Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ"— Sunum transkripti:

1 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ

2 Sunum Başlıkları: Yüksel Bahadır Alaylı Bilim ve Sanat Merkezi BİLSEM Nedir? Ne Değildir? Program Basamakları Özel Yetenekli Bireylerin Özellikleri

3 Ülkemizde özel yetenekli öğrenciler için en kapsamlı eğitim modeli Bilim ve Sanat Merkezleri’dir. 81 ilde 116 bilim ve sanat merkezimiz bulunmaktadır.

4 YÜKSEL BAHADIR ALAYLI BİLİM VE SANAT MERKEZİ

5

6 MERKEZİMİZİN TARİHÇESİ:
Merkezimiz Eğitim-Öğretim yılında hizmete girmiştir. Kurumumuzun fiziki bakım, onarım ve inşası için gerekli maddi destek Yüksel Bahadır Alaylı tarafından sağlandığı için Selçuklu Bilim ve Sanat Merkezi’nin ismi, Yüksel Bahadır Alaylı Bilim ve Sanat Merkezi olarak değiştirilmiştir. MİSYONUMUZ: Üstün yetenekli öğrencileri tespit etmek, bu öğrencilerin yeteneklerini fark etmelerine ve geliştirmelerine yardımcı olmak, toplumsal ve manevi değerlerini yaşayan, kazanımlarını ülkesi ve milletinin faydası için kullanan, özgüveni tam, yenilikçi, üretken, demokratik ve mutlu bireyler yetiştirmektir. VİZYONUMUZ: Öğrenmeyi ihtiyaç, üretmeyi zorunluluk, problem çözmeyi bir alışkanlık, bilimsel çalışmayı ilke olarak benimsemiş, öğrenmeye açık bireylerin yeteneklerinin keşfedilip geliştirildiği bir merkez, üyeleriyle birlikte toplumu yönlendiren, bilgilendiren, kültürel ve manevi değerleri yaşayan, geliştiren, yücelten ve beklentileri karşılayabilecek, geleceğe şekil verebilecek bir bilim yuvası olmaktır.

7 Merkezimizde, merkez müdürümüz, merkez müdür yardımcımız, 35 öğretmenimiz ve 1 hizmetlimizle birlikte toplam 38 kişilik personel kadromuzla hizmet vermekteyiz. Kurumumuzda Eğitim-Öğretim Yılı itibariyle toplam 580 öğrencimiz öğrenim görmektedir.

8 İLETİŞİM BİLGİLERİMİZ
Tel: Fax: Adres: Sakarya Mah. Cumhuriyet Cad. No:3 Selçuklu/KONYA

9 BİLSEM NEDİR? Milli Eğitim Bakanlığı Bilim ve Sanat Merkezi Yönergesinin 5.Maddesine göre şöyle tanımlanmıştır; “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında olmaları ve kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanmalarını sağlamak amacıyla açılmış olan bağımsız özel eğitim kurumudur.”

10 BİLSEM NE DEĞİLDİR?

11 BİLSEM deki eğitim süresi öğrencinin kuruma kayıt yaptırması ile başlamakta olup, orta öğretimi tamamlaması ile sona ermektedir. Eğitim programları sonunda ve eğitimin tamamlanması neticesinde yönerge gereği öğrencinin aldığı eğitimleri gösteren bir belge verilir. BİLSEM’ e öğrenci okul dışı zamanlarda gelir. Öğrencinin % 30 devamsızlık hakkı vardır. Her ders/etkinlik/yetenek atölyesi saati 40 dakika olarak planlanır ve uygulanır.

12 Bilim ve Sanat Merkezleri, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlıdır. İşleyişi tarihinde yürürlüğe giren Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesine bağlıdır. Bilim ve sanat merkezlerine ve özel yetenekli bireylere yönelik bilgileri ve güncellemeleri bu adreslerden takip edebilirsiniz:

13 PROGRAM BASAMAKLARI Merkeze kayıtları yapılan öğrenciler, 1) Uyum,
2) Destek Eğitimi, 3) Bireysel Yetenekleri Fark Ettirme (BYF) 4) Özel Yetenekleri Geliştirme (ÖYG) 5) Proje Üretimi alanlarında eğitim programlarına alınırlar.

14 BİLSEM DÖNEMLER PİRAMİDİ
Resim-Müzik Yetenek Alanı Genel Zihinsel Alan Ortaöğretimden mezun olana kadar (Haftalık ders saati aralığı 2-8) PROJE ÜRETİMİ (PD) Ortaöğretimden mezun olana kadar (Haftalık ders saati aralığı 2-8) 4 Yıl Boyunca (Haftalık ders saati aralığı 4-12) ÖZEL YETENEKLERİ GELİŞTİRME (ÖYG) 2 Yıl Boyunca (Haftalık ders saati aralığı 4-12) BİREYSEL YETENEKLERİ FARKETTİRME (BYF) 3 Yıl Boyunca (Haftalık ders saati aralığı 4-12) DESTEK EĞİTİMİ DÖNEMİ 2.-3.Sınıf (2 yıl haftada 4-12 saat) 4.-5.Sınıf (En az 1 yıl haftada 4-12 saat) (16 saat) UYUM DÖNEMİ (16 saat)

15 Programları tamamlayan öğrencilere tamamladığı her programın sonunda merkez müdürlüğünce Tamamlama Belgesi verilir. 

16 ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ
Zekâ, yaratıcılık, sanat, spor, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda akranlarına göre yüksek düzeyde performans gösteren bireydir (Özel Eğitim Hizm. Yön.-Madde 4-ğğ) ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN BİREY Çeşitli nedenlerle bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından beklenilen düzeyden anlamlı farklılık gösteren bireydir (Özel Eğitim Hizm. Yön.-Madde 4-z)

17 P R A K A L Ö Z L E Oldukça meraklıdır Sorunun ayrıntılarını tartışır
Sorular sorar Hem zihinsel hem fiziksel olarak katılır. Varsayımlar ortaya atar Keskin gözlem yapar Projeler oluşturur Alışılmamış tuhaf fikirleri vardır Öğrenmeden hoşlanır İsabetli tahminlerde bulunur Çok fazla özeleştiri yapar. Verilenleri zaten bilmektedir Büyük yaştakileri ve yetişkinleri arkadaş olarak seçer Bilgiyi değiştirip uygular İlgilidir Sorulara cevap verir Yanıtları bilir Dikkatini yoğunlaştırır. Anlamı kavrar Uyanıktır Verilen işi tamamlar İyi fikirleri vardır Okuldan hoşlanır Güçlü belleği vardır. Öğrendiği kadarıyla mutlu olur Düşünceleri anlar Kolaylıkla öğrenir Belli bir sırayla öğrenmekten hoşlanır Yaşıtlarıyla olmaktan hoşlanır Bilgiyi özümser.

18 Müzik Alanındaki Yetenek Özellikleri:
1- Ritim ve melodiye diğer çocuklardan fazla tepkide bulunur. 2- Müzikle çok ilgilidir. Plak, kaset dinler. Nerede müzik etkinliği varsa ona katılmak ister. 3- Müzik parçaları yapmaya büyük istek ve çaba gösterir. 4- Başkaları ile şarkı söylerken onlara uymaktan hoşlanır. 5- Yaşıtlarına, duygu ve düşüncelerini anlatmak için sık sık müziği araç olarak kullanır. 6- Çeşitli müzik aletleri ile ilgilenir, onları çalmayı dener. 7- Müzisyenler, şarkıcılar ve müzik parçaları ile ilgili koleksiyonlar yapar. 8- Dinlediği müzik parçasını kısa zamanda öğrenir, anlamlı ve uygun şekilde söyleyebilir.

19 Resim Alanındaki Yetenek Özellikleri
1-.Çeşitli konularda çizimler yapar. 2- Resimler, planlar, resimlere derinlik verir ve parçalar arasında uygun oranlar kullanır. 3- Resim çalışmalarını ciddiye alır ve resim yapmaktan haz duyar. 4- Diğer çocukların yaptığından değişik çizimler yapar. 5- Resim yapma, çizme ve boyama için çok zaman harcar. 6- Resmi kendi yaşantılarını ve duygularını ifade etmek için başarılı olarak kullanır. 7- Diğer insanların, sanat-resim çalışmalarına ilgi duyar. 8- Diğerlerinin eleştirilerinden hoşlanır ve içlerinden yeni şeyler öğrenir 9- Çamurdan, sabundan, plastikten vb. yumuşak gereçlerle üç boyutlu şeyler yapmaya özel ilgi gösterir.

20 Özel yetenekli çocukların da her çocuk gibi kendine has huysuzlukları, davranış problemleri, istenmedik davranış sergilemeleri, başarısızlıklarının olacağı unutulmamalıdır !!! Anne baba ve öğretmenleri olarak onların her alanda mükemmel olmalarını beklememeliyiz.

21 ÖZEL YETENEKLİ BİREYLER TÜM ALANLARDA BAŞARILI MIDIR?
Özel bir alanda yetenekli olan çocuğun tüm gelişim alanlarında hızlı olması beklenmemelidir. Örneğin; görsel sanat alanında özel yetenekli olan çocuk sadece bu alanda yaşıtlarından özel olma özelliği göstererek diğer gelişim alanlarında standart gelişim ritmi izleyebilir (Özel Yetenekli Bireyler Strateji ve Uygulama Planı ).

22 Picasso, 9 yaşında... Picasso okumayı yazmayı çok geç yaşta öğrenmiş, matematik dersinden ancak öğretmenin verdiği kopyalarla geçebilmiştir. Diğer bir deyişle Picasso IQ’su düşük bir dehadır.

23 Özel Yetenekli Öğrencilere Sunulan Özel Eğitim Hizmetleri
Özel yetenekli bireyler tanılanıp değerlendirildikten ve potansiyeli belirlendikten sonra gereksinimlerini en iyi şekilde karşılayacak eğitim programı ve hizmet verilmelidir. Sağlanacak eğitsel hizmetler ise üç ana başlık altında toplanabilir. 1.      Hızlandırma 2.      Gruplama 3.      Zenginleştirme

24 1. Hızlandırma: Çeşitli uyarlamalarla bir programın normal sürecinden daha önce tamamlanmasıdır. Okula erken başlama, sınıf atlama, ileride olduğu derslerde sınıf atlama, birkaç sınıf birleştirme, program süresinden daha kısa sürede tamamlama, kurslar alma ve seminerlere katılma gibi pek çok şekilde uygulanabilmektedir.

25 2.Gruplama: Gruplamanın,normal sınıflardaki üstün yetenekli öğrenciler için küme gruplandırmaları, özel bir sınıf gruplandırma, özel bir okulda gruplandırma, kaynak odada gruplandırma ve kaynak merkezlerinde gruplandırma, özel seminerler, özel yan kursları, çeşitli çalışma merkezlerindeki (müzeler, üniversiteler, bilim laboratuarları ve endüstri gibi) özel çalışmalar şeklinde uygulamaları bulunmaktadır.

26 3.Zenginleştirme: Normal sınıf programında üstün yetenekli öğrencilerin özelliklerine ve gereksinimlerine uygulamalar yapılması esastır. Bunun için normal sınıf içinde farklılaştırılmış öğrenme deneyimlerinin plânlanması gerekmektedir. Yatay ve dikey olmak üzere iki türlü zenginleştirme yapılabilmektedir. Yatay zenginleştirmede etkinlik ve ders türünü artırma söz konusudur. Dikey zenginleştirme ise o konu ile ilgili derinlemesine çalışmalar yapılmaktadır.

27 Destek Eğitim Odası tarih ve sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği gereğince, okul ve kurumlarda özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler ile özel yetenekli öğrenciler için, Destek Eğitim Odası açılması zorunludur. ( TARİHLİ VE /10.06/ SAYILI DESTEK EĞİTİM ODASI YAZISI) 27

28 DESTEK EĞİTİMİ ETKİNLİKLERİ
TÜRKÇE Dikkat Beceri Çalışmaları, Yaratıcı Drama GÖRSEL SANATLAR Psikomotor Dikkat Beceri Çalışmaları, Fotoğrafçılık Atölyesi, Dahi Sanat Tasarımı MATEMATİK Zeka Ve Akıl Oyunları Atölyesi FEN VE TEKNOLOJİ Astronomi Ve Uzay Bilimleri Atölye Çalışması, Küresel Problemler Projesi, Doğa İnceleme Gezileri, Ekoloji Etkinlikleri SOSYAL BİLGİLER Liderlik Ve Girişimcilik, Sosyal Sanat Becerisi Çalışmaları, Dahi Fikirler Çalışmaları, Değerler Eğitimi, Tarihsel Zamana Yolculuk BEDEN EĞİTİMİ İlginç Sportif Faaliyetler

29 Destek Eğitim Odası Eğitim Programı
5. DERS 6.DERS 7. DERS 8. DERS PAZARTESİ AKIL OYUNLARI 3-4 SINIF AKIL OYUNLARI 1-2 SINIF DÜŞÜNCE EĞİTİMİ 3-4 SINIF DÜŞÜNCE EĞİTİMİ1-2 SINIF SALI BİLİM UYGULAMALARI 1-2 SINIF BİLİM UYGULAMALARI 3-4 SINIF SANAT EĞİTİMİ RESİM 3-4 SINIF SANAT EĞİTİMİ RESİM 1-2 SINIF PERŞEMBE SANAT EĞİTİMİ MÜZİK 1-2 SINIF SANAT EĞİTİMİ MÜZİK 3-4 SINIF YARATICILIK 1-2 SINIF YARATICILIK 3-4 SINIF CUMA

30 OKUL KAYDI NAKİLLER

31 “Uygar dünyada yerimizi korumayı, sağlamlaştırmayı istiyorsak; yeteneğin her zerresine, zekanın her kıvılcımına ve maharetin en küçük ışığına bile ihtiyacımız vardır.” M. Kemal ATATÜRK

32 (Yüksel Bahadır Alaylı Bilim ve Sanat Merkezi
HAZIRLAYAN TUBA KILIÇARSLAN (Yüksel Bahadır Alaylı Bilim ve Sanat Merkezi Rehber Öğretmeni)


"BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları