Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanYeter Çolak Değiştirilmiş 5 yıl önce
1
ABİDE 2016 AKADEMİK BECERİLERİN İZLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ (ABİDE) ARAŞTIRMASI
3
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi
ABİDE NEDİR?8. Sınıf öğrencilerinin okulda öğrendikleri akademik bilgileri günlük hayatta kullanabilme becerilerinin ölçüldüğü bir araştırmadır . ABİDE NEDİR? 8. Sınıf öğrencilerinin okulda öğrendikleri akademik bilgileri günlük hayatta kullanabilme becerilerinin ölçüldüğü bir araştırmadır .
4
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi
ABİDE KAPSAMI ABİDE araştırmasında 4 dersten sorular yer almaktadır.Her ders için 20 soru bulunmaktadır. Soruların yarısı çoktan seçmeli;yarısı açık uçlu sorulardan oluşmaktadır.
5
SINAV araştırmasında; Türkçe – Matematik
Sosyal Bilgiler – Fen ve Teknolojiolmak üzere iki kitapçık bulunmaktadır.
6
Her kitapçığın kendi arasında 12 farklı kitapçığı bulunmaktadır
Her kitapçığın kendi arasında 12 farklı kitapçığı bulunmaktadır.A1 B1 C1A2 B2 C2A3 B3 C3A4 B4 C4 Her kitapçıkta ortak sorular olduğu gibi farklı sorular da bulunmaktadır. TÜRKÇE 51 soru MATEMATİK 51 soru FEN VE TEKNOLOJİ 51 soruSOSYAL BİLGİLER 51 soru TOPLAM : 204 soru bulunmaktadır. bulunmaktadır.
7
Her öğrenci her dersten 20 soru olmak üzere toplam 80 soru çözeceklerdir .Her sınıfta 3 farklı Türkçe – Matematik;3 farklı Sosyal Bilgiler – Fen ve Teknoloji Kitapçığı bulunacaktır Her öğrenci her dersten 20 soru olmak üzere toplam 80 soru çözeceklerdir .Her sınıfta 3 farklı Türkçe – Matematik;3 farklı Sosyal Bilgiler – Fen ve Teknoloji Kitapçığı bulunacaktır
8
İLDEN İLE KİTAPÇIK FARKLI !
Yani, Bir ilde A1, B1, C1 kitapçıkları varsa Başka bir ilde A2, B2, C2 kitapçıkları bulunacaktır.
9
Sınav 2 oturumda gerçekleşecektir
1. Oturumda Türkçe – Matematik testi cevaplanacaktır.2. Oturumda Sosyal Bilgiler - Fen ve Teknoloji testi cevaplanacaktır.1. Oturum 60 dakika Ara 10 dakika 2. Oturum 60 dakika Cevaplar cevap kağıdına kodlanacak ve yazılacaktır.
10
12 farklı Türkçe – Matematik;
CEVAP KODLAMA KAĞIDI FARKLI ! 12 farklı Sosyal Bilgiler – Fen ve Teknoloji kitapçığı vardı. .Her dersin ayrı cevap kağıdı var. Yani; 12 Türkçe12 Matematik12 Sosyal Bilgiler12 Fen ve Teknoloji olmak üzere TOPLAM 48 cevap kağıdı bulunmaktadır.
11
UYGULAMA Sınav güvenlik kutusunda
Türkçe – Matematik poşeti Sosyal Bilgiler – Fen ve Teknoloji poşeti bulunmaktadır. HER POŞETTE Soru kitapçıkları, Cevap kağıtları, Salon yoklama listeleri bulunmaktadır. Öğrencilere önce Türkçe – Matematik kitapçığı verilecek, Sonra sadece Türkçe cevap kağıdı verilecek, Daha sonra Türkçe cevap kağıtları toplanıp, Matematik cevap kağıtları verilecek, Matematik tamamlandıktan sonra cevap kağıtları toplanıp sınav evrak poşetine konacaktır.
12
ARA 10 dakika ara verildikten sonra 2. oturum başlayacak, Öğrencilere Sosyal Bilgiler – Fen ve Teknoloji kitapçığı verilecek .Sonra sadece Sosyal Bilgiler cevap kağıdı verilecek, Daha sonra Sosyal Bilgiler cevap kağıtları toplanıp, Fen ve Teknoloji cevap kağıtları verilecek, Fen ve Teknoloji tamamlandıktan sonra cevap kağıtları toplanıp sınav evrak poşetine konacaktır.
13
DİKKAT! Öğrenciye hangi kitapçık verildiyse ona ait cevap kağıdı verilecektir. Yani, Öğrenciye A1 kitapçığı verildiyse MUTLAKA A1 cevap kağıdı verilecektir. Her iki oturum tamamlandıktan sonra 2 poşet tek bir poşete konulduktan sonra poşet kapatılacak ve güvenlik kutusuna konacak.
14
ABİDE ARAŞTIRMASINDA Her il ayrı bir örneklem olarak alınmıştır.Uygulama sonucunda her il için ayrı bir rapor hazırlanacaktır.Okullar belirlenirken ili temsil edecek örneklem seçilmiştir.Her okuldan seçilen sınıf sadece sınava girecektir. Örneklem belirlenirken; devlet – özel,ikili – tekli,yatılı, gündüzlü kent – kır,bağlı bulunduğu genel müdürlük,oranları dikkate alınmıştır.
15
UYGULAMA Sınava sadece belirtilen şubeler katılacaktır.Hangi öğrencin sınava gireceği belirlenmiştir.Okuldaki sınıf belirlenirken herhangi bir kriter dikkate alınmamıştır.Sınav evrakları öğrencinin adına basılı gelecektir.Sınav evrakları basıldıktan sonra sınıftan ayrılan öğrenci varsa onun sınav evrakı kullanılmayacaktır.Sınıfa başka okuldan yeni gelen öğrenci varsa o öğrenci için yedek evrak kullanılacaktır.
16
UYGULAMA Sınava kesinlikle belirlenen şubeler dışında şubeler katılmayacaktır.LÜTFEN Belirlenen şube dışından başka bir şubedeki öğrenciyi sınava almayınız. 4 – 8 nisan 2016 tarihlerinde yapılacaktır.(İstanbul ve Ankara hariç)Her okul için sınav günü ve saati Genel Müdürlük tarafından belirlenecek ve uygulama o gün ve saatte yapılacaktır. Sınavın yapılacağı saatte öğrencilerin dersi olmasa bile öğrenciler okulda hazır bulunacaklardır.
17
UYGULAMA Sınav günü ve saati değiştirilmeyecektir. Değişikliğin çok zaruri olması durumunda Genel Müdürlükten onay alınarak değişiklik yapılacaktır. Sınavın uygulama sorumluluğu doğrudan okul koordinatörüne aittir. Sınav uygulaması için Bakanlıktan Test Uygulayıcısı gönderilecektir.Test uygulayıcısının gelmediği il veya okullarda uygulama okul tarafından yapılacaktır.
18
İL KOORDİNATÖRLÜĞÜNCE YAPILACAK İŞLER
Okullara gerekli bilgilendirmeyi yapmak Öğrencilerin motivasyonunu artıracak faaliyetler yapmak Sınavın sağlıklı ve güvenli bir şekilde uygulamasını sağlamak İllere gelen test uygulayıcısının okullara ulaşımını sağlamak.
19
ABİDE araştırmasında kullanılan tüm soru ve dokümanlar GİZLİDİR KESİNLİKLE Kitapçıkların fotokopisini almayınız, soruların fotoğrafını çekmeyiniz.
20
ANKETA BİDE araştırmasında Sınav yanında anket uygulaması bulunmaktadır.
Ders öğretmenleri anketi .Öğrenci anketi Olmak üzere 3 farklı anket bulunmaktadır.
21
Okul Koordinatörü Anketi
daha önce belirlenen okul koordinatörü tarafından kendisine verilecek kullanıcı adı ve şifre ile sisteme girilerek doldurulacaktır.
22
Ders öğretmeni Anketi sınav yapılan şubede derse giren sınav sorularının bulunduğu dersin öğretmenleri tarafından kullanıcı adı ve şifre ile sisteme girilerek doldurulacaktır.
23
Öğrenci anketi Sınava katılan öğrenciler tarafından kullanıcı adı ve şifre ile sisteme girilip doldurulacaktır.
24
İlin demografik yapısı
ABİDE araştırması sonucunda her il için ayrı bir rapor ve Türkiye geneli ülke raporu çıkarılacaktır.İlde örnekleme dahil edilen öğrencilerin akademik becerileri ortaya çıkarılırken ilin demografik yapısı,ilde karşılaşılan sorunlar, eğitimi etkileyen ile özel faktörler ortaya konacaktır.
25
NEDEN YAPILDI? Sonuçlar Eğitim Genel Müdürlükleri ve Talim Terbiye Kurulu Başkanlığınca politika ve program geliştirmek için kullanılacaktır.
26
Sonuçlar İlk defa merkezi bir açık uçlu sınav yapılarak Ülkemizdeki sınav anlayışı değiştirilecektir .ezberci çoktan seçmeli test tekniği yerine ,düşünmeye odaklanan bir sınav sistemi için basamak teşkil edecektir. İlin kendine has özellikleri ortaya konacak ve ilin kendine özel politika geliştirmesi imkanı ortaya konabilecektir.
27
ABİDE SONUÇ araştırmasında, Öğrenci ve okul isminin geçtiği herhangi bir veri kullanılmayacaktır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.