Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Öğretim Planlaması
2
Düşünelim - Tartışalım
Hayatınızda planlanarak ve planlanmayarak yaşadığınız olayları düşünün! Bu olayların ortak noktaları ve sonuçları nelerdir? Şimdi kendi planlama becerilerinizi düşünün. Liste yapan, önceden yapacağı işleri düşünüp planlayan bir kişi misiniz, yoksa herşeyi akışına bırakıp doğal süreci yaşamayı mı tercih edersiniz? Planlamaya yönelik kişilik özelliklerinizin öğretim ve planlama etkinliklerinizi nasıl etkilediğini düşünüyorsunuz? Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
3
Planlamaya Bir Bakış Finansal planlama Kariyer Planlama
Çalışma Düzeni Planlaması ... vb. Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
4
Planlamaya Bir Bakış Öğretimde planlama vazgeçilmez bir olaydır. Bu işe harcanan zamana baktığımızda haftalık çalışma saatimizin %10-20 arasında planlama etkinliklerine gittiğini görürüz. Planlama, iyi bir ders planı hazırlamaktan öte bir olaydır. İyi planlama, zamanın iyi kullanımı, uygun öğretim yöntemlerinin seçimi, öğrencinin ilgisinin çekilmesi ve üretken bir öğretim ortamı yaratmayı kapsar. Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
5
Lineer Planlama Modeli
ÇIKTILAR ETKİNLİKLER AMAÇLAR Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
6
NonLineer Planlama Modeli
AMAÇLAR ÇIKTILAR ETKİNLİKLER Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
7
Ne Kadar Anladık? Öğretmenler her iki modeli de öğretim etkinlikleri için kullanabilir mi? Planlama ve karar verme etkinlikleri öğretimin diğer yönlerini ne şekilde etkilemektedir? Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
8
Teorik Destek Planlama ve hedeflerin kullanımı, öğrenciler ve öğrenme etkinlikleri için bir odaklanma etkisi yaratabilir. Diğer yandan planlama, beklenmedik bir şekilde öğretmenlerin, öğrencilerin gereksinim ve fikirlerine karşı kayıtsız kalmaları ile sonuçlanabilir. Dikkatli bir planlama derslerin akıcı bir şekilde işlenmesini sağlar. Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
9
Net Amaç ve Hedeflerin Sonuçları
Öğretim Amaç ve Hedefleri Öğretim sürecine yön verir Öğrenci ve velilerin öğretim çıktılarına odaklanmalarını sağlar Öğrenci başarısının değerlendirilmesine katkı sağlar Derslerin akıcı işlenmesini sağlar Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
10
Planlama ve Öğretim Döngüsü
Değerlendirme Öğretim Öğretim öncesi planlama Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
11
Planlama Alanları Ders Öncesi Ders Süresince Ders Sonrası Konu seçimi
Yaklaşım seçimi Zamanı ayarlama Etkinliklere karar verme Motivasyona karar verme Sunma Sorgulama Destek olma Uygulama Bağlantıları kurma Yönetim ve Liderlik Anlama düzeyini kontrol etme Dönüt sağlama Kritik etme/Yargılama Test etme Not verme Raporlama Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
12
Planlama Döngüleri Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
13
Ne Kadar Anladık? Öğretim döngüsünün önemli adımları nelerdir?
Her bir adımda öğretmenler ne tür planlar yapmakta ve kararlar almaktadır? Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
14
Planlamada Önemli Noktalar
Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
15
Planlamada Önemli Noktalar
Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
16
Planlama Araçlarının Kullanımı
Ders planı yazılımları Çalışma yaprağı ve bulmaca araçları Kavram haritası oluşturma araçları Sertifika üretim yazılımları Poster ve ilan üretim yazılımları Zaman ve görüşme/randevu yönetim araçları Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
17
Program İçeriğinin Seçimi
Okulun Programa Yaklaşımı Toplum Standartları Okulların Program Konusundaki Çalışma/Yönergeleri Devletin Program Konusundaki Çalışma/Yönergeleri Toplumun Değerleri Okullardaki Ders Programlarını Etkileyen Faktörler Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
18
İçerik Seçimi için Araçlar
Teknoloji ve bilime ilişkin kavramların ekonomik kullanımı Bilgi yapılarına katılım İçerik Matrisi Programı bütünleştirme Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
19
Öğrenme Çıktıları Amaç yazımında kullanılabilecek taksonomiler: Bilişsel, Duyuşsal, Devinsel Ders ve Ünite Planlarından Örnekler Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
20
Örnek Ders Planı Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
21
Örnek Ünite Planı Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
22
Düşünelim - Tartışalım
Taksonomi nedir? Bloom tarafından önerilen yapı ne şekilde kategorize edilmiştir? Bu sınıflandırmalar konusundaki görüşleriniz nelerdir? Planlar derse ve öğretmene göre farklılık gösterebilir, sizce iyi planlarda bulunan ortak özellikler nelerdir? Zaman çizelgelerinin planlama aşamalarındaki rolü nedir? Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
23
Zaman ve Mekan için Planlama
Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
24
Düşünelim - Tartışalım
Öğretime ayrılan süreci etkileyen faktörler nelerdir? Bir öğretmen bu faktörleri nasıl kontrol altında tutabilir? Öğretim Yöntemleri I Dr. Yasemin Gülbahar
25
Öğretim Planlaması Arends, R. I. (2000). Learning to Teach (5th Ed.). USA: McGraw-Hill Companies, Inc.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.