden alınan klinik olmayan krediler, en az 25 olmalı
39
SMG Nasıl Olmalı? En etkili
Hekimlerin, gündelik uygulamalarında karşılaştığı sorunlar konusunda sorduğu sorular üzerine kurulmalı Gereksinimlerin değerlendirilmesi ve gereksinimlere odaklanan çoklu öğrenme etkinliklerini içermeli
40
SMG Nasıl Olmalı? En yararlı En üretken
Uygulamaya dönüştürülmeli ve bir dizi izleme dayalı öğrenme etkinlikleriyle pekiştirilmeli En üretken Öğrenenler arasında etkileşimi cesaretlendirmeli ve akran tartışmaları için imkan yaratmalı
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.