Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ DANIŞMA KURULU II.TOPLANTISI 30 Mayıs 2011, 15.00-17.00 İstanbul Üniversitesi Rektörlüğü Doktora Salonu.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ DANIŞMA KURULU II.TOPLANTISI 30 Mayıs 2011, 15.00-17.00 İstanbul Üniversitesi Rektörlüğü Doktora Salonu."— Sunum transkripti:

1 İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ DANIŞMA KURULU II.TOPLANTISI 30 Mayıs 2011, 15.00-17.00 İstanbul Üniversitesi Rektörlüğü Doktora Salonu

2 İÇERİK “İstanbul Üniversitesi Hastaneleri ” “Genel Direktörlük” Yapılanlar, Yapılmakta Olanlar ve Planlananlar, Kritik Karar Noktaları

3 “İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ” Mevcut Durum, Amaç, Olası Kazanımlar, Süreç,

4 İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ MEVCUT DURUM* 102 Anabilim Dalı, 66 Laboratuvar İTFCTFDHKEOETOPLAM KAPALI ALAN (m2)179.466220.83615.50016.7204.850437.372 AÇIK ALAN (m2)69.46650.816-13.884-134.186 571.558 ÖĞRETİM ÜYESİ479526 110 21321.295 SAĞLIK ÇALIŞANI15882.211 3891481836.050 7.345 YATAK SAYISI1.6331.854-16554 3.706 POLİKLİNİK 1.085.528908.136192.57069.19480.8412.336.269 YATAN HASTA47.15241.276-3.4302.66794.525 GELİR(MİLYON TL) 207.1 1 83.4 10.2 1 2 1 8. 6 4 31. 5 * 1 OCAK 2011 İTFİstanbul Tıp Fakültesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi CTF Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi DHDiş Hekimliği Fakültesi KEKardiyoloji Enstitüsü Hastanesi OEOnkoloji Enstitüsü Hastanesi

5 İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ MEVCUT DURUM* İSTANBUL’DA HASTANESAYIORAN(%) SAĞLIK BAKANLIĞI HASTANESİ 51 (25 + 26)23.83 ÖZEL HASTANE15471.86 ÜNİVERSİTE HASTANESİ 9 4.31 İSTANBUL’DAKİ TOPLAM HASTANE SAYISI214 100.00 İSTANBUL’DA HASTA YATAĞI SAYIORAN(%) SAĞLIK BAKANLIĞI HASTANESİ 15.32651.02 ÖZEL HASTANE10.02933.38 ÜNİVERSİTE HASTANESİ 4.69015.60 İSTANBUL’DAKİ TOPLAM YATAK SAYISI30.045 100.00 ÜNİVERSİTE YATAK SAYISINDA İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ ORANI79.01 TOPLAM YATAK SAYISINDA İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ ORANI 12.33 İSTANBUL’DA POLİKLİNİK SAYISI İSTANBUL’DA YAPILAN TOPLAM POLİKLİNİK SAYISI53.011.607 İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ TOPLAM POLİKLİNİK SAYISI2.336.269 % 4.41

6 AMAÇ-I İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ’NDE, SAĞLIK BİLİMLERİ ALANINDAKİ LİSANS VE LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİM VE UYGULAMA İHTİYAÇLARININ, AKADEMİK PERSONELİN ARAŞTIRMA GEREKLERİNİN EN ÜST DÜZEYDE KARŞILANMASINI, SAĞLIK HİZMETLERİNİN ÇAĞDAŞ YÖNETİM İLKELERİ DOĞRULTUSUNDA, BİLGİYE DAYALI STANDART, ETKİN VE VERİMLİ BİR ŞEKİLDE KOORDİNASYON VE YÜRÜTÜLMESİNİ SAĞLAMAK

7 AMAÇ-II GERÇEK “ÜNİVERSİTE HASTANESİ”;  ÖNCELİKLE “EĞİTİM VE ARAŞTIRMA”  HASTA İÇİN SON BAŞVURU NOKTASI “ORTAK AKIL” İLE BÜTÜNLEŞİK BİR STRATEJİK YÖNETİM, ÇAĞDAŞ BİLGİ YÖNETİMİ, ÖRNEK VE ÖNCÜ, HESAP VEREBİLİR, KATILIMCI YÖNETİM, “BİRLİKTE ÇALIŞABİLİRLİK”, YENİ AÇILIMLARLA, UZUN DÖNEMLİ POLİTİKALAR ÜRETEN, EĞİTİM VE ARAŞTIRMA İÇİN SAĞLIK HİZMET SUNUMUNDA KALİTELİ, VERİMLİ, BİR “ÜNİVERSİTE HASTANESİ”

8 OLASI KAZANIMLAR SİSTEM OLUŞUMU VE KURUMSALLAŞMA KARAR VERME SÜRECİNDE; BİLGİLENME ARTIŞI, ETKİLİ KOORDİNASYON, EKSİKLİK VE YANLIŞLIKLARIN EN AZA İNMESİ, NESNELLİĞİN ARTMASI, DOĞRU SONUCA HIZLI ULAŞMA, AKADEMİK FAALİYETLERE DAHA FAZLA KAYNAK

9 SÜREÇ-I ÖN HAZIRLIKLAR VE TARTIŞMA TOPLANTILARI; 2008, ÇALIŞMA GRUPLARI HAZIRLIKLARI; OCAK 2009, ARAMA KONFERANSI; EYLÜL 2009, SAĞLIKTA STRATEJİ GRUBU ÇALIŞMALARI; ARALIK 2009 - ŞUBAT 2010, ÜNİVERSİTE İÇİ GÖRÜŞ VE ONAY SÜREÇLERİ; MART – NİSAN 2010, BAŞBAKANLIK SÜRECİ; MAYIS – HAZİRAN 2010, RESMİ GAZETE’DE YAYIMLANMA; 3 TEMMUZ 2010, DİREKTÖR GÖREVLENDİRMELERİ; 13 TEMMUZ 2010,

10 SÜREÇ-II İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ GENEL DİREKTÖRLÜĞÜ KURULUŞU,  1 AĞUSTOS 2010 YÖNETİM KURULU TOPLANTILARI;  13 TEMMUZ 2010, İLK YÖNETİM KURULU,  YÖNETİM KURULU, HER HAFTA SALI, 12.00-14.00; 24 MAYIS 2011, 31 TOPLANTI, DİREKTÖRLER KURULU TOPLANTILARI;  22 TEMMUZ 2010 İLK DİREKTÖRLER KURULU,  DİREKTÖRLER KURULU, HER HAFTA SALI, 08.00-11.00; 27 MAYIS 2011; 38 TOPLANTI, DANIŞMA KURULU TOPLANTILARI;  YILDA EN AZ İKİ KEZ; 19 EKİM 2010, 30 MAYIS 2011, 31 EKİM 2011,

11 SÜREÇ-III SÜREÇ YÖNETİMİ ÇALIŞMALARI; BAŞLANGIÇ; KASIM 2010,  TIBBİ HİZMETLER, İNSAN KAYNAKLARI, GELİR İDARESİ, GİDER İDARESİ, TAŞINIR MAL, GENEL İDARE, YENİ HASTANE OTOMASYONU (İSHOP) ÇALIŞMALARI; BAŞLANGIÇ; KASIM 2010,  YENİ HASTANE OTOMASYONU DEVREYE ALINIŞI;  ŞUBAT 2011, KARDİYOLOJİ ENSTİTÜSÜ,  TEMMUZ 2011, DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ VE ONKOLOJİ ENSTİTÜSÜ,  EKİM 2011, İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ VE CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ, İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ YENİDEN YAPIM ÇALIŞMALARI, OCAK 2011,  BİNA RİSKİ, ACİL TAŞINMA,  TOKİ, PPP, TAPU, İHTİYAÇ ANALİZİ, KADEMELİ YIKIM/YAPIM, ÇALIŞTAY;  16-17 NISAN 2011, BALTALİMANI STRATEJİK PLAN, 2011-2016  HAZİRAN 2011,

12 “GENEL DİREKTÖRLÜK” Dayanak, Yapı, İşleyiş,

13 DAYANAK YÖNETMELİK; 4 BÖLÜM, 1 GEÇİCİ TOPLAM 21 MADDE, 47 FIKRA,  3 TEMMUZ 2010 TARİH VE 27630 SAYILI RESMİ GAZETE YÖNERGE; 3 BÖLÜM, 14 MADDE, 124 FIKRA,  19 EKİM 2010, İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ YÖNETİM KURULU KARARI,  7 OCAK 2011, İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ YÖNETMELİK YÖNERGE KOMİSYONU,  12 OCAK 2011, İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ SENATOSU ONAYI

14 YAPI İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ KOORDİNASYON KURULLARI (Yönetmelik 5.Madde 1.fıkra) YÖNETİM KURULU GENEL DİREKTÖRLÜK DANIŞMA KURULU

15 İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ YÖNETİM KURULU Rektör Prof. Dr. Yunus SÖYLET Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Alper CİHAN İstanbul Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Bilgin SAYDAM Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Özgün ENVER Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Haydar SUR Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hasan MERİÇ Onkoloji Enstitüsü Müdürü (Vekil) Prof. Dr. Zeynep Çigdem KAYACAN Kardiyoloji Enstitüsü Müdürü (Vekil) Prof. Dr. Alper CİHAN İstanbul Tıp Fakültesi Hastanesi Başhekimi Prof. Dr. Mehmet Akif KARAN Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Hastanesi Başhekimi Prof. Dr. Şafak KARAMEHMETOĞLU Üniversite Döner Sermaye İşletme Müdürü Prof. Dr. Recep GÜLOĞLU Hastaneler Genel Direktörü Yard. Doç. Dr. S. Haluk ÖZSARI Hastaneler Tıbbi Direktörü Prof. Dr. Kamil ADALET

16 İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ GENEL DİREKTÖRLÜĞÜ Genel Direktör Yard.Doç.Dr.Haluk ÖZSARI Sağlık Bilimleri Fakültesi Sağlık Yönetimi Bölümü Öğretim Üyesi Tıbbi Direktör Prof.Dr.Kamil ADALET, İstanbul Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı Başkanı Hemşirelik Direktörü Prof. Dr. Aytolan YILDIRIM İstanbul Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Hemşirelikte Yönetim Anabilim Dalı Başkanı Laboratuvar Hizmetleri Direktörü Prof. Dr. Münire HACIBEKİROĞLU İstanbul Üniversitesi Hizmet Laboratuvarları Sorumlusu, Finans Direktörü Prof.Dr.Yakup SELVİ İstanbul Üniversitesi Döner Sermaye İşletmesi Müdür Yardımcısı Kalite Direktörü Prof. Dr. Gökhan AYGÜN Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Kalite Koordinasyon Kurulu Üyesi Bilgi İşlem Direktörü Dr. Yılmaz KESKİNDEMİRCİ Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğretim Görevlisi

17 İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ DANIŞMA KURULU (Yönetmelik Madde 6) Rektör, Rektör Yardımcısı, Hastaneler Genel Direktörü, Hastaneler Tıbbi Direktörü, Fakülte yönetimlerince önerilen; İstanbul Tıp, Cerrahpaşa Tıp, Diş Hekimliği, Sağlık Bilimleri, Hukuk ve İşletme Fakültelerinden ve Hemşirelik Yüksek Okulundan birer öğretim üyesi temsilcisi, Rektör tarafından görevlendirilen bir mezunlar temsilcisi, Üniversite bünyesinden görevlendirilen bir hemşire temsilcisi, Fakülte Yönetim Kurullarınca önerilen; İstanbul Tıp ve Cerrahpaşa Tıp Fakültelerinden birer uzmanlık öğrencisi ve intörn temsilcisi, Sağlık Bilimleri ve Diş Hekimliği Fakültelerinden birer uzmanlık öğrencisi temsilcisi, Hasta derneklerinden görevlendirilen bir temsilci,

18 İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ DANIŞMA KURULU (Yönetmelik Madde 6) İstanbul Tabip Odası/İstanbul Diş Hekimleri Odası temsileri, Türk Hemşireler Derneği İstanbul Şubesi temsilcisi, İstanbul Ticaret Odası temsilcisi, Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği temsilcisi, Özel hastaneler temsilcisi, Üniversitede yetkili işçi ve memur sendikalarından birer temsilci, İstanbul İl Özel İdare temsilcisi, İstanbul Büyükşehir ve Fatih Belediye Başkanlığından birer temsilci, İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü temsilcisi, Sosyal Güvenlik Kurumu İstanbul Sağlık İşleri Müdürlüğü temsilcisi, Türkiye Kızılay Derneği temsilcisi.

19 İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ DANIŞMA KURULU GÖREVLERİ (Yönetmelik Madde 8) İstanbul Üniversitesi Hastaneleri ile ilgili olmak üzere iç çevre ve dış çevre analizleri ile genel değerlendirmeler yapmak, Hastaneler Yönetim Kurulu’na önerilerde bulunmak.

20 İŞLEYİŞ BİRİM SÜREÇ SORUMLULUĞU DEKANLIK/ENSTİTÜ MÜDÜRLÜĞÜ/BAŞHEKİMLİK İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ GENEL DİREKTÖRLÜĞÜ İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ YÖNETİM KURULU İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ YÖNETİM KURULU - REKTÖRLÜK

21 YAPILANLAR

22 YAPILANLAR-I KURULUŞ YERLEŞİM REKTÖRLÜK GENEL DİREKTÖRLÜK GENEL DİREKTÖR TIBBİ/KALİTE/FİNANS DİREKTÖRLERİ TEKNİK EKİP DESTEK EKİP İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ GENEL DİREKTÖR HEMŞİRELİK DİREKTÖRÜ CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ GENEL DİREKTÖR LABORATUVAR HİZMETLERİ DİREKTÖRÜ VATAN BİLGİ TEKNOLOJİLERİ MERKEZİ BİLGİ İŞLEM DİREKTÖRÜ

23 YAPILANLAR-I KURULUŞ EKİP DİREKTÖRLER TEKNİK EKİP SÜREÇ ANALİSTLERİ35 ÇALIŞAN İZLEME DEĞERLENDİRME7 ÇALIŞAN DESTEK EKİP ASİSTAN + EVRAK + BÜRO + TEMİZLİK + GÜVENLİK + SÜRÜCÜ12 ÇALIŞAN DİREKTÖRLER HARİÇ, 30.4 YAŞ ORTALAMASINDA, 29’U BAYAN (%47.5) TOPLAM 61 KİŞİLİK EKİP; 6 ÖĞRETİM ÜYESİ + 7 LİSANS ÜSTÜ + 27 LİSANS (%65.6)

24 YAPILANLAR-II KURUMSAL KİMLİK LOGO İNTERNET SİTESİ haged.istanbul.edu.tr EVRAK KODU B.30.2.İST.0.HD.00 / İMZA YETKİLERİ YÖNERGESİ GENEL DİREKTÖRLÜK ÇALIŞMA USUL ESASLARI YÖNERGESİ 12 OCAK 2011, İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ SENATOSU ONAYI

25

26

27

28

29

30 YAPILANLAR-II KURUMSAL KİMLİK BASILI EVRAK

31 YAPILANLAR-III SÜREÇ ANALİZİ NEDEN ? REKABET ETMEK İÇİN EN İYİYİ YAPMAK, DAHA İYİYİ BULMAK, OLUŞACAK HATALAR İÇİN ÖNCEDEN ÖNLEM ALMAK, YENİDEN YAPILANMA VE DEĞİŞMEYE İHTİYAÇ DUYMAK, KULLANICI BEKLENTİLERİNİ AŞMAK (BEKLENTİ YÖNETİMİ), KALICI BAŞARI SAĞLAMAK,

32 YAPILANLAR-III SÜREÇ ANALİZİ BEKLENEN ÇIKTILAR TANIMLANABİLME, ÖLÇÜLEBİLME, TEKRARLANABİLME, KONTROL EDİLEBİLME VE KARŞILAŞTIRILABİLME, KATMA DEĞER OLUŞTURMA,

33 YAPILANLAR-III SÜREÇ ANALİZİ Kuruluş amaçlarının (ihtiyaç ve beklentilerinin) tanımlanması Süreç sahibinin belirlenmesi Temel hedeflerinin belirlenmesi Faaliyetlerin belirlenmesi Faaliyetlerin sırası ve etkileşiminin belirlenmesi Süreç dökümantasyonunun belirlenmesi Alt süreç ve faaliyetlerinin belirlenmesi İzleme ve ölçme gerekliliklerinin belirlenmesi Kaynak ihtiyaçlarının belirlenmesi Doğrulama SÜRECİN TANIMLANMASI SÜRECİN PLANLANMASI UYGULAMA VE ÖLÇME ANALİZ SÜREÇ İYİLEŞTİRME AŞAMALARI KRİTİK BAŞARI FAKTÖRLERİ’NİN BELİRLENMESİ

34 YAPILANLAR-IV İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ FİYAT LİSTESİ BELİRLEME ÇALIŞMASI (CARİ FİYAT LİSTESİ) Amaç SGK kapsamı hariç, İstanbul Üniversitesi Hastanelerinde verilen sağlık hizmetleri için, özel bir hizmet fiyat listesi oluşturmak, İstanbul Üniversitesi Hastanelerine kaynak çeşitliliği sağlamak. Sonuç 206 kişilik bir ekibin, 10 aylık sürede, ekleriyle birlikte 273 sayfadan oluşan, Hemşirelik Hizmetleri Türkiye’de ilk defa olmak üzere, 48 ayrı işlem birimini (bölüm, ana bilim dalı olarak 43) içeren, SGK’daki 4060 işleme ek olarak, sadece bu listedeki 2511 ile toplam 6555 işlemle, İstanbul Üniversitesi Hastaneleri’ne özgü cari fiyat listesi oluşturulmuş, Elektronik kopyası, İSHOP ve mevcut hastane otomasyonuna yerleştirilmiş, Spiralli Kitap olarak basılıp, dağıtılmış, Haziran 2011 güncellemesi tamamlanmış, Sağlık Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu’na sunulmuştur.

35

36 YAPILANLAR-V DİREKTÖRLÜKLER İŞ PLANI ÖRNEĞİ, 2011

37 YAPILANLAR-VI TIBBİ HİZMETLER HAGED ÇATISINDAKİ BİRİMLERİN DAHİLİ VE CERRAHİ OLMAK TIBBİ HİZMETLER SÜREÇ YÖNETİCİLERİ BELİRLENDİ. GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI KONUSUNDA EĞİTİM TOPLANTILARI DÜZENLENDİ. TIBBİ HİZMETLER SÜRECİ ANAHTAR PERFORMANS İNDİKATÖRLERİ VE DEĞERLENDİRME MODÜLÜ GELİŞTİRİLDİ, AYLIK DEĞERLENDİRMELER YAPILDI. KURUMSAL KAYNAK AĞACI ÇALIŞMASINA YÖNELİK ANABİLİM DALI BİLİM DALI VE BÖLÜM TESPİTLERİ YAPILDI. OTOMASYON;  KARDİYOLOJİ ENSTİTÜSÜ, YENİ OTOMASYONU KULLANIMA ALINDI,  ONKOLOJİ ENSTİTÜSÜ, YENİ OTOMASYON KURULDU, HARDWARE EKSİKLİĞİ NEDENİYLE TAM KULLANIMDA DEĞİL,  DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ, İSTANBUL TIP VE CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTELERİ NETWORK TAMAMLANINCA KURULACAK.

38 YAPILANLAR-VI TIBBİ HİZMETLER BİNA GÜVENLİĞİ NEDENİYLE, İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK KLİNİĞİ (YAKLAŞIK 200 YATAK, 2 BLOK) TÜMÜYLE BOŞALTILARAK ÇAPA KAMPÜSÜ İÇİNE DAĞITILDI. MİYOKARD İNFARKTÜSLÜ HASTALAR İÇİN 7/24 PRİMER PTCA-STENT İLE TEDAVİSİ İÇİN KARDİYOLOJİ ENSTİTÜSÜ İLE İSTANBUL TIP VE CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTELERİ İŞBİRLİĞİ GİRİŞİMLERİ BAŞLATILDI. ACİLLERİN YENİİLENME VE DONANIM EKSİKLERİ ÇALIŞMASI BAŞLATILDI;  CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ’NDE YENİLEME BİTTİ, DONANIM BİTMEK ÜZERE,  İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ İÇİN AYNI ÇALIŞMA SÜRÜYOR. ÖZEL SAĞLIK SİGORTALARI İLE PİLOT ÇALIŞMA YAPILDI, İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ KARDİYOLOJİ ANABİLİM DALI’NDA HAZİRAN 2011’DE BAŞLAYACAK. HASTA HAKLARI OFİSLERİ YAYGINLAŞTIRMA ÇALIŞMALARI BAŞLADI, İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ GENELİNDE TEK BİR RANDEVÜ SİSTEMİ KURULMASI ÇALIŞMALARI BAŞLATILDI, ASİSTAN EL KİTAPLARI ÇALIŞMASI BAŞLATILDI,

39 YAPILANLAR-VII HEMŞİRELİK HİZMETLERİ HASTA BAKIM HİZMETLERİ  TOPLAM 123 GENEL HASTA BAKIM PROTOKOLÜNDEN 75’İ REVİZE EDİLDİ,  UYGULANMAYA KONDU,  HER KURUMDAN HEMŞİRE TEMSİLCİLERİN YER ALDIĞI BAKIM SÜREÇLERİ KOMİSYONU OLUŞTURULDU,  ÖZEL ALAN OLARAK, SEÇİLEN KARDİYOLOJİ’DE YENİ 45 HASTA BAKIM PROTOKOLÜ OLUŞTURULARAK UYGULANMAYA KONDU, KALİTE YÖNETİMİ  TSE KALİTE ÇALIŞMALARI SONUCUNDA, HEMŞİRE EĞİTİMLERİ YAPILDI,  TSE STANDARTLARI İLE UYUMLU DOKÜMANLAR GELİŞTİRİLDİ,

40 YAPILANLAR-VII HEMŞİRELİK HİZMETLERİ İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ  HEMŞİRE İŞGÜCÜ PLANLAMA KOMİSYONU KURULDU,  HASTA YATAĞI VE YOĞUN BAKIM YATAĞINA DÜŞEN HEMŞİRE SAYILARI BELİRLENDİ, HEMŞİRELİK HİZMETLERİ YÖNETİM VE ORGANİZASYONU  HEMŞİRELİK HİZMETLERİNE İLİŞKİN YAPI, İŞLEYİŞ, SORUN VE GEREKSİNİMLER BELİRLENDİ,  KULLANILAN KAYIT VE DOKÜMAN SİSTEMLERİ REVİZE EDİLDİ,

41 YAPILANLAR-VIII LABORATUVAR HİZMETLERİ LABORATUVARLARDA; SAYI, HİZMET, ELEMAN NİCELİK/NİTELİĞİ, EKSİK/MÜKERRERLİK TESPİTİ, ORTAK KULLANILAN ÜRÜNLERİN LİSTE ÇALIŞMASI, 1944 PARAMETRELİK ÜRÜN LİSTESİNDEN ORTAK OLANLARIN TESPİTİ, DEPO REVİZYONU VE STOK YÖNETİMİ, ORTAK SATIN ALMAYA YÖNELİK ÇALIŞMALAR, SATIN ALMALARDA UYGUNLUK ÇALIŞMALARI, MERKEZ LABORATUVAR YAPILANMASI

42 YAPILANLAR-VIII LABORATUVAR HİZMETLERİ CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ MERKEZ LABORATUVARI YAPIMI Gerekçe  HAZİRAN 2010, HASAR  HASAR ÖNCESİ 2010 İLK BEŞ AYDA, 2009 AYNI DÖNEMİNE GÖRE; HİZMETLER %24.23, GELİRLER %22.91 ARTARKEN,  HASAR SONRASI İLK DÖRT AY (HAZİRAN-EYLÜL) 2009 YILI AYNI DÖNEMİNE GÖRE; HİZMETLER %43.27, GELİRLER %39.84 GERİLEMİŞ, HASTA GÜVENLİĞİ;  LABORATUVAR HİZMETLERİNİN; ZAMAN, HİZMET KALİTESİ VE GERİ DÖNÜLMEZ TIBBİ HATALARA YOL AÇMAMASI,  MEVCUT BİNALARDA VERİLEN SAĞLIK HİZMETLERİNİN, YAPILACAK GÜÇLENDİRME ÇALIŞMASI YÜZÜNDEN AKSAYABİLECEĞİ, ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE GÜVENLİĞİ, AKIBETİ BELLİ OLMAYAN TÜM OLASI ZARARLAR İLE GÖREV ZARARININ ÖNLENMESİ İÇİN Sonuç 2.660.000 TL İHALE BEDELİ, 100 GÜN İÇİNDE YENİDEN YAPIM, HAZİRAN 2011 TESLİM

43 YAPILANLAR-IX KALİTE YÖNETİMİ FARKLI KALİTE GRUPLARI ARASINDA ORTAK İLETİŞİM SİSTEMİ KURULMASI, EĞİTİCİ GRUPLAR VE ÖNCELİKLİ ALANLAR BELİRLENMESİ, KALİTE EL KİTABI HAZIRLIĞININ TAMAMLANMASI, TSE İLE ORTAK ÇALIŞMALAR,

44 YAPILANLAR-IX KALİTE YÖNETİMİ İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ KALİTE HİZMET STANDARTLARI ÇALIŞMASI;  İLK TASLAK HAZIRLIĞININ TAMAMLANMASI,  İLGİLİ BİRİMLERE GERİ BİLDİRİM İÇİN GÖNDERİLMESİ,  ADEK İLE KOORDİNASYON,  SON ŞEKLİNİN VERİLMESİ, KULLANICI VE ÇALIŞAN ANKETLERİ;  İLK TASLAK HAZIRLIĞININ TAMAMLANMASI,  İLGİLİ BİRİMLERE GERİ BİLDİRİM İÇİN GÖNDERİLMESİ,

45 YAPILANLAR-X FİNANS YÖNETİMİ 2007-2011 FİNANSAL TABLOLARININ OLUŞTURULMASI HAGED ÇATISINDAKİ BİRİMLER; 2007-2010 GELİR TABLOLARI KONSOLİDASYONU, 31 ARALIK 2007-2010 BİLANÇO KONSOLİDASYONU, FİNANSAL TABLOLARIN KONSOLİDASYONU;  GERÇEKLEŞEN ÜÇER AYLIK KARŞILAŞTIRMALI GELİR TABLOLARI,  BİLANÇO KONSOLİDASYONU, YÖNETİM KURULU RAPORLAMA FORMATLARI OLUŞTURULMASI  “NAKİT DURUM RAPORU” (AYLIK)  “ALACAK-BORÇ DURUM RAPORU” (AYLIK)  “STOK DURUM RAPORU” (AYLIK)  GİDER SÜREÇ RAPORU (AYLIK)  GELİR SÜREÇ RAPORU (AYLIK)  TAŞINIR MAL İDARESİ SÜREÇ RAPORU (AYLIK) 2010 “İHALE TÜRLERİNE GÖRE SATINALMA RAPORLARI” (TEKİL/KONSOLİDE)

46 YAPILANLAR-X FİNANS YÖNETİMİ FİNANSAL ÖNLEMLER 2011 TOPLU ALIM LİSTELELERİ VE TOPLU İHALE MANTIĞININ OLUŞTURULMASI, DEPO SİSTEMLERİNİN YENİLENMESİ, LOJİSTİK YÖNETİMİNİN KONSOLİDASYONU, GELİR ARTTIRICI GİDER AZALTICI ÖNLEMLER, MALİYET MUHASEBESİ SİSTEMİ KURULMASI, 2010-2011 “İHALE TÜRLERİNE GÖRE SATINALMAI” (İZLEME/DEĞERLENDİRME)

47 YAPILANLAR-XI BİLGİ İŞLEM YÖNETİMİ SÜREÇ ANALİZİ KURULUM, KOORDİNASYON, PERFORMANS DEĞERLENDİRME, TAKİP, NETWORK KURULUM, KOORDİNASYON, TAKİP, KONTROL, İSHOP KURULUM;  KARDİYOLOJİ ENSTİTÜSÜ KURULUM, ŞUBAT 2011  ONKOLOJİ ENSTİTÜSÜ KURULUMA HAZIR, NETWORK BEKLİYOR,KURULUM TEMMUZ 2011  DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ, NETWORK BEKLİYOR, KURULUM TEMMUZ 2011,

48 YAPILANLAR-XI BİLGİ İŞLEM YÖNETİMİ KATKIYA DAYALI EK ÖDEME SİSTEMİ PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖDEME;  USUL ESAS BELİRLEME,  PROGRAM GELİŞTİRME,  VERİ GİRİŞİ,  KALİBRASYON,  YÖNETİM KURULU KARARLARI,  MAYIS 2011 İLK ÖDEME;  KARDİYOLOJİ ENSTİTÜSÜ,  DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ,  ONKOLOJİ ENSTİTÜSÜ,  İSTANBUL TIP VE CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTELERİ,

49 YAPILMAKTA OLANLAR VE PLANLANANLAR; Yerinde, Yeniden, Acil Yapım, Süreç Yönetimi + İSHOP Gelir Arttırıcı/Gider Azaltıcı Önlemler, İzleme-Değerlendirme Sistemi,

50 YAPILMAKTA OLANLAR VE PLANLANANLAR-I YERİNDE, YENİDEN, ACİL YAPIM NEDEN ? JEOLOJİK/TOPOGRAFİK YAPIDAN KAYNAKLANAN OLASI DEPREM RİSKLERİ, MEVCUT BİNALARI ACİL BOŞALTMA İHTİYACI, AFET DURUMUNDA ORGANİZASYON OLASILIKLARI, ESKİMİŞ VE DAHA YÜKSEK MALİYETLE İŞLETİLEN ALTYAPI, YENİDEN YAPILANMA VE DEĞİŞİME İHTİYAÇ;  SOSYAL / KENTSEL DİNAMİKLERLE İLİŞKİ VE DÜNYA EĞİLİMLERİ,  HASTA VE ÖĞRENCİ TOPLUKLARININ TALEBİ,  ULAŞIMDA BUGÜN VE GELECEK OLASILIKLARI,  EKONOMİK KATMA DEĞERLER, İŞLEVE YÖNELİK HİZMET SUNUCU EKİP VE KULLANICI TALEPLERİ,

51 YAPILMAKTA OLANLAR VE PLANLANANLAR-I YERİNDE, YENİDEN, ACİL YAPIM BİLİMSEL VE ULUSLARARASI KARŞILAŞTIRMALI GEREKÇELER, KAMU SAĞLIK YATIRIM POLİTİKALARININ ANALİZİ;  MEVCUT YATIRIM BÜTÇESİNİN DEVAMI İLE 47 YIL,  DPT YILLIK YATIRIM BÜTÇESİNİN TAMAMININ TAHSİSİ İLE EN AZ 8 YIL ALTERNATİF YERLEŞKELERDE MALİYET KIYASLAMASI, ANALİZ EDİLEN OLASI SEÇENEKLER;  BÜYÜŞEHİR VE FATİH BELEDİYE BAŞKANLIKLARI “YENİLEME ALANI”,  İL ÖZEL İDARESİ TEKNİK VE MALİ DESTEĞİ,  DPT YATIRIM DESTEĞİ,  KAMU ÖZEL ORTAKLIĞI (PPP) MODELİ,  TOKİ MODELİ, DPT, YÖK, MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, BAŞBAKANLIK İNCELEME VE ONAY SÜREÇLERİ;  GEREKÇELİ BAŞVURU,  İHTİYAÇ PLANLAMASI EKİP ÇALIŞMASI,  PROTOKOL HAZIRLIĞI,  AŞAMALI YIKIM VE YAPIM PLANLAMASI,  YASAL GEREKLERİN TAMAMLANMASI,  ULUSAL/ULUSLARARASI TEKNİK DESTEK ARAŞTIRILMASI,

52 YAPILMAKTA OLANLAR VE PLANLANANLAR-II SÜREÇ YÖNETİMİ ÇALIŞMALARI;  TIBBİ HİZMETLER,  İNSAN KAYNAKLARI,  GELİR İDARESİ,  GİDER İDARESİ,  TAŞINIR MAL,  GENEL İDARE, YENİ HASTANE OTOMASYONU (İSHOP) DEVREYE ALMA ÇALIŞMALARI;  TEMMUZ 2011, ONKOLOJİ ENSTİTÜSÜ,  TEMMUZ 2011, DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ,  EKİM 2011, İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ,  EKİM 2011, CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ,

53 YAPILMAKTA OLANLAR VE PLANLANANLAR-III GELİR ARTTIRICI ÖNLEMLER SGK; DÖNEM SONU FATURA KESİMİNİN MUTLAK TEMİNİ, FATURALANAMAYAN HİZMETLERİN FATURALANMASI, KAÇAKLARIN EN AZA İNDİRİLMESİ, KESİNTİ ORANLARININ DÜŞÜRÜLMESİ, ÖZELLİKLİ HİZMETLERE YÖNELME, DRGs MODELİNE GEÇME, GELİR ÇEŞİTLİLİĞİ OLUŞTURULMASI; CARİ FİYATLARLA HİZMET, FATURALANAMAYAN HİZMET KALMAMASI, İSTİSNAİ HİZMETLERE YÖNELME, TAMAMLAYICI SAĞLIK SİGORTA MODELİ OLUŞTURMA

54 YAPILMAKTA OLANLAR VE PLANLANANLAR-III GİDER AZALTICI ÖNLEMLER TOPLU ALIM, MAL VE HİZMET DEVRİ, KAYNAKLARIN ORTAK KULLANIMI, KURUM DIŞI ORTAK İHALE, GİDER YÖNETİMİ; ETKİN LOJİSTİK VE KAYNAK YÖNETİM SİSTEMİ, STOK DEVİR HIZININ ARTTIRILMASI, ANALİTİK BÜTÇE VE MALİYET MUHASEBESİNE GEÇİŞ,

55 YAPILMAKTA OLANLAR VE PLANLANANLAR-IV İZLEME DEĞERLENDİRME SİSTEMİ SIKLIK VE MALİYET VERİ SETİ OLUŞTURULMASI, STANDARTLAŞTIRILMIŞ, DOĞRU VERİ TOPLAMA, VERİ ANALİZİ, KURUM İÇİ VE DIŞI KARŞILAŞTIRMA, KURUM İÇİ SÜREKLİ EĞİTİM, KARAR DESTEK SİSTEMİ OLUŞTURMA, İNTERAKTİF HAGED WEB SİTESİ=HAGED PORTAL HAGED RADYO

56 KRİTİK KARAR NOKTALARI

57 BELİRSİZLİKLER VE MOTİVASYON EKSİKLİĞİ, DEĞİŞİM YÖNETİMİ, BİLGİ EKSİKLİĞİ VE İLETİŞİM, FARKLI BİR YÖNETİM MODELİ UYGULAMASI,  Yönetim Kurulu Yapısı (CEO/Yönetim Kurulu)  “Ben Merkezli” değil, “Katılımcı” Yönetim, BÜROKRATİK değil STRATEJİK YÖNETİM için YENİ BİR KURUM KÜLTÜRÜ;  Yönetim alanını daraltmayı hedeflemeyen,  İmza ve onay yetkilerini üzerine almayan,  Bilgi ve Deneyim Aktarımı Esaslı,  Sonuç Odaklı “Ortak Akıl” ile “Hesap Verebilir” ve “Bilgiye Dayalı Yönetim”

58 SAYGILARIMIZLA…. Yard. Doç. Dr. Haluk ÖZSARI Prof. Dr. Kamil ADALET, Prof. Dr. Aytolan YILDIRIM Prof. Dr. Münire HACIBEKİROĞLU Prof.Dr. Yakup SELVİ Prof. Dr. Gökhan AYGÜN Dr. Yılmaz KESKİNDEMİRCİ


"İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ DANIŞMA KURULU II.TOPLANTISI 30 Mayıs 2011, 15.00-17.00 İstanbul Üniversitesi Rektörlüğü Doktora Salonu." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları