Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon."— Sunum transkripti:

1 14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon

2 CEMLIB : Development of Class and Lab Experiments Model Library to Enhance the Quality of Engineering Education Mühendislik Eğitiminin Kalitesinin İlerletilmesi için Sınıf ve Laboratuvar Deneyleri Model Kütüphanesinin Geliştirilmesi Avrupa Birliği Eğitim ve Kültür Leonardo da Vinci Programı Pilot Proje Prof.Dr. Gürel ÇAM Proje Yürütücüleri: Yrd.Doç.Dr. Babür Deliktaş Yrd.Doç.Dr. Hakan Türker Yrd.Doç.Dr. Murat Bikce Yrd.Doç.Dr. Hilmi Coşkun

3 14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon Sunu İçeriği CemLib proje kısa tanıtımı CemLib proje kısa tanıtımı –Ortaklık yapısı –Amaç –Hedefler –Hedef kitle Proje kapsamında yapılanlar Proje kapsamında yapılanlar –Ders ve deney modülleri

4 14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon Ortaklık Yapısı –Koordinatör ve O1: Mustafa Kemal Üniversitesi (MKU), Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, Hatay, Türkiye –O2: Czech Technical University (CTU), Computing and Information Centre, Prag, Çek Cumhuriyeti –O3: University of Bremen, Centre for Multimedia in Higher Education (ZMML), Bremen, Almanya –O4:University of Maribor (UM), Faculty of Mechanical Engineering, Maribor, Slovenya –O5: Ekintaş İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş., İstanbul, Türkiye

5 14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon Amaç Mühendislik ve yüksek okul öğrencilerine mekaniğin temel kavramlarının basit, pratik ve etkileşimli örnekler yoluyla gösterilmesi, anlatılması ve uygulanması

6 14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon Hedefler Sınıf ortamında yazılım destekli ders malzemelerinin hazırlanması Öğrenciler ile öğretim üyesi arasında zengin bir grafik iletişim olanağı hazırlanması Problemlerin grafik gösterimi ve etkileşimli sanal deneyler sayesinde konu hakkında öğrencilerin daha yetkin hissetmelerinin sağlanması Sınıfta öğretim üyesinin eğitim etkinliğini ve öğrencilerin anlama kapasitesinin artırılması

7 14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon Hedef Kitle Mühendislik lisans öğrencileri Mühendislik lisans öğrencileri Mühendislik öğretim üyeleri Mühendislik öğretim üyeleri Teknik önlisans öğrencileri Teknik önlisans öğrencileri Meslek içi eğitim alan profesyonel mühendisler Meslek içi eğitim alan profesyonel mühendisler Meslek içi eğitim alan kalifiye teknisyenler Meslek içi eğitim alan kalifiye teknisyenler Evde eğitim gören özürlüler Evde eğitim gören özürlüler

8 14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon Proje Kapsamındaki İşlemler Mühendislik mekaniği (Statik, Dinamik ve Mukavemet) alanında seçilmiş konularda kurs sunum malzemeleri hazırlanması Mühendislik mekaniği (Statik, Dinamik ve Mukavemet) alanında seçilmiş konularda kurs sunum malzemeleri hazırlanması Sanal deney laboratuarları hazırlanması Sanal deney laboratuarları hazırlanması –3 Boyutlu görselleştirme ve hareketlendirme ortamı oluşturulması –Deneyler için dinamik modeller geliştirilmesi Dinamik modeller için hazırlanmış simülasyon ortamının geliştirilmesi Dinamik modeller için hazırlanmış simülasyon ortamının geliştirilmesi Öncü kurs olarak uygulama yapılması Öncü kurs olarak uygulama yapılması Sonuçların değerlendirilmesi Sonuçların değerlendirilmesi Yaygınlaştırma işlemleri Yaygınlaştırma işlemleri

9 14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon Mekanik Ders Modülleri Vektörler Vektörler Rijit Cisimlerin Hareketi Rijit Cisimlerin Hareketi Enerji Yöntemleri Enerji Yöntemleri Gerilme Gerilme Uzama Uzama Gerilme-Uzama İlişkileri Gerilme-Uzama İlişkileri Burulma Burulma

10 14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon Sanal Deney Modülleri Basınç Basınç Kesme Kesme Sertlik Sertlik Burulma Burulma Eğilme Eğilme Çekme Çekme Çekme

11 14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon Mekanik Eğitiminde Sorular Fiziki dünyayı nasıl tanımlayabiliriz? Fiziki dünyayı nasıl tanımlayabiliriz? Uygulamalar için gerçek dünyadan ne tür örnekler verilebilir? Uygulamalar için gerçek dünyadan ne tür örnekler verilebilir? Uygulamalar ne kadar anlamlı? Uygulamalar ne kadar anlamlı? Uygulamalarda hangi prensipler ve fizik kanunları geçerli ve kullanılabilir? Uygulamalarda hangi prensipler ve fizik kanunları geçerli ve kullanılabilir? Geride hangi varsayımlar geçerli? Geride hangi varsayımlar geçerli?

12 14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon Öğrenim Süreci Gerçek dünyanın grafik gösterimler (gerçek resimler ve/ya videolar) ile canlandırılması Modelin kurulması Teorinin uygulanması -Denklemler -Etkileşimli çözümlü örnekler

13 14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon http://cemlib.zmml.uni-bremen.dehttp://cemlib.zmml.uni-bremen.de/

14 14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon

15

16

17 http://virtual.cvut.cz/cemlib/

18 14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon

19

20

21 TEŞEKKÜRLER


"14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları