Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanHanefi Cagri Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ANNEM-BABAM OKULA BAŞLIYOR
2 ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ANNEM-BABAM OKULA BAŞLIYOR AR-GE Birimi
2
PROJENİN AMACI Velilerimizin eğitim-öğretim ortamına katılımını artırmak ve okulla ilgili kaygılarını gidermek , çocuğu okuma yazma öğrenirken nasıl yardımcı olabileceği ile ilgili bilgi sahibi olabilmek.
3
EĞİTİME KATILAN VELİLERİN KAZANIMLARI
Sınıfta-okulda öğretmen ,veli ve öğrenci yakınlaşmasını , dayanışmasını ve yardımlaşmayı en üst seviyeye çıkararak tüm öğrencilerimizin başarı seviyelerini arttırmak.
4
Projenin başlatılma gerekçeleri: Bu projenin başlatılmasının gereği: Velilerimizin el yazısı öğrenme konusunda sıkıntılı ve kaygılı olmaları ,harfleri öğrenen çocuklarına yardımcı olurken kendilerini yetersiz hissetmemeleri amacıyla bu projeye gerek duyuldu.
5
5.Projenin hedefleri: 1. Projemizin ana hedefi velilerimizin tümünü eğitim öğretimin parçası oldukları duygusunu geliştirmek. 2. Aidiyet duygu ve sorumluluğunu geliştirmek. 3. Bu sayede okulunu seven koruyan ve başarı için özveri ile çalışan bireyler yetiştirmek
6
YAPILACAK ÇALIŞMALAR
7
Okuldaki kurallar okuldaki yaşamımızı kolaylaştırır
8
OKUL ÇOCUKLARIN GÜNÜNÜN YARISININ GEÇTİĞİ YERDİR.
RİSK: BİLİNMEYEN
10
OKULDAKİ KURALLAR ÖĞRENCİLERİN YAŞAMINI KOLAYLAŞTIRIR
OKULDAKİ KURALLAR ÖĞRENCİLERİN YAŞAMINI KOLAYLAŞTIRIR. ÖĞRENCİLER OKULDAKİ KURALLARA UYDUKLARINDA SAĞLIKLI EĞİTİM ALIRLAR.
11
OKUL KURALLARI DIŞINDA SINIF İÇERİSİNDE DE KURALLAR VARDIR VE ÖĞRENCİLERİN BU KURALLARA UYMALARI GEREKMEKTEDİR.
12
Bir öğrenci olarak
13
Okul içinde koşmamalıyım.
14
Okulda bütün çalışanlara saygılı olmalıyım.
15
Herhangi bir olay olduğunda hemen öğretmenime haber vermeliyim.
16
Yüksek sesle konuşmamalıyım.
Merdivenlerden inerken ve çıkarken sağdan yürümeliyim. Yüksek sesle konuşmamalıyım.
17
Okula zamanında gitmeliyim.
18
Okul ve sınıf eşyalarını temiz ve dikkatli kullanmalıyım.
19
Arkadaşlarımla olan sorunlarımı konuşarak çözmeliyim .
20
Lavabo ve tuvaletleri temiz kullanmalıyım.
Zihniyet değişikliği
21
Muslukları ve elektrik lambalarını açık bırakmamalıyım.
22
SINIF İÇİ KURALLARI
23
DERSE ZAMANINDA GELMELİ
24
Öğretmenin derse girmeden önce ders araç-gereçlerini eksiksiz hazırlayıp, öğretmeni sessizce beklemeli.
25
Derste söz alarak konuşmalı
Derste söz alarak konuşmalı. Öğretmen ve arkadaşlarının sözünü kesmemeli.
26
Öğretmenini ve arkadaşlarını iyi dinlemeli.
27
Ders bitiminde araç-gereçlerini toplamalı.
28
Derste dikkat dağıtacak davranışlardan kaçınmalı,
29
Çevreye çöp atmamalı.
30
Sınıf içi ve dışında temizliğe dikkat etmeli.
31
Okul ve sınıf araçlarına,başkalarının araçlarına zarar vermemeli.
32
Okuldan ayrılırken araç gereçlerini okulda unutmamalı.
33
Öğretmenin anlattıklarını ilgiyle dinlemeli ve izlemeli.
34
Kurallara uymayan arkadaşlarını, kırıcı olmadan uyarmalı.
35
Sınıf içinde, sınıfa zarar verecek oyunlar oynanmamalı.
36
TEMİZLİK VE HİJYEN Temizlik; çeşitli temizlik maddelerini ve temizlik araçlarını kullanarak uygun yöntemlerle, kirleri bulundukları yerlerden uzaklaştırmak amacı ile yapılan faaliyetlerdir. Yıkama, durulama, ağartma, ovma, silme vb. olarak bilinen bu faaliyetlerin bazen biri, bazen birkaçı birlikte kullanılarak gerekli temizlik yapılmış olur.
38
TEMİZLİK VE HİJYEN
39
TEMİZLİK VE HİJYEN
40
ÇOCUKLARINIZA TEMİZLİK EĞİTİMİ VERİRKEN YEMEKLERDEN ÖNCE VE SONRA ELLERİN YIKANMASI GEREKTİĞİ BELİRTİLMELİDİR. OYUNLARDAN SONRA EVE GELDİKLERİNDE ELLERİN VE AYAKLARIN YIKANMASI GEREKTİĞİ BELİRTİLMELİDİR. TEMİZLİK YAŞANDIĞI SÜRECE HASTALIKLARDAN KORUNULACAĞI İFADE EDİLMELİDİR.
41
Tuvalet Eğitimi
42
Evet, şimdi düşününüz! Sizin çocuğunuz ne
Bir eğitimci diyor ki: ÇOCUK NE YAŞIYORSA ONU ÖĞRENİR. Evet, şimdi düşününüz! Sizin çocuğunuz ne öğreniyor?
43
ÇOCUKLARINIZA TEMİZLİK EĞİTİMİ VERİRKEN TUVALETTEN ÇIKTIKTAN SONRE ELLERİN TEMİZLENMESİNİN GEREKTİĞİ ÖĞRETİLMELİDİR. ELLER TEMİZLENİRSE BAKTERİLERDEN KORUNULDUĞU VE HASTALIKLARA YAKALANILMAYACAĞI BELİRTİLMELİDİR.
45
Biz iyi arkadaşız ama farklı farklı oyunlar oynarız.
Biz çok iyi arkadaşız. Biz iyi arkadaşız ama farklı farklı oyunlar oynarız. Bizim fiziksel özeliliklerimiz farklıdır. Hoşlandığımız şeyler farklı olsa da biz iyi anlaşıyoruz.
46
Arkadaşlarımızı anlayalım.onlara yardım edelim.Paylaşımcı olalım.
Arkadaşlarımızla olan sorunlarımızı kavga etmeden,konuşarak, tartışarak çözelim.
47
İletişim Bazen arkadaşlarıma istemeden bağırıyorum. Hatalı olduğumu anlıyorum hemen özür diliyorum. Ben konuşurken arkadaşım beni dinlemezse üzülüyorum. Güler yüzlü olmayı çok seviyorum.Sizde güler yüzlü olmaya çalışın.
48
Biz arkadaşlarımızda hangi özellikleri ararız?
Çalışmayı sevmeli. Herkesin yardımına koşmalı. Herkesle uyumlu olmalı. Ona güvenmeliyiz. Hoşgörülü olmalı. Saygılı olmalı. Anlayışlı olmalı. DÜRÜST OLMALI.
49
Arkadaşlık ne güzel… Arkadaşlarımızı sevelim. Arkadaşlarımızla oyun oynarız. Onlarla duygularımızı paylaşırız. Arkadaşlarımıza karşı saygılı olalım.Birbirimize karşı anlayışlı olalım.
50
BESLENME-KAHVALTI SAĞLIKLI BESLENME İÇİN BESİN ÖĞELERİNİ YETERLİ MİKTARDA HERGÜN DÜZENLİ OLARAK TÜKETMELİYİZ.
51
Yemeklerimizi güzel yemeliyiz. Sağlığımıza dikkat etmeliyiz.
52
VELİNİN OKULA GELİŞ-GİDİŞ SAATLERİ
53
Oyun oynayıp rahatlamalıyız. Ama bütün zamanımızı
oyunla geçirmemeliyiz..
54
Zamanımızın çoğunluğunu televizyonla geçirmek yerine,izleme
saatleri belirlemeliyiz.
55
ARAÇ-GEREÇ KULLANIMI
56
Bu ayı ne yapıyor? Evet.Doğru bildiniz. Balık tutuyor.
Peki balık tutması için nelere ihtiyacı var? Balık tutabilmesi için, oltaya,balık yemine, misinaya ihtiyacı vardır.
57
bizde okula gelmek için okul eşyalarımızı hazırlayıp öyle gelmeliyiz
Nasıl ayı, balık tutmak için eşyalarını getirip hazırlık yapıyorsa bizde okula gelmek için okul eşyalarımızı hazırlayıp öyle gelmeliyiz
58
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİ
SESLERİN VERİLİŞİ SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİ
59
Ses Temelli Cümle Yöntemi : Ses temelli cümle yönteminde, ilk okuma-yazma öğretimine seslerle başlanmaktadır. Anlamlı bütün oluşturacak birkaç ses verildikten sonra seslerden hecelere, kelimelere ve cümlelere ulaşılmaktadır. İlk okuma-yazma öğretimi, kısa sürede cümlelere ulaşılacak şekilde düzenlenmektedir.
60
İlk okuma-yazma öğretimi boyunca okuma ve yazma birlikte sürdürülmektedir. Yazı öğretiminde, öğrencilerin gelişimine uygun olan bitişik eğik yazı harfleri kullanılmaktadır.
61
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİNİN AŞAMALARI 1
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİNİN AŞAMALARI 1.İlk okuma-yazmaya hazırlık( çizgi çalışmaları) 2.İlk okuma-yazmaya başlama ve ilerleme Sesi hissetme ve tanıma Sesi okuma ve yazma Sesten heceler, hecelerden kelimeler, kelimelerden cümleler oluşturma Metin oluşturma 3.Okur yazarlığa ulaşma
62
SES GRUPLARI 1. GRUP : e, l, a, t 2. GRUP : i, n, o, r, m 3
SES GRUPLARI 1.GRUP : e, l, a, t 2.GRUP : i, n, o, r, m 3.GRUP : u, k, ı, y, s, d 4.GRUP : ö, b, ü, ş, z, ç 5.GRUP : g, c, p, h 6.GRUP : ğ, v, f, j
63
Artvin Milli Eğitim Müdürlüğü Strateji Geliştirme Hizmetleri
TEŞEKKÜR EDERİM Artvin Milli Eğitim Müdürlüğü Strateji Geliştirme Hizmetleri AR-GE birimi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.