Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanTan Seyfi Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.)
2
Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı Demircioğlu ANI Yayıncılık
3
Okul Deneyimi Dersiyle ilgili tüm Duyurular Ders Notları Tartışmalar Ödev çalışmaları için http://okuldeneyimi.wikispaces.com Sitesinde Üye olunuz
4
http://okuldeneyimi.wikispaces.com Okul Deneyimi Dersi web destek sitesine Üyelik için aktivasyon kodu: XDMPFFK Web Adresi: https://wikispaces.com/join/XDMPFFKhttps://wikispaces.com/join/XDMPFFK Kod aktivasyon sonu tarihi: 9 Aralık 2014 siteye Üye olunuz
5
Okul Deneyimi -I-
6
Etkinlik 8 SORU SORMA ALIŞTIRMALARI
7
Etkinlik 8 Etkinliğin amacı: soru sorma konusunda kendimizi geliştirmek. Öğretmen için önemlidir çünkü a) Öğrencileri derse katar b) Öğrencilerin öğrenme düzeylerini değerlendirmeye yardım eder c) Öğrencilerin düşünmelerini teşvik eder Ancak rastgele yapılmamalıdır. Çünkü öğretmenin * Sorduğu sorunun eğitimin hedef davranışlarının hengi alanının hangi basamağında olduğunu bilmesi gerekir.
8
Etkinlik 8 Öğretmen neden sorular sorar? Öğrencileri öğrenmeye güdülemek için Dersi, öğrencilerin kendi deneyimleriyle ilişkilendirmek için Öğrencilerin neleri hatırlamakta olduklarını anlamak için Öğrencilerden, öğretimle ilgili dönüt sağlamak için Öğrencilerin öğrenmekte olup olmadıklarını anlamak için Öğrencilerin düşünmelerini (sorgulamalarını) sağlamak için Öğrencilerin, konuşmalarına yardımcı olmak için Problemleri çözme alışkanlığı kazandırmak için Öğrencilerin birbirinden öğrenmelerini sağlama ve teşvik için Sınıfı denetim altına almak için
9
Etkinlik 8 Bu neden ve niçinlerin yanına daha başka amaçlar düşünebiliyorsanız bunlara ekleyiniz… ???
10
Etkinlik 8 Ne tür soru tipleri vardır? bunlar şöye sıralanabilir: Hatırlamayı yoklayan sorular Önceden belli ve tek bir yanıtı olan sorular Önceden belli ve tek bir yanıtı olmayan sorular Bir değerlendirme sonucu yanıtlanabilecek sorular Başka tür sınıflamalar da yapılabilir * Bilişsel bellek soruları (ör: GS-FB derbilerinden ilkinin tarihi) * Birleştirici sorular (ör: RAM ve ROM belleği karşılaştırınız) * Genişletme soruları (ör: karma öğretim yöntemini açıklayınız) veya Bloom’un taksonomisne uygun olarak * Bilişsel alan soruları, duyuşsal alan soruları…gibi
11
Etkinlik 8 Kendi alanınızla ilgili bu katagorilerden her biri için bir soru örneği hazırlayınız: * Hatırlama yoklayan * Tek doğru yanıtı olan * Birden fazla doğru yanıtı olabilen * Ancak bir değerlendirme sonucunda yanıtlanabilen Söz isteyeren soru örneklerinizi veriniz
12
Etkinlik 8 Öğretmen sorularını öğrencilerine yöneltirken denge için nelere dikkat etmiş? * Cevaplamaya motivasyon * Soruların öğrencilere dağılışı * Öğrenmeye güdülenmiş öğrenciler sınıfta nerelerde? * Sınıfta dolaşarak soru sorma alışkanlığı? * Kız / Erkek öğrenci yanıtlarındaki fazlalık/azlık? * Daha çok öğrenme ihtiyacındaki öğrencilere ek sorular?
13
Etkinlik 8 Soru sorma tekniği açısından önemli detaylar: - Göz teması - Zamanlama - Pekiştirme - Kullanılan dil
14
Etkinlik 9 ÖĞRETİMDE BENZETİŞİMDEN (SİMÜLASYON) YARARLANMA
15
Etkinlik 9 – TARTIŞMA - Neden simülasyondan yararlanılır?: (beyin fırtınası yaratalım) 1) Doğrudan uygulanmasında tehlikeler olabilecek olayları canlandırma 2) Basitleştirme 3) Modelleme 4) Çok sayıda tekrar ihtiyacı 5) Çok hızlı ceryan ettiğinden izlenemeyen olayları yavaşlatma 6) Gerçek yaşam olayına benzetme 7) Olayın daha farklı yönlerini farkedebilme, yakalayabilme Tanım: Gerçeklerden süzülmüş, çalışma ve analiz amaçlarıyla basite indirgenmiş bir fiziksel ya da sosyal sürecin çalışan modeli (Gardner, Demirtaş ve Doğanay, 1997)
16
Etkinlik 9 – TARTIŞMA - Kendi alanınızla ilgili derslerde kullanılabilecek simülasyon örnekleri düşününüz ve örnekleyiniz… Matematik Örnek: …………………………………………. Sosyal Bilgiler Örnek: …………………………………….. BÖTE Örnek: ……………………….............................
17
Etkinlik 9 Benzetişimden yararlanacak öğretmen nelere dikkat etmeli?: Simülayon, istenen hedef ve davranışları kazandırmalı Simülasyon yapay ortamı, gerçeğe yakın oluşturulmalı Öğretmen, sadece yol gösterici olmalı; sadece amaçtan sapmalarda müdahale etmeli Öğrenciler olguyu incelemeli, duruma katılmalı, rol almalı, çözüm üretmeli Sonuçlar üzerinde tartışılmalı. Yanlışlar anında düzeltilmeli, eksikler tamamlatılmalı. Doğru yapılana dek öğrenci yinelemeli
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.