Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Takımlar 10 asil 3 yedek olmak üzere 13 kişidir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Takımlar 10 asil 3 yedek olmak üzere 13 kişidir."— Sunum transkripti:

1

2 Takımlar 10 asil 3 yedek olmak üzere 13 kişidir.
Takım kadrosunda oran 6 kız ise 7 erkek, 7 kız ise 6 erkek şeklinde olacaktır. Kurallar gereği maça çıkış 5 kız 5 erkek şeklinde olacaktır. Bu oran yok ise takım sahaya eksik çıkabilir oyuncuyla da sahaya çıkılabilir.6 kişi olursa hükmen mağlup sayılır.Eksik oyuncuyla sahaya çıkılacağında kız erkek oranı konusunda bir tarafın mutlaka 5 kişi olması gerekir.Yani 9 oyuncu varsa 5 erkek 4 kız ya da 5 kız 4 erkek;8 kişiyle çıkılacaksa 5 erkek 3 kız ya da 5 kız 3 erkek olmalıdır.2.sete başlarken kısıtlaması kalkar. Malzemeler Şort ve tişört şeklinde formadan oluşur. Forma ve eşofman altı ile de müsabaka oynanabilir.Forma yoksa ön ve arka kısmı numaralı renkli yelek giyinilebilir.Tabanı düz spor ayakkabısının dışında kıyafet olmaz.

3 OYUN LİDERLERİ  Kaptan: Her takımın mutlaka bir kaptanı olur. Takım kaptanı kaptanlık bandını sağ bileğine takarak belirgin hale gelir.  Oyun Lideri: Oyun lideri takımın çalıştırıcılık görevini üstlenen oyun uzmanıdır. Takımın teknik, taktik ve kondisyondan sorumlu kişidir. Karşılaşmada takımı Oyun Lideri oluşturur.

4 Sayı almak: Başlangıç noktasına gelen oyuncu çocuk mendil hakeminin ayağını yere vurması ile çıkışı yapar. Çizgi hakemleri çıkış yapan oyuncu çocuğun mendil hakeminin ayağını yere vurduğundan sonra çıkış yapılıp yapılmadığını kontrol eder. Eğer doğru çıkış yapılmış ise süreç devam eder. Oyuncu çocuklardan her ikisi oyun alanına girer mendil hakeminin elinden mendili alır giriş yaptığı alandaki dip çizgiden çıkacak şekilde koşar. Eğer rakibi tarafından dokunulmadan sahayı dip çizginin herhangi bir noktasından terk ederse sayı kazanılır. Rakibi tarafından dokunulursa sayı kaybedilir.Yanan oyuncu elenen oyuncular bölümünü geçer.Vurulmadan kendi dip çizgisinden çıkan oyuncu ise oyuna devam eder.Çıkış bekleyen arkadaşlarının arka kısmına geçer.

5 Set kazanmak: Takımlardan birinin 10 oyuncusunun tamamının vurulması ile set kazanılır.Her müsabakada 2 set mendil kapmaca oynanılır.2 setide kazanan takım elemeli müsabakada tur atlayan takım olur.Puan usulü müsabalarda 2 setin ardından 1 (bir) set sek sek oyunu oynanacaktır.Sek sek oyununun süresi 10 dakikadır.Mendil kapmacada süre sınırı yoktur.  Maç kazanmak: En fazla seti alan takım maç için avantaj sağlar. Mendil kapmaca 1-1 berabere ise sek-sek oyunu ile maçın sonucu belli olur.  Maça başlanabilmesi için 7 oyuncunun sahada hazır olması gereklidir.7 oyuncusu bulunmayan takım maça başlayamaz ve hükmen yenik sayılır. 7 oyuncu ile ilgili oran 5+2 şeklinde olmak zorundadır(5 erkek 2 kız veya 5 kız 2 erkek).

6 OYUN YAPISI  Kura: Maç programında ismi yazılan ilk takım (ev sahibi konumda) sahada oyun kurallarında belirlenen alana yerleşir.(Masa hakeminin solundaki yerde)  Takımın başlangıç dizilişi: Takımın başlangıç dizilişi set süresince devam eder.  Diziliş Hataları: (ÖNEMLİ) Diziliş Hatalarında hakem oyun liderini ve oyuncuyu uyarır. Yarışma yapması durumunda oyuncu elenmiş sayılır. Rakip takımın oyuncu çocuğu ise yarışmaya devam eder.

7 TARAFSIZ BÖLGE  Sahanın orta alanında bulunan 3,60 m çapındaki dairedir. Bu dairede oyuncu çocuklar bilerek birbirlerine dokunamazlar.Hiçbir şekilde hakeme dokunamazlar. Mendili alırken hakemin eline oyuncuların elle yaptığı temaslar ile mendil hakeminin mendili tuttuğu elinin altından geçen oyuncuların başının ele teması kural ihlali olarak değerlendirilmez.Kural ihlallerinde oyuncu çocuk veya oyuncu çocuklar set dışı kalır.  Mendil Tutuşları: Mendil Hakeminin sağ ya da sol elinin işaret ve orta parmağının arasına bir köşesinin ikiye katlanarak tutulur. Mendil ne çok sıkı tutulur ne de çok gevşek. Yere düşmeyecek şekilde tutulur. Ancak oyuncu çocuğun tutup çekmesi durumunda alınabilir olmalıdır.

8 Oyun dışı kalan oyuncu:
 Kategorilere göre belirlenen oyun alanında, Hücum oyuncusu yan çizgiler den (uzun kenar) vücudunun herhangi bir kısmının oyun alanı dışına temas etmesi oyun dışı kabul edilir. Bu durumda düdükle oyun durur. Hücum oyuncusu set dışı kalır.  Çıkış Sırası: Çıkış sırası Oyun Liderinin verdiği liste sırasına göredir. Bu sıralama ise şeklinde olmak durumundadır forma no’ lu oyuncular yedek oyuncudur.

9 Bir setteki tur: Yenen oyuncu takımının en son sırasına gelerek sıraya yeniden girer. Ta ki takımlardan birinin oyuncuları bitinceye kadar bu döngü devam eder.  Çıkış Hakeminin ayak komutu: Mendil Kapma alanının tam ortasında yerini alan Mendil Tutma Hakemi sağ ayağını dizinden bükerek 90 derece bükerek yere vurur. Ayağın yere değmesi ile çıkış başlar. Erken çıkışlar ve çizgi ihlalleri ciddi hatalardır.

10 Hatalı Çıkışlar: Hatalı Çıkışlarda her oyuncu çocuğun bir daha çıkış yapma hakkı vardır. Birinci hatada oyuncu çocuk uyarılır. Aynı hatanın tekrarlanması durumunda ilgili oyuncu İHTAR alır ve elenir.  Mendil alınıncaya kadar aynı anda her iki oyuncuda serbest oyuncudur.  Mendili alan oyuncu hücum diğer oyuncuda savunma oyuncusudur.

11 Hücum Hataları: Mendil kapma alanının (TARAFSIZ BÖLGE) içinde mendili alan oyuncunun vücudu ve eli ile mendil kapma alanından çıkmak için savunma durumundaki oyuncuya yaptığı temaslar hatalı hücumdur. Bu durumda hatayı yapan hücum oyuncusu hücum faulü yapmıştır, hakem tarafından oyun durdurularak set dışı bırakılır.Hücum oyuncusu oyun alanını terk edemez.

12 Hücum yönünün değişmesi: Hücum oyuncusu mendili alıp kaçarken mendil yere düşerse, savunma oyuncusu düşen mendili alabilir ve hücum yönü de değişmiş olur, bu durumda hücum savunma, savunma da hücum oyuncusu olur, yalnız ilk hücumu yapan oyuncu mendili düşürür yakalanmadan tekrar alırsa hücum oyuncusu oyuna devam eder. Bu durumda başhakem ve mendil hakemi dikkatli olarak pozisyonu takip eder.

13 Hücum oyuncu hatası: Hücum oyuncusu mendili normal kurallar içinde alır ancak çıkış çizgisine varmadan yakalanacağını anlar bu arada mendili bilerek yere bırakırsa o oyuncu oyunda set dışı kalır, bu oyuncuya baş hakem tarafından sarı kart verilir, savunmadaki oyuncu oyununa devam eder.  Savunma Oyuncusu Mendili alamayan oyuncu hücum oyuncusunu savunur ve onu oyun kurallarının belirlediği şekilde savunma yaparak set dışı bırakmaya çalışır.

14 Savunmanın Hücum Oyuncusuna Teması
 Savunmanın Mendil kapma alanında hücum oyuncusuna dokunması, onun TARAFSIZ ALAN dışına çıkmasını eli ve vücudu ile engellemesi (Savunma faulü) hata dır. Hakem oyunu durdurur ve hata yapan oyuncuyu set dışı bırakır. Mendil kapma alanı dışında savunmanın teması vücudun üst kısmına elle dokunma şeklindedir. Kayarak, uçarak belden aşağıya temas hatadır. Ayrıca elle vurma, itme şeklinde savunma da hatadır. Bu durumda temasa rağmen kural dışı savunma yapan oyuncu set dışı kalır.

15 Oyun Mendil Kapma Hakeminin ayağını yere vurması ile başlar
Oyun Mendil Kapma Hakeminin ayağını yere vurması ile başlar. Düdük sesiyle sona erer. Hakemlerin herhangi bir konuda tereddüde düşüldüğünü gördükleri anda, istisnai sakatlanmalarda, oyun alanı ile donanımlarda olabilecek olumsuzluklar vb. konulardaki duraklamalar kurallara uygun duraklamalardır. Set araları (set arası yer değişimleri) bu kapsam dışında olup set ara süresi 2 dakikadır.  Ayrıca set içinde bir takımın yarışacak bir oyuncusu kalmışsa bu oyuncunun birinci çıkışı sonucunda 30 saniye,ikinci çıkışında 45 saniye,üçüncü çıkışında 60 saniye ve bundan sonraki her çıkış için 60 saniye dinlenme süresi verilir.Bu duraklamalar kurallara uygun duraklamalardır.

16 Kurallara uygun duraklama talepleri
 Her sette Oyun Liderinin 1 mola hakkı vardır. Molalar 60 saniyedir.  Rakip oyun liderinin mola istemesi durumunda ise molası biten oyun liderinin mola süresi 60 saniye daha uzamış olur.  Maç boyunca 3 oyuncu değişikliği yapma hakkı vardır. Değişiklikleri oyuncu çocuğun forma numarası yazılı değişim pusulası ile yapmak zorundadır Oyun lideri 1. sette oyuna başladığı oyuncularla seti tamamlamak zorundadır.Sakatlanma durumu hariç.

17 Set aralarında yapacağı değişikliği de yazı hakemlerine oyuncu çocuğun forma numarası yazılı değişim pusulası ile çıkış sırası takibi için vermek zorundadır.  Setlerin oynanması anında oyuncu çocuğun forma numarası yazılı değişim pusulasını yazı hakemine verir başhakem oyuncuyu setteki oyunun durması esasına göre değiştirir.  Oyuncu değişikliği 3 oyuncu ile sınırlıdır, oyundan çıkan oyuncu (değişen oyuncu) bir daha oyuna giremez.

18 Mendil hakemi ayağını yere indirdikten sonra 19-18-17……
Mendil hakemi ayağını yere indirdikten sonra …….diyerek geriye dogru sesli olarak ( yada mendil hakemi yerine mikrofonla ek bir masa hakemi tarafından ) sayılır.20 saniye içerisinde 2 takımın oyuncusu da mendili almazsa 2 ‘side elenir.Bu 20 saniye içerisinde mendili alan oyuncu tarafsız alanı terk etmezse mendili alan oyuncu elenir.Mendili alan oyuncu tarafsız alanı terk etmediği sürece dokunulmazlığı vardır.Bir kez terk edip tekrar tarafsız alana girerse dokunulmazlığı kalkar.20 saniyeyi geriye doğru sayma olarak yaparken hücum oyuncusu eğer tarafsız alanın dışına çıkarsa bu saymaya bir 10 saniye daha eklenir.Sayma şeklinde olur.Yani hücum süresi toplam 30 saniyedir.

19 Mendil kapmaca oyununda elemeli müsabakalarda ilk sette iki takımın da birer oyuncusu kaldığında bu iki oyuncunun ikisi de mendili almazsa set oynanmamış gibi değerlendirilir ve 0-0 dır.İkinci seti kazanan takım müsabakayı kazanmış kabul edilir. Aynı durum tam tersi setlerde de geçerlidir.Yani 1.seti alan takım ,2.sette birer oyuncuları kalıp ikisi de mendili almayınca ilk seti kazanan takım müsabakayı kazanmış olur.Her iki durumda da sek sek oyununa gerek kalmaz. Mendil kapmaca setlerinde elemeli müsabakalarda 1-1 ‘lik beraberlik olduğunda sek sek oynanır.Sek sek oyununun 10 dakikalık süresi boyunca her iki oyuncuda aynı sayıda kalmışsa mendil kapmaca oyunundaki yanmamış oyuncu sayısına bakılır.Yanmamış oyuncu sayısı hangi takımın daha çok ise o takım tur atlar.Eğer hem sek sek berabere biter,hem mendil kapmaca oyun skorları eşit olursa 3.bir mendil kapmaca seti daha oynanır.

20 AÇIKLAMALAR Savunma oyuncusu hücum oyuncusunu kasıt olmadıktan sonra çeker ya da tutarsa YANMAZ. Paylaşılamayan mendil olduğunda yani iki oyuncuda mendili tutup asılırken sadece tek elle mendil tutulabilir.Diğer elle rakibe ya da mendile müdahale edilemez.Bu şartlarda 10 saniye asılma süresi vardır.10 saniye sonunda hala mendili bir oyuncu alamadıysa 10 saniye kuralı uygulanır.

21

22 Enek: Enek 10*10 cm, 1,5 cm - 3cm kalınlığında metal olmayan ağaçtan yapılmış nitelikte kenarları ovalleştirilmiş çeşitli maddelerden yapılır. • Enek 1 numaralı kareye paralel 30 cm gerisinden çizilen 50 cm. bir çizgi gerisinden atılır. • Oynama sırası kare numaralarına göre devam edilir. 1, 2, 3 numaralı kareler sekilerek 4, 5 numaralı karelere çift ayak basılır.Çift ayak basıldıktan sonra diğer kareye geçilirken sekme ayağı mutlaka gösterilmelidir. 6 sekilir 7 ve 8 numaralı karelere çift basılır dönüşte de aynı kuralla devam edilir. Eneğin bulunduğu kareye basmadan sekilerek bir sonraki kareye sekilir.

23 Oyunda mola yoktur. Çift ayak bastığı yerlerde durma süresi 10 saniyedir.
• Enek diğer haneye taşması durumunda hatalı atış kabul edilir ve oyuncunun hücum sırası rakibe geçer. Oyun bu çerçevede devam eder.Yanan oyuncu eneği rakibine vermek zorundadır.

24 Oyuncu Çocuk 1 numaralı haneden 8
Oyuncu Çocuk 1 numaralı haneden 8. haneye kadar sekme düzeni hangi ayakla başlanır ise o ayak üzerinde bir tur bitinceye kadar sekmeye devam edilir. Sekme ayağı ile bilgiyi sek sek oyunu başlamadan önce oyun lideri baş hakeme bildirir.Eğer oyun lideri oyuncu çocuğun sekme ayağının sol ayak olduğunu bildirmezse hakem her iki oyuncunun da sekme ayağının sağ ayak olduğunu düşünür ve o şekilde başlatır. Sekme ayağı sol ayak olup bu ayakla oyuna başlayan oyuncu eğer hakeme bildirilmediyse bir kez yakılır.Daha sonra oyun lideri bu bilgiyi verirse sol ayağının sekme ayağı olur. Birinci sette sekme ayağı sağ ayak olan öğrenci oyun bitinceye kadar sağ ayağını sekme ayağı olarak kullanır.Eğer oyuna sol ayağını sekme ayağı olarak kullanırsa sol ayağını sekme ayağı olarak oyun bitimine kadar devam ettirmelidir. Tur bitmeden sekme ayağını değiştirmek oyun kuralını ihlal etmek gerekçesi ile oyuncunun hücum sırası diğer oyuncuya geçer.

25 Çift ayak basılmasında yürür adımla sekmeye başlanmaz
Çift ayak basılmasında yürür adımla sekmeye başlanmaz. Önce sekme ayağı yerde diğer ayak kaldırılır, çift ayak basılan yerden sekilerek bir sonraki haneye geçilir. Bu şekilde sekme yapmayan oyuncu çocuğun hücum sırası diğer oyuncu çocuğa geçer. • Seksek oyununu; her müsabakada,daha önce seksek oynamamış oyuncu çocuk oynamak zorundadır.İlçe müsabakalarından il finali müsabakalarına kadar her oyunda başka oyuncu sek sek oynamalıdır.İlçe müsabakalarında 1.olan 3.sınıf ile 4.sınıf MENDİL KAPMACA-SEK SEK takımı bölge müsabakalarına ve il finali müsabakalarına giderken önceki müsabakalarda sek sek oynayan oyuncu isimlerini hakem heyeti onayıyla yanlarında götüreceklerdir.

26 SEK SEK 1 set üzerinden oynanır yarışmayı önce bitiren çocuk takımına seksek setini kazandırmış sayılır. Mendil kapmaca, sek-sek bir bütün olarak değerlendirilecektir. • Seksek oyununa başlayan A takımı oyuncu çocuk hiç hata yapmadan seriyi bitirse bile ( 8’ e kadar ,8 dahil )seti kazanmış sayılmaz, B takımı oyuncusuna da mutlaka oynama imkanı verilir.B takımı oyuncusu da belirtilen süre içinde seriyi bitirirse oyun devam eder. Bitiremez ve yanarsa setin bitmesine vakit olsa bile seti A takımı oyuncusu kazanmış kabul edilir. B takımı oyuncusu seriyi bitirirse A takımı oyuncusu tekrar oyuna 1 numaradan başlayarak devam eder.Bu oyuncu devam ederken süre biterse A takımı seti kazanmış sayılır. B takımı oyuncusu A takımı oyuncusunun seriyi bitirdiği oyunda yanarsa oyunu A takımı kazanmış olur. • Sek sek oyununun süresi 10 dakikadır. Bu süre içerisinde kim oyunu önde götürürse o takım 1 set kazanmış olur.

27 Enek atılırken çizgiye asla basılmaz
Enek atılırken çizgiye asla basılmaz. Eneğin diğer haneye taşması durumunda hatalı atış kabul edilir. Oyuncunun hücum sırası rakibe geçer. Oyun bu çerçevede devam eder. SEKME ŞEKLİ DETAYLI OLARAK AŞAĞIDA BELİRTİLMİŞTİR. Oyuncu Çocuk 1 numaralı haneden 8 numaralı haneye kadar sekme düzene hangi ayakla başlar ise o ayak üzerinde bir tur bitinceye kadar sekmeye devam eder. Birinci sette sekme ayağı sağ ayaktır. Tur bitmeden sekme ayağını değiştirmede, oyun kuralını ihlal etmek gerekçesi ile oyunun hücum sırası diğer oyuncuya geçer. Kurala uymayan çift ayak basılamaz. Yürür adımla sekmeye başlanmaz. Sekme ayağı yerde iken diğer ayak kaldırılır, çift ayak basılan yerden sekilerek bir sonraki haneye geçilir. Bu şekilde sekme yapmayan oyuncu çocuğun hücum sırası diğer oyuncu çocuğa geçer. 1. Numaralı Haneye enek atılınca sekme ayağı yerde diğer ayak dizden bükülü halde iken 2. numaralı haneye sekilir. Üç numaralı haneye sekerek devam edilir. 4 numaralı haneye sol ayak 5 numaralı haneye sağ ayak gelecek şekilde çift basılır. Sağ ayak sekme ayağı olarak yerde diğer ayak dizden bükülü vaziyete getirilir. Bu vaziyette 6 numaralı haneye sekilir. 7 numaralı haneye sol ayak, 8 numaralı haneye sağ ayak gelmek üzere çift basılır. Ayaklar yerde sabittir. İleri geri hareket edilmez. Edilmesi durumunda oyun ihlali olarak kabul edilip hücum hakkı rakip oyuncu çocuğa geçer. Ayaklar açık halde iken yukarı dönerek zıplanır. Bu dönüş iki taraftan da yapılabilir. Sağ ayak 7 numaralı haneye, sol ayak 8 numaralı haneye gelecek şekilde sekmeden basılır. Sağ ayak (sekme Ayağı) yerde sol ayak dizden bükülü 7 numaralı haneden 6 numaralı haneye sekilir. Sol ayak 5 numaralı haneye, sağ ayak 4 numaralı haneye gelecek şekilde çift basılır. Sağ ayak (sekme ayağı) yerde sol ayak dizden bükülü iken 3 numaralı haneye sekilir. 3 numaralı haneden 2 numaralı haneye sekilir. Sağ ayak sekme ayağı yerde sol ayak dizlerden bükülü iken ön tarafa eğilerek vücudun her hangi bir kısmı yere değmeyecek şekilde enek sol elle yerden alınır. Sekme ayağı (sağ ayak) ile ya da çift ayakla başlangıç yerine sekilerek 1 tur tamamlanmış olur.

28 2. Numaralı Haneye enek atılınca sekme ayağı (sağ ayak) yerde sol ayak dizlerden bükülü halde iken birinci haneye sekilir. 2. Haneye basmadan üçüncü haneye seker.4 numaralı haneye sol ayak 5 numaralı haneye sağ ayak gelecek şekilde çift basılır. Sağ ayak sekme ayağı olarak yerde diğer ayak dizden bükülü vaziyete getirilir. Bu vaziyette 6 numaralı haneye sekilir. 7 numaralı haneye sol ayak, 8 numaralı haneye sağ ayak gelmek üzere çift basılır. Ayaklar yerde sabittir. İleri geri hareket edilmez. Edilmesi durumunda oyun ihlali olarak kabul edilip hücum hakkı rakip oyuncu çocuğa geçer. Ayaklar açık halde iken yukarı dönerek zıplanır. Sağ ayak 7 numaralı haneye, sol ayak 8 numaralı haneye gelecek şekilde sekmeden basılır. Sağ ayak (sekme Ayağı) yerde sol ayak dizden bükülü 7 numaralı haneden 6 numaralı haneye sekilir. Sol ayak 5 numaralı haneye, sağ ayak 4 numaralı haneye gelecek şekilde çift basılır. Sağ ayak (sekme ayağı) yerde sol ayak dizden bükülü iken 3 numaralı haneye sekilir. 3 numaralı hanede sekme ayağının üzerinde iken vücudunun her hangi bir kısmı yere değmemek şartı ile 2 numaralı hanedeki eneğe uzanılır ve sol elle enek alınır. 3 numaralı haneden 2 numaralı haneye basmaksızın 1 numaralı haneye atlanarak sekilir. Ve sekme ayağı ile ya da çift ayakla 1 numaralı haneden başlangıç yerine çıkış yapılır.

29 3. Başlangıç çizgisinden oyuncu çocuk eneği 3 numaralı haneye atar
3. Başlangıç çizgisinden oyuncu çocuk eneği 3 numaralı haneye atar. Enek 3 numaralı hanenin içine gelecek şekilde düşmesi durumunda sekme ayağı yerde sol ayağı dizlerden bükülü iken 1 numaralı haneye sekilir. Aynı şekilde 2 numaralı haneye sekmeye devam edilir. Üç numaralı haneye basılmadan 4 numaralı haneye sol ayak 5 numaralı haneye sağ ayak gelecek şekilde atlanır. Sağ ayak sekme ayağı olarak yerde diğer ayak dizden bükülü vaziyete gelir. Bu vaziyette 6 numaralı haneye sekilir. 7 numaralı haneye sol ayak, 8 numaralı haneye sağ ayak gelmek üzere çift basılır. Ayaklar yerde sabittir. İleri geri hareket edilmez. Edilmesi durumunda oyun ihlali olarak kabul edilip hücum hakkı rakip oyuncu çocuğa geçirilir. Ayaklar açık halde iken yukarı dönerek zıplanır. Sağ ayak 7 numaralı haneye, sol ayak 8 numaralı haneye gelecek şekilde sekmeden basılır. Sağ ayak (sekme Ayağı) yerde sol ayak dizden bükülü 7 numaralı haneden 6 numaralı haneye sekilir. Sol ayak 5 numaralı haneye, sağ ayak 4 numaralı haneye gelecek şekilde çift basılır. Sekme ayağı yerde (sağ ayak) sol ayak dizden bükülü iken enek 3 numaralı haneden alınmak için uzanılır. Vücudun herhangi bir kısmı yere değmeksizin sol elle alınır. 4 numaralı haneden üç numaralı hane atlanarak iki ve bir numaralı haneler sekilerek sekme ayağı ile ya da çift ayakla oyun terk edilir.

30 4. Başlangıç çizgisinde iken enek 4 numaralı haneye atılır
4. Başlangıç çizgisinde iken enek 4 numaralı haneye atılır. 1, 2,3 numaralı haneler sekilerek 5 numaralı haneye çift basılır.5 numaralı hanede iken sekme ayağı (sağ ayak) yerde sol ayak dizden bükülü iken 6 numaralı haneye sekilir. 7 numaralı haneye sol ayak, 8 numaralı haneye sağ ayak gelmek üzere çift basılır. Ayaklar yerde sabittir. İleri geri hareket edilmez. Edilmesi durumunda oyun ihlali olarak kabul edilerek hücum hakkı rakip oyuncu çocuğa geçirilir. Ayaklar açık halde iken yukarı dönerek zıplanır. Sağ ayak 7 numaralı haneye, sol ayak 8 numaralı haneye gelecek şekilde sekmeden basılır. Sağ ayak (sekme Ayağı) yerde sol ayak dizden bükülü 7 numaralı haneden 6 numaralı haneye sekilir. 5 numaralı haneye çift basılır. 10 saniye içerisinde sekme ayağı (sağ ayak) yerde sol ayak dizlerden bükülü iken enek alınması için eğilir. Vücudun herhangi bir kısmı yere gelmeyecek şekilde sol elle enek alınır. 5 numaralı haneden 3 numaralı haneye sekilerek 2, 1 numaralı hanelere sırası ile sekilir. Sekme ayağı ile ya da çift ayakla oyunun başlangıç alanına sekilerek 4. tur tamamlanmış olur.

31 5. Başlangıç çizgisinde iken enek 5 numaralı haneye atılır. 1. 2. 3
5. Başlangıç çizgisinde iken enek 5 numaralı haneye atılır haneler sekilerek kat edilir. 4 numaralı haneye ayaklar çift gelecek şekilde sekilir. 4 numaralı haneye çift basılınca ayaklar hiç kıpırdamadan durulur. Sekme ayağı yerde (sağ ayak) sol ayak dizlerden bükülü iken 6 numaralı haneye sekilir. 7 numaralı haneye sol ayak, 8 numaralı haneye sağ ayak gelmek üzere çift basılır. Ayaklar yerde sabittir. İleri geri hareket edilmez. Edilmesi durumunda oyun ihlali olarak kabul edilerek hücum hakkı rakip oyuncu çocuğa geçer. Ayaklar açık halde iken yukarı dönerek zıplanır. Sağ ayak 7 numaralı haneye, sol ayak 8 numaralı haneye gelecek şekilde sekmeden basılır. Sağ ayak (sekme Ayağı) yerde sol ayak dizden bükülü 7 numaralı haneden 6 numaralı haneye sekilir. 6 numaralı haneden 4 numaralı haneye çift ayak gelecek şekilde sekilerek basılır. 10 saniye içerisinde sekme ayağı (sağ ayak) yerde, sol ayak dizlerden bükülü iken, vücudun herhangi bir kısmı yere değmeden sol elle enek alınır. 3. , 2.,1. Haneye oradan da başlangıç alanına sekme ayağı ya da çift ayakla çıkış yapılarak tur tamamlamış olunur.

32 6. Başlangıç çizgisinde iken enek 6 numaralı haneye atılır. 1. 2. 3
6. Başlangıç çizgisinde iken enek 6 numaralı haneye atılır haneyi sekilerek sol ayak 4, sağ ayak 5 numaralı haneye gelecek şekilde sekilir. 10 saniye içerisinde sekme ayağı (sağ ayak) yerde sol ayak dizlerden bükülü iken 7 numaralı haneye sol ayak, 8 numaralı haneye sağ ayak gelmek üzere çift basılır 6 numaralı haneye basılması durumunda oyun ihlali olarak kabul edilerek hücum hakkı rakip oyuncu çocuğa geçer. Ayaklar açık halde iken yukarı dönerek zıplanır. Sağ ayak 7 numaralı haneye, sol ayak 8 numaralı haneye gelecek şekilde sekmeden basılır. Sekme ayağı (sağ ayak) yerde sol ayak dizlerden bükülü iken vücudun herhangi bir kısmı yere değmemek şartı ile sol elle enek 6 numaralı haneden alınır. Enek elde iken sol ayak 5 sağ ayak 4 numaralı haneye gelecek şekilde çift basılır. 10 saniye içerisinde sekme ayağı (sağ ayak) yerde, sol ayak dizlerden bükülü iken numaralı haneye sekilir. Sekme ayağı ile ya da çift ayakla çıkılarak 6 numaralı tur tamamlanmış olur. 7.Ve 8.turlarda da aynı yöntemlerle sekmeler gerçekleştirilir.Enek 7 ‘ye atıldığında 8’e çift basılır.Sadece enek alınıp 6’ya sekilir.Enek 8’e atıldığında 7’ye çift basılır.Sekme ayağı gösterilip enek alınır 6’ya zıplanır .

33 GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI
TEŞEKKÜRLER GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI İL YÜRÜTME KURULU


"Takımlar 10 asil 3 yedek olmak üzere 13 kişidir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları