Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Aydan Karataş Fikir Lideri İlişki Yönetimi
2
Satın Almada En Etkin 10 Medya
Ağızdan ağıza TV Kuponlar Gazete ekleri Makaleler 6. Doğrudan Postalama Dergiler Mağaza içi promosyonlar Kablolu TV İnternet reklamları Bigresearch’ün 2005 yılında kişi üzerinde yaptığı eşzamanlı medya kullanım anketi araştırması
3
Satın Almada Etki Gücü ABD’de yapılan tüketici davranışı araştırmaları, toplumun %10’unun geri kalan %90’ının satın alma kararını belirlediği ispatlıyor.
4
İlaç Sektöründe Rx Etkileme Gücü
İlaç Tanıtım Fikir Lideri
5
Ajanda FL ilişki yönetimi tanımı Kimdir? Neden önemlidir?
Nasıl seçilir? Nasıl segmente edilir? Beklentileri nelerdir? Ne gibi aktiviteler yapılabilir? Ölçümleme nasıl olmalıdır?
6
Fikir Lideri İlişki Yönetiminin Tanımı
Belirli uzmanlıklara ait fikir liderlerinin belirlenmesiyle başlayan ve tanımlanmış hedefler için müşterek fayda sağlayan ilişkilerin yönetilmesidir. Başarı için birincil anahtar güçlü bir ilişkidir...
7
Fikir Lideri Kimdir? O uzmanlıktaki en güvenilen, en saygın ve en popüler kişilerdir... Diğerlerinin takip ettiği, ve onları yönlendiren, üzerlerinde etki bırakan liderlerdir Atanmazlar...
8
Neden Önemlidir?
9
Değişim Direnç Dar görüşlülük Yanlış anlama Düşük tolerans
Durumun değişik değerlendirilmesi Six changes approach Kottler & Schlesinger
10
Reçete Hala Çok Önemli IMS Dataview MAT/10/2010 BillionUSD
11
Fikir Lideri İlişki Yönetiminin Süreçleri...
Tanımlama & validasyon Segmentasyon & planlama Sonuçların ölçümü İlişki yönetimi Deneyim paylaşımı Programlar
12
Tanımlama ve Validasyon
TSM etkileme araştırması Literatür tarama Kongreler Danışmanlık hizmeti BM validasyon PM & MM validasyon KARAR
13
İlgili Branş Uzmanları
Segmentasyon Tedavi alanı fokus KOL segment İlişki sorumlusu Int. OL National OL Regional OL Klinik Şefleri Lokal Etkileyenler İlgili Branş Uzmanları Aile Hekimleri En üst seviye yönetim Medikal ve Ürün müdürler Saha kadrosu Ürün fokus
14
Teknolojiye Adaptasyon
Crossing the Chasm Geoffrey A. Moore
15
Planlama Pre-lansman: Danışma kurulu, Klinik araştırma Lansman,
Satış kadrosunun eğitimi, Lansman toplantılarının yapılması Post-lansman; Medikal eğitim programlarının geliştirilmesi, Toplantıların yapılması
16
Beklentileri Nelerdir?
Fikir liderleri potansiyellerini kullanabileceklerini ve kendilerine değer katacak; Klinik çalışmalarla Konuşmacı programlarıyla ve Danışma kurullarıyla meşgul olmak isterler Sadece kim oldukları, adresleri, ne zaman ne yaptıkları ile ilişki kurulmaz...
17
İnsan Doğasının Dört Temel Dürtüsü
Elde etme Bağlanma Öğrenme Savunma Driven: How Human Nature Shapes Our Choices (Jossey Bass, 2001), authors Paul R. Lawrence and Nitin Nohria
18
Ölçümleme Nasıl Olmalıdır?
Etkileşim sayısı Hazırlanan toplantı sayısı Birlikte geçirilen zaman Fikir liderinin yanıt verme zamanı
19
Rakamlarla Sonuçlar Firmalar fikir liderlerine, yıllık pazarlama bütçelerinin yaklaşık %24’ünü harcamaktadırlar1 Değişime direnç olduğu için, yeni bir fikir yaratıp bunu sürdürebilmek için bu harcama makul sayılır2 Doğru fikir lideriyle yapılan işler satışları ortalama %18 artırabiliyor3 1 Cutting Edge Information Pharmaceutical Thought Leaders: Brand Strategies and Product Positioning. Report PH64 2 Knowles, Eric S., and Jay A. Linn Resistance and Persuasion. LawrenceErlbaumAssociates. 3 Nair, Harikesh, Puneet Manchanda, and Tulikaa Bhatia Asymmetric Peer Effects in Physician Prescription Behavior:The Role of Opinion Leaders
20
Özetle Fikir lideri ilişki yönetimi;
bir veri yönetiminin çok ötesinde, kaynak, strateji, planlama, taktik ve başarının gösterilebilmesi için ölçümlenebilen hedefler içeren döngüsel, sistematik bir ilişki yönetimidir...
21
Yazılımlar
22
Teşekkürler
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.