Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Ders 8 Yüksek Rönesans Evresi
2
Manerizm 16.yy ortası İtalya
1525de Francis I (Fransız) Pavia savaşında yenilir ve Kuzey İtalya Fransız egemenliği altına girer Yeni gelişmeler ve iç huzursuzluğu Rönesansın humanistik tarzını da bozar 1527de Roma İspanyol ve Alman ordularının istilasına uğrar Sonucu birçok sanatçının Romayı terk etmesi Bir kısmının Venedike gidişi
7
Yüksek Rönesans Evresi
Romada Rafael ve Michelangelo Venedikte Titian Michelangelonun Sistine Şapel için Romaya gelişi Son Karar Sahnesi ana duvarda İnsan ruhunun günahlardan arınmış olarak yüceltilmesi ve günahın inanışa zıtlığı
8
Manierizm gelişimi İt.maniera -- tarz Stilistik bir terminoloji
Sanat tarihçilerinin H.Wöllflinin İtalya sanatını incelerken tanımladığı kabul edilmiş bir terminoloji
9
Vasari Sanat daha kendi stilini sanatçı kimliğini veren hale gelmiştir
Sadeleşme Yenilik Stil Özellikle Raphaelin öğrencileri Giulio Romano, Pontormo, Rosso Fiorentino manerist ressamlar arasında sayılır
10
El Greco Toledo
11
Venedik
12
Venedik
13
1527den sonra Romanın yakılması sonrası sanatçıların kaçması
Venedik Gotik tarzda bir kent hala Bizans geçmişini koruyan Venedik sarayları bu nedenle Floransadakilerden cok farklı Venedik Padua bölgesine bağlı nehir yataklarının denizle birleştiği yerde oluşturduğu lagoonlar nedeniyle su kanalları ve 118 arkipelajo (αρχιπέλαγος arkhi lider pelagos –deniz) ve 150 kanaldan oluşan bir kent
14
Venedik Resim Ekolünde
Dekor iç mekan kullanımı resimde yansıması
15
Titian Tiziano Vecelli Vecellio (c
Titian Tiziano Vecelli Vecellio (c – 1576), Titian Veneto doğumlu Venedikte yaşar ve ölür
16
Kaynak
17
Titian 10 yaşında ağbisi onu Sebastian Zuccato ünlü mozaikçi yanına verir Yaşlı ressam Bellini yanında çalışır
19
Titian, “St. John the Baptist” (1542).
201x134 cm Gallerie dell’Accademia, Venedik, Italya.
20
Titian 1515 Galeria Doria Pamfili
21
Titian 1530dan sonra eşi ve çocuğun ölümü ile dramatik eserler
22
Venus Urbino 1538 (119x165 canvas, Uffizi Floransa)
23
Tintoretto Jacopi Robusti 1518-1594
‘Il Furisio’ Varoluş önde gelir ve varolanın üzerine çıkar Sartre ( ) Sartre Tintorettonun en erken varoluşçulardan biri olduğu savını öne sürer
24
Tintoretto tintore**boyacı babası
Eserlerinin mum kopyalarını çıkararak ışık gölge etkilerini inceler Tıtıan atelyesinde ilk çalışır sadece 10 gün Titian onunla çalışmak istemez Atelyesi kapısında "Michelangelonun deseni Titian‘ın renkleri yazar“ Il disegno di Michelangelo ed il colorito di Tiziano
25
Kullandığı renk ve kontrastlar ile barok dönemin öncüsü
Kullandığı figürleri değişik ışık düzeneği içine oturtup izlemesi
26
St Markın bedenini arama 1548 Scuola di S
St Markın bedenini arama 1548 Scuola di S. Marco şimdi Angeli, Murano Kilisesinde
28
St Markın bedeni Venedike getirilişi
29
Son Akşam Yemeği
30
Arsinoenin Getirilişi 1560
31
İspanya resim Ekolü Uzun ifadeli figürler Fantastik pigment kullanımı
El Greco asıl ikon ressamı Giritde 26 yaşında Venediğe gider Tititan ve Tintoretto ekolü manerist stil onu çok etkiler
32
Asıl adı Δομίνικος Θεοτοκόπουλος
El Greco Ortaçağ Castilya dilinde Yunanlı demek 1541 Heraklion Girit 1614 Toledo-İspanya Asıl adı Δομίνικος Θεοτοκόπουλος
33
El Greco Form Renk İfade konusunda tümden yenilik ve özgürlük
Konu ve resmedilen kişilerin evrensel niteliği
34
1577de İspanyada ilk işi 150x90 Meryemin Cennete Yükselişi
35
Toledo Kathedrali İsanın Taşınması
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.