Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanErdemer Inanc Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Sistem: Birbiriyle ilişkili, uyumlu, ahenkli öğeler bütünüdür.
2
İlk ve orta okul Yapılandırmacı yaklaşım: Bilgi zihinlerde oluşur. Bu nedenle öğrenciyi merkeze alan bir program izlenir.
3
ÖSYM VE YAPILANDIRMACILIK Yapılandırmacı sistemde değerlendirme türleri: 1. Açık uçlu soru ile değerlendirme 2.Portfolyö değerlendirme 3.Öz değerlendirme 4.Akran değerlendirmesi 5. Öğrencinin aldığı sorumluluğun ölçülmesi
4
ÖSYM ÖSYM tek tür değerlendirme yapmaktadır: 1.Çoktan seçmeli tür sorularla değerlendirme… Bu değerlendirme şekli yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına engel olmaktadır.
5
ÖSYM VE ÖĞRENCİ Eğitimin amacı sosyal, duygusal,zihinsel, bedensel ve ahlâki bakımdan sağlıklı fertler yetiştirmektir. ÖSYM, eğitimin amacını çok puan alma haline getirmiştir.
6
ÖSYM ÖSYM, Eğitim sistemini AMAÇ, SÜREÇ ve SONUÇ bakımından bozuyor: Eğitimin «sağlıklı insan» amacını sadece anlamsız bilgileri çok bilen insan amacına dönüştürüyor. Eğitimin sürecini bilgi, beceri ve alışkanlıkları zihinde yapılandırma yerine dışarıdan enjekte etme yoluna sevk ediyor. BU NEDENLE «BOŞLUK DUYGUSU» YAŞAYAN, SORUMSUZ VE NEVROTİK GENÇLER ÇOĞALIYOR.
7
ÖSYM NE YAPMALI Sadece bilgiyi ölçmemeli. Bunun yanında: 1. Yeteneği ölçmeli 2. İlgiyi ölçmeli 3. Değeri ölçmeli 4. Diğer kişilik özelliklerini ölçmeli ve 5. İnsanları kişilik tipine göre mesleklere yerleştirmeli.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.