Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanOzen Sisli Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
DERS:ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ KONU:OYUNLAR DERS SORUMLUSU: Yrd.Doç.Dr. Mustafa AKDAĞ HAZIRLAYAN: EMRAH GÜNGÖRMEZ e040040023@stu.inonu.edu.tr Malatya-2003
2
OYUN NEDİR? Üç ayrı tanımı var: “Oyun, çocuğa hiç kimsenin öğretemeyeceği konuları, kendi deneyimleriyle öğrenmesi yoludur.” “Oyun, sonucu düşünülmeden eğlenmek amacıyla yapılan hareketlerdir. Oyun ‘iş’ in karşıtı olarak düşünülmektedir. Çünkü ‘iş’de belli bir bir sonuç söz konusudur.” “Piaget’e göre oyun, bir uyumdur.”
3
Bilgisayar oyunların tarihi 1958 : Newyork Brookhaven Laboratuvarı’nda William Higinbotham vakum tüplü analog bir bilgisayar geliştirmişti. O zamanlarda bilgisayarlar yavaş çalışıyordu ve Willim Higinbotham ekranda zıplayan noktalar gördü. Aklına, o anda bilgisayarda bir tenis oyunu yapabileceği geldi 1960 : William Higinbotham geliştirdiği bilgisayar oyununu tanıttı. Bu basit bir tenis simulasyonuydu.
4
OYUN ÇEŞİTLERİ Oyunlar özelliklerine göre beşe ayrılır. 1.Eğitsel oyunları 2.Mantık oyunları 3.Şans oyunları 4.Aksiyon oyunları 5.Spor oyunları
5
Eğitsel oyun nedir? Haz ve neşe oluşturan, kişinin bedeni, zihni ve ruhi gelişimini sağlayan, ona iyi alışkanlıklar ve davranışlar kazandıran hareketler topluluğudur.
6
Eğitsel oyunların faydaları Olgular, kavramlar ve ilkeler yöntemsel bilgiler sistem dinamiklerine yönelik bilgiler karar verme, analitik düşünme ve problem becerileri iletişim becerileri sanal gerçeklik desteği ile bazı psiko-motor beceriler tutumlar
7
Eğitsel oyun hazırlamada dikkat edilecek hususlar öğrencinin ne yapacağı yani oyundaki hedef açık olmalıdır.Öğrenci hedefini bilerek etkinliğe başlamalıdır. eğitsel bilgisayar oyunları tasarımlanırken, oyunu oynayacak öğrencilerin düzey ve öğrenme hızlarının farklı olacağı düşünülmelidir.ayrıca öğrenci tercihlerinin de farlı olabileceği unutulmamalıdır. öğrenci oyunun nasıl oynanacağını, bilgisayar veya başka bir öğrenci ile hangi koşulda hangi hedefler için yarışacağını bilmelidir.dolayısıyla oyun bu tür bilgileri veren mekanizmalara sahip olmalıdır.
8
öğrenciyi yaptığı etkinliklerden haberdar eden, etkinliklerle öğrenciyi güdüleyen ve öğrencinin dikkatini ilk andan itibaren sürekli çekebilen mekanizmalar gereklidir. renk, müzik, ses ve canlandırma öğeleri öğrenciyi rahatsız etmeyecek bir formatta hazırlanmalıdır. eğitsel bilgisayar oyunu bir yardım ve kılavuz menüsüyle öğrencinin her an yardım alabileceği destek birimlere sahip olmalıdır. eğitsel oyunlarda şiddet ve argo gibi uygun olmayan davranış ve dil örüntüleri kesinlikle kullanılmamalıdır. eğitsel bilgisayar oyunlarında hangi tür davranışların ne derece ödüllendirileceği açık bir şekilde belirlenmelidir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.