Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Ender Topuz Ford Otosan - Yazılım mimarı etopuz@ford.com.tr
Proje Yönetim Eğitimi Ender Topuz Ford Otosan - Yazılım mimarı
2
Ajanda Proje Yönetim Metodolojisi
Proje Terimleri (Proje, Proje Yönetimi vb..) Paydaşlar ve sorumlulukları Proje Kategorileri ve kategori bazlı Farklılıklar Proje Yönetim Süreci Prototip Üzerinden Anlatım Sponsorun ve Sorumlunun Seçimi ve Kategori tespiti Proje Dökümanları Akışa uygun olarak anlatım
3
Proje Yönetim Metodolojisi ve Proje Yönetim Terimleri
4
PY Metodolojisi – Proje Terimleri
Mevcut olmayan bir ürün, servis ya da durum hedeflemesi, Tekrarlanmayan ve kendine has özellikleri olması, Belirli bir sürede sona ermesi, Geçici, özel bir organizasyonu olması, Proje Yönetimi Proje amacının gerçekleştirilebilmesi için, proje süresince ve projeye tahsis edilen kaynakları kullanarak başlangıç, planlama, yürütme, izleme/ kontrol ve kapanış olarak sıralanan yönetim fonksiyonlarının icra edilmesi demektir. Ford Otosan İçin Proje Proje özelliklerine ek olarak Kategori 1 veya üzeri olması
5
PY Metodolojisi – Kategorizasyon
6
PY Metodolojisi – Kategorizasyon Döküman İlişkisi
7
PY Metodolojisi – Kategorizasyon Döküman İlişkisi
8
PY Metodolojisi – Paydaşlar ve Sorumlulukları
Proje Sorumlusu Proje Sponsoru Proje Üyesi Proje Müşterisi Fonksiyonel Yönetici Üst Yönetim Müşteri Tedarikçi
9
PY Metodolojisi – PY Organizasyon Yapısı
10
Proje Yönetim Süreci
11
Prototip Çalışması Proje Yönetim Süreci
12
Portföy Yönetimi - Talep oluşur
Departmanlar ve BT içinde operasyonlara bağlı olarak talepler oluşmaktadır İş Sahibi bu talebini değerlendirir ve BT departmanına iletir
13
Portföy Yönetimi - Talep BIT’e iletilir
İş Sahibi talebini portalda yer alan talep listesine girer Bu listeler üzerinden ilk olarak BIT (Business IT) talepleri inceler, ilgili uzmanlar ile taleplerin detaylandırılmasını sağlar
14
Portföy Yönetimi – BT içinde talep değerlendirilir
Toplanan Departman talepleri BT içinde değerlendirilir, hangi ekiplerin dahil olması gerektiği ve iş gereklilikleri değerlendirilir Plana alınacak talepler ve dışarda kalanlar belirlenir
15
Portföy Yönetimi – Yıllık Plan GMY’lerle paylaşılır
Yorumları alınarak, son revizyonlar yapılır Departman Talep listesi konusunda el sıkışılır
16
Portföy Yönetimi –Proje Hedef Tarihleri Belirlenir
«In Plan» proje listelerinin belirlenmesi ile birlikte, BT yöneticileri projelere hedef tarihlerini ve kategorilerini belirler Proje Sponsorları ve Sorumluluları atanır
17
Başlangıç – Proje Başlangıç Toplantısı Yapılır
Çıktılar Toplantı Tutanağı Proje Başlangıç Belgesi Proje Sorumlusu, Proje Paydaşları ile başlangıç toplantısı düzenler Projenin Üst seviye gereklilikleri öğrenilir Projenin KM taşları ve hedef tarihleri belirlenir Mail ile proje paydaşlarına başlangıç bildirimi yapılır
18
Başlangıç – Proje Döküman Alanı Oluşturulur
19
Planlama – Proje Planı Oluşturulur
Çıktılar Proje Planları Proje Tanım Dökümanı Proje Planlarının çıkarıldığı aşamadır Proje Sorumlusu, proje ekibi ile yakın çalışarak, proje planlarını oluşturur
20
İnsan Kaynakları Planı Zaman Planı Finansal Plan Kalite Planı
Planlama – Proje Planı Kapsam İnsan Kaynakları Planı Zaman Planı Finansal Plan Kalite Planı İletişim Planı Risk Planı Tedarik Planı
21
Planlama – Proje Planının Onaylanması
Proje Sorumlusu, proje planını proje paydaşları ile paylaşır, değerlendirmelerini alır Proje Tanım Dökümanı Onayları alınır
22
Yürütme – Proje Çalışmaları Başlar
Çıktılar Proje Çalışmaları Proje Aşama Dökümanları Değişiklik Yönetimi Durum Raporları Toplantı Tutanakları Proje Sorumlusu, Proje ekibi ile proje yürütme başlangıç toplantısını yapar Toplantı ile planlanan çalışmalar yeniden gözden geçirilir Planlara uygun olarak çalışmalar başlar
23
Yürütme – Proje Çalışmaları
Gereksinim Belirleme Analiz Tasarım Yazılım Testler Yapılır Konfigürasyonlar yapılır Web Devreye Alma Veritabanı Devreye Alma Sistem Kurulum
24
Yürütme – Proje Çalışmaları
25
Yürütme – Değişiklik Yönetimi
Proje paydaşları tarafından istenen değişikliklerin yönetim sürecidir Talepler Proje sorumlusuna iletilir Değişikliğin projeye etkileri değerlendirilir Proje Sponsoru ve Müşterisi ile görüşülerek değişiklik onayı alınır ve Değişiklik Formu paylaşılır Proje Planı güncellenir Paydaşlar hem ekip içi hemde müşteri olabilir
26
Yürütme – Durum Raporları Yayınlanır
Proje Sorumlusu, proje ekibi ile irtibat halinde olarak projenin durumunu takip eder Proje paydaşları ile düzenli olarak proje durumunu paylaşmalıdır, Durum Raporu Önemli konular, tamamlanan işler ve problemli konular özellikle durum raporunda yer almalıdır İletişim Planına uygun olarak gerekli bilgilendirmeler yapılır, toplantılar organize edilir
27
Kapanış – Proje Kapanışı
Çıktılar Proje Kapanış Raporu Alınan Dersler Döküman kontrolü Çalışmaları tamamlanan ve kabul testleri tamamlanan projenin kapanış çalışmaları yapılır Bir toplantı ile proje sonuçları değerlendirilir Alınan dersler toparlanır Proje Sorumlusu, Kapanış Raporunu hazırlayarak proje müşterisinin onayına sunar
28
Kapanış – Kapanış Kutlaması
29
Teşekkürler
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.