Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS-ECTS) Diploma Eki
Bologna Süreci Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS-ECTS) Diploma Eki
2
Bologna Süreci (Bologna Process) nedir?
Bologna Süreci, Avrupa bölgesinde ortak bir Avrupa Yükseköğretim Alanı (AYA) oluşturmak üzere başlatılan bir reform sürecidir. Üye ülkelerle karşılaştırılabilir, rekabetçi ve şeffaf bir yükseköğretim alanı oluşturmak hedefiyle ortaya çıkan Bologna Süreci’nde ülkelerin uygulamalarına bağlı olarak, belirlenen hedefler de ihtiyaçlar çerçevesinde geliştirilmektedir. Bologna Süreci durağan bir sistem değil sürekli gelişen bir süreçtir. Pek çok uluslararası kuruluşun işbirliği ile 47 üye ülke tarafından oluşturulan ve sürdürülen, alışılmışın dışında bir süreçtir. Sürece üyelik hükümetler/devletler arası herhangi bir anlaşmaya dayanmamaktadır. Bologna Süreci kapsamında yayımlanan bildirilerin yasal bir bağlayıcılığı bulunmamaktadır. Süreç tamamen her ülkenin özgür iradeleri ile katıldıkları bir oluşumdur ve ülkeler Bologna Süreci'nin öngördüğü hedefleri kabul edip etmeme hakkına sahiptirler.
3
Bologna Sürecine Üye olan Ülkeler:
Avusturya, Belçika, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İzlanda, İtalya, Letonya, Litvanya, Lüksemburg, Malta, Hollanda, Norveç, Polonya, Portekiz, Romanya, Slovak Cumhuriyeti, Slovenya, İspanya, İsveç, İsviçre, İngiltere, İrlanda, Hırvatistan, Kıbrıs, Lihtenştayn ve Türkiye, Arnavutluk, Andora, Bosna-Hersek, Vatikan Cumhuriyeti, Rusya Federasyonu, Sırbistan-Karadağ, Makedonya, Ermenistan, Azerbaycan, Gürcistan, Moldova, Ukrayna ve Karadağ.
4
Bologna Sürecine Üye olan Uluslararası Kuruluşlar:
Bologna İzleme Grubu (Bologna Follow-Up Group, BFUG)'nda oy kullanma hakkına sahip olan Avrupa Komisyonu dışında kalan kuruluşlar, BFUG'nin resmi danışman üyeleridir. European Commission (Avrupa Komisyonu), Council of Europe (Avrupa Konseyi), EUA – European University Association (Avrupa Üniversiteler Birliği), EURASHE – European Association Institutions in Higher Education (Avrupa Yükseköğretim Kurumları Birliği), ESIB – The National Unions of Students in Europe (Avrupa Ulusal Öğrenci Birlikleri), UNESCO-CEPES – Center for Higher Education , (Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Organizasyonu – Yükseköğretim Merkezi) EI – Education International Pan-European Structure (Uluslararası Eğitim Avrupa Yapısı), ENQA – European Association for Quality Assurance in Higher Education (Avrupa Yükseköğretim Kalite Güvencesi Birliği), ETUCE – Union of Industrial and Employers' Confederations of Europe (Avrupa Sanayi ve İşverenler Konfederasyonları Birliği)
5
Bologna Süreci Temel Faaliyet Alanları
Kolay Anlaşılabilir ve Karşılaştırılabilir Bir Akademik Derece Sistemi: Yükseköğretimde 3’lü derece (Lisans/Yüksek Lisans/Doktora) sisteminin oluşturulması Düzeyler arasında geçişin nasıl yapılacağının tanımlanması Yükseköğretimde Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi oluşturulması Kalite Güvencesi: Avrupa ilke ve standartları ile uyumlu ulusal kalite güvence sisteminin kurulması Öğrencinin yükseköğretimde karar süreçlerine katılımının sağlanması Ulusal kalite güvence faaliyetlerine uluslararası katılımının temin edilmesi
6
Diplomaların ve Öğrenim Sürelerinin Tanınması:
Üye ülkelerde Diploma Eki (DE/DS: Diploma Supplement) uygulamasına geçilmesi Avrupa Kredi Transfer ve Biriktirme Sistemi’nin (AKTS/ECTS: European Credit Transfer and Accumulation System) tüm üye ülkelerde hayata geçirilmesi Lizbon Tanıma Sözleşmesi çerçevesinde sözleşmeye dahil ülkelerde diploma ve derecelerinin tanınması için gerekli düzenlemelerin yapılması Hayat Boyu Öğrenme: Tecrübeye ve okul dışı öğrenmelere dayalı yeterliliklerin formel öğretimdeki derecelere denkliğinin tanınmasına yönelik düzenlemelerin yapılması Formel, informel ve non-formel yollarla elde edilen yeterliliklerin ölçülmesi ve belgelenmesi Ortak Dereceler: Ülkeler arasında yükseköğretim alanında ortak derece ve diploma programlarının oluşturulması ve bunların karşılıklı olarak tanınması
7
Temel Kavramlar: Yeterlilik: Geçerliliği Kabul edilen bir öğretim programının başarıyla tamamlanması sonucu o program için öngörülen öğrenme çıktılarının (kazanımlarının) kazanıldığını onaylayan ve yetkili otorite tarafından basılı olarak verilen derece, diploma veya sertifika türü belgedir. Öğrenme Çıktıları (kazanımları): Bir öğrenme sürecinin tamamlanmasının ardından öğrenenin neleri bileceğinin, neleri yapabileceğinin ve nelere yetkin olacağının ifade edilmesidir. Yeterlilikler Çerçevesi: Yeterlilikleri, öğrenme çıktılarına göre sınıflandıran ve organize eden yapıdır. Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi: Ulusal düzeyde yükseköğretim yeterlilikleri arasındaki ilişkiyi açıklayan, ulusal ve uluslararası paydaşlarca tanınan ve ilişkilendirilebilen, yeterliliklerin belirli bir düzen içerisinde yapılandırıldığı bir sistemdir. Bu sistem aracılığıyla, yükseköğretimde tüm yeterlilikler ve diğer öğrenme kazanımları açıklanabilir ve tutarlı bir şekilde birbiri ile ilişkilendirilebilir. Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi: Ulusal Yeterlilikler Çerçevelerinin ilgi tutulabileceği ve bu sayede farklı ülkelerin yeterliliklerinin de birbirleriyle ilişkilendirilebileceği üst çerçevedir.
8
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS-ECTS)
Öğrenciyi merkeze alan, öğrenme çıktıları ve öğrenme sürecinin şeffaflığına önem veren bir sistemdir. AKTS Avrupa yükseköğrenim alanında Bologna sürecine üye tüm ülkelerde kullanılan bir kredi sistemidir. Bologna sürecinin en önemli temel taşlarından biridir. Birçok ülke yasal düzenlemelerle AKTS sistemini tamamen benimsemiştir. Akreditasyon süreci için önemli bir araçtır.
9
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS-ECTS)
AKTS kredisi: Hdeflenen öğrenme çıktılarına ulaşabilmek amacıyla her bir dersin tamamlanması için gerekli öğrenci iş yükünü gösteren sayısal değerdir (1-60). Ön Lisans-120 AKTS Lisans-240 AKTS Yüksek Lisans-120 AKTS Doktora AKTS
10
Diploma Eki: Diploma Eki (DE), yükseköğrenim diploması ile birlikte verilen, diploma sahibinin çalışmalarının seviyesi, çerçevesi, içeriği ve durumu hakkında standart bilgi veren bir belgedir. Diploma Eki, yükseköğretimde şeffaflığı ve yeterliliğe dair kararların adil ve gerekli bilgi çerçevesinde alınmasını teşvik etmektedir. Diploma Eki, bir özgeçmiş belgesi değildir veya orijinal yeterliliğin yerini alamaz ve tanınmayı garantilemez. Bologna Süreci’ne katılan 48 Avrupa Ülkesi, kendi ülkelerinde her mezun öğrenciye ücretsiz ve çok kullanılan bir Avrupa Dilinde otomatik olarak Diploma Eki vermeyi kabul etmişlerdir.
11
Diploma Eki Sadece verildiği ülkede ne anlama geldiği bilinen diplomanın başka ülkeler tarafından da anlaşılmasına yardımcı olur Diploma Eki, ulusal kurumlar tarafından, Avrupa Komisyonu, Avrupa Konseyi ve UNESCO tarafından ortaklaşa hazırlanmış bir şablona göre düzenlenir.
12
Diploma Eki Aşağıdaki öğelerin ifade edildiği sekiz bölümden oluşur:
Diploma Ekini hak etmiş olan kişinin kimliği Diploma Ekini hak etme nedenini teşkil eden, kazanılmış yeti Diploma Ekinin verilmesine yol açan kazanılmış yetinin düzeyi Diploma Ekinin verilmesine yol açan kazanılmış yetinin içerik ve sonuçları Diploma Ekinin verilmesine yol açan kazanılmış yetinin işlevi Ek bilgiler Diploma Ekinin resmî tasdiki Ulusal yükseköğrenim sistemi hakkında bilgi
13
Diploma Eki Öğrenciler için Diploma Eki
Yurt dışında rahat okunabilen bir belge Eğitim süresince edinilen akademik kariyer ve yeterliliklerin kesin bir tanımı Başarı ve yeterliliklerin objektif bir tanımı Yurtdışında eğitim veya kolay iş fırsatlarına kolay erişim ve istihdamına teşvik
14
IŞIK Üniversitesi Bologna Süreci Sayfası ve Diploma Eki
IŞIK Üniversitesi Bologna Süreci sayfasına linkinden ulaşılabilmektedir. İlgili sayfada Ön lisans, Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora Programları hakkında detaylı bilgi, ders planları, güncel ders katalogları (açılan dersler/seçmeli dersler, ders kredisi ve AKTS kredisi) ve birçok bilgiye erişilebilmektedir. Işık Üniversitesi tüm Lisans ve Ön lisans , Lisans Üstü programlarında Diploma Eki vermeye hak kazanmıştır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.