Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Başşliyoouu... Başlıyor....

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Başşliyoouu... Başlıyor...."— Sunum transkripti:

1 Başşliyoouu... Başlıyor...

2 Yapısalcılık Yapısalcılık, bir öğrenme ve anlamlandırma teorisidir. Bilginin doğasını ve insanın nasıl öğrenmeye başladığının bir açıklamasını bizlere sunar. Bireyler kendi kavrayış ve bilgilenmelerini karşılıklı etkileşim yoluyla oluşturmayı; bildikleri-inandıkları fikir, olay ve aktivitelerle ilişkili olarak sürdürürler (İnteraktif yolla) kendi bilgilerini oluşturup, yapılandırırlar. Öğrenilen bilgiler, olaylarla ilişkilendirilir.Bilgi taklit ya da tekrar yerine içerikle ilişkilendirilerek elde edilir

3 Piaget’nin öğrenme kuramı
Zihin bilgiyi işlerken özümleme, uyma, dengeleme işlevlerini gerçekleştirmektedir Öğrenci yeni bilgiyle karşılaştığı zaman, bu bilgiyi daha önceden zihinde var olan bilgiyle karşılaştırır. Böylelikle özümleme işlevini gerçekleştirir. Eski bilgi ile yeni bilgi arasında bir çakışma varsa yeni bilgiye göre zihnini yeniden yapılandırarak uyma işlevini yerine getirir. Tüm bu süreç içinde bir zihnî dengeleme işlemi gerçekleşir.

4 Yapılandırmacı Ögrenme Teorisinin Temel Felsefesi
Öğrenme zihinsel bir süreçtir Öğrencilerin önceki bilgi birikimi öğrenmeyi etkiler. Öğrenme, öğrencilerin mevcut bilgilerinin yanlıs ya da tatmin edici düzeyde olmadığının onlara ispatlanması ile daha sağlıklı bir şekilde meydana gelir. . Öğrenme ayni zamanda sosyal bir süreç olduğundan dolayı, bilişsel anlamda gelişme sosyal etkileşimler sonucunda meydana gelir. . Öğrenme kavramla ilgili ek uygulamaları gerektirir

5 Oluşturmacı felsefeye göre bilginin tanımı
Eflatun,bilginin ve bilgiyle orantılı olarak da matematiksel bilginin daha önceden bireyden bağımsız olarak bulunduğunu savunmuşlardır Geleneksel öğrenme yaklaşımında insan zihni boş bir sayfaya benzetilmektedir. Dış etkenler ile bu boş sayfaya bilgiler yazılır ve öğrenme gerçekleşir. Oluşturmacı felsefe bilginin bireyden bağımsız olarak var olmadığını ve insan zihninin öğrenmenin hiç bir aşamasında boş bir sayfa olarak algılanamayacağını savunur. zihninde verdiği anlama ve içselleştirmeye göre oluşturduğu bir üründür

6 Oluşturmacı kuramın felsefi görünümü
Anlama çevre ile etkileşimdir Bilişsel çatışma veya karışıklık öğrenmenin bir uyarıcısıdır ve öğrenilenlerin tabiatını ve düzenlenmesini belirler Bilgi sosyal görüşmeler ve kişisel anlayışların uygulanabilirliğinin değerlendirilmesi ile yavaş yavaş olgunlaşır

7 Oluşturmacılık Ağacı

8 Oluşturmacılık yaklaşımının öğrenme prensipleri
Çokluluk (Çeşitlilik) Aktiflik Uyum Orijinallik (Özgünlük) Açıklık (Netlik) Süresizlik

9 Yapılandırmacı Öğretim Programı Tasarısı
Ünitenin Yapısını İnceleme. Genel/Temel Kavram veya Olguyu Belirleme. Kavram Ağı Oluşturma. Ünite İle Geliştirilebilir; İstenilir, Gözlenebilir ve Ölçülebilir Düşünme Becerilerini Belirleme. Öğrenme Görevlerini Belirleme. Öğrenenlerle Toplantı Yapma. Süreç Odaklı Öğrenme Hedeflerine Karar verme. Öğrenme Yaşantılarına Karar verme. Değerlendirmenin Nasıl Yapılacağına Karar verme. Uygulamayı Gerçekleştirme Yaşantılar ve Materyalleri Sağlama. Süreç Değerlendirme Yapma. Kendini. Birbirini.

10 YAPISALCI (OLUŞTURMACI) ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretim tasarımında en önemli yaklaşım öğrenenin yetenek, ilgi ve bilgi düzeyidir Yapıcı epistemolojinin öğretme-öğrenme süreçleri tasarımı üzerindeki yansıması daha çok öğrenme üzerindedir. Yapıcılıkta asıl ilgi öğrenmenin nasıl gerçekleşeceği konusuna eğilmiştir Yapıcı ortamlar öğrenciye bilgi aktarma işlevi görmezler, aksine öğrencinin bilgiyi yapılandırılmasını destekleyecek olanakları sunarlar Oluşturmacı öğrenme yaklaşımına göre bilgi pasif olarak alınamaz. Yapıcı anlayışta teknolojinin görevi, öğrenciyi desteklemek ve kolaylaştırmaktır

11 Yapısalcı öğretim tasarımlarının başlıca özellikleri
1.öğrenci öğretmenin yapılarına ulaşmak yerine kendi yapılanın oluşturur. 2.Her öğrenciye hitap edilebilmesi için bilginin biçimine ve etkinliklere çeşitlilik getirilir. 3.Öğretirken gerçek durumlara, gerçek nesnelere mümkün olduğu kadar çok yer verilir. 4.Öğretmenler kontrol edici, empoze edici, doğruları sunucu değil, yardım edici, kolaylaştırıcı bir tavır sergiler. 5.Yanlışlar, öğrenciyi tanıma fırsatı olarak görülür; nedenleri keşfedilerek düzeltilmesi için fırsatlar yaratılır. Yanlış bile olsa öğrencilerin düşüncelerini söylemesi özendirilir. 6.Planlar esnek ve seçeneklidir. Öğrenme süreciyle ilgili kararlar öğrencilerle birlikte alınır. 7.Öğrencilerin karmaşık düşünmeleri, soru sormaları, görüş alışverişi yapmaları özendirilir. 8.Öğrencilerin değerlendirilmesi; günlük olarak, dosyalara ve öğrencilerin ürettiklerine bakılarak, öğrenme-öğretme süreçlerinin akışı içinde yapılır. 9.Yalnızca yeni öğrenilenlerle ilgilenilmeyip, ön kavramlar da göz önünde bulundurulup değiştirilmeye çalışılır.

12 KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER

13 OHH BEE BİTTİ….


"Başşliyoouu... Başlıyor...." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları