Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2012 YILI MALİ DESTEK PROGRAMLARI Proje Uygulama Eğitimi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2012 YILI MALİ DESTEK PROGRAMLARI Proje Uygulama Eğitimi"— Sunum transkripti:

1 2012 YILI MALİ DESTEK PROGRAMLARI Proje Uygulama Eğitimi
Başlangıç Toplantısı Proje Uygulama Eğitimi

2 İÇERİK 1 – İDB Uzmanları ve Proje Sorumlulukları
2 – Proje Uygulama Süreci 3 – Sözleşme Yönetimi 4 – İzleme Araçları ve Faaliyetleri 5 – Raporlama Eğitimi 6 – Tanıtım ve Görünürlük 7 – Satın Alma ve İhaleler Eğitimi

3

4 YARARLANICI SAYILARI Destek almaya hak kazanan Başvuru Sahiplerinden 47 tanesi ile sözleşme imzalanmıştır: DER: 8 TDS: 39

5 İDB UZMANLARI VE PROJE SORUMLULUKLARI

6 PROJELERDEN SORUMLU UZMANLAR
Yankı AKAR BİLEŞEN PROJE NO PROJE ADI BAŞVURU SAHİBİ DER 1 OSB YE TAŞINMA VE ÜRETİM KAPASİTESİNİ ARTIRMA KARAKOÇOĞLU DERİ VE KÖSELE SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ 2 TABANA YAYILIYORUZ DÜNYAYI ADIMLIYORUZ İRİMAĞZI KÖSELE DERİ GIDA SAN. TİC. LTD. ŞTİ 3 URGANCIOĞLU DERİ DENİZLİ DERİ İHTİSAS OSB’DE KÖSELEMİZ DÜNYADA URGANCIOĞLU DERİ VE KÖSELE SAN. VE TİC. LTD. ŞTİ 4 KÖSELEDE SON NOKTA HAKAN BOZBAY DERİ VE KÖSELE SANAYİ TİCARET LTD. ŞTİ. 5 DERİDE VİZYON TEKNOLOJİ CİHAN DERİCİLİK SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ 6 TECRÜBENİN KÖSELEDEKİ İSMİ; YÜKSELENLER NİHAT YÜKSELENLER 7 DAİMA BİR ADIM İLERİ KABAKLIOĞLU DERİ KÖSELE TARIM HAYVANCILIK SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ 8 DEBBAĞLIKTAN SANAYİCİLİĞE ÖZCAN ÖZALTIN

7 PROJELERDEN SORUMLU UZMANLAR
Emre KEMİK BİLEŞEN PROJE NO PROJE ADI BAŞVURU SAHİBİ TDS 38 GIDA GÜVENLİĞİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİR İHRACAT İÇİN TEKNOLOJİK YATIRIM ÖZKIRICI GIDA SAN. VE TİC. A.Ş. 54 ZEYTİNYAĞI PAREKENDE PAZARI İÇİN MEYVELİ VE BAHARATLI ZEYTİNYAĞI ÜRETİMİ KOLCUOĞLU PETROL TURİZM TARIM ÜRÜNLERİ DAYANIKLI TÜKETİM MALLARI GIDA SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ 58 TEREYAĞI ÜRETİMİ VE  KALİTE  ARTIRMA PROJESİ HİSAR MANDIRA SÜT ÜRÜNLERİ TARIM HAYVANCILIK GIDA NAKLİYAT SAN.VE TİC.LTD.ŞTİ 70 SÜT DÜNYASININ YÜKSELEN TRENDİ: "KEÇİMİZ" PASTÖRİZE KEÇİ SÜTÜ KAYHAN ZİRAAT SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ 71 BODRUM MANDARİNİNİN YAĞ MUCİZESİ BODRUM TURUNÇGİL ÜRETİCİLERİ BİRLİĞİ 77 BODRUM YÖRESEL LEZZETLERİ İLE ŞEKERLEME SEKTÖRÜNE KATKI SAĞLANMASI K PLUS GIDA SANAYİ TURİZM İTHALAT İHRACAT VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ 88 PİNAR BAL İŞLEME VE PAKETLEME TESİSİNİN MODERNİZASYONU SINIRLI SORUMLU PİNAR VE ÇEVRESİ TARIMSAL KALKINMA KOOPERATİFİ 103 DOĞANIN İYİLEŞTİRİCİ GÜCÜ ‘’İMMU-NAT’’ HAYAT VERİYOR İMMU-NAT BİTKİSEL İLAÇ VE DOĞAL SAĞLIK ÜRÜNLERİ İMALAT, İTHALAT VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ 109 LERMONOS ÜZÜM ÇEKİRDEK YAĞI TESİSİ LERMONOS ŞARAPÇILIK GIDA HAYVANCILIK TARIM VE TURİZM SAN. VE TİC. LTD. ŞTİ

8 PROJELERDEN SORUMLU UZMANLAR
Eray YALÇIN BİLEŞEN PROJE NO PROJE ADI BAŞVURU SAHİBİ TDS 18 MEYVEYİ KOPARDILAR DALINDAN - KURUTULUP PAKETLENİNCE VAZGEÇİLMEZ TADINDAN AKTUNA GIDA ÜRÜNLERİ İŞLEME TUR NAK İHR VE İTH LTD ŞTİ 39 KURU İNCİR, KURU ÜZÜM VE KURU KAYISI ÜRETİMİNDE GÜVENLİ VE ORGANİK ÜRETİME GEÇİŞ UMURLU GIDA TEKSTİL VE KONFEKSİYON SANAYİ İTHALAT İHRACAT TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ 41 GÜVENLİ HAMMADDE İLE GÜVENLİ ÜRETİMİN YAPILMASI, ÜRETİMDE TAM KONTROLÜN SAĞLANMASI İÇİN TEKNOLOJİ YENİLEMESİ MEGA SÜT VE TARIM ÜRÜNLERİ NAKLİYAT İNŞAAT PETROL SANAYİ VE TİCARET A.Ş. 56 KURUTULMUŞ İNCİR İLE ÇİKOLATANIN AŞKINA - YAKINDA TÜM DÜNYADA ÜÇGÖZLER GIDA SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ 81 ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİ VE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU İLE REKABET GÜCÜNÜN ARTIRILMASI GDK HAYVANCILIK TARIM TURİZM GIDA İNŞAAT SANAYİ TİCARET İTHALAT İHRACAT LİMİTED ŞİRKETİ 86 FETHİYE ARICILIK SEKTÖRÜNÜN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ S.S. FETHİYE TARIMSAL KALKINMA KOOPERATİFİ 113 TÜRKİYE’NİN AYÇEKİRDEK ATIK VE ARTIKLARI ÇİVRİL’DE EKONOMİK DEĞER KAZANIYOR YÜKSEL TANRIKULU TARIM ÜRÜNLERİ LTD. ŞTİ.

9 PROJELERDEN SORUMLU UZMANLAR
İrfan SEZGİN BİLEŞEN PROJE NO PROJE ADI BAŞVURU SAHİBİ TDS 11 UZUN VE SAĞLIKLI BİR YAŞAMA GİDEN YOL: “OİLLİVES ORGANİK ZEYTİNYAĞI” İLE ÇİNE’DEN GEÇİYOR ÜÇ KAYALAR GIDA TARIM ÜRÜNLERİ NAKLİYAT İTHALAT İHRACAT SANAYİ TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ 45 TEKNOLOJİSİNDEN YAĞ KALİTESİNDEN KATMA DEĞER  AKAN KOOPERATİF S.S. BALAKÇIK KÖYÜ TARIMSAL KALKINMA KOOPERATİFİ 61 ‘’ALTINBAŞAK TARIM YENİLİKÇİ ÜRÜN VE TEKNOLOJİK ALTYAPI GELİŞTİRME PROJESİ’ ALTINBAŞAK TARIM ÜRÜNLERİ HAYVANCILIK SAĞLIK HİZMETLERİ SANAYİ TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ 66 GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE UYSAL GIDA UYSAL GIDA SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ 80 KURUTULMUŞ ÜZÜMÜN İŞLENMESİ VE PAKETLENMESİ BAKRAS GIDA VE TARIM ÜRÜNLERİ İNŞAAT TAŞIMACILIK TEKSTİL MADENCİLİK İÇ VE DIŞ TİCARET PAZARLAMA SAN. LTD. ŞTİ. 83 ATIK PİRİNADAN ARTI KATMA DEĞER YARATAN YENİ ÜRÜNLER S.S. 811 NOLU GERMENCİK ZEYTİN VE ZEYTİNYAĞI TARIM SATIŞ KOOPERATİFİ 98 TARLADA SULU SOFRADA KURU NAR BİTKİSEL VE HAYVANSAL ÜRÜNLER ÜRETİM PAZARLAMA TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ 112 YENİLİKÇİ ÜRÜNLERİN ÜRETİLMESİ İLE REKABETÇİLİĞİN ARTIRILMASI BERCEKIZ SERVET ŞEKERLEME – ÜMMÜ GÜLSÜM ERDOĞAN

10 PROJELERDEN SORUMLU UZMANLAR
Ömer Faruk KİRAZ BİLEŞEN PROJE NO PROJE ADI BAŞVURU SAHİBİ TDS 3 ÜRÜNÜM AMBALAJDA, KAZANCIM CEBİMDE DALAMAN MEYVE ÜRETİCİLERİ BİRLİĞİ 34 ZEYTİNDEN İKİNCİ DOĞUŞ ÖYKÜSÜ; PİRİNA YAĞI VE ODUNU S.S NO’LU AYDIN ZEYTİN VE ZEYTİNYAĞI TARIM SATIŞ KOOPERATİFİ 55 DALINDAN TOPLADIK,TATLANDIRDIK MUHTEŞEM AMBALAJLARLA SUNUMA HAZIRLADIK ORHANOĞLU GIDA SANAYİ VE TİCARET KOLL.ŞTİ. İSMET VE MEHMET ÖNAL 57 KONTİNU SİSTEM İLE ÇEŞNİLİ ZEYTİNYAĞI ÜRETİMİ AVNİ ÖZTÜRK GIDA SAN. VE TİC. A.Ş 68 YENİ ÜRÜN ÜRETİLMESİ VE ÜRETİMDE OTOMASYON SİSTEME GEÇİLMESİ BEYZA TARIM - SALİH ÖZTÜRK 91 2.EKSTRASYON İLE ZEYTİNYAĞI TESİSİNE KATMA DEĞER SAĞLANMASI POLAT TARIM GIDA VE PETROL ÜRÜNLERİ TURİZM SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ 95 SÜT ÜRÜNLERİNDE KATMA DEĞER VE KALİTE ARTIRIMI PROJESİ SÜTMAN SÜT ÜRÜNLERİ ÜRETİMİ SANAYİ VE TİCARET A.Ş. 114 MOZZARELLA PEYNİR ÜRETİMİ İLE ÜRÜN YELPAZESİNİN GELİŞTİRİLMESİ S.S.ÖRKOOP NAZİLLİ VE ÇEVRESİ TARIMSAL KALKINMA KOOPERATİFİ

11 PROJELERDEN SORUMLU UZMANLAR
Taner AKGÜN BİLEŞEN PROJE NO PROJE ADI BAŞVURU SAHİBİ TDS 28 SÜT İŞLETMESİ KATMA DEĞER ÜRETME VE KALİTE ARTTIRIMI PROJESİ AYSİ SÜT VE SÜT ÜRÜNLERİ GIDA LİMİTED ŞİRKET 35 EGE'YE ÖZGÜ ZEYBEK PEYNİRİ GÖKOVA SÜT ÜRÜNLERİ GIDA SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ 59 DOĞANIN MUCİZESİNDEN DOĞAYA ZARAR GELMESİN - ÇİNE TARİŞ ATIKLARINDAN KATMA DEĞER ÜRETSİN S.S. 144 NOLU ÇİNE ZEYTİN VE ZEYTİNYAĞI TARIM SATIŞ KOOPERATİFİ 60 ÜRETİM TEKNOLOJİLERİNİN YENİLENMESİ İLE GIDA SEKTÖRÜNDE KATMA DEĞERİN ARTIRILMASI DÖNGER GIDA VE TÜKETİM MADDELERİ PAZARLAMA TİCARET VE SANAYİ LİMİTED ŞİRKETİ 65 PRİNADAN BİYOKÜTLE YAKIT ÜRETİMİNDE KAPASİTE VE VERİMLİLİK ARTIŞI ŞENOL GIDA SANAYİ A.Ş. 97 YENİ TEKNOLOJİ  KALİTELİ ÜRÜN NALBANTOĞLU GIDA 111 SAĞLIKLI VE KALİTELİ BAL TÜPLENSİN, ÇOCUKLARIMIZ HÜPLETSİN GOKMENLER TAR.TUR.PETROL İTALAT İHRACAT VE TİÇARET A,Ş,

12 PROJE UYGULAMA SÜRECİ

13 PROJE UYGULAMA SÜRECİNDEKİ REFERANS DOKÜMANLAR
5449 Sayılı Kalkınma Ajansı Kuruluş Kanunu Kalkınma Ajansları Proje ve Faaliyet Destekleme Yönetmeliği Destek Yönetim Kılavuzu ve Ekleri Sözleşme ve Ekleri Proje Uygulama Rehberi ve Ekleri Satın Alma Rehberi ve Ekleri Görünürlük Rehberi

14 PROJE UYGULAMA (İZLEME VE DEĞERLENDİRME) SÜRECİ
Sözleşme imzalama Başlangıç toplantısı Uygulama Eğitimi İlk izleme ziyareti Ön ödeme Düzenli izleme ziyareti Ara rapor Ara ödeme Anlık izleme ziyaretleri Nihai rapor Nihai ödeme Proje Sonrası Değerlendirme Raporu

15 ÖDEMELER %40 Ön Ödeme Ara Ödeme %40 Nihai Ödeme %20

16 ÖDEMELER Ön ödeme Ara ödeme Nihai ödeme Damga vergisinin
yatırılması koşuluyla, Sözleşme imzalandıktan sonra 45 gün içinde Ön ödeme % 10 teminat şartının yerine getirilmesi koşuluyla, Hak ediş sistemine göre, Rapor onaylandıktan sonra 30 gün içinde Ara ödeme Ara rapor/ödeme talebinin uygun bulunması halinde, Ödemeler, mal/hizmet ve yapım işlemleri tamamlandıktan sonra, Rapor onaylandıktan sonra 30 gün içinde Nihai ödeme

17 Ajans Yararlanıcı Oran Ön Ödeme Ara Ödeme Nihai Ödeme
b) % 40 Ara Ödeme c) d) Nihai Ödeme e) f) % 20 Örnek: Proje Bütçesi TL, Destek Oranı: % 50 Ön Ödeme: Avans olarak yatırılır Ara Ödeme: (a)+(b)+(c)+(d) kadar harcama yapılarak Ara Rapor verilir (c) kadar ödeme inceleme sonucunda ödenir. Nihai Ödeme: (e) ve (f) tutarındaki harcama yapıldıktan sonra Nihai Rapor verilir, (e) kadar ödeme inceleme sonucunda ödenir.

18 ÖDEMELER Proje bittiğinde toplam bütçe sözleşmede belirtilen tutarın altında kalırsa, Ajans sözleşmede belirtilen destek oranını temel alarak ödeme yapar. Proje bittiğinde toplam bütçe sözleşmede belirtilen tutarı aşarsa o zaman Ajans sözleşmede belirtilen destek tutarını temel alarak ödeme yapar. Ajans tarafından sağlanan mali destek tutarı hiçbir koşulda sözleşmede belirlenen tutarı geçemez.

19 HARCAMA USULÜ Halkbank Denizli Şubesinde bir proje hesabı açtırılır.
Ajans destek kapsamındaki tüm ödemeyi bu hesaba transfer eder. Yararlanıcı kendi payına düşen eş finansmanı bu hesaba yatırır. Proje harcamalarının tümü bu hesaptan transferlerle gerçekleştirilir.

20 PROJE HESABI Ajans tarafından yapılan ön ödeme tutarı 7 günlük vadeli mevduat olarak değerlendirilir. Bu şekilde elde edilen faiz gelirleri Ajansa aittir. Biriken faiz gelirinin Ajansın kendi hesaplarına iade edilmesi istenebileceği gibi destek yararlanıcısına yapılacak nihai ödemeden de mahsup edilebilir. Proje hesabı hareketlerinin çıktısı her rapor dönemi için alınarak Proje Dosyasında muhafaza edilmelidir.

21 PROJE HESABI Kural olarak proje harcamalarının tamamı proje hesabından transfer şeklinde yapılır. Aylık TL’yi geçmemek üzere elden ödeme yapılabilir. Yararlanıcının projeye ilişkin ödemeleri bono, çek, kredi kartı kullanarak yapması durumunda, söz konusu harcamanın karşılığı olan tutar da proje uygulama süresi içerisinde hesaptan nakit olarak mahsup edilmiş olmalıdır.

22 SÖZLEŞME YÖNETİMİ

23 SÖZLEŞME DEĞİŞİKLİKLERİ
Yararlanıcıların projelerini Ajans ile imzaladıkları sözleşme hükümleri doğrultusunda, ilk planlandığı şekilde uygulamaları esastır. Sözleşme, bildirim mektubu veya zeyilname olmak üzere iki yolla değiştirilebilir. Bu iki tür değişiklik için farklı usuller takip edilir.

24 SÖZLEŞME DEĞİŞİKLİKLERİ
Sözleşme değişikliği gerektiği durumlarda, değişiklik taleplerinin nedenleri ve değişiklik gerekçeleri, en uygun şekilde, detaylı olarak ve belgelendirilerek açıklanması gerekir. Değişiklik gerekçesi olmayan, yetersiz ya da dayanaksız olan talepleriniz Ajans tarafından reddedilir. Sözleşme değişiklik talepleri temel olarak, Projenin genel amacını değiştirmemeli ve bu kapsamda diğer başvurulara eşit muamele yapılması ilkesine aykırı düşmemelidir.

25 SÖZLEŞME DEĞİŞİKLİKLERİ
Sözleşmedeki büyük değişiklikler için uygulamaya geçirilmeden önce, sözleşmeye ilişkin yapılacak resmi bir zeyilnamenin imzalanması gerekmektedir. Sözleşmede küçük veya büyük değişiklik yapılması planlanıyorsa, talep Ajans’a gönderilmeden önce izleme uzmanına danışılması gereklidir.

26 BİLDİRİM MEKTUBU Faaliyetlerde bütçe ile ilgisi olmayan küçük değişiklikler, Değişikliğin mali etkisinin aynı bütçe başlığı altındaki kalemler arasındaki transferle sınırlı olduğu değişiklikler, Ana bütçe başlıkları arasındaki transferlerin, her bir bütçe başlığının başlangıçtaki uygun maliyetlerinin %15’i veya altında olduğu değişiklikler,

27 BİLDİRİM MEKTUBU Proje koordinatörü ile uzman veya eğiticilerin değişikliği, Banka hesabı değişikliği, Adres değişikliği ve telefon numarası değişikliği, Belirli bir bütçe kalemine ayrılan miktarı değiştirmeyen ekipman sayısı ve birim fiyat değişiklikleri, Proje denetçisi değişikliği

28 BİLDİRİM MEKTUBU Küçük değişiklikler Ajans’ın ön onayı olmadan uygulanabilir. Bu değişikliklerden sonraki 10 gün içinde, EK 1 kullanılarak hazırlanan bildirim mektubu Ajans’a İletilmelidir.. Ajans 15 gün içinde olumlu ya da olumsuz bir bildirimde bulunur, herhangi bir bildirim alınmazsa bu küçük sözleşme değişikliğinin kabul edildiği anlamına gelecektir.

29 ZEYİLNAME Mali desteğin verilmesine ilişkin kararın sorgulanmasına neden olmamalı, başvuru sahiplerine eşit muamele ilkesine aykırı düşmemelidir. Geriye dönük gerçekleşen faaliyetleri kapsayamaz. Sözleşmede yapılacak büyük değişiklikler Ajansın ön onayına tabidir. Sözleşmedeki büyük değişiklikler, zeyilnamenin Ajans ve yararlanıcı tarafından imzalanmasından önce uygulanamaz.

30 ZEYİLNAME GEREKTİREN TEMEL DEĞİŞİKLİKLER
Faaliyetlerdeki önemli değişiklikler, Ana bütçe başlıkları arasında, her bir bütçe başlığının başlangıçtaki (ya da zeyilname ile düzenlenen) uygun maliyetlerinin % 15’ini aşan değişiklikler, Bütçeye yeni bir kalemin eklenmesi ya da mevcut kalemin çıkarılması, Mali desteğin verilmesine ilişkin kararın sorgulanmasına neden olmadığı ya da başvuru sahiplerine eşit muamele ilkesine aykırı düşmediği sürece faaliyetlerdeki önemli değişiklikler, Ana bütçe başlıkları arasında, her bir bütçe başlığının başlangıçtaki (ya da zeyilname ile düzenlenen) uygun maliyetlerinin % 15’ini aşan değişiklikler, Bütçeye yeni bir kalemin eklenmesi ya da mevcut kalemin çıkarılması,

31 ZEYİLNAME GEREKTİREN TEMEL DEĞİŞİKLİKLER
Yararlanıcının isim ya da hukuki statüsünün değişmesi, Proje ortaklarının ve/veya iştirakçilerinin çekilmesi ya da eklenmesi, Sözleşme süresinin uzatılması,

32 ZEYİLNAME TALEBİNİN HAZIRLANMASI
Zeyilnamenin gerekliliği ve uygunluğu konusunda projeden sorumlu izleme uzmanına danışılır. EK 2’ye uygun bir biçimde, zeyilname başvurusu iki nüsha hazırlanır ve Ajans’a yollanır. Sözleşme kapsamındaki küçük değişiklikler Ajansın ön onayı olmadan uygulanabilir. Bu değişikliklerden sonraki 10 gün içinde, EK 1 kullanılarak hazırlanan bildirim mektubu Ajansa iletilmelidir. Bildirim mektubunda yapılan değişiklik ve gerekçesi ayrıntılı bir şekilde belirtilmelidir. Ajans 15 gün içinde olumlu ya da olumsuz bir bildirimde bulunur, herhangi bir bildirim alınmazsa bu küçük sözleşme değişikliğinin kabul edildiği anlamına gelecektir.(15 günlük süre söz konusu küçük değişikliğe ilişkin bildirim mektubunun Ajans kayıtlarına girdiği tarihten itibaren başlar)

33 ZEYİLNAME TALEBİNİN HAZIRLANMASI
Değişikliğin yürürlüğe girmesi talep edilen tarihten en az 20 gün, projenin bitim tarihinden en az 30 gün önce Ajans’a zeyilname talebinde bulunulur. Ajans talebi inceler ve en geç 15 gün içinde gerekçesi yetersiz olan talepleri reddeder veya gerekçesi uygun olan zeyilname taleplerini onaylar. Sözleşme kapsamındaki küçük değişiklikler Ajansın ön onayı olmadan uygulanabilir. Bu değişikliklerden sonraki 10 gün içinde, EK 1 kullanılarak hazırlanan bildirim mektubu Ajansa iletilmelidir. Bildirim mektubunda yapılan değişiklik ve gerekçesi ayrıntılı bir şekilde belirtilmelidir. Ajans 15 gün içinde olumlu ya da olumsuz bir bildirimde bulunur, herhangi bir bildirim alınmazsa bu küçük sözleşme değişikliğinin kabul edildiği anlamına gelecektir.(15 günlük süre söz konusu küçük değişikliğe ilişkin bildirim mektubunun Ajans kayıtlarına girdiği tarihten itibaren başlar)

34 ZEYİLNAME İLE FAALİYET EKLEME
Projeye yeni bir faaliyet ya da bütçe kaleminin eklenmesi durumunda, bunun proje amaçlarını gerçekleştirmek için gerekli olduğu belgelerle desteklenerek gerekçelendirilir. Bütçede kullanılmayan ya da tasarruf edilen kaynakların bulunması yeni faaliyetlerin proje bütçesine eklenmesi için yeterli değildir.

35 ZEYİLNAME İLE SÜRE UZATIMI
Proje veya faaliyetin yürütülmesini büyük ölçüde zorlaştıran veya geçici olarak imkânsız hale getiren, yargı süreci sebebiyle veya PFDY’de belirtilen mücbir sebeplerin varlığı halinde, sözleşme süresi altı ayı geçmemek üzere uzatılabilir. Destek yararlanıcısı, gerekli durumlarda proje uygulama süresinin bitiş tarihinden en geç otuz (30) gün önce uygulama süresinin uzatılması talebinde bulunur. Bir durumun Ajans tarafından mücbir sebep olarak kabulü, destek yararlanıcısının söz konusu durumun ortaya çıktığı tarihi izleyen yirmi (20) gün içinde Ajansa, durumu belgeleri ve gerekçeleriyle bildirmesi ile mümkündür.

36 YARARLANICI YÜKÜMLÜLÜKLERİ
Yararlanıcının ana sorumlulukları; Sözleşme kurallarına, mevzuata, rehbere uygunluk, Satın alma kurallarına uygunluk Raporlama yükümlülüklerini yerine getirme, Dokümantasyon ve Arşivleme, Görünürlük ve tanınırlık faaliyetleri Bunlar aynı zamanda proje yöneticisinin / proje koordinatörünün görevleri olarak da tanımlanabilir. Ajans etkin çalışmayan proje koordinatörlerinin değiştirilmesini talep edebilir.

37 YARARLANICI YÜKÜMLÜLÜKLERİ!!!
Yararlanıcılar projenin uygulanması konusunda, Ajans’a karşı tek başına sorumludur. Güney Ege Kalkınma Ajansının iş ve işlemlerini düzenleyen mevzuatına ve destek programına ilişkin bu çerçevede tayin edilmiş esas ve usullere uygun olarak hareket etmekle yükümlüdür. Proje uygulamalarının sözleşmede belirtilen usul ve esaslara göre yürütülmesi ve belgelendirilmesi, belgelerin proje sona erdikten sonra en az beş yıl süreyle muhafazası ve yapılacak denetimlerde bu belgelerin görevlilere ibraz edilmesinden sorumludur.

38 YARARLANICI YÜKÜMLÜLÜKLERİ!!!
Proje sonuçlarının, raporların ve ilgili diğer belgelerin mülkiyeti ve isim hakkı ile fikri ve sınai mülkiyet hakları, destek yararlanıcısına aittir. Proje kapsamında alımı desteklenen alet, teçhizat, yazılım, malzeme ve sistemler ile yapımı gerçekleştirilen tesislerin mülkiyeti destek yararlanıcısına aittir. Projenin sona ermesinden itibaren 3 yıl süreyle; mülkiyeti devredemez, rehin ve teminat olarak gösteremez, projede tanımlanan iş dışında başka bir iş için kullanamaz, TR32 Bölgesi’nin dışına çıkaramaz. Aksi durumda, yararlanıcı Ajans’a destek miktarının 3 katı tutarında tazminat öder.

39 YARARLANICI YÜKÜMLÜLÜKLERİ!!!
Proje kapsamında meydana gelen herhangi bir zarardan Ajans sorumlu değildir. Sözleşme veya Sözleşme ile ilgili ödemeler, Ajansın önceden yazılı rızası alınmaksızın, hiçbir şekilde üçüncü taraflara devredilemez. Projenin denetimini gerçekleştirecek YMM’nin oda kayıt belgesi ile iletişim bilgilerini sözleşme imzalandıktan sonraki 30 gün içinde Ajansa bildirmek.

40 YARARLANICI YÜKÜMLÜLÜKLERİ!!!
Hâlihazırda herhangi bir mali destek programından mali destek alan ve uygulaması devam eden proje veya faaliyetlere eş zamanlı olarak Kalkınma Ajansı’ndan destek alınamaz. Yatırımlarda Devlet Yardımları Hakkında Bakanlar Kurulu Kararı kapsamında 14 Nisan 2011 tarihinden sonra alınmış yatırım teşviklerinden faydalanan yatırım unsurları için Kalkınma Ajansı’ndan destek alınamaz.

41 İZLEME ARAÇLARI VE FAALİYETLERİ

42 İZLEME ARAÇLARI Destek faaliyetleri Başlangıç toplantısı
Uygulama eğitimleri Raporlama eğitimi Satın alma eğitimi Yararlanıcılarla sürekli irtibat İzleme ziyaretleri İlk izleme ziyareti Düzenli izleme ziyareti Anlık izleme ziyareti Raporlar Yaralanıcı beyan raporu Ara rapor Nihai rapor Proje sonrası değerlendirme raporu

43 İZLEME ZİYARETLERİ Proje faaliyetleri ve harcamaların izlenmesi dönemler itibari ile, destek yararlanıcısı tarafından hazırlanacak raporlar ve Ajans tarafından düzenlenecek izleme ziyaretleri aracılığıyla yapılacaktır. Ajans tarafından, faaliyetlerin projeye ve sözleşmelere uygun olarak yürütülüp yürütülmediği, destek yararlanıcısının karşılaştığı sorunlara çözüm bulunması ve projelerin uygulanabilirliğinin sağlanması amacıyla yerinde izleme ziyaretleri yapılacaktır.

44 İZLEME ZİYARETLERİ Her bir projeye, Ajans tarafından en az 3 izleme ziyareti (ilk, iki düzenli) gerçekleştirilir. İlk izleme ziyareti ve düzenli izleme ziyaretleri dışında; Ajans tarafından anlık izleme ziyaretleri de yapılabilecektir. İlk İzleme Ziyareti projenin başlangıç tarihinden itibaren 45 gün içinde, destek yararlanıcısıyla birlikte kararlaştırılan tarihte yapılır. Ajans tarafından, yerinde ziyaret sırasındaki izlenim ve bilgileri içeren İlk Veri Giriş Raporu hazırlanır. Bu rapor, her iki tarafça imzalanır.

45 İZLEME ZİYARETLERİ Düzenli izleme ziyaretleri, ilk izleme ziyareti sırasında Ajans yetkilileri ve destek yararlanıcılarıyla karşılıklı olarak planlanır. Düzenli ve Anlık izleme ziyaretleri sırasında elde edilen projeye ilişkin veriler de İzleme/Anlık İzleme Ziyareti Raporlarına aktarılır. Bu rapor her iki tarafça imzalanır.

46 İZLEME ZİYARETLERİ KAPSAMI
Satın alma kurallarına uygunluk, Maliyetlerin uygunluğu, Görünürlük ve tanıtım kurallarına uygunluk, Raporlama Yükümlülükleri, Dokümantasyon ve arşivleme, Sözleşme değişiklikleri, Proje uygulama sürecinde doğabilecek sorunların tespit edilmesi ve bu sorunların giderilmesinde yararlanıcılara destek sağlanmasıdır.

47 İZLEME ZİYARETLERİ Risk Değerlendirmesi
Risk, sözleşme yükümlülüklerini yerine getirmedeki herhangi bir başarısızlığın meydana gelme ihtimali olarak tanımlanabilir. Projeler, planlanan bütçe ve zaman içinde tamamlanamama ve hedeflerine ulaşamama risklerine sahip olabilir.

48 İZLEME ZİYARETLERİ Ön Ödeme Risk Puanı
Sözleşme imzalanmasından hemen sonra projenin uygulama süresinin ilk 45 günü içerisinde Ajans tarafından belirlenecektir. Ön ödeme risk puanının belirlenmesinin amacı, ön ödeme yapılmadan önce yararlanıcının mali desteği kullanma kapasitesini ölçerek, mali kaynağın etkin kullanımını sağlamaktır. Değerlendirme 4 temel ölçüte gör yapılır: Başvuru formunda taahhüt edilen ekipman, personel gibi kaynakların varlığı (25 puan) Başvuru formunda taahhüt edilen proje ekibinin kurulması (25 puan) Bütçe ve faaliyet planında taahhüt edilen proje ofisinin kurulması (25 puan) Yararlanıcının proje amaçları, faaliyetleri, ve eş finansman miktarı hakkındaki bilgisi (25 puan)

49 İZLEME ZİYARETLERİ Ön ödeme, çok yüksek riskli projelere yapılmayacaktır. Orta riskli projeler için ise ön ödeme oranı %20’den az olmamak kaydıyla yeniden belirlenebilecektir. Yararlanıcı, Ajansın lüzum görmesi halinde proje hesabına bloke koyabileceğine, hesaba koşulsuz erişebilmesine muvafakat eder.

50 İZLEME ZİYARETLERİ Riske bağlı olarak ödemeleri yapılmayan ya da ödeme oranı değiştirilen proje yararlanıcıları risk değerlendirme sonucu hakkında bilgilendirilecek ve risk düzeylerini düşürebilmeleri için bir aya kadar süre tanınacaktır. Bu sürenin sonunda, risk durumunun devam etmesi ve yararlanıcının sözleşme yükümlülüklerini yerine getirmede gerekli önlemleri almaması halinde, sözleşme hükümleri gereğince sözleşme feshedilebilir.

51 RAPORLAMA EĞİTİMİ

52 İÇERİK Raporlama Yararlanıcı Beyan Raporu Ara ve Nihai Raporlar
Proje Sonrası Değerlendirme Raporu Denetim Raporu İlk İzleme Ziyareti Raporu

53 RAPORLAMA Program ve proje düzeyinde uygulamaların izlenebilmesi ve kayıt altına alınabilmesi için çok önemli bir araçtır. Bu nedenle hem Ajansın hem de yararlanıcının izleme ve değerlendirme sürecinde belirli raporlar hazırlamaları gerekmektedir.

54 Raporlar Ajans Tarafından Hazırlanacak Raporlar:
İlk İzleme Ziyareti Raporu Düzenli/Anlık İzleme Ziyareti Raporu Erken Uyarı Raporu (gerekirse) Usulsüzlük Raporu (gerekirse) Proje Kapanış Raporu Program İlerleme Raporu Program Kapanış Raporu Altı Aylık ve Yıllık Değerlendirme Raporu Uygulama Sonrası Değerlendirme Raporu Yararlanıcı Tarafından Hazırlanacak Raporlar: Yararlanıcı Beyan Raporu Ara/Nihai Raporlar Proje Sonrası Değerlendirme Raporu Nihai ödeme talebi ile birlikte Denetim Raporu.

55 RAPORLAR Yararlanıcı tarafından hazırlanan raporlar hem elektronik ortamda, hem de imzalı ve mühürlü şekilde basılı olarak Ajans’a gönderilmelidir. Yararlanıcının sunduğu ve Ajans’ın projeye özel olarak hazırladığı raporlar proje izleme klasöründe tutulacaktır..

56 RAPORLAMA Yararlanıcı Beyan Raporu
Sözleşmenizin özel koşulları gereği aşağıda belirtilen raporları sunmanız gerekmektedir. İki aylık beyan raporları (İBS); Ara dönem teknik ve mali rapor(lar); Nihai teknik ve mali rapor; Proje Sonrası Değerlendirme Raporu; Nihai ödeme talebi ile birlikte denetim raporu.

57 YARARLANICI BEYAN RAPORLARI Yararlanıcı Beyan Raporu
Temel sözleşme bilgileri Raporlama dönemindeki bütçe gerçekleştirmeleri Yararlanıcı Beyan Raporu Gerçekleşen faaliyetler Satın alma faaliyetleri Yararlanıcının ihtiyaçları 2 ayda bir, raporlama dönemini takip eden ayın ilk haftası

58 RAPORLAMA Yararlanıcı Beyan Raporu Ara ve Nihai Raporlar

59 ARA VE NİHAİ RAPORLAR Yararlanıcılar, sözleşme şartlarına göre, en fazla üç ara rapor ve bir nihai rapor sunmakla yükümlüdür. Yararlanıcı projesine ilişkin ara raporu, sözleşmede belirtilen raporlama döneminin bitimini müteakip en geç 7 gün içinde Ajans’a sunmalıdır. Nihai raporu ise, proje uygulama süresinin bitimini müteakip en geç 30 gün içinde sunmalıdır.

60 ARA VE NİHAİ RAPORLAR Ajans, Ara rapora ilişkin incelemelerini 10 gün,
Nihai rapora ilişkin incelemelerini 30 gün içerisinde tamamlar.

61 DİKKAT…DİKKAT…DİKKAT…
Ajans, Raporun onaylanamayacağını ve bazı ek kontroller yapılmasını gerekli bulduğunu yararlanıcıya bildirmek sureti ile belirtilen bu onay süresini askıya alabilmektedir. Böyle durumlarda Ajans açıklama, değişiklik veya ilave bilgi talep edebilmektedir. Yararlanıcı, bunları talep edildikleri tarihten itibaren 7 gün içinde Ajans'a iletmelidir. Talep edilen bu hususlar ve bilginin Ajans tarafından alındığı tarihte, onay süresi yeniden sayılmaya başlar.

62 ARA VE NİHAİ RAPORLAR Ajans, Sözleşmeyi feshedebilir.
Yapılan ödemeler ile sözleşmeden doğan masraflar ve sözleşmede öngörülen cezai şartı tahsil edebilir. Yararlanıcı, ara/nihai raporu sunması gereken son tarihte veya öncesinde sunmazsa Kabul edilebilir bir gerekçeyi yazılı bir şekilde ilgili raporun teslim edilmesi gereken süre içinde iletmezse

63 ARA VE NİHAİ RAPORLARIN BÖLÜMLERİ
Mali Bölüm Teknik Bölüm Raporun ait olduğu dönemde yapılan masrafların her öğesini ayrıntılarıyla anlatan ve yapılan masrafların her başlığını, miktarını, projenin ilgili bütçe kalemini gösteren tablolar hazırlanır ve destekleyici belgeler eklenir. Nihai rapor mülkiyet transferi ile ilgili belgeleri ve talep edildiyse harcama teyit raporunu da içermelidir. Proje faaliyetleri, proje yönetimi, ortakların katılımı, paydaşlarla ilişkiler, görünürlük, performans göstergelerindeki ilerlemeler, projenin genel değerlendirmesi ve varsa küçük sözleşme değişiklikleri hakkındaki bildirimler ve sözleşme değişikliklerine ilişkin bilgiler yer alır.

64 ARA VE NİHAİ RAPORLAR Eğitim Katılımcı Listesi Eğer uygunsa raporlar;
Eğitim Değerlendirme Anketi Eğitim Bitiş Anketi Hedef Grup Veri Listesi Harcırah Bildirim Tablosu Proje Personeli Zaman Çizelgesi ve Ücret Bordrosu Alt Yüklenici Listesi Yakıt Gideri Bildirim Tablosu Eğer uygunsa raporlar; Proje Uygulama Rehberinin “EK 5:Rapor Destek Formları”nı içermelidir.

65 ARA VE NİHAİ RAPORLAR Ara ve nihai teknik rapor standart formları kullanılmalıdır. Raporlarınızı Ajansa göndermeden önce raporların hazırlanması konusunda projenizi izleyecek İDB uzmanına danışmanız önemlidir. Teknik ve mali kısımlarının son halini, CD halinde de sunmalısınız. Mali rapor ile ekleri, teknik rapor ve eklerinden ayrı olarak dosyalanmalıdır.

66 TEKNİK DOKÜMANTASYON Araştırmalar / Çalışmalar Raporlar Yayımlar
Yayımların kopyaları Eğitim Eğitimin detaylı tanımı (eğitim modülleri, konu başına eğitim saatleri, yöntemler) Eğitim çizelgesi Eğitimcilerin listesi Geri bildirim formları (PUR EK 3) Eğitim ve değerlendirme raporları Seminerler, konferanslar, çalışma toplantıları Program, Sunum listeleri, konferans raporları El ilanı Katılımcı Listesi Toplantı notları (uygunsa) Basın kupürleri Geri bildirim formları (uygunsa)

67 MALİ DOKÜMANTASYON – Tüm Harcamalar
Satın alma Belgeleri Fatura, makbuz gibi. Hizmetlerin Gerçekleştirildiğine Dair Belgeler Onaylanmış raporlar, Seminer, konferans, ve eğitim katılım belgeleri Elde edilen malzemeler, katılımcı listeleri, sertifikalar Ödeme Belgeleri Banka hesap özeti, Borç makbuzu, Ödeme dekontları. Muhasebe Kayıtları Hesap defterleri, alt hesaplar ve bordro hesapları, Demirbaş kayıtları, İlgili diğer muhasebe bilgileri

68 MALİ DOKÜMANTASYON – İnsan Kaynakları
Personel ve Bordro Kayıtları Yeni işe başlayan personele ait İş Sözleşmeleri İşe Giriş Bildirgesi Aylık zaman çizelgeleri Ücret bordroları SGK / Vergi Tahakkuk ve Ödeme Belgeleri İnsan Kaynakları maliyeti , personelin resmi olarak işe giriş yaptığı tarih itibariyle hesaplanacaktır. Bütçede yer alan tutar, çalışanın alacağı ücretin ve diğer tüm yasal yükümlülüklerin toplamıdır. Ücrete ilişkin ödemeler de proje hesabından yapılmalıdır. Proje Personeli Zaman Çizelgesi Personele ilişkin gün, çalışılan gün/saat, görev yeri, görev veya faaliyet tanımı bilgilerinin doldurulduğu çizelge.

69 MALİ DOKÜMANTASYON – Seyahat
Benzin Masrafları Proje faaliyetleri ile doğrudan ilgili olması ve bütçede yer alması şartıyla yakıt giderleri uygun maliyettir. Burada önemli olan, zaman çizelgesi ve proje faaliyet planında bu harcamanın zorunlu olduğunun ispat edilmesidir. PUR EK 5.3 : Yakıt Gideri Bildirim Cetveli Seyahat Biletleri

70 MALİ DOKÜMANTASYON – Seyahat
Harcırah Bildirim Tablosu Bütçesinin bu kaleminde tutar olan yararlanıcıların kullanması gereken tablodur. Yolculuk, gündelik, süre, seyahatin nereye gerçekleştirildiğine ilişkin bilgilerin doldurulduğu tablodur. Araç Kiralama Araç kiralama ile ilgili acente faturası ve kat edilen mesafenin özet listesi (Araç kiralama şirketinden alınır)

71 Mal, Hizmet ve Yapım İşi Tedariği
MALİ DOKÜMANTASYON Mal, Hizmet ve Yapım İşi Tedariği Satın alma usulüne ilişkin belgeler İhale belgeleri, İhaleye katılanların teklifleri, Değerlendirme raporu Taahhüt Belgeleri Sözleşme ve Sipariş Formları T Mal Alımlarına Ait Belge Tedarikçiden teslim makbuzları Yapım İşlerinin Tamamlandığına Dair Belgeler Kabul belgeleri

72 DİKKAT…DİKKAT…DİKKAT…
Harcama olsun veya olmasın harcama bilgileri tabloları ve diğer mali tablolar kaşeli ve imzalı olarak sunulmalıdır. Raporda yer alan ödemelere ilişkin satın alımların teslim alınmış veya faaliyetlerin gerçekleşmiş olduğu belgeleriyle sunulmalıdır. Mali rapor, yararlanıcının ve ortaklarının muhasebe ve defter tutma sistemleri ve bunlarla ilgili diğer muhasebe kayıtları ile uyumlu olmalıdır. Mali Rapor’da sunulan faturalara YMM tarafından «Aslı Gibidir» onayı verilmiş olmalıdır.

73 ARA VE NİHAİ RAPORLAR Bu raporların sunulması ön ödemenin kapatılması ile ara ve son ödeme talepleri için ön koşuldur. Ara veya son ödemeler, ilgili raporun Ajans tarafından uygun bulunması halinde yapılır. Tüm ödemeler proje hesabı üzerinden yürütülmelidir. Unutmayınız!

74 MUHASEBE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
Proje ortak ve yararlanıcıları, uygun muhasebe ve defter tutma sistemini kullanarak, hesapların kesinliğini ve düzenli olmasını sağlamalıdır. Hesaplar; Kolaylıkla tanımlanabilir ve doğrulanabilir olmalıdır Ayrı hesaplar veya Mevcut hesap ve defter tutma sistemi içinde olmalıdır.

75 MUHASEBE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
Alınan mali destek iki yolla muhasebeleştirilebilir: Gelir olarak kaydedilebilir. Öz kaynak yönteminde ise alınan mali destek özel fon olarak kaydedilebilir. Ancak, bu durumda, satın alınan demirbaşın mali destek oranına tekabül eden kısmı amortismana tabi tutulmaz. i destek iki yolla muhasebeleştirilebilir: Ajans tarafından ödenen destekler üzerinde tahakkuk eden faizle ilgili net ayrıntılar da muhasebe hesaplarında yer almalıdır.

76 Proje Sonrası Değerlendirme Raporu
RAPORLAMA Yararlanıcı Beyan Raporu Ara ve Nihai Raporlar Proje Sonrası Değerlendirme Raporu Sözleşmenizin özel koşulları gereği aşağıda belirtilen raporları sunmanız gerekmektedir. İki aylık beyan raporları (İBS); Ara dönem teknik ve mali rapor(lar); Nihai teknik ve mali rapor; Proje Sonrası Değerlendirme Raporu; Nihai ödeme talebi ile birlikte denetim raporu.

77 PROJE SONRASI DEĞERLENDİRME RAPORU
Tamamlanmış olan projenin başarısı, etkilerinin sürdürülebilirliği, hedeflerin gerçekleştirilme düzeyinin yararlanıcılar tarafından değerlendirildiği, sorunların, başarıların belirtildiği, izlenim ile önerilerin sunulduğu rapordur.

78 PROJE SONRASI DEĞERLENDİRME RAPORU
Somut Faydalar, Projenin tamamlanmasından (nihai ödemeden) sonra 3 ay içinde Yararlanıcı tarafından hazırlanıp Ajans’a sunulur. Soyut Faydalar, Genel Değerlendirme, Başarılar, Sorunlar, İhtiyaçlar,

79 Proje Sonrası Değerlendirme Raporu
RAPORLAMA Yararlanıcı Beyan Raporu Ara ve Nihai Raporlar Proje Sonrası Değerlendirme Raporu Denetim Raporu Sözleşmenizin özel koşulları gereği aşağıda belirtilen raporları sunmanız gerekmektedir. İki aylık beyan raporları (İBS); Ara dönem teknik ve mali rapor(lar); Nihai teknik ve mali rapor; Proje Sonrası Değerlendirme Raporu; Nihai ödeme talebi ile birlikte denetim raporu.

80 DENETİM RAPORU Nihai raporla birlikte ödeme talebi ve Yeminli Mali Müşavir (YMM) denetim raporunun sunulması zorunludur.

81 Proje Sonrası Değerlendirme Raporu
RAPORLAMA Yararlanıcı Beyan Raporu Ara ve Nihai Raporlar Proje Sonrası Değerlendirme Raporu Denetim Raporu İlk İzleme Raporu Sözleşmenizin özel koşulları gereği aşağıda belirtilen raporları sunmanız gerekmektedir. İki aylık beyan raporları (İBS); Ara dönem teknik ve mali rapor(lar); Nihai teknik ve mali rapor; Proje Sonrası Değerlendirme Raporu; Nihai ödeme talebi ile birlikte denetim raporu.

82 İLK İZLEME ZİYARETİ RAPORU
Genel Bilgiler, İletişim Bilgileri Ajans tarafından destek alan projelere yönelik gerçekleştirilecek ilk izleme ziyaretinde yararlanıcılarla beraber doldurulacak olan rapordur. Bütçe, Faaliyetler, Satın Almalar Performans Göstergeleri, İhtiyaçlar Ziyaretler

83 GÖRÜNÜRLÜK VE TANITIM

84 GÖRÜNÜRLÜK Ajansın yürüttüğü destek programı kapsamında, yararlanıcılar ve alt yükleniciler, hizmet, mal alımı ve yapım işleri faaliyetlerinde Ajansın sağladığı mali desteği ve Kalkınma Bakanlığının genel koordinasyonunu görünür kılmak ve tanıtmak için gerekli önlemleri alır.

85 GÖRÜNÜRLÜK YÜKÜMLÜLÜKLERİ
Proje için (1 m x 2 m) ebadında metal tabela yaptırılması zorunludur. Proje sonunda bir tanıtım broşürü hazırlanması tavsiye edilir. Basına verilen beyanlarda ya da Açılış Kapanış toplantılarında GEKA’nın katkısının belirtilmesi önemlidir.

86 PROJELERDE UYGULANACAK GENEL GÖRÜNÜRLÜK KURALLARI
Proje kapsamında temin edilen her türlü tesis, makine, teçhizat ve basılı materyal üzerinde Ajans desteği ile elde edildiğini belirten ifadeler ile Ajans ve Kalkınma Bakanlığı logoları yer almalıdır. Ajans’ın ve Kalkınma Bakanlığı’nın logoları en az yararlanıcılar ve ortaklarının logolarıyla aynı büyüklükte ve görünürlükte olmalıdır. Yayının içeriğinin Ajans ya da DPT’nin görüşlerini yansıtmamakta olduğu ve sorumluluğun yararlanıcıda olduğuna dair feragat ibaresi yer almalıdır

87 PROJELERDE UYGULANACAK GENEL
GÖRÜNÜRLÜK KURALLARI Başvuru rehberlerinde belirtilecek istisnalar dışında, kâr amacı güden işletmeler ticari amaçlı ürün, hizmet, ambalaj, broşür ve diğer tanıtım malzemelerinde Ajans Genel Sekreterliği’nin izni olmaksızın bahsi geçen amblem, logo veya sloganları kullanamaz. Feragat ibaresi bütün yayınlarda yer almalıdır. Bu ‘…’ (Basın toplantısı, Basın Bülteni, Web Sitesi, Broşür, El İlanı, Afiş, Promosyon Ürünü, Rapor) T.C. Güney Ege Kalkınma Ajansı’nın desteklediği ‘…’ projesi kapsamında hazırlanmıştır. İçerik ile ilgili tek sorumluluk ‘Yazan/ Destek Yararlanıcısına/Alt yükleniciye aittir ve T.C Güney Ege Kalkınma Ajansı’nın görüşlerini yansıtmaz. Yararlanıcı alt yapı projelerinde veya yapım işlerinde uygun bir yerde ‘pano’ kullanmalıdır.

88 GÖRÜNÜRLÜK KURALLARINA RİAYET
Görünürlük rehberinde belirtilen kurallara ortaklar, iştirakçiler, alt yükleniciler de dahil olmak üzere tüm ilgililer uymakla yükümlü olup söz konusu kuralların uygulanmasından Yararlanıcı sorumludur. Yararlanıcının ilgili kuralları uygulamaması nedeniyle Ajans’ın maddi manevi zarar görmesi veya bu ihtimalin öngörülmesi halinde Ajans ilgili materyallerin toplatılması da dahil olmak üzere gerekli tedbirleri alabilir. Bu durum nedeniyle oluşacak her türlü zarar ve sorumluluk yararlanıcıya aittir.

89 GÖRÜNÜRLÜK YÜKÜMLÜLÜKLERİ
Projeye özgü düzenlenecek tüm görünürlük faaliyetleri Görünürlük Rehberine uygun olmalıdır. Görünürlüğe dair faaliyetler hem uygulama aşamasında, hem proje uygulamalarının tamamlanmasının ardından, Ajans tarafından denetlenir.

90 LOGOLAR VE ÖRNEK GÖRÜNÜRLÜK ARAÇLARI
Kalkınma Bakanlığı Logo - Ölçüler ve Renk Değerleri GEKA Logo – Ölçüler Basın Toplantısı Basın Bülteni Web Sitesi Broşür El İlanı Afiş Flama

91 KALKINMA BAKANLIĞI LOGO - ÖLÇÜLER VE RENK DEĞERLERİ

92 GEKA LOGO - ÖLÇÜLER

93 BASIN TOPLANTISI

94 BASIN BÜLTENİ

95 WEB SİTESİ

96 BROŞÜR

97 EL İLANI

98 AFİŞ

99 PANO YARARLANICININ LOGOSU

100 FLAMA

101 LOGOLAR VE UYGULAMA ÖRNEKLERİ
Anı Plaketi Araç Plaketi Promosyon Ürünü Ekipman Etiketi Demirbaş Etiketi Rapor Klasör Sırtlığı

102 ANI PLAKETİ

103 ARAÇ PLAKETİ

104 PROMOSYON ÜRÜNÜ

105 EKİPMAN ETİKETİ

106 DEMİRBAŞ ETİKETİ (TDS)

107 DEMİRBAŞ ETİKETİ (DER)

108 RAPOR

109 KLASÖR SIRTLIĞI (TDS)

110 KLASÖR SIRTLIĞI (DER)

111 SATIN ALMA ve İHALELER

112 DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
Harcama usul ve esasları ilgili kanunlarca belirlenen yararlanıcılar, satın alma faaliyetlerini kendi mevzuatları çerçevesinde gerçekleştirirler. Ortakların farklı satın alma mevzuatlarına tabi olmaları durumunda, her ortak kendi mevzuatına uyar. Satın alma faaliyetlerinin ihale yolu ile gerçekleştirilmesi esastır..

113 DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
Satın alma faaliyetlerinde kurallara uyulmaması halinde, gerçekleştirilen alımlar uygun maliyet olarak değerlendirilmez ve yapılmış harcamalar destek bütçesinden karşılanamaz ! Sağlanan avanstan kurallara uymayan harcama yapıldığı tespit edildiğinde verilen destek yasal faizi ile birlikte geri alınır! Harcama ve satın alma belgelerinin tamamı incelenecektir, bu sebeple sağlıklı muhafazası gerekmektedir!

114 Satın alma, Sadece para harcamak değildir ! Mal alımı, Hizmet alımı, Yapım işleri ihtiyaçlarının belirlenen standartlarda, zamanında ve maliyet etkin tedariği için ilgili tüm taraflarla ortak çalışmaktır.

115 SATIN ALMA STRATEJİSİ / PLANI
İhale ilanının yayınlanması, Açılış ve değerlendirme, Teslimat işlemleri, Geçici/kati kabul, vb. Yararlanıcı; Projesini uygulamaya başladığı ikinci ayda satın alma stratejisini Ajans’a gönderir. İhale açılış tarihinden en az iki hafta önce Ajans’a bildirimde bulunur.

116 TEMEL SATIN ALMA KURALLARI
Ayrım gözetmeme, Adil rekabet ortamını sağlama, Kolay anlaşılabilir ve ayrımcılık içermeyen teknik şartnameler hazırlama, İhale ilanını tüm potansiyel iştirakçilere ulaşacak şekilde duyurma, Teklif sahiplerine yeterli zaman tanıma, Objektif değerlendirme kriterlerini kullanma, Kayıtları düzgün, anlaşılır ve yeterli şekilde tutma, 1- Tedarikçilere, ürünlere, hizmetlere, yüklenicilere veya hizmet sağlayıcılara karşı, teklifinin maliyet etkinliği ve önerdiği kalite dışında herhangi bir temelde ayrım yapılamaz. 2- Rekabet oluşmaması için güçlü ve objektif bir sebep olmadığı sürece, sözleşme imzalanacaklara yönelik bir rekabet ortamı yaratılmalıdır. Bütün isteklilere kazanabilecekleri tekliflerle gelebilmeleri için eşit bilgi, fırsat ve ortamın sağlanması önemlidir. 3- Şartname; satın alınacak mal, hizmet veya yapım işinin sahip olması istenen teknik özellikleri ve alım işleminin hukukî, ticarî, malî ve idarî esas ve usullerini gösteren belgelerdir. Teklif sahipleri, alıcıların ihtiyaçlarını tam olarak bilmedikleri sürece, etkili olarak yarışamazlar. İhale konusu iş kapsamında isteklilere duyurulması gereken tüm idari, mali ve teknik bilgiler şartnamelerde yer almalıdır. Belli bir marka, model, patent, menşei, kaynak veya ürün belirtilemez, ancak ulusal ve/veya uluslararası teknik standartların bulunmaması veya teknik özelliklerin belirlenmesinin mümkün olmaması hallerinde "veya dengi" ifadesine yer verilmek şartıyla marka, patent veya model belirtilebilir. 4- İhale ilanlarının tüm potansiyel isteklilere ulaşacak şekilde uygun medya araçları ile duyurulması gerekmektedir. Ajans kendi internet sitesinde de yer verir. 6- Uygun olmayan adayların elenmesi, yararlanıcı için en avantajlı teklifin belirlenmesi için objektif kriterler kullanılmalıdır. Tüm isteklilerin, tarafsız, eşit şartlar altında ve tam rekabet koşullarında yarışması sağlanmalıdır. 7- Tüm satın alma faaliyetleri yararlanıcı tarafından kayıt altına alınmalı, gerek Ajans, gerekse diğer ilgili kurumlarca yapılacak denetimlerde ibraz edilebilmelidir. İlgili kayıtların son ödeme tarihinden itibaren 5 yıl saklanması gerekmektedir.

117 DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
İhale tekliflerinin tümü Sözleşme Makamı tarafından toplanır. Mal ve yapım işleri ihalelerinde tek kriter fiyattır. Hizmet alımı ihalelerinde teknik değerlendirme puanı eşik değeri üzerinde olan teklifler mali olarak da değerlendirilip, nihai puanına göre ihale edilir. Bütünlük arz eden işler, suni bir şekilde kısımlara ayrılarak ihale edilemez. Rehberde hüküm bulunmayan hallerde ilgisine göre KİM hükümleri kıyasen uygulanır. 2- Teknik şartnameyi karşılayan teklifler arasından en düşük fiyatı veren istekliye verilecektir. Hizmet alımlarında ise farklı bir hesaplama yolu kullanılmaktadır.

118 Açık İhale Pazarlık Usulü Doğrudan Usulü Temin Usulü 150.001 TL
HARCAMA USUL VE ESASLARI HİÇBİR KANUN TARAFINDAN BELİRLENMEMİŞ YARARLANICILAR İÇİN SATIN ALMA USULLERİ TL ve üzeri Açık İhale Usulü TL TL arası Pazarlık Usulü TL ve altı Doğrudan Temin Usulü Tüm satın alma faaliyetlerinde açık ihale usulünün uygulanması esastır. Ancak işin gereği, aciliyeti, bölgedeki tedarikçilerin sayısının tam rekabet ortamını sağlayacak miktarda ve yeterlikte olması gibi hususlar göz önünde bulundurularak, bu usullerden hangisinin uygulanacağı, belirlenmiş limitler dahilinde Sözleşme Makamı olarak yararlanıcı tarafından belirlenir.

119 Doğrudan Temin Usulü * (0 - 20.000 TL)
Süreçteki tüm dokümanlar muhafaza edilmelidir. (proforma faturalar, e-postalar, internet kayıtları vs.) Şartnamenin hazırlanması (SR Ek-3, Bölüm B, Söz. Ek-2) Piyasa araştırmasının yapılması Pazarlık edilmesi * Sözleşme yapma zorunluluğu yoktur, istenirse yapılabilir. Satın almanın gerçekleştirilmesi

120 Şartnamenin (iş tanımı) hazırlanması (SR Ek-3, Bölüm B, Söz. Ek-2)
Pazarlık Usulü ( TL) Şartnamenin (iş tanımı) hazırlanması (SR Ek-3, Bölüm B, Söz. Ek-2) Değerlendirme komitesinin oluşturulması (SR EK 4) İhale dosyasının hazırlanması Kısa listenin hazırlanması (SR Ek-3, Bölüm C, Kısa Liste İlanı) Davet mektubunun gönderilmesi (SR Ek-2) İlan yolu ile duyurulması (SR Ek-1) En az 10 gün En az 7 gün .

121 Teknik tekliflerin alınması (SR Ek-2)
İdari uygunluk kontrolü En uygun çözüm yöntemini içerecek şekilde şartname netleştirilir. Tüm görüşmeler kayıt altına alınır ve tutanakla sabitlenir. Geçerli teklif sunan isteklilerle yöntem ve teknik görüşmelerin yapılması (fiyat belirtmeksizin) En fazla 7 gün hazırlık süresi tanınır. Fiyat tekliflerini de içeren son tekliflerin alınması (SR Ek-3, Bölüm B, Söz. Ek-4: Mali Teklif) Teklifler yazılı ve kapalı olarak alınır.

122 Açılış oturumunun gerçekleştirilmesi
Tüm isteklilerin katılımı ile gerçekleştirilir. Geçerli teklif verenlerin fiyatları açıklanır, tutanak ile sabitlenir. Teklif zarfları alınış sırasına göre açılır, idari uygunluk(SR Ek-3, Bölüm C) ve geçici teminatlar kontrol edilir. Açılış oturumunun gerçekleştirilmesi Geçerli teklif sayısı 3 ve üzerinde ise İndirimli son fiyat tekliflerinin yazılı ve kapalı olarak alınması Geçerli teklif sayısı 3’ten az ise İsteklilerin huzurunda teklifler açılarak en uygun teklif sahibine ihale verilir, tutanak ile sabitlenir. Pazarlık usulüne baştan başlanır. Açık ihale usulü uygulanır. İhalenin verilmesi Değerlendirme Raporu’nun hazırlanması (SR Ek-9)

123 Kazanan isteklinin sözleşme imzalamaya davet edilmesi
İstekli gelmez veya vazgeçerse Aksi halde verilen teminatın irad kaydedilerek sözleşme hakkının yitirileceği hususu davet mektubunda belirtilir. Kazanan isteklinin sözleşme imzalamaya davet edilmesi (SR Ek-12) 2. en iyi teklif sahibine ihalenin verilmesi Tebliğ tarihinden itibaren en geç 7 gün içinde Sözleşmenin imzalanması (SR Ek-3, Bölüm B) 10 gün içinde Seçilmeyenlerin bilgilendirilmesi (SR Ek-11)

124 Açık İhale Usulü (150.001 TL ve üzeri)
Şartnamenin (iş tanımı) hazırlanması (SR Ek-3, Bölüm B, Söz. Ek-2) Değerlendirme komitesinin oluşturulması (SR EK 4) İhale dosyasının hazırlanması İnternet sayfasında duyurulmak üzere Ajans’a gönderilir, ve varsa yararlanıcının internet sayfasında yayımlanır. İhale duyurusunun yayımlanması (SR Ek-1) TL ve üzeri alımlar ulusal gazetelerde de yayımlanmak zorundadır. En az 20 gün Tekliflerin Alınması İsteklilere Teklif Alındı Belgesi (SR Ek-6) verilir.

125 Teklif elenir Teklif elenir
Teklif zarfları alınış sırasına göre açılır, idari uygunluk (SR Ek-3, Bölüm C) ve geçici teminatlar kontrol edilir. Açılış oturumunun gerçekleştirilmesi 15 işgünü içinde İdari eksikliklerin tamamlanması Teklif elenir Değerlendirme oturumunun gerçekleştirilmesi Hizmet alımı tekliflerinin değerlendirilmesi Mal alımı ve Yapım işi tekliflerinin değerlendirilmesi Teknik Değerlendirme (SR Ek-3, Bölüm C) 80 puan altı Teklif elenir 80 puan ve üzeri

126 Değerlendirme raporunun hazırlanması (SR Ek-9)
Mali Değerlendirme Teknik şartname ile karşılaştırılır, en düşük fiyat teklifine ihale verilir. Nihai puanı en yüksek olan teklife ihale verilir. (SR Ek-10) İhalenin verilmesi Değerlendirme raporunun hazırlanması (SR Ek-9) 5 gün içinde Aksi halde verilen teminatın irad kaydedilerek sözleşme hakkının yitirileceği hususu davet mektubunda belirtilir. Kazanan isteklinin sözleşme imzalamaya davet edilmesi (SR Ek-12) İstekli gelmez veya vazgeçerse 2. en iyi teklif sahibine ihalenin verilmesi Tebliğ tarihinden itibaren 7 gün içinde Sözleşmenin imzalanması (SR Ek-3, Bölüm B)

127 Sözleşmenin imzalanması (SR Ek-3, Bölüm B)
7 gün içinde Uygun medya araçlarında yayımlanır ve Ajans’a gönderilir . 10 gün içinde İhale sonuç bildiriminin hazırlanması Seçilmeyenlerin bilgilendirilmesi (SR Ek-11)

128 SATIN ALMA SÜRECİNİN İPTALİ
İhale usulleri başarısız olduğunda, Projenin teknik ve mali verileri köklü değişikliğe uğradığında, Mücbir sebepler ortaya çıktığında, Tüm teklifler mevcut azami bütçeyi aştığında (Sözleşme Makamının aşan tutarı kendi ödemek istemesi durumu hariç), İhale sürecinde usulsüzlükler ortaya çıktığında, Sözleşme Makamı teklif sahiplerine tazminat hakkı tanımadan, geçerli gerekçeleri belirtmek koşuluyla, satın alma işleminden vazgeçebilir. 1- Kalite ve mali açıdan yeterli olmayan teklifler alındığında, veya hiç teklif alınamadığında. B- Bu seçenek, ihale sürecini takip ederken haksız rekabeti doğuracak olan usulsüzlükler nedeniyle ihale iptal edilmiş ise uygulanamaz). Her durumda nihai karar, Ajansa bilgi verilerek, yararlanıcı tarafından alınır. Yararlanıcı, ne şekilde olursa olsun ihalenin iptal edilmesiyle ortaya çıkan zarardan, zarar konusunda uyarılmış olsa bile, sorumlu tutulamaz.

129 DEĞERLENDİRME KOMİTESİ
Başkan dahil en az 3 üye Tüm üyeler, Gözlemciler, Uzmanlar, tarafsızlık ve gizlilik beyanı imzalar. Beyanları imzalar, Tutanakları tutar, Değerlendirme raporunu hazırlar, Şekil gereklerine uygun olmayan tekliflerde revizyon talep eder Değerlendirme komitesi 1’i başkan olmak üzere en az 3 üye olmak üzere tek sayıda ve her biri eşit oy hakkına sahip (başkan dahil) üyelerden oluşur. Ajans personeli istediği zaman komite çalışmalarına izleyici olarak katılabilir. . Tüm üyeler, gözlemciler ve uzmanlar «Tarafsızlık ve Gizlilik Beyanı» imzalar. Komiteden çekilen üye yerine yenisi atanır, ve süreç tekrar başlar. Açılış oturumu haricinde tüm işlemleri kapalı oturumda yürütür ve gizlidir. . Tarafsızlık ve Gizlilik Beyanının imzalanması, toplantı tutanaklarının tutulması, değerlendirme raporunun hazırlanması. Ayrıca, bir teklif şekil gereklerine uygun değilse (imza eksik, nüshası eksik, yanlış sunulan, vs.) hemen reddetmek yerine takdir kullanabilir. Bu karar değerlendirme raporunda açıkça belirtilir.

130 İHALELERE KATILAMAYACAK OLANLAR
İhalelere Katılamaz ! Sözleşmede belirtilen mali cezaların uygulanması saklı kalmak koşuluyla, satın alma prosedürünün erken aşamalarında yanlış beyanda bulundukları tespit edilen veya sözleşmenin zorunlu gerekliliklerini yerine getirmeyen istekliler ve yükleniciler bu ihlalin gerçekleştiği tarihten itibaren azami 3 yıl süreyle Kalkınma Ajanslarınca sağlanan mali destekler kapsamında finanse edilen tüm yardımlardan ihraç edilir. Bu dönem aynı ihlalin 5 yıl içerisinde tekrarlanması durumunda 6 yıla kadar uzatılabilir.

131 İHALE DOSYASININ HAZIRLANMASI

132 İhale dosyası, davet mektubu ve teklif dosyasından oluşur
İhale dosyası, davet mektubu ve teklif dosyasından oluşur. İçeriği aşağıdaki şekilde oluşturulmalıdır: İhaleye davet mektubu (SR Ek-2) Teklif Dosyası (SR Ek-3) Bölüm A: İsteklilere Talimatlar Bölüm B: Taslak Sözleşme (Özel Koşulları) ve Ekleri Söz. Ek-1: Genel Koşullar Söz. Ek-2: Teknik Şartname Söz. Ek-3: Teknik Teklif (Hizmet Alımlarında Organizasyon ve Metodoloji ve Kilit Uzmanların Özgeçmişleri) Söz. Ek-4: Mali Teklif (Bütçe Dökümü) Söz. Ek-5: Standart Formlar ve Diğer Gerekli Belgeler Bölüm C: Diğer Bilgiler Kısa Liste İlanı İdari Uygunluk Tablosu Değerlendirme Tablosu Bölüm D: Teklif Sunum Formu İsteklinin Beyanı Hizmet Alımı İhalelerinde Kilit Uzmanlar İçin «Münhasırlık ve Müsaitlik» Bildirimi

133 DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
Ajans, ihalenin şaibeli olduğu ve temel satın alma kurallarının ihlal edildiği kanaatine varırsa, Gerekli müdahalede bulunabilir, İhalenin yenilenmesini talep edebilir. Bu durumda projenin aksamasından ve doğabilecek maliyetlerden Ajans hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

134 BÖLÜM A: İSTEKLİLERE TALİMATLAR
İhaleye katılabilmek için gerekli belgeler: Adres beyanı, Kayıtlı olduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odası veya Meslek Odası Belgesi, İmza beyannamesi veya sirküleri, Madde 9’da sayılan durumlarda olunmadığına ilişkin yazılı taahhütname, Şekli ve içeriği Madde 24’te belirlenen teklif mektubu, Madde 26’da tanımlanan geçici teminat, Vekaleten ihaleye katılma halinde, noter tasdikli vekaletname ve imza beyannamesi,

135 BÖLÜM A: İSTEKLİLERE TALİMATLAR
İsteklinin, iş ortaklığı olması halinde iş ortaklığı beyannamesi, konsorsiyum olması halinde konsorsiyum beyannamesi, İhale dosyasının satın alındığına dair belge, Ortağı olduğu veya hissedarı bulunduğu tüzel kişiliklere ilişkin beyanname, Sözleşme Makamı tarafından ihalenin niteliğine göre belirlenecek ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin (vergi dairesi veya Serbest Muhasebeci - Mali Müşavir (SM-MM) onaylı son 3 döneme ait bilanço, SM-MM tasdikli rapor, referans mektubu, banka teminat mektubu, mevduat hesap dökümü, pazar payları vb.) belgeler, Sözleşme Makamı tarafından belirlenecek mesleki ve teknik yeterliğe ilişkin belgeler (İş bitirme belgeleri, hak ediş belgeleri, vb.)

136 BÖLÜM A: İSTEKLİLERE TALİMATLAR
İhalenin yabancı isteklilere açıklığını Sözleşme Makamı belirler. Sözleşme Makamı ihale dosyasında zeyilname ile değişiklik yapabilir ve bir defaya mahsus en fazla 10 gün süre ile ihale tarihini erteleyebilir. Sözleşme Makamı gerekli gördüğü hallerde (Madde 15) ihaleyi iptal edebilir, bu durumda istekliler herhangi bir hak talebinde bulunamazlar. Birden fazla gerçek veya tüzel kişi iş ortaklığı oluşturmak suretiyle ihaleye teklif verebilir. İş ortaklığı beyannamesi de teklifleriyle birlikte sunulur.

137 BÖLÜM A: İSTEKLİLERE TALİMATLAR
İhale konusu alımın/işin tamamı veya bir kısmı alt yüklenicilere (taşeronlara) yaptırılamaz. Teklifler ve ekleri Türkçe olarak hazırlanacak ve sunulacaktır. Teklif ve ödemelerde geçerli para birimi TL’dir. Eğer ihaleye lotlar halinde çıkılmamış ise, kısmi teklifler kabul edilmeyecektir. İhale konusu işe ilişkin olarak alternatif teklif sunulamaz. Tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren en az 60 takvim günü olmalıdır. Bu süreden daha kısa süreyle geçerli olduğu belirtilen teklif mektupları değerlendirmeye alınmayacaktır.

138 BÖLÜM B: TASLAK SÖZLEŞME (ÖZEL KOŞULLAR) VE EKLERİ
Genel Koşullar hiçbir şekilde değiştirilemez. Değişiklik yapılması gereken maddeler Özel Koşullarda verilir. Özel Koşulların Genel Koşullara göre hukuksal önceliği vardır. Satın Alma Rehberinde verilen Özel Koşullar örnek niteliğinde olup genel uygulamalara göre yazılmıştır. Sözleşme Makamı kendisi için de geçerli olduğunu düşündüğü maddeleri aynen koruyabilir.

139 BÖLÜM B SÖZ. EK 1: GENEL KOŞULLAR
Genel koşullar 8 ana başlıktan oluşmaktadır: Başlangıç Hükümleri Sözleşme Makamının Yükümlülükleri Yüklenicinin Yükümlülükleri Sözleşmenin İfa Edilmesi Ödemeler ve Borç Tutarlarının Tahsili Sözleşmenin İhlali ve Fesih İhtilafların Halli Hüküm Bulunmayan Haller 1- Tanımlar, bildirimler ve yazılı haberleşme, sözleşmeye davet, sözleşme yapılmasında isteklinin görev ve sorumluluğu, sözleşme makamının görev ve sorumluluğu, sözleşmenin devri – alt sözleşme gibi konuları içerir. 2- Bilgi doküman temini 3- Genel yükümlülükler (kanuni, mesleki, işin niteliğine göre..), iş ahlakı / davranış kuralları, çıkar çatışması, idari ve mali cezalar (Ajanslarla 3 yıl ihaleye girememe, sözleşmenin %10’u oranında), sağlık/sigorta düzenlemeleri, fikri ve sınai mülkiyet hakları, personel ve ekipman.. 4- Gecikme ziyan bedeli (söz. Bedeli / gün sayısı), değişiklikler (zeyilname ile yapılır), çalışma saatleri, izinler, kayıtlar (ayda bir sözleşme makamı tarafından onaylanmalıdır – 5 yıl saklanmalıdır), ara ve nihai raporlar (sözl. Makamı talep ederse).. 5- özel koşullarda yazılmak üzere %20’yi geçmemek üzere ön ödeme yapılabilir, giderlerin incelenmesi (Ajans talep edebilir, masrafları harcamayı yapandan karşılanmak üzere), ödemeler ve gecikme faizi, kesin teminat (en az %6) ve sigorta, geri ödeme, teslim-kabul-bakım işlemleri.. 6-Sözl. Makamının feshetmesi, vefat, süre uzatımı .. 7- Önce dostane çözüm aranır (60 gün kendi aralarında), olmazsa Ajans’ın çözmesi istenir (60 gün içinde). 120 gün sonunda çözülmezse hukuki yollara başvurulabilir. 8- KİM sözleşmeleri kıyasen uygulanır.

140 BÖLÜM B SÖZ. EK 2: TEKNİK ŞARTNAME
Teknik Şartnamenin amacı: Faaliyetleri ve yapılacak işleri net bir şekilde tanımlamak, Yüklenicilere verecekleri teklifin mahiyeti hakkında bilgi vermek, Teklifçileri yönlendirmek ve proje uygulamasında referans olmaktır. Teknik Şartname ihale dosyasına dahil edilir ve ihale sonucunda imzalanan sözleşmenin ayrılmaz bir parçası olur. Teknik Şartnamenin tam olarak hazırlanması, projenin nihai başarısı için çok önemlidir.

141 BÖLÜM B Teknik Teklif (Söz. Ek 3), Mali Teklif (Söz. Ek 4),
Mali Kimlik Formu (Söz. Ek 5a), Tüzel Kimlik Formu (Söz. Ek 5b), Kilit Personelin Mesleki Deneyimi (Söz. Ek 5c): Özgeçmiş azami 3 sayfa + 3 sayfa ek Tesis, Araç ve Ekipman (Söz. Ek 5d): Yapım işlerinde talep edilmiş ise doldurulur. Ortak Girişimler Hakkında Bilgi (Söz. Ek 5e): Ortak girişim ya da konsorsiyum olarak teklif sunulacaksa doldurulur.

142 BÖLÜM C: DİĞER BİLGİLER BÖLÜM D: TEKLİF SUNUM FORMU
Kısa Liste formatı, İdari Uygunluk Değerlendirme Tablosu, Teknik Değerlendirme Tabloları Firmaya ve teklife özgü bilgilerin bulunduğu: İsteklinin Beyanı, Hizmet Alımı İhalelerinde Kilit Uzmanlar için Münhasırlık ve Müsaitlik Taahhüdü

143 Teşekkürler


"2012 YILI MALİ DESTEK PROGRAMLARI Proje Uygulama Eğitimi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları