Sunuyu indir
YayınlayanSonbahar Sanli Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
E-OKUL VE MEİS-MEİS SORGU MODÜLÜ VERİ GİRİŞ EKRANLARININ TANITIMI
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI E-OKUL VE MEİS-MEİS SORGU MODÜLÜ VERİ GİRİŞ EKRANLARININ TANITIMI
2
Tüm resmi ve özel Anaokulları, ilkokul, Ortaokul ve Ortaöğretim kurumları
öğrenci ve bina bilgileri bilgi girişi e-Okul Modülünden, Tüm resmi ve özel okul ve kurumların Eğitim Olanakları (Kütüphane Kullanım, Kütüphane Materyal, Bilişim İnternet Çevre Birimleri) bilgi girişleri ise MEİS Modülünden yapılacaktır. Özel Öğretim Genel Müdürlüğüne bağlı Okul ve kurumların Öğretmen ve Personel Bilgileri MEİS Modülünden, Mesleki ve Tek. Eğitim Genel Md. Bağlı İkili Mesleki Eğitim Merkezleri, bilgi gerişlerini MEİS Modülünden yapılacaktır.
3
Özel Eğitim Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı Eğitilebilir Zihinsel Engelliler (İş Okulu-Meslek Lisesi) nin Tüm bilgi girişleri “MEİS” Modülünden yapılacaktır. Öğretmenevi, öğretmenevi ve akşam sanat okulu, eğitim merkezi ve sosyal tesisler Yatak Kapasitelerini MEİS Modülünde bina bilgileri içerisindeki Bina Kullanımı ekranına, Uygulama oteli bulunan Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Liseleri İse, Yatak Kapasitelerini e-Okul Modülündeki bina bilgileri bölümü altındaki Bina Kullanımı ekranına girecektir. Okul ve kurumlar, kullandıkları bina kendilerine ait ise bina kullanım ekranını dolduracak, tahsis ekranına herhangi bir bilgi girişi yapmayacaktır. Tahsis ekranı sadece kendi binası olmayan başka okulun binasını kullanan okul ve kurumlar tarafından doldurulacaktır. e-Okul Modülüne; taşımalı eğitime tabi öğrenci, birleştirilmiş sınıflarda okuyan öğrenci ve kaynaştırma eğitimine tabi öğrenci bilgilerinin özür grupları ile birlikte eksiksiz olarak tanımlamalarının yapılması gerekmektedir.
4
DİKKAT!!!! 6287 sayılı Kanun kapsamında dönüştürme işlemi yapılmış olan ayrı kurum koduna sahip ilkokul ve ortaokul aynı binada eğitim veriyor ise, e-Okul Modülü içerisinde bulunan bina kullanımı ve diğer bina bilgileri ekranlarına bilgi girişi yapılırken; Bilgi girişlerindeki mükerrerliğin önlenmesi için, aynı binada eğitim yapan okulların bina kullanımı ve diğer bina bilgileri ekranları, komisyonca binanın mülkiyeti verilen okul tarafından doldurulacaktır. (Binanın bütün belgilerini bu okul girecek) Aynı binada eğitim yapan diğer okul ise, sadece tahsis ekranına hangi okulun binasını ve kaç dersliğini kullandığı bilgisini girecektir
5
VERİ GİRİŞ EKRANLARININ TANITIMI
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI E-OKUL MODÜLÜ VERİ GİRİŞ EKRANLARININ TANITIMI
6
GÜNCELLEME YAPILACAK EKRANLAR
(Eğer eksik bilgi ve değişiklikler var ise) Tüm Resmi ve Özel Okulların ivedilikle güncellenmesi gereken ekranlar: e-okul sisteminde Okul öncesi Kurum İşlemleri, İlkokul-Ortaokul Kurum İşlemleri Ortaöğretim kurum işlemleri den OKUL BİLGİLERİ altındaki Okul Bilgileri Güncelle Öğretim Şekli Tahsis Durumu Bina Durumu Lojman Durumu Bina Kullanımı Dikkat!!! : Bilgilerde eğer eksiklik, yanlışlık /değişiklik var ise bu ekranlar doldurulacak aksi durumda bu ekranlar tekrar doldurulmayacaktır.
7
E -Okul Kullanıcı Girişi
9
Tahsis Durumu ekranını,
Okul öncesi Kurum İşlemleri, İlkokul-Ortaokul Kurum İşlemleri Ortaöğretim kurum işlemleri den Yandaki ekrana Ulaşılır. Bu bölümdeki “Okul Bilgileri” başlığı eltindeki bölümler doldurulacaktır. DİKKAT!!!!! Tahsis Durumu ekranını, Başka okul/kurumun binasını ya da Dersliğini kullanan okul/kurumlar dolduracaktır. Diğer bütün ekranları Binanın Asil sahibi okul dolduracaktır.
10
Ekranları doldurmadan önce sayfa altlarında bulunan açıklamaların dikkatle okunması gerekmektedir.
Veri girişinde internet bağlantısı nedeniyle sorun yaşayan okullar, BT sınıfı olan okullardan yararlanabilecektir.
11
Okul Bilgileri Güncelle
Bu ekrandaki Telefon Faks Kurum Adresi E-Posta Adresi Web Adresi Bilgileri eksiksiz bir şekilde girilecek
12
ÖĞRETİM ŞEKLİ
13
ÖĞRETİM ŞEKLİ Bağımsız Anaokullarının öğretim şekli bir tane olacaktır. Bünyesinde anasınıfı bulunan Anaokulları öğretim şeklini Anaokuluna göre girecektir. DİKKAT! Öğretim şekli ve öğrenci sayıları girildikten sonra, öğretim şekli değiştirilirse öğrenci sayıları siliniyor. İLKÖĞRETİM OKULLARI ORTAÖĞRETİM OKULLARI ANAOKULLARI
14
Anasınıfı Öğretim Şekli
İlköğretim Okulu veya bünyesinde uygulama anasınıfı olan okul ve kurumlar; öğretim şeklini ilgili bölümde işaretlemesi gerekmektedir. Bünyesinde anasınıfı olmayan kurumlar bu ekranda işlem yapmayacaklardır.
15
Binanın sahibi okul/kurum; Kiracı okul/kurum ise sadece
BİNA BİLGİLERİ Aynı binanın birden fazla kurum müdürlüğünce kullanılması durumunda, Binanın sahibi okul/kurum; Bina Durumu, Lojman Durumu, Bina Kullanımı Kiracı okul/kurum ise sadece Tahsis Durumu Ekranını girecek Ancak; Kurum bir başka okul/kurumun binasında kiracı iken kendisine ait binaları da varsa bu sefer 4 ekranı da dolduracak. Bina bilgileri girilirken binanın projesine uyulacak okul idaresince okul binasında yapılan değişikliğe göre bilgi girişi yapılmayacak
16
BİNA DURUMU Dikkat!!!!! Bir binası olan kurum sadece bir bina bilgisi girecek yanlışlıkla girilen fazladan bina bilgisi var ise silinecek. Her yıl yeniden kayıt yapılmayacak. Bir kurumun birden fazla binası var ise, her bir binası için yeni bir kayıt yapacak, o binaların bilgisini girecek, ısınma durumu vb. bilgiler boş geçilmeyecek.
17
LOJMAN DURUM Eğer kurumunuza ait lojman varsa kaloriferli veya sobalı bölümüne sayısı yazılıp KAYDET düğmesi tıklanarak veri kayıt altına alınır.
18
TAHSİS DURUMU Kurum Binalarının Tahsisli Olduğu Kurum Bilgileri
Tahsis Bilgileri İl KAYSERİ İlçe AKKIŞLA Kurum Türü İLKOKUL Kurum KULULU İLKOKULU Kullanılan Derslik Sayısı 5 Not: Bu ekranın Anlamı: Kululu Ortaokulu olarak(Tahsis ekranını dolduracak okul) , kayseri ili Akkışla ilçesinde kurum Türü İlkokul olan KULULU İLKOKULU (Bina Sahibi Okul) ’ nun 5 dersliğini kullanıyorum demektir. Dikkat! Bu ekrandaki “Kurum Türü” ve Kurum/ Okul adı kısmına, Bina sahibi olan okulun Kurum Türü ve Kurum adı gelecektir. Bina sahibi olan okul bu ekranı (Tahsis Ekranını) kesinlikle doldurmayacaktır.
19
BİNA KULLANIMI Bina kullanım ekranları güncellenirken, derslik, anasınıfı olarak kullanılan derslik, müdür odası, idari işler odası, spor salonu, kütüphane, Laboratuvar, vb. sayılarda hatalı veri girişi yapılmaması hususuna özen gösterilecektir. Dikkat !!! Derslik Sayısı, Kütüphane Sayısı (Sınıf Kitaplıkları Hariç), Konferans Salonu, Spor Salonu, Toplantı Salonu, Çok Amaçlı Salon vb. bilgiler okul/kurumun projesinde var ise girilecektir. Projede olmayan bu bilgiler kesinlikle girilmeyecektir. Bina Kullanım Şekli Sayı Arşiv Atölye Sayısı (Kullanılan ve Kullanılmayanlar Dâhil) Banyo Sayısı(Kabin) Biyoloji Laboratuvarı Sayısı Büroda kullanılan bilgisayar sayısı 7 Çalışma Odası Çok Amaçlı Salon Sayısı Daktilografi Oda Sayısı Danışma Depo Derslik Olmadığı halde derslik olarak kullanılan bölüm sayısı(Toplam Dersliğe dahil edilmeyecektir.) 2 Derslik Sayısı (Aktif kullanılan-Anasınıfı Hariç) 20 Derslik Sayısı (Anasınıfı Olarak Kullanılan ) 1 Derslik Sayısı (Kullanılan, Kullanılmayan, Anasınıfı dahil) 24 Derslik Sayısı (Kullanılmayan) 3 Diğer Eğitim amaçlı kullanılan bilgisayar sayısı 16 Eğitim Araçları Odası Fatih projesi kapsamında akıllı tahta sayısı Fatih projesi kapsamında çok fonksiyonlu yazıcı sayısı Fatih projesi kapsamında doküman kamera sayısı Fatih projesi kapsamında tablet bilgisayar sayısı Fen Bilgisi Laboratuvarı Sayısı Fizik Laboratuvarı Sayısı
20
Büroda kullanılan bilgisayar sayıları ve
Bina Kullanım Şekli Sayı Arşiv Atölye Sayısı (Kullanılan ve Kullanılmayanlar Dâhil) Banyo Sayısı(Genel) Banyo Sayısı(Kabin) Bekleme Salonu Biyoloji Laboratuarı Sayısı Büroda kullanılan bilgisayar sayısı Çalışma Odası Çok Amaçlı Salon Sayısı Daktilografi Oda Sayısı Danışma Depo Derslik Olmadığı halde derslik olarak kullanılan bölüm sayısı(Toplam Dersliğe dahil edilmeyecektir.) Derslik Sayisi (Anasinifi Olarak Kullanilan ) Derslik Sayisi (Kullanilan, Kullanilmayan, Anasinifi dahil) Derslik Sayisi (Kullanilmayan) Diğer Eğitim amaçlı kullanılan bilgisayar sayısı Büroda kullanılan bilgisayar sayıları ve Eğitim amaçlı Kullanılan Bilgisayar sayıları : Mutlaka KBS kayıtlarındaki sayılar ile aynı olacak.
21
Fatih Projesi kapsamındaki bilgilerin eksiksiz bir şekilde girişleri yapılacaktır.
Eğitim amaçlı kullanılan bilgisayar sayısı Eğitim Araçları Odası Fatih projesi kapsamında akıllı tahta sayısı Fatih projesi kapsamında çok fonksiyonlu yazıcı sayısı Fatih projesi kapsamında doküman kamera sayısı Fatih projesi kapsamında tablet bilgisayar sayısı Fen Bilgisi Laboratuarı Sayısı Fizik Laboratuarı Sayısı Gözlem Odası Grup Rehberliği Odası Hizmet Aracı Sayısı İdari İşler Odası İşlik Olarak Kullanılan Dersane Sayısı Kimya Laboratuarı Sayısı Konferans Salonu Sayısı Kütüphane Sayısı (Sınıf Kitaplıkları Hariç) Lavabo Sayısı Kütüphane sayısı 2 den fazla olamaz. Bu ekranda Kütüphanem var diyen okul kurumlar: MEİS Modülünden, Eğitim Olanakları Başlığı altındaki; Kütüphane Kullanım ve Kütüphane Materyal Ekranlarını mutlaka doldurmaları gerekir. Not: Eğer kurumun projesinde kütüphanesi yok fakat kitap ve materyali var ise: MEİS modülünden Kütüphane Kullanım ve Kütüphane Materyal Ekranlarını doldurabilirler.
22
e-Okul Modülündeki Bina Kullanımı ekranına girecektir.
Öğretmen Evlerinde Otel Olarak Kullanılan Oda Sayısı Öğretmenler Odası Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Odası Rehberlik Servisi Oda Sayısı Resim Odası Sayısı Revir ve Doktor Oda Sayısı Spor Salonu Sayısı Test Odası Toplantı Salonu WC Sayısı Yabancı Dil Laboratuvarı Sayısı Yatak Kapasitesi Yatakhane Sayısı(Koğuş) Yatakhane Sayısı(Oda) Not: Yatak Kapasiteleri sadece Öğretmenevleri, Eğitim Merkezleri, Sosyal Tesisler, Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesine bağlı uygulama otelleri için girilecektir. Uygulama oteli bulunan Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Liseleri İse, Yatak Kapasitelerini e-Okul Modülündeki Bina Kullanımı ekranına girecektir. Not: Yatak kapasitesini sadece Otelcilik ve Turizm Meslek Liselerine bağlı uygulama otelleri girecektir
23
MEİS-MEİS SORGU MODÜLÜ VERİ GİRİŞ EKRANLARININ TANITIMI
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MEİS-MEİS SORGU MODÜLÜ VERİ GİRİŞ EKRANLARININ TANITIMI
24
MEİS veri girişi için İnternet adresi
25
Dönem seçiminde: 01.10.2014 tarihi seçilmelidir.
MEİS – Meis Sorgu Modülüne Bilgi Girişi Yapılırken MEİS modülü ekranları yenilenip güncellendiğinden her kurum, kullanıcı adı ve şifresini girdiğinde karşısına gelen ekranlardan sadece kurum genel bilgileri altındaki ilgili ekranlara ve bağlı olduğu genel müdürlük altındaki ilgili ekranlara bilgi girişleri yapılacaktır. - Modül Menülerinden ilk olarak "Kurum Seçim ve Kurum Genel Bilgileri" menüsü seçilerek Kurum Bilgilerinizi Kontrol ediniz. (İl,İlçe MEM ve Bakanlık Kullanıcıları bu ekranda öncelikle Kurum Seçimi YAPMALIDIR.) - Dönem Seçim Menüsünden "Aktif Dönem" veya İşlem Yapılacak Dönemin Seçilmesi Gerekmektedir. (Sayfa Başlığında Seçili Olduğu Görülmelidir.) Dönem seçiminde: tarihi seçilmelidir. - Bağlı Olduğu Genel Müdürlüğün Veri Giriş Menülerine Gelerek Kendisi ile ilgili ekranlarda veri giriş işlemi yapılır.
26
Modül Menülerinden ilk olarak "Kurum Seçim ve Kurum Genel Bilgileri" menüsü seçilerek Kurum Bilgilerinizi Kontrol ediniz
27
MEİS Modülüne girildikten sonra, Dönem Seçimi yapılması gerekir.
28
MEİS MODÜLÜ ANA EKRANI
29
Bilişim Bilgisayar (APK05503 ekranı) ile
MEİS MODÜLÜNE BİLGİ GİRİŞİ YAPILACAK EKRANLAR 1-EĞİTİM OLANAKLARI Kütüphane Materyal (APK05501 ekranı) Kütüphane Kullanımı (APK05502 ekranı) Bilişim İnternet ve Çevre Birimler Ekranlarını tüm resmi ve özel okul ve kurumlar mutlaka dolduracaktır. ÖZEL OKUL VE KURUMLAR İSE, Bilişim Bilgisayar (APK05503 ekranı) ile Bilgisayar laboratuvarları/BT Sınıfları (APK0505 ekranı) 2- ÖĞRETMEN VE PERSONEL BİLGİLERİ (ÖZEL OKUL/KURUMLAR GİRECEK) Anasınıfı Öğretmenleri, Branş Öğretmenleri, Görevlere Göre Personel bilgileri
30
Kütüphanesi bulunan bütün kurumlar (resmi-özel) Bina Kullanımı Durumu ekranında, Kütüphane Sayısı (Sınıf Kitaplıkları Hariç) hücresine bilgi girdikten sonra MEİS Modülünde mutlaka Kütüphane Materyal/Kütüphane Kullanımı ekranlarını doldurmaları gerekmektedir. Özel Okul Ve Özel Yaygın Eğitim Kurumları: MEİS Modülünde, Eğitim Olanakları Bölümündeki -Kütüphane Materyal ve Çevre Birimlerinin yanında -Bilişim Bilgisayar (APK05503 ekranı) ile -Bilgisayar Laboratuvarları/BT Sınıfları (APK0505 ekranı) ekranlarına da bilgi girişi yapacaklar.
31
A) KÜTÜPHANE / KULLANIM (Meis Modülü)
Kütüphanesi olan okullar ve Kütüphanesi olmadığı halde kitap vb. olan okul e kurumlar bu kısmı boş geçmeyecekler.
32
B) KÜTÜPHANE / MATERYAL (Meis Modülü)
Bu ekranda konu başlıklarının karşılığında bulunan veri girilecek kutucuklara ilgili rakamlar yazılıp işlem tamamlandıktan sonra KAYDET düğmesi tıklanır.
33
C) BİLİŞİM / İNTERNET VE ÇEVRE BİRİMLERİ (Meis Modülü) Tüm Resmi ve Özel Okul ve Kurumlar dolduracaktır. Bilişim İnternet ve Çevre birimleri varsa internet bağlantınızın ne şekilde olduğunu, bilgisayarlara bağlanılan çevre birimlerinin neler ve kaçar adet olduğunu, bilgisayarların sürücü özelliklerini ve kurumunuzda bulunan yazılımların sayılarını girmeniz gereken yukarıdaki ekrandır.
34
ÖĞRETMEN EVLERİ VE ASO MEİS Modülünde, Bina Kullanımı Ekranına
Öğretmen Evlerinde Otel Olarak Kullanılan Oda Sayısı Öğretmenler Odası Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Odası Rehberlik Servisi Oda Sayısı Resim Odası Sayısı Revir ve Doktor Oda Sayısı Spor Salonu Sayısı Test Odası Toplantı Salonu WC Sayısı Yabancı Dil Laboratuvarı Sayısı Yatak Kapasitesi Yatakhane Sayısı(Koğuş) Yatakhane Sayısı(Oda) Not: Yatak Kapasiteleri sadece Öğretmenevleri, Eğitim Merkezleri, Sosyal Tesisler, Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesine bağlı uygulama otelleri için girilecektir. ÖĞRETMEN EVLERİ VE ASO MEİS Modülünde, Bina Kullanımı Ekranına Yatak Kapasitesi Öğretmenevi Olarak Kullanılan Oda Sayısı hücresini mutlaka dolduracaklardır.
35
KURUM HİZMETE GİRİŞ YILI
Çeşitli nedenlerle eğitime ara veren kurumlar, tekrar eğitime başladığında hizmete giriş tarihi olarak ilk açıldığı tarihi yazacaktır. . Hizmete Giriş Tarihi okul/kurumun ilk açılış tarihi olarak güncellenecek Binanın yapılış yılı hizmete giriş yılı değildir. İLKÖĞRETİM OKULLARI ORTAÖĞRETİM OKULLARI Liselerde Hizmete Giriş Yılı Bilgisi Kurum Bünyesindeki Okullar Ekranında Sorgulama yapılırken hizmete giriş yılı eksik olan kurumların okul bilgileri görünmeyeceğinden bu bilgi mutlaka girilecektir.
36
BİLGİSAYAR LABORATUARLARI/BT SINIFLARI (Meis Modülü)
ÖZEL OKUL VE KURUMLAR DOLDURACAKTIR.
37
BİLİŞİM / BİLGİSAYAR (Meis Modülü) ÖZEL OKUL VE KURUMLAR DOLDURACAKTIR.
Özel Okul ve Kurumdaki tüm bilgisayarlar Laboratuarlardakilerde dahil olmak üzere kaydedilecek
38
Özel Öğretim Kurumları MEİS Modülünde:
Öğretmen ve personel bilgileri ekranlarına bilgi girişi yapılabilmesi için, Genel Bilgiler başlığı altındaki Öğretmen Branşlarını ve Personel Görevlerini mutlaka seçmeleri gerekir.
39
GÖREVLERE GÖRE PERSONEL SAYILARI
BRANŞ ÖĞRETMENLERİ Görevlere göre Personel Sayısı bölümündeki Müdür, Müdür Yardımcısı Toplamı (Erkek kadın toplamları dahil); Branş Öğretmenleri ekranındaki Yönetici toplamına eşit olacaktır. Görevlere göre Personel Sayısı bölümündeki öğretmen sayıları (Erkek kadın toplamları dahil); Branş Öğretmenleri bölümündeki öğretmen sayıları toplamına eşit olması gerekir.
40
PANSİYONLU OKULLARLA İLGİLİ E-OKUL İŞLEMLERİ Devlet Kurumları Modülü
Pansiyon Bilgileri e-Okul sisteminde pansiyonlu okul bilgileri Devlet Kurumları modülünden alınarak kullanılmaktadır. Pansiyon açma, kapama, kapasite artırımı ve pansiyon türü değişikliği gibi işlemlerle ilgili yetkiler pansiyonun bağlı olduğu genel müdürlüklerde olduğundan bilgilerde farklılık olması halinde ilgili genel müdürlüklere müracaat edilmelidir. Devlet Kurumları Modülü Burada bulunan bilgiler sadece pansiyonun bağlı olduğu genel müdürlük tarafından devlet kurumları modülünden değiştirilebilir. Aynı bilgiler e-Okul içinde de görülebilir.
41
Pansiyona Öğrenci Ekleme Pansiyonda kalan öğrencilerle ilgili bilgiler, öğrencilerin pansiyonunda kaldığı okul müdürlüğü tarafından girilecektir. Pansiyona Öğrenci Ekleme işlemi e-Okul Kurum İşlemleri / Bilgi Giriş İşlemleri / Yatılı Öğrenci Bilgileri bölümünden yapılacaktır. Okulda pansiyon bulunmuyorsa öğrenci ekleme işlemi yapamaz. Öğrenci eklenirken öğrenci cinsiyetine uygun kapasite olup olmadığı da kontrol edilmektedir. Eğer sadece erkek öğrenci kapasitesi varsa bu pansiyona kız öğrenci eklenmesine izin verilmemektedir.
42
Pansiyonda kalan öğrenciyi eklemek için kendi okulunuz öğrencisi olması şart değildir. Okulunuz dışında başka okullardan gelen öğrenciler varsa onlar da eklenebilir. Eklenecek öğrencinin T.C. Kimlik Numarası yazıldıktan sonra yanda bulunan butona basılarak öğrenci bilgileri çağrılır ve kapalı alanlarda yazan bilgiler (sarı zeminli) kontrol edilir. Eklemek istediğiniz öğrenciyse Paralı Yatılı/Parasız Yatılı seçeneklerinden uygun olan işaretlenir ve Kurumumuz Pansiyonunda Kalmaktadır seçilerek Kaydet simgesine basılır. Başka okul öğrencileri Kırmızı renkli olarak görülmektedir. Öğrencinin geldiği okul türü (GL-Genel Lise) ve sınıfı/şubesi de gösterilmektedir. Pansiyonda kalan toplam öğrenci sayısı ilk satırın üstünde gösterilmektedir. Boş kapasite ve kapasite üstü belirlenirken burada görülen sayı ile pansiyon kapasiteleri karşılaştırılarak belirlenmektedir.
43
Pansiyonda Kalan Öğrencilerin Silinmesi
- = 6 BOŞ KAPASİTE Statüleri gereği pansiyonlu olarak açılan ve kendilerine ait pansiyonu bulunmayan okullar yatılı öğrenci kaydı girmeyecek bu okullarda öğrenim gören yatılı öğrenciler hangi okul pansiyonunda kalıyorsa o okul tarafından girilecektir. Pansiyonda paralı yatılı olarak kalan öğrenciler yeşil renkle gösterilmiştir. Pansiyonda Kalan Öğrencilerin Silinmesi Yanlışlıkla eklenen ya da pansiyondan ayrılan listeden çıkarılması gereken bir öğrenci varsa öncelikle öğrenci listede bulunarak sol tarafta bulunan simgesine tıklanarak seçilir. Seçilen öğrenciyle ilgili bilgiler Öğrenci Bilgileri bölümünde görülür. Seçili bilgiler iptal edilerek Kaydet simgesine tıklandığında öğrenci okulun pansiyon listesinden çıkar.
44
Pansiyonlu okulda kalan bir öğrenci nakil olduğunda pansiyon bilgisi otomatik olarak silinmektedir. Eğer öğrenci nakil olarak gittiği okulun pansiyonunda kalacaksa yeniden eklenmesi gerekir. Pansiyonda Kalan Öğrenci Bilgilerinin Raporlanması Yetkili kullanıcılar Bakanlık/ MEM İşlemleri bölümünde bulunan raporlardan okullarca yapılan işlemleri görebilmektedir. Pansiyona eklenen öğrencinin e-Okul sisteminde bulunduğu sınıfa göre raporda yer alır. Burslu öğrenci bilgileri burs modülünden alınarak güncellenmektedir.
45
e-Okul sisteminde yapılan değişiklikler bu rapora 1 gün sonra aktarılmaktadır.
ÖNEMLİ UYARI : Pansiyonlu okullarla ilgili yapılacak olan bütün işlemlerde burada yer alan bilgiler dikkate alınacaktır. Bu nedenle tüm güncellemelerin sadece e-Okul sisteminde yapılması gerekmektedir.
46
MEİS VERİ GİRİŞLERİNDE TÜM SORUMLULUK OKUL/KURUM MÜDÜRLERİMİZDE OLUĞUNDAN DOLAYI GİRİLEN BİLGİLERİN YANLIŞ, EKSİK, FAZLA VEYA TUTARSIZ OLMASI DURUMUNDA OKUL/KURUM MÜDÜRLERİ HAKKINDA GEREKLİ İŞLEMLER YAPILACAKTIR. ÇÜNKÜ MEİS SORGU MODÜLÜ ARTIK VERİLERİNİ E-OKULDAN ALMASI NEDENİ İLE TÜM BİLGİLER DOĞRU KABUL EDİLMEKTE BUNUN İÇİNDE BAKANLIĞIMIZCA BURADAN ALINAN BİLGİLER OTOMATİK OLARAK E-YATIRIM MODÜLÜNE AKTARILMAKTADIR. BURADA YAPILACAK HATALI VE TUTARSIZ GİRİŞLER TÜM BAKANLIĞIMIZ YATIRIMLARINI ETKİLEYECEKTİR
47
ONAY İŞLEMLERİ KURUM DURUM RAPORU
Kurum Onayını vermeden önce Kurum Durum Raporunda eksik ekran var mı kontrol ediyoruz Kırmızılar bilgi giriş yapılmayan ekranlar.
48
ONAY İŞLEMLERİ (KURUM ONAY)
Onay için Kurumun en üst yetkilisinin bilgilerini girip onay veriyoruz.
49
GEREKLİ HASSASİYETİ GÖSTERECEĞİNİZDEN KUŞKUMUZ BULUNMAMAKLA
BERABER, KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDER, ÇALIŞMALARINIZDA BAŞARILAR DİLERİZ.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.