Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

‘Eğiticilerin Eğitimi’ Teknikler 1. Gün 3. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "‘Eğiticilerin Eğitimi’ Teknikler 1. Gün 3. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02."— Sunum transkripti:

1 ‘Eğiticilerin Eğitimi’ Teknikler 1. Gün 3. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02

2 TR 07- FI- 022 Soru: Başka ne gibi eğitim teknikleri aklınız geliyor? Katıldığınız eğitimlerde kullanılan yöntemlerin bir listesini yapınız Bunlara katılırken nasıl hissettiğinizi anlatın

3 TR 07- FI- 023 Konuşma yapmak nedir? Detaylı teknik bilgileri çabucak ortaya koyabilir Bir konu kapsamlı olarak ele alınır  Pasiftir, bu nedenle anlama yetersiz olabilir  Dikkatleri canlı tutmak güç olabilir Katılımcılar bir teoriyi dinlerler ve notlar alırlar

4 TR 07- FI- 024 Olay incelemesi nedir? Çözüm odaklıdır Soruları/ tartışmaları teşvik eder  Konuyla olan bağlantı herkes için yeterince açık olmayabilir  Dikkatli hazırlanması gerekir Katılımcılar gerçek örnekleri dinlerler ve notlar alırlar

5 TR 07- FI- 025 Panel nedir? Çözüm odaklıdır Konular kapsamlı şekilde ele alınır  Yakın zamanda pratik bilgiler edinmiş insanlar ve iyi bir oturum başkanı olmalıdır  Uygun soruların sorulmasına bağlıdır Kişisel tecrübeye sahip bir grup insan katılımcılarla söyleşi yapar

6 TR 07- FI- 026 Tartışma grubu nedir? Çözüm odaklıdır Eğiticiler tavsiyede ve yardımda bulunabilir  Birbirinden ayrı yerlerde toplanarak yapılır  İşbirlikçi bir ortamın yaratılması katılımcıların sorumluluğundadır Küçük gruplar bir teoriyi nasıl uygulayacaklarını düşünürler ve rapor verirler

7 TR 07- FI- 027 Beyin fırtınası nedir? Yeni fikirler ortaya çıkabilir Katılımcılar birbirilerinin fikirlerinden yola çıkabilir  Katılımcılar eşit seviyede katılımda bulunmayabilir  Çoğu fikir kullanışsız olabilir Küçük gruplar bir sorunu değerlendirir ve rapor verir

8 TR 07- FI- 028 Rol yapma nedir? Gerçek hayatta karşımıza çıkan durumlara tepki verme alıştırması yapmanın güvenli yoludur Sorunların çözülmesinde gerçek ip uçları sunar  Teknik eğitimler için çok yararlı değildir  Rol yapanların yetenekleri ile sınırlıdır Katılımcılar veya aktörler bir senaryoyu oynar. Ardından da kilit noktalar üzerinde tartışılır.

9 TR 07- FI- 029 Koçluk yapmak nedir? Çözümleri kişinin kendisinin bulmasına yardımcı olur Gelecekteki davranışlar üzerine odaklanır  Çözüm önerme veya kişisel deneyimleri paylaşmanın önüne geçmek için özel çalışma gerektirir  Güven ve taahhüt gerektirir Performansın artırılmasına ve potansiyelin geliştirilmesine yönelik bire bir gerçekleştirilen oturum

10 TR 07- FI- 0210 Simülasyon nedir? Risk almaksızın kritik durumlar ele alınabilir  Hazırlamak maliyetlidir ve dikkatli planlama gerektirir Katılımcının nasıl hareket edileceğine karar verdiği, kurgulanmış bir ortamda oynanan bir senaryodur.

11 TR 07- FI- 0211 Başka hangi teknikler kullanılabilir? DVD/ Video E-öğrenme Canlı gösteriler

12 TR 07- FI- 0212 Alıştırma: Eğitim yöntemleri menüsü Aşağıda belirtilmiş olan dört öğrenci çeşidinin her biri için uygun tekniği belirleyin:  Düşünüp taşınan (Reflector)  Eylemci (Activist)  Teori üreten (Theorist)  Uygulamacı (Pragmatist)

13 TR 07- FI- 0213 Eğitiminiz için öneriler neler olabilir? Eğitim ihtiyacına yönelik doğru eğitim biçimlerini seçin Oturumlarda yöntemleri karışık olarak kullanın Oturumun her bir bölümü için ideal zamanlamanın nasıl olacağına karar verin

14 TR 07- FI- 0214 Değerlendirme: Uygulanabilecek en uygun teknikler Eğitiminizde kullanacağınız teknikleri yararlılık düzeyine göre sıralayın Kararınızla ilgili olarak iki dakikalık bir açıklama hazırlayın ve grubun geri kalanına sunun


"‘Eğiticilerin Eğitimi’ Teknikler 1. Gün 3. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları