Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
AVRUPA BİRLİĞİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME POLİTİKALARI
2
AVRUPA BİRLİĞİNDE YAŞAM BOYU ÖĞRENME
AB kurulduğundan beri, ağırlıklı olarak ekonomik bir yapı olarak görülmüştür. AB’nin 1970’li yıllara kadar eğitim konusunda herhangi bir projesi bulunmamaktadır Eğitimle ilgili ilk rapor 1973 yılında hazırlanan Avrupa Topluluğunda Yüksek Öğretim Muhtırası adlı rapordur İkincisi ise yine aynı yılda yayınlanan Avrupa Topluluğunda Açık Uzaktan Eğitim bildirisidir ’li yılların ortalarından itibaren eğitimin farklı alanlarında hizmet veren programlar yürürlüğe girmiştir
3
AVRUPA BİRLİĞİNDE YAŞAM BOYU ÖĞRENME
Sürekli eğitimle ilgili ilk metin 1993 yılında hazırlanan yeşil bültendir Bu metinde işsizlerin emek piyasasında tekrar iş bulmalarını sağlamak amacıyla sürekli meslekî eğitim sisteminin sistematik bir yapıya kavuşturulması öngörülmüştür. Aynı zamanda; mevcut iş gücünün meslekî teknik eğitim ile günün teknoloji ve iş gücü pazarına uygun becerilerle donatılmasına geniş yer ayrılmıştır.
4
AVRUPA BİRLİĞİNDE YAŞAM BOYU ÖĞRENME
Diğer bir rapor ise komisyon kararı olan Yılında hazırlanan Beyaz Bültendir. Öğrenen topluma doğru: Öğrenme ve Öğretme başlığını taşımaktadır. Bu bültenle Yaşam boyu öğrenme konusunda birliğin amaçları ve yapılması gerekenler belirlenmiştir. AVRUPA BİRLİĞİNDE YAŞAM BOYU ÖĞRENME
5
Beyaz Bülten: Öğrenen Topluma Doğru
Hazırlanan rapor ve komisyon kararı ile tüm kesimleri içine alan ve öğrenen bir topluma dönüşme amacı vardır. Alınan kararların uygulamaya dönük somut yönü de bulunmaktadır. Örneğin eğitimle ilgili komisyon kararlarında artık sadece eğitim bakanları bulunmayacak aynı zamanda sosyal gruplar ve sanayi kesiminde temsilcileri de bulunacaktır.
6
2. Ekonomik küreselleşme,
Beyaz Bülten: Öğrenen Topluma Doğru Hazırlanan rapora göre Avrupa toplumunun karşı karşıya kaldığı üç önemli olgu şu şekilde belirlenmiştir. 1. Bilgi teknolojilerinin yayılmasıyla iş organizasyonları ve üretim süreçlerinde meydana gelen radikal değişmeler, 2. Ekonomik küreselleşme, 3. Bilimsel bilgilerin hızla yayılması ve bu bilgilerden kaynaklanan teknolojiler.
7
Bilgi teknolojilerinde meydana gelen hızlı değişmeler hem bilimsel bilginin üretimini kolaylaştırmış hem de yayılmasına olanak tanımıştır. Ekonomide ve sosyal yapıda hızlı bir küreselleşme başlamıştır. Bu değişmeler büyük oranda olumlu olmuştur. Beyaz Bülten: Öğrenen Topluma Doğru
8
1. Nüfusta meydana gelen değişmeler 2. Kültürlerin karşılaşması
Beyaz Bülten: Öğrenen Topluma Doğru Bütün bu olumlu gelişmelere rağmen, AB aşağıda açıklanan problemlerle de karşı karşıya gelmiştir. 1. Nüfusta meydana gelen değişmeler 2. Kültürlerin karşılaşması 3. Çevresel konular 4. Sosyal marjinalleşme 5. Demokrasiye yönelen tehditler
9
Beyaz Bülten’in Amaçları
1. Bireyleri Yeni Bilgiler Kazanmaya Cesaretlendirme Komisyon AB seviyesinde bu amaca ulaşmak için üç farklı konu belirlemiştir. 1.1. Becerilerin Tanımlanması Bütün AB üye ülkelerinde anahtar beceriler belirlenerek bu becerilerin kazandırılması, değerlendirilmesi ve belgelendirilmesini sağlamak amaçlanmaktadır. Bu amaca hizmet edecek bir Avrupa sertifikasyon sistemi kurulmalıdır.
10
Beyaz Bülten’in Amaçları
1.2. Hareketlilik Avrupa Birliği ortak bir kültür yaratmak amacıyla hareketliliğe büyük önem vermektedir yılında başkanlar kurulunun kararıyla öğrenci hareketliliği büyük oranda kolaylaştırılmıştır. Öğrenciler isterlerse öğrenimlerinin bir kısmını üye ülkelerin birinde yapabilmektedirler. Hareketliliğin sorunsuz sürdürülmesi amacıyla kredi transferi (ECTS) sistemi kurulmuştur.
11
Beyaz Bülten’in Amaçları
1.3. Multimedya Eğitim Yazılımları Yeni bilgilerin kazandırılmasında önemli bir işleve sahip olması beklenen multimedya yazılımlarının yaygınlaştırılması amaçlanmaktadır. Eğitimde yazılımların artırılması ve okullarda AB ürünlerinin kullanılması teşvik edilmiştir.
12
Beyaz Bülten’in Amaçları
2. Okul ve İş Sektörünü Bir Araya Getirme Okul ve iş yerleri arasında köprüler kurma ya da güçlendirme amaçlanmaktadır. Okul ve iş dünyasının bir araya gelebilmesi için üç şartın yerine getirilmesi gerekir. Bunlar;
13
Beyaz Bülten’in Amaçları
2.1. Eğitim iş dünyasına açık olmalıdır. Eğitim kurumları iş dünyasının ihtiyaçlarını tespit ederek, üretim süreçlerindeki değişmeleri girişimcilerin bilgisine başvurarak eğitim uygulamalarını da hesaba katması gerekir.
14
Beyaz Bülten’in Amaçları
2.2. Şirketler yetiştirme ve öğretim için olmalıdır. Şirketler sadece işçilerin değil aynı zamanda genç insanların ve yetişkinlerinde yetiştirilmesinde görev almalıdır. Geleneksel eğitim sistemi içerisinde başarısızlığa uğramış olanlara bir şans daha verilmelidir. Firmalar için belirli iş gücünü temin etmenin bir yolu da bu olabilir.
15
Beyaz Bülten’in Amaçları
2.3. Okul ve firmalar arasında iş birliği geliştirilmelidir. Okul ve iş dünyası arasındaki ilişki çıraklık ve yetiştirme projeleriyle güçlendirilmelidir. Bu sistem aynı zamanda bütün yeterlilik seviyelerinde, yüksek öğretimde, iş ve mühendislik okulları içinde uygundur.
16
Beyaz Bülten’in Amaçları
3. Dışlanmışlıkla Mücadele Ekonomide meydana gelen gelişmeler ve devam eden rekabet ortamında istihdam edilecek nüfus birkaç kategoriye ayrılmıştır Bu kategoriler şunlardır: 1. Niteliksiz genç insanlar 2. Yaşlı işçiler 3. Uzun süreli işçiler
17
3.1. İkinci şans projesi Okul sistemi insanlar için birinci şanstır. Ancak aileler ve sosyal şartlardan dolayı bu fırsatı değerlendiremeyenler olmaktadır. Niteliksiz olarak topluma katılan genç insanlar bir meslek bulmayı ve topluma entegre olmayı ümit etmektedirler. Bunu sağlamak amacıyla yeni öğrenme merkezleri kurulmalıdır. Bu merkezlerde kaliteli öğretmenler diğerlerinden daha yüksek ücretle istihdam edilmelidir. Şirket içi eğitimi bilen, yeni güdüler oluşturan ve çoklu ortam kullanabilen öğretmenlere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu tip bir uygulama ABD’de hızlandırılmış okul adıyla gecekondu bölgelerinde hizmet vermektedir.
18
3.2. Avrupa Gönüllü Teşkilâtı
Gönüllü servisler genç insanlara kamu yararına çalışma şansı verir. Bu servisler ile gençler ya kendi ülkelerinde ya da gelişmekte olan ülkelerin birinde hizmet verebilmektedir. Avrupa parlamentosunun kararıyla üye ülkelerde birçok gönüllü gençlik servisleri kurulmuştur.
19
4. Birliğin Dillerinden Üçünde Yeterlilik Geliştirme
Beyaz Bülten’in Amaçları 4. Birliğin Dillerinden Üçünde Yeterlilik Geliştirme Ortak Pazarda sınırların kalkmasıyla kişisel ve meslekî fırsatları değerlendirmek isteyenler için dil yeterliliği ön koşul olmuştur. Üç dilde yeterlilik farklı ülkelerde çevreye uyum ve işte başarıyı olumlu yönde etkileyecektir. Avrupa medeniyeti ve kültürünün sağlıklı olmasında dil gerekmektedir. Çok dillilik Avrupa medeniyeti ve öğrenen toplumun ön şartıdır. Aynı zamanda yabancı dil bilme ülkeler arası hareketlilik için gereklidir.
20
5. Fabrika ve Eğitime Yapılan Yatırımı Eşit Seviyeye Getirme
Beyaz Bülten’in Amaçları 5. Fabrika ve Eğitime Yapılan Yatırımı Eşit Seviyeye Getirme Fabrika kurulurken nasıl vergi indirimi vb. kolaylıklar sağlanıyorsa eğitim kurumları kurulurken de bu kolaylıklar sağlanmalıdır. Çünkü rekabet ve istihdamın birinci şartı beceriye yapılan yatırımdır. Eğitim ve öğretime yapılan yatırımın ekonomik hayatın döngüsünü sağladığı fark edilmelidir.
21
Öğrenen topluma doğru Beyaz Bülten kararında yukarıda verilen amaçları gerçekleştirmek amacıyla üye ülkelere sorumluluklar yüklenmiştir. Üye ülkelerin sorumlulukları aşağıda verilmiştir;
22
Beyaz Bültende Üye Ülkelerin Sorumlulukları
1. Üye ülkeler eğitim ve meslekî öğretim sisteminin çevre ve organizasyon yapısının geliştirilmesi ile biçimlendirilmesinden sorumludur. 2. Üye ülkelerin eğitim ve öğretim kurumlarını, diğerleriyle iş birliğine dayalı bir ağ kurarak ve aktivitelere katılarak ortaklıklarını güçlendirmelidirler. 3. Girişimcilerin öğretimde rolü artırılarak, öğretimin yayılmasına yardım etmeleri ve deneyimlerinden yeni beceriler geliştirmeleri sağlanmalıdır. 4. Bireyler açıkça belirlenmiş eğitim ve öğretim programlarına, hedeflerini gerçekleştirmek için istedikleri zaman girerek genel bilgi ve becerilerini tamamlayabilmelidir. 5. Ülkeler öğrenen topluma ulaşmada önemli role sahiptirler.
23
1996 Avrupa Yaşam Boyu Öğrenme Yılı
1996 yılı AB ülkelerinde yaşam boyu öğrenme yılı olarak kabul edilmiştir. Bu yılın üç ana amacı bulunmaktadır; 1. Yaşam boyu öğrenme kavramını teşvik etmek, 2. Anlam ve özelliklerini açıklamak, 3. Bütün Avrupa vatandaşları için bu kavramın bir gerçeklik olabilirliğini gözden geçirmek.
24
1996 Avrupa Yaşam Boyu Öğrenme Yılının Amaçları
1. Genel eğitim seviyesi, kişiler arasında ayırım yapılmaksızın herkese açık olmalıdır. Ayrıca bu eğitim öğrencilerin kendi kendine öğrenme kabiliyetlerini artıran ve yaşam boyu öğrenmeye hazırlar nitelikte olmalıdır. 2. Bütün genç insanların nitelikli olmaları için meslekî eğitim teşvik edilmelidir. Bu eğitim gençlerin iş yaşamına sorunsuz bir geçiş için ön hazırlık niteliğinde olmalıdır. Ayrıca bu eğitim kadın ve erkeklere eşit fırsatlar sunmalıdır. Kişilerin tekrar meslek piyasasına uyum sağlamaları için personel gelişimini temel almalıdır.
25
1996 Avrupa Yaşam Boyu Öğrenme Yılının Amaçları
3. Sürekli eğitim ve öğretim teşvik edilerek, okul eğitimi ve iş öncesi eğitim uyumunda, toplum ve iş dünyasının yeni ihtiyaçlarıyla ilgili, kalite ve saydamlığa dayalı eğitim ve öğretim sağlanmalıdır. 4. Şimdiye kadar eğitim ve öğrenme fırsatlarından çok az faydalanmış ve hiç faydalanamamış grupların yararına öğrenme yaşantıları geliştirilmelidir.
26
Avrupa Yaşam Boyu Öğrenme Yılının Amaçları
5. Eğitim ve öğretim kurumları ile ekonomi dünyası arasında (özellikle küçük ve orta ölçekli şirketler) gelişmiş bir iş birliği olmalıdır. 6. Sosyal sınıfların yaratıcılıkları artırılmalı, yüksek istihdam ve rekabete dayalı ekonomik gelişme için, bütün Avrupa’da yaşam boyu öğrenme fırsatları sunulmalıdır.
27
1996 Avrupa Yaşam Boyu Öğrenme Yılının Amaçları
7. Yaşam boyu öğrenme perspektifinde gençlerin ve çocukların eğitim ve öğretiminin önemi için velilerin farkındalıkları artırılmalı ve bu hususta velilerin daha önemli rol oynamaları sağlanmalıdır. 8. Avrupa’da eğitim konusunda tam bir iş birliği sağlanana kadar hareketlilik ve karşılıklı anlayış teşvik edilerek, Avrupa birliği aktiviteleri ve Avrupa vatandaşlığının farkında olunması sağlanmalıdır. Özellikle akademik ve meslekî tanım, diploma ve niteliklerin sistemle uyumuna dikkat edilerek dil becerileri teşvik edilmelidir.
28
Yaşam Boyu Öğrenme Bildirisi-2000
2000 yılında AB hayat boyu öğrenme bildirisi yayınlanmıştır. Avrupa Komisyonunun, Avrupa çapında ilgili tüm çevrelerle görüş alışverişi sonucunda hazırladığı hayat boyu öğrenmeye ilişkin bildiri Kasım 2001’de kabul edilmiştir. Okul öncesinden emeklilik sonrasına tüm yaşamı kapsayan öğrenmenin önemini vurgulayan bu bildiri: yaşam boyu öğrenmenin örgün, yaygın ve resmi olmayan eğitim yelpazesini tümüyle kapsaması gerektiğini belirtmektedir. Bildiride yaşam boyu öğrenme “kişisel, sosyal, vatandaşlıkla ve/veya istihdamla ilgili bir perspektifle, bilgi, beceri ve yeterlikleri geliştirme amacıyla, yaşam boyu üstlenilen öğrenme etkinliği” olarak tanımlanmıştır
29
Yaşam Boyu Öğrenme Bildirisi-2000
Bu bildirinin amacı, üye ülkelerle birlikte, aday ülkeler ve Avrupa Ekonomik Bölgesi Üyelerinin katılımıyla yaşam boyu öğrenme konusunda Avrupa seviyesinde bir müzakere başlatmaktır. Yaşam boyu öğrenmenin iki amacından biri, aktif Avrupa vatandaşlığını tanıtmak ve bunu yerleştirmektir. Diğer amacı ise, yeni bilgi temelli topluma uyum sağlamak ve sosyal ve ekonomik yaşama tam olarak katılmak için gerekli olan meslekî becerileri kazandırmaktır. Yaşam boyu öğrenme, bireylerin çeşitli araçlar kullanarak kendi gelişimlerini sağlayan ve yeni teknoloji alanlarında gerekli becerilere sahip, modern toplumda aktif rol alabilen Avrupa vatandaşları olarak yeterlikler kazandırmak için tasarlanmıştır.
30
Yaşam Boyu Öğrenme Bildirisi-2000
Bilgi toplumunda sosyal uyum, istihdam edilebilirlik ve aktif vatandaşlık için gerekli görülen hayat boyu öğrenmenin temel kriterleri Avrupa Komisyonu tarafından şu şekilde belirtilmiştir 1) Ana Dilde İletişim, 2) Yabancı Dilde İletişim, 3) Bilim ve Teknolojide Matematik ve Temel Becerilerin Kullanımı, 4) Sayısal Beceriler, 5) Öğrenmeyi Öğrenme, 6) Sosyal ve Yurttaşlık Becerileri, 7) Girişimcilik Ruhu ve 8) Kültürel Farkındalık
31
Yaşam Boyu Öğrenme Bildirisi-2000
UNESCO tarafından geliştirildiği öne sürülen hayat boyu öğrenme düşüncesine Avrupa Komisyonu yoğun biçimde sahip çıkarak 2000 yılında hayat boyu öğrenme hakkındaki altı anahtar mesajı içeren muhtırayı yayınlamıştır
32
Yaşam Boyu Öğrenme Bildirisi-2000
33
E-Learning- Geleceğin Eğitiminin Tasarlanması
24 Mayıs 2000 tarihinde iletişim komisyonu e- learning geleceğin eğitiminin tasarlanması isimli karar almıştır. Bu karar ile okulların ve eğitim merkezlerinin bilgi temelli topluma uyumunu kolaylaştırma amaçlanmaktadır.
34
E-Learning- Geleceğin Eğitiminin Tasarlanması - Amaçlar
yılının sonunda birlik içinde bulunan bütün ülkelerin okullarının internete bağlanmasını sağlamak yılı sonuna kadar araştırma enstitüleri, üniversiteler, bilimsel kütüphaneler, okullar ve diğer eğitim kurumlarını bilimsel iletişim ağıyla hızlı bir şekilde bağlanmasını sağlamak yılı sonuna kadar bütün öğrencilerin hızlı bir şekilde sınıflarından iletişim ve multimedya kaynaklarına ulaşımını sağlamak 4. İnsan kaynaklarına yapılan kişi başına yatırımı her yıl artırmak 5. Vatandaşların yeni bilgi toplumuna uyum için iş ve normal yaşamlarında ihtiyaç duydukları becerileri kazandırmak yılının sonunda internet ve çoklu ortam yazılımlarını kullanan öğretmen sayısını yeterli sayıya ulaştırmak 7. Bütün öğrencilerin 2003 yılının sonuna kadar dijital kaynakları kullanmasını sağlamak
35
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM, KÜLTÜR ve
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM, KÜLTÜR ve GENÇLİK PROGRAMLARI
36
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM, KÜLTÜR,GENÇLİK PROGRAMLARI
Avrupa Birliği’nin üye ve aday ülkelerin eğitim ve gençlik politikalarını desteklemek amacıyla yürüttüğü programların geçmişi Avrupa Ekonomik Topluluğu’nu oluşturan 1957 Roma Antlaşması’na dayanmaktadır yılında yürürlüğe giren PETRA programıyla ilk olarak üye ülkelerdeki gençlerin mesleki eğitimlerini geliştirmeleri hedef alınmıştır. Söz konusu programların gelişimleri şu şekilde gerçekleşmiştir:
37
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM, KÜLTÜR,GENÇLİK PROGRAMLARI
38
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM, KÜLTÜR,GENÇLİK PROGRAMLARI
Avrupa birliği 2000 yılından itibaren 7’şer yıllık dönemler halinde değişik programlar yayımlayarak Avrupa Düzeyinde Yaşam Boyu Öğrenme faaliyetleri icra etmektedir. Bunlardan ilki yılları arasında uygulanan Sokrates, Leonardo da Vinci ve Gençlik programlarıdır Bu programların sonuncusu ise yılları arasını kapsayan Erasmus+ programdır ve halen devam etmektedir. Türkiye bu programın 7 ‘sine katılma kararı almıştır
39
ve Gençlik Programları SOCRATES (genel eğitim)
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları ( ) SOCRATES (genel eğitim) LEONARDO DA VINCI (mesleki eğitim, yaşam boyu eğitim) Gençlik (15-25 yaş)
40
SOCRATES PROGRAMI Bu program sayesinde üye ülkelerde eğitimde kalitenin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Okul eğitimi için Comenius Programı, Yükseköğretim için Erasmus Programı, Yetişkinlerin eğitimi için Grundtvig Programı, Avrupa dillerinin öğretilmesi için Lingua Programı Eğitimde bilgi teknolojilerinin geliştirilmesi için Minerva Programı Uygulamaya sokulmuştur
41
SOCRATES PROGRAMI Alt eylemleriyle birlikte Socrates Programı’nın genel faaliyet alanları aşağıda belirtilmektedir: Avrupa'da, eğitim alanında insanların ülkeler arası hareketliliği, Eğitim alanında yeniliği ve kaliteyi artırmayı hedefleyen, ülkeler üstü işbirliği ve ortaklıklara dayanan projelerin geliştirilmesi, Yabancı dil yeteneklerinin geliştirilmesi ve farklı kültürlerin anlaşılması, Eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı, Karşılıklı bilgi, tecrübe ve iyi uygulama örneklerinin aktarımını kolaylaştıran ülkeler üstü işbirliği ve iletişim ağları, Eğitim sistemleri ve politikalarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi ve gözlenmesi, Karşılıklı bilgi değişimi ile yeniliklerin ve iyi uygulama örneklerinin yayımına yönelik faaliyetler,
42
LEONARDO DA VİNCİ PROGRAMI
Üye ve aday ülkelerin mesleki eğitime yönelik politikalarını desteklemek ve geliştirmek için yürütülen bir programdır. Bu program; ülkeler arası işbirliğinin kullanılarak mesleki eğitim sistemleri ile uygulamalarında kalitenin geliştirilmesini, yeniliklerin teşvik edilmesini ve Avrupa boyutunun yükseltilmesini amaç edinmiştir. Leonardo da Vinci programı kapsamında beş ayrı faaliyet konusu bulunmaktadır. Bunlar: Hareketlilik Pilot projeler Dil yeterlilikleri Ülkeler arası ağlar Referans kaynakları
43
GENÇLİK PROGRAMI ( ) Gençleri gönüllülük temelinde, aktif olarak dahil eden ve gençlere örgün eğitim sistemleri dışında beceri ve uzmanlıklar kazanabilmeleri için fırsatlar sunan bir programdır. Genel olarak aralığında bulunan gençlere ve bu gençlere hizmet eden gençlik çalışanlara ulusal ve uluslararası alanda projeler gerçekleştirme imkanı sunulmaktadır.
44
GENÇLİK PROGRAMI ( ) Türkiye bu programlardan başarılı bir şekilde faydalanmıştır. Her üç programın yılları (Son üç yıl ) çerçevesinde ülkemizdeki gerçekleşmeleri Bu üç yıl için hibe kullanımı % 96 oranında gerçekleşmiştir.
45
( 2007-2013 ) HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI (LLP)
Hayatboyu Öğrenme Programı adıyla tek çatı altında birleşmiş olan (LLP) genel amacı, hayatboyu öğrenme yoluyla Topluluğun “ileri bir bilgi toplumu olarak gelişmesine, sürdürülebilir ekonomik kalkınmaya, daha fazla ve daha iyi iş imkanlarına ve sosyal bütünlüğe katkıda bulunmak ve çevrenin gelecek kuşaklar için korunmasını sağlamak” olan Hayatboyu Öğrenme Programı daha önceki adları Socrates ve Leonardo da Vinci olan programları tek çatı altında birleştirmiştir.
46
2007-2013 HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI (LLP)
Sağladığı proje ve bireysel faaliyet hibeleriyle katılımcı ülkelerin eğitim ve öğretim sistemleri arasında etkileşim, işbirliği ve hareketliliği desteklemeye dayanan program 5 alt program çerçevesinde uygulanmıştır.
47
2007-2013 HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI (LLP)
1. Comenius Programı (Okul Eğitimi) 2. Erasmus Programı (Yükseköğretim) 3. Leonardo da Vinci Programı (Mesleki Eğitim) 4. Grundtvig Programı (Yetişkin Eğitimi) 5. Transversal (Çalışma Ziyareti) Program ı
48
Gençlik Programı (Youth in Action) (2007- 2013)
Avrupalı gençlerin aktif vatandaşlık, dayanışma ve hoşgörü duygularının gelişmesini ve onların Avrupa Birliğinin geleceğinin şekillenmesinde rol almalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Gençlik Programı, AB sınırları içinde ve arasında hareketliliği, yaygın eğitimi, kültürlerarası diyaloğu desteklemekte ve sosyal, eğitimsel ve kültürel geçmişlerine bakmaksızın bütün gençlerin istihdam edilebilirliklerinin artırılmasını ve dahil edilmelerini teşvik etmektedir.
49
Gençlik Programı (Youth in Action) (2007- 2013)
Gençlik Programı ülke merkezli başvurular çerçevesinde aşağıdaki alt eylemler bazında yürütülmüştür: Eylem 1.1 – Gençlik Değişimleri Eylem 1.2 – Gençlik Girişimleri Eylem 1.3 – Gençlik Demokrasi Projeleri Eylem 2 – Avrupa Gönüllü Hizmeti Eylem 3.1 – Avrupa Birliği Komşu Ortak ülkelerle İşbirliği Eylem 4.3 – Gençlik Çalışanları ve Gençlik Kuruluşları İçin Eğitim ve Ağ Kurma Eylem 5.1 – Gençler ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları
50
2007-2013 HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI (LLP)
Bu iki ana program 7 yıllık süre boyunca ülkemizde başarılı bir şekilde yürütülmüş ve Türkiye hemen hemen bütün alt programlarda Avrupa genelinde ilk üçe girmiştir. yıllarını kapsayan bu dönem iki program açısından aşağıdaki tabloda yer alan rakamlar çerçevesinde sonuçlanmıştır: Bu yedi yıl için hibe kullanımı % 92 oranında gerçekleşmiştir.
51
Avrupa Birliği yılları arasını kapsayan yeni bir HAYAT BOYU ÖĞRENME programını uygulamaya halen devam etmektedir.
52
İlginize teşekkür ederiz!....
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.