Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
EDEBİYAT ÇINARI PROJESİ
YUNUS EMRE İLKÖĞRETİM OKULU EDEBİYAT ÇINARI PROJESİ Hazırlayan; İngilizce Öğretmeni Ayşe SARI
2
Projenin Adı : EDEBİYAT ÇINARI
Projenin Konusu : Türk ve Dünya Edebiyatının en seçkin örneklerini görselleştirerek tanıtmak ve özellikle yazarlar ve şairlerin hayatları hakkında detaylı bilgiler vermek.
3
Projenin Uygulama Yeri :
Şarkikaraağaç Yunus Emre İlköğretim Okulu
4
Projenin Amaçları ve Gerekçeleri :
Projenin gerekçesi, okuma saatlerini ve boş zamanlarını kitap okuyarak değerlendiren öğrencilerimiz eserlerin edebi özellikleri ve içeriği konusunda yeterli bir görüş açısına sahipler. Birçoğu kitap okuyarak sosyalleştiklerinin, kişisel ve kültürel gelişimlerinin tamamlandığının farkında.Fakat bilinen bu gerçeklerin yanında unutulan önemli bir nokta var ki; oda okudukları kitapların yazarları hakkında yeterli bilgiye sahip olmamaları. Projenin amacı, öğrencilerin okudukları kitapların içeriği, konusu, ana fikri ya da kahramanları hakkında yeterli bilgiye sahipken aynı dikkati ve önemi eserlerin yazarlarını öğrenme konusunda göstermemeleri. Öğrencileri yazarlar ve şairler konusunda da dikkatlerini çekmek ve edebiyatçılarımız hakkında doyurucu bilgiler edinmelerini sağlamak.
5
Sorumlu Birim : Yunus Emre İlköğretim Okulu İngilizce Öğretmeni Ayşe SARI.
İşbirliği Yapılacak Birimler : Yunus Emre İlköğretim Okulu Projenin Hedef Kitlesi : Yunus Emre İlköğretim Okulu Öğrencileri
6
Projenin Uygulama Aşamaları :
1. Projenin figürünü oluşturacak çınarı oluşturmak için 5 öğrenciden oluşan bir ekip kurulması. Öğrenciler arasında görev dağılımının yapılması. 2. Okulda çınarın sergilenmesi için uygun bir alan ayarlanması. 3. Proje Figürünü oluşturacak çınarın temin edilmesi. 4. Çınarın verniklenmesi 5. 8 adet yaprak yapılır( kontrplaktan) ve çınarın dallarına asılır. 6.Yaprakların üzerine önemli yazarlarımızdan bazılarının fotoğrafları yapıştırılır. 7. Çınarın altına yerleştirilecek saksı ile sabitlenmesi. 8. Hazırlanan çınar sergileneceği yere yerleştirilir. 9. İki hafta aralıklarla görevlendirilen öğrenciler yazar köşesini bir yenisiyle değiştirirler.
7
Projenin Sürdürülebilirliğine Ait Değerlendirmeler : Okulumuzda böyle bir projenin uygulanması öğrencilerin eserler konusundaki eksikliklerinin giderilmesi ve yazarlara da gereken önemin verilmesi konusunda dikkat çekici ve öğrenmeye teşvik edici bir rol üstlenmektedir. Okul projenin sürdürülebilirliğine uygundur.
8
Projenin Tanıtım Sloganları:
‘Çınarlara keşif yolculuğu.’ ‘Dallarımda yeşerelim.’ ‘Okunacak en büyük kitap insandır.
9
PROJE EKİBİ Projeden Sorumlu Öğretmen: Ayşe Sarı - İngilizce Öğretmeni Okulumuz Öğrencilerinden: Deniz SİRKECİ(7/A) Gamze TEZCAN(8/A) Funda KERKAYA(8/B) Fatma ÖZOGUL(7/A) Feyza KORKMAZ (8/B) Şule ERYILMAZ (8/A)
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.