Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM LON-CAPA
Hazırlayanlar: Elif ACAR Ömer KARAKUŞ Duygu ÖZCAN İbrahim EROL Dersin Hocaları: Doç. Yüksel GÖKTAŞ Araş. Grv. Özlem BAYDAŞ
2
LON-CAPA NEDİR? Michigan State Üniversitesi’nde geliştirilmeye başlanmıştır. Tam özellikli bir kurs yönetimi, içerik yönetimi, öğrenme ve değerlendirme sistemi diyebiliriz.
3
Birçok öğrenme yönetim sistemiyle benzer özellikler taşır.
Ancak geleneksel sistemlerden farkı; dünyanın çeşitli yerlerinden pek çok web istemcisi birbirleriyle iletişim kurabilirler. Lon-Capa bir projedir ve birçok bilim adamı ve programcı bu yazılımı geliştiriyor.
4
Malzeme gönderme, tartışmalar, duyurular, labarotuvar, kitap gibi işlemler buradan yapılır.
Kurslar ve sömestr tatili için çevirim içi içerikler burada depolanır. Ödevler buradan değerlendirilir, sınavlar ve testler buradan yapılır.
5
LON-CAPA TARİHİ VE GELİŞİMİ
1992 yılında, CAPA ufak bir fizik sınıfının 92 öğrencisi için denenmeye başlandı. CAPA öğrencilere, kişisel problemler, quizler, sınavlar sağlamaktadır. Öğrencilerde, internet yardımıyla bunları cevaplamakta ve teslim sürelerine göre ceza puanı almaktadırlar.
6
Proje internet ortamında ilk kez Sadece bir tarayıcı arayüzü ile 1997 yılında 770 öğrenci ile işe başlamıştır. Capa ile bu arayüzde tüm materyaller bir araya gelmiştir (bireyselleştirilmiş sorular vs). Sistem aynı zamanda not verme, iletişim, grup çalışmaları işlerini de kolayca yürütmüştür.
7
1999 yılında, CAPA ve LearningOnline Network grupları birleştirilmiş ve Lon- Capa olarak ilk beta testini 2 ders için MS Üniversitesinde 2001 yılında yapmıştır. Günümüzde ise Lon-Capa 160 civarı ortaokuldan lisans eğitimi seviyesine kadar eğitim kurumu tarafından kullanılmaktadır.
8
ÖZELLİKLERİ Sistem öğrencilerin performanslarının kayıtlarını hem öğrenci hem de eğitimci için çevrim içi olarak depolar. Capa bir eğitim aracıdır, müfredat değildir. İçerik veya hedef gibi dikteler etmez. Bunun yerine bireyselleştirilmiş alıştırmalar ile dersleri başarıya götürür.
9
LON-CAPA’NIN KULLANIM ALANLARI:
Biyoloji, astronomi, kimya, sivil mühendislik, bilgisayar mühendisliği, aile ve çocuk bilimi, jeoloji, gıda mühendisliği, tıp, matematik, fizik ve psikoloji en çok kullanıldığı alanlardır.
10
RAKAMLARLA LON-CAPA: 1999 da kuruldu 160 adet eğitim kuruluşu ortağı Katılımcıların %48 i lise sonrası eğitiminden oluşmakta. öğretim materyali sağlıyor. adet paylaşılan ödev sorunları var. 7700 adet kursa ev sahipliği yapıyor.
11
965.000 öğrencinin ders kaydı tutuyor.
Yılda öğrenci geliyor. tane problem dağıtıldı. soru yanlış çözüldü. kez doğru cevaplandı. 70 tane araştırma tamamladı. 34 programcı var. satırlık açık kaynak kodu var.
12
LON-CAPA HARİTASI Lon-Capa aşağıdaki haritada gösterilen ülkelerde kullanılmaktadır. Ülkemizde ise sadece İstanbul Teknik Üniversitesi tarafından kullanılmaktadır.
13
LON-CAPA’NIN ETKİ ALANLARI
Aşağıdaki şekle baktığımız zaman LON-CAPA in yıllara göre etki alanlarındaki değişimleri görebiliriz.
14
ÖĞRENCİLER İÇİN LON-CAPA
Öğrenciler lon-capa ile ilk tanıştıklarında hiç hoşlarına gitmeyen bir uygulamaydı. Fakat çeşitli kullanım amaçlarına uygunluğu sayesinde öğrenci performansını artırıcı bir teknik olmuştur.
15
Örneğin aşağıdaki grafikte bir öğrencinin fizik dersinde lon-capa den önceki ve sonraki not ortalamasındaki değişimi görebiliriz.
16
Lon-capa problem çözme ve öğrenciye anında dönüt verme özelliğine sahiptir.
İnternet üzerinden anında bilgilere ulaşılması açısından oldukça kolaylık sağlar. Ders ile alakalı bütün materyaller, kitaplar, testler, sınavlar lon-capa ile bir araya toplanmıştır. Öğrenci istediği zaman bunlara ulaşabilir. Sınav sonuçlarını anında buradan öğrenebilir.
17
ÖĞRETİCİLER İÇİN LON-CAPA
Lon-capa öğretim materyali oluşturmak için oldukça elverişli bir sistemdir. Sınavların online olarak buradan yapılması öğretmen için kolaylık sağlar. Öğretmenler içinde Lon-capa kaynakların depolandığı ve paylaşıldığı bir sistemdir.
18
Oluşturulan materyaller farklı zamanlarda farklı amaçlar için kullanılabilir. (Kurslar, okullar vs.)
Kısacası Lon-capa öğretmenler için bir kaynak havuzudur.
19
SABRINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…
Öğretmenler her fırsattan yararlanarak halka koşmalı, halk ile beraber olmalı ve halk, öğretmenin çocuğa yalnız alfabe okutan bir varlıktan ibaret olmayacağını anlamalıdır. SABRINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…
20
KAYNAKÇA:
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.