Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ"— Sunum transkripti:

1 PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ

2 PROGRAM NEDİR? Hedeflere ulaşmak için yapılacak etkinlikler dizgesidir. Program eğitim sürecine yön veren en güçlü ögedir. Eğitimin yazılı olan her şeydir.

3 RESMİ PROGRAM ve PLAN TÜRLERİ
Eğitim Programı Öğretim Programı Ders Programı Ünitelendirilmiş yıllık plan Günlük ders planı Program tasarımcıları hazırlar Öğretmenler hazırlar

4 Bir okuldaki tüm dersleri ve etkinlikleri kapsar. Ör: İlkokul programı
1. Eğitim Programı ( Yetişek, Müfredat ) Eğitim programı; öğrenene, okulda ve okul dışında planlanmış etkinlikler yoluyla sağlanan öğrenme yaşantıları düzeneğidir ( Demirel, 2005 ). Bir okuldaki tüm dersleri ve etkinlikleri kapsar. Ör: İlkokul programı

5 EĞİTİM PROGRAMININ 4 TEMEL ÖGESİ

6

7 EĞİTİM PROGRAMININ YARARLARI 1. Eğitim faaliyetlerine yön verir.
2. Aynı eğitim basamaklarındaki okullarda amaçların aynı yönde gerçekleşmesini sağlar. ( EŞGÜDÜMÜ SAĞLAR) 3. Eğitimde verimi arttırır. 4. Öğretmenlere rehberlik eder. 5. Zamandan tasarruf sağlar 6. Öğrenmeyi kolaylaştırır. 7. Sağlıklı ölçme – değerlendirmeye imkanı tanır

8

9 Bir ilköğretim matematik öğretmeni, öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özelliklerini dikkate alarak gerçek yaşamda sıklıkla karşılaşılan örneklerle matematiksel düşünme yetisini geliştirmektedir. Bu öğretmenin programın hangi özelliğini yaşama geçirdiği söylenebilir? A) Çerçeve B) Esneklik C) İşlevsellik D) Bilimsellik E) Uygulanabilirlik

10 E

11 Ör: Ortaokul Matematik Öğretim Programı
Eğitim programı doğrultusunda öğrenciye kazandırılması düşünülen özelliklerin ders kümeleri olarak planlanmasıdır. Ya da , Okulda ya da okul dışında bireye kazandırılması planlanan bir dersin öğretimiyle ilgili tüm etkinlikleri kapsayan yaşantılar düzeneğidir. Ör: Ortaokul Matematik Öğretim Programı ( 5,6,7,8. sınıf düzeyindeki matematik derslerini kapsar )

12 Ör: Ortaokul 5. Sınıf Matematik Dersi Programı
3. Ders Programı Bir sınıf düzeyinde herhangi bir dersin planlanan hedeflerin bireye nasıl kazandırılacağını gösteren tüm etkinliklerin yer aldığı bir düzenektir Ör: Ortaokul 5. Sınıf Matematik Dersi Programı

13 ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK PLAN
Bir öğretmenin okuttuğu sınıf ya da ders için yıl boyunca yapacağı çalışmaları ay ay ve hafta hafta planladığı taslaktır. Her yıl eğitim öğretim başlamadan öğretmen tarafından hazırlanır.

14

15 Programları , program geliştirmeciler Tarafından hazırlanırken;
GÜNLÜK DERS PLANI Bir öğretmenin okuttuğu sınıf ya da ders için yıl bir ya da birkaç gün içerisinde ne tür çalışmalar yapacağını gösteren plandır Programları , program geliştirmeciler Tarafından hazırlanırken; planlar öğretmen tarafından yapılır.

16

17 PROGRAM ve PLAN ÇEŞİTLERİ
EĞİTİM PROGRAMI ÖĞRETİM PROGREMI DERS PROGREMI ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK PLAN DERS PLANI ÖRTÜK PROGRAM

18 Posner'in program türleri
- Milli eğitim tarafından okullara gönderilen programdır - Resmi programın gerçek anlamda uygulanan kısmıdır. (İşevuruk) - Resmi programın uygulanmayan, es geçilen, araya kaynayan kısımlarıdır (Öğretisiz) - Plansız , yazılı olmayan, etkinliklerdir. Her okulun bir gizil programı vardır. (Plansız) - Resmi programın üstüne , plan dahilinde eklenen uygulamalardır. Ör: Müzeler haftasında , önceden planlanan şekilde öğrencileri müze ziyaretine götürme (Destekleyici)

19 ÖRTÜK ( GİZİL ) PROGRAM: Bu program okuldaki sosyal ve psikolojik etkileşimle oluşan yan ve informal öğrenmeleri kapsar. Örtük program; açık ve yazılı değildir, tasarlanmamıştır, informal, kendiliğinden ve gizil öğrenmeleri kapsar, kasıtlı değildir, ima edilen programdır, resmi programın dışındadır, değerler, normlar, tutumlarla ilişkilidir. Ör: Okuldaki iletişim ortamı öğrenmeyi etkiler. Okul müdürünün tutumu öğrenme ortamına etki eder. _ Öğrencilerin yaşadıkları sosyal çevre öğrenmeleri üzerinde etkiye sahiptir

20

21 A

22 Resmî programda öngörülen amaç ve etkinlikler
dışındaki tüm uygulamaları içeren programa örtük (gizil) program adı verilmektedir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi örtük program anlayışına ve içeriğine ters düşer? A) Tüm okullarda ortak uygulanan kuralları ve etkinlikleri içermesi B) Yönetici ve öğretmenlerin felsefelerini yansıtması C) Öğrencilerde daha derin etki bırakan bir yapıya sahip olması D) Okul ve sınıf iklimini yansıtan etkinliklerin rahatça anlaşılabilmesi E) özellikle öğrencilerin duyuşsal becerilerini yönlendiren bir özellik göstermesi

23

24

25 SONNNNN


"PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları