Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanNilay Yasar Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M
2
İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır? Neden Uzaktan Eğitim? Uzaktan Eğitim Nedir?
3
UZAKTAN E Ğİ T İ M NED İ R? Uzaktan eğitim farklı mekanlarda bulunan öğrenci, öğretmen ve öğretim materyallerinin çeşitli teknolojiler aracılığıyla bir araya getirildiği kurumsal eğitim faaliyetidir.
4
UZAKTAN E Ğİ T İ M NED İ R?
5
Neden Uzaktan E Ğİ t İ m Fırsat eşitliği, Yaşam Boyu Öğrenme, Ekonomik, Öğrenci merkezli olması, Görsel ve eğitsel materyal destekli
6
UZAKTAN E Ğİ T İ M NASIL YAPILIR? ASENKRONSENKRON
7
UZAKTAN E Ğİ T İ M NASIL YAPILIR?
8
Bilginin önceden üretildiği ve depolandığı, daha sonra öğrencilerin dilediği zaman ve dilediği tekrarda erişebildiği bir uzaktan eğitim şeklidir. ASENKRON
9
UZAKTAN E Ğİ T İ M NASIL YAPILIR? E- öğrenme içerikleri Animasyonlar Video dersler Forumlar, Bloglar ASENKRON
10
UZAKTAN E Ğİ T İ M NASIL YAPILIR? E- öğrenme İçerikleri E-öğrenme içerikleri, öğrencinin pratik yapmasına, etkileşime girmesine, bilgisini ölçmesine olanak sağlayan bir yapıda tasarlanmış olmalıdır. ASENKRON
11
UZAKTAN E Ğİ T İ M NASIL YAPILIR? Animasyonlar E-öğrenme içeriklerinde etkililik ve kalıcılığı sağlamak için çeşitli görseller ve animasyonlar kullanılır. ASENKRON
12
UZAKTAN E Ğİ T İ M NASIL YAPILIR? Video Dersler Ders hocası tarafından anlatılan konunun video halinde kaydedilip, öğrencilerin istediği zaman erişimine sunulmasıdır. ASENKRON
13
UZAKTAN E Ğİ T İ M NASIL YAPILIR? ASENKRON Forumlar Forum aracılığıyla tüm uzaktan eğitim katılımcıları bir arada bulunup, görüşlerini bildirerek tartışmalarını bu platform üzerinden yapabilirler.
14
UZAKTAN E Ğİ T İ M NASIL YAPILIR? Blog Uzaktan eğitimde kullanılacak olan ders materyallerinin, sunumlarının, e-öğrenme içeriklerinin ve animasyonlarının kullanıcıyla buluşturulduğu bir platformdur. ASENKRON
15
UZAKTAN E Ğİ T İ M NASIL YAPILIR? Uzaktan eğitimde eğitmen ve öğrencinin aynı zamanda etkileşime girmesi haline senkron uzaktan eğitim denir. SENKRON
16
UZAKTAN E Ğİ T İ M NASIL YAPILIR? Canlı Sınıf Uygulamaları Video Konferanslar SENKRON
17
UZAKTAN E Ğİ T İ M NASIL YAPILIR? SENKRON Canlı Sınıf Uygulamaları Öğretmenlerin canlı olarak ders anlattıkları, öğrencilerin anında soru sorup cevap alabildikleri, kendi aralarında tartışmalar yapabildikleri, sesli ve görüntülü konuşma imkanı sunan ortamdır.
18
UZAKTAN E Ğİ T İ M NASIL YAPILIR? SENKRON Video konferans Sadece kişilerle konuştuğunuz ya da kişileri dinlediğiniz değil aynı zamanda onları görebildiğiniz görüşmeler için tahsis edilmiş, ses-görüntü iletişim teknolojisidir.
19
UZAKTAN E Ğİ T İ M İ N KULLANIM ALANLARI Uzaktan eğitim, hemen hemen her alanda kullanılmaktadır. Özellikle okul çağı geçmiş ve kendini geliştirmek isteyen ya da çalışan kişilerin eğitimleri için kaçınılmaz bir gereksinimdir.
20
UZAKTAN E Ğİ T İ M ProgramlarI Uzaktan Eğitim Kurumlarında; Ön Lisans Programları Lisans Programları Yüksek Lisans Programları Karma Eğitim Lisans Programları Sertifika ve Diğer Eğitim Programları yapılmaktadır.
21
UZAKTAN E Ğİ T İ Mde ö Ğ retmen rolü Öğretim tasarımcısı: Öğretim amaçlarının belirlenmesi, teknoloji ve ortamların seçimi, değerlendirme sisteminin oluşturulması gibi tüm öğrenme-öğretme etkinliklerinin ve sürecin planlanması. Süreç kolaylaştırıcısı: Planlanan öğretim etkinliklerinin (öğrencilerin motive edilmesi, toplumsal ortamın oluşturulması, sürekli etkileşimin sağlanması vb.) gerçekleştirilmesi.
22
UZAKTAN E Ğİ T İ Mde ö Ğ retmen rolü Teknoloji uzmanı : Öğrenenlerin etkinliklerde kullanılan teknolojilerden kaynaklanan sorunları çözmede yardımcı olunmalı. Değerlendirme Uzmanı: Öğrenenlerin başarılarının, içeriğe, yönteme, ortama ilişkin tutumlarının, öğrenenler üzerindeki kalıcı etkilerinin ölçülmesine yönelik uygun araçların seçilmesi ya da geliştirilmesi, bu tür araçlarla ölçümlerin yapılması ve sonuçları değerlendirilerek raporlaştırılması.
23
UZAKTAN E Ğİ T İ Mde ö Ğ retmen rolü Rehber: Öğrenenlerle birebir ilgilenmesi, onların derse daha fazla katılmalarını sağlama yönünde önerilerde bulunması ve yön gösterilmesi. Materyal geliştirmeci: Planlanan etkinliklerde kullanılacak materyallerin tasarlanması, geliştirilmesinin sağlanması ve basit olanlarının geliştirilmesi.
24
UZAKTAN E Ğİ T İ Mde ö Ğ retmen rolü Yönetici: Kayıt tutma duyuruları iletme, notları duyurma, öğrenci şifre ve kodlarını verme gibi yönetsel işlemlerin elektronik ortamda yürütülmesi ve bu konuda öğrencilere yardımcı olunması. Araştırmacı: WDE’in sağladığı olanakların, öğretimin konusu olan alanın öğretiminde daha etkili, verimli ve çekici nasıl kullanılabileceğini sorgulanası ve deneyimlerin paylaşılması.
25
UZAKTAN E Ğİ T İ Mde ö Ğ retmen rolü Konu Uzmanı: içeriğin yapılandırılması ve geliştirilmesi, konu alanındaki güncel kaynakların izlenmesi. Öte yandan bu rollerin yerine getirebilmesi için WDE eğitimcilerinin; teknoloji, iletişim, zaman, uzaktan eğitim ve içerik alanı vb. çeşitli bilgilere, becerilere, tutumlara ve kaynaklara sahip olmaları gerekir.
26
Özet Öğrenci ile öğretmenin fiziksel olarak aynı ortamda olmaması durumunda kullanılan eğitim teknolojilerindendir. Senkron(eş zamanlı) ve Asenkron (eş zamansız) şeklinde yapılır. Uzaktan eğitimde öğretmen öğrencilerini tanımaya çalışmalı ve çoklu zeka kuramına uygun ders işlemelidir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.