Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Dr. Öğr. Üyesi Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD
2
Ders # 7 - Çoklu Zeka Kuramı
Konu Başlıkları Çoklu zeka kuramı Zeka alanları Zeka alanlarına yönelik etkinlikler
3
Ders # 7 - Çoklu Zeka Kuramı
Zekanın ne olduğuyla ilgili kesin veriler mevcut değildir Araştrımacılar insanın zihinsel işlevlerine, etkinliklerine ve performansına bakarak zeka üzerinde yorum yapmışlardır Spearman (1920’ler): Zeka genel bir faktör ve bazı alt yeteneklerden oluşmaktadır Thorndike (1930’lar): sözel kavrama, hafıza, muhakeme, sayısal yetenek, sözel akıcılık ve algısal hız gibi bir takım zihinsel yeteneklerden bahsetmektedir Zeka, yeni ve şaşırtıcı durumlarda çevreye uyum saşlayabilme, soyutlama ve problem çözme gücü olarak tanımlanabilir
4
Ders # 7 - Çoklu Zeka Kuramı
Zeka - Başarı Başarılı çocuk zekidir anlayışı ne kadar doğrudur? Zeka ve başarı kavramları birbirinden farklı kavramlardır Başarı için zeka gerekli ancak yeterli değildir Başarı için sabır, çaba, azim, disiplin ve sağlıklı bir bünye gerekir Okuldaki başarının günlük hayattaki başarıyı garanti etmiyor olması, insanların günlük yaşantıları için önemli olan bazı noktalara okulda yeterince önem verilmediği düşüncesini ortaya çıkarmıştır Geleneksel eğitim sistemleri, öğrencilerin sayısal ve sözel zeka alanlarını geliştirmeye çalışmış, diğer alanları ise ihmal etmiştir
5
Ders # 7 - Çoklu Zeka Kuramı
Bireylerin farklı biçimlerde ve kapasitelerde öğrendikleri anlayışının giderek kabul görmesi, farklı öğrenme yaklaşımlarını ve öğrenci merkezli öğretim anlayışının gelişmesini sağlamıştır Çağdaş öğrenme yaklaşımlarından birisi de Çoklu Zeka Kuramı’dır (Howard Gardner, 1983; Frame of mind: The theory of multiple intelligences) Görsel:
6
Ders # 7 - Çoklu Zeka Kuramı
Çoklu zeka kuramı, sadece dil ve matematik zekasını dikkate alan klasik zeka testine ve zeka tanımlamasına son vermiştir Sadece dil ve matematikte değil, müzikte, dansta, sporta, iletişimde, doğada ve resimde kendini gösterenlerin de zeki olduğu ortaya konmuştur Çoklu zeka kuramının temel dayanakları: Her insan çeşitli zeka alanlarının tümüne farklı sahiptir ancak düzeyleri farklı olabilir Her insan farklı zeka alanlarının herbirini geliştirebilir Zeka alanları, genellikler, bir arada karmaşık bir yapıda çalışır Bir bireyin her zaka alanında zeki olabilmesinin standart bir yolu yoktur, farklı yolları bulunmaktadır
7
Ders # 7 - Çoklu Zeka Kuramı
Çoklu zeka kuramının, zekanın çağdaş anlamına ve öğrenmenin doğasına ilişkin ilkeleri: Belirli bir şeyin öğrenimi için tek yol yoktur İnsanlar çok farklı zeka türlerine sahiptir Her insanın aktif olarak kullandığı zeka alanları kendine özgü bir karışımına sahiptir Zeka alanlarının herbiri, insanda farklı gelişim sürecine sahiptir Bütün zeka alanları dinamiktir (tanımlanabilir ve geliştirilebilir) Her insan kendi zekasını geliştirme ve tanıma fırsatına sahiptir Her bir zekanın gelişimi kendi içinde değerlendirilir Her bir zeka alanı, hafıza, dikkat, algı ve problem çözme açısından farklı bir sisteme sahiptir
8
Ders # 7 - Çoklu Zeka Kuramı
Bir zekanın kullanımı esnasında diğer zekalardan da faydalanılabilir Kişisel altyapı, kültür, kalıtım, inançlar zekanın gelişimi üzerinde etkiye sahiptir Bütün zeka alanları, insanın kendini gerçekleştirmesi için kullanabileceği farklı ve özel kaynaklardır İnsan gelişimini değerlendiren tüm bilimsel kuramlar, çoklu zeka kuramını desteklemektedir Şu anda bilinen zeka türlerinin dışında zeka türü de olabilir Yaşamda hiçbir etkinlik sadece bir tek zeka alanını içermez Zeka gelişimi bireysel veya bireyler arasında farklılık gösterir Zeka alanlarından biri kullanılarak, diğer bir zeka alanı geliştirilebilir
9
Ders # 7 - Çoklu Zeka Kuramı
Dr. Öğr. Üyesi Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.