Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
PROEJE CRM Hazırlayan : Murat USLU
(İTÜ Endüstri Mühendisi – Sistem Analisti ve Yazılımcı)
2
Müşteri Onay Öncesi Faaliyetler Takibi
Proje CRM Nedir ? Müşteri Onay Sonrası Faaliyetler Takibi Müşteri Onay Öncesi Faaliyetler Takibi ERP CRM
3
CRM Stepleri Şantiye - Merkez Müşteri - Muhasebe Merkez Faaliyetleri
4
Onay Öncesi Faaliyetler
Kullanılan veya kullanılacak olan stok takip ve/veya muhasebe programlarında takip edilmesi mümkün olmayan faaliyetlerin CRM sel olarak takiplerinin yapılmasına imkan sağlayan stepler bütünüdür ..
5
Kayıt Düzeltme & Revizyon Kayıtlı Evrakları Görme
Veri Girişi Listeleri Ana ekranda bulunan her CRM step ine girildiğinde o stepe ait içeride bulunan verilerin özet listesinin bulunduğu LİSTELEME ekranına ulaşır. Bu ekrandan girilen veriler müşteriye göre filtrelenebilir. Ayrıca içerde kayıtlı olan veriler ile ilgili yapılmak istenen (kayıt görme, kayıt silme, ekli evrağı görme…vb işlemler buradan seçilebilir. Kayıt Düzeltme & Revizyon Yeni Kayıt ekleme Kayıtlı Evrakları Görme Yeni Gözlem En Son Revizyonu Silme
6
Proje Tanımlama (STEP 1)
Müşteriden yazılı ve sözlü gelen istek üzerine yapılması istenen projenin kayıt altına alındığı ve müşteriye sunulacak tarihin de belirtildiği varsa gelen evrakların da kayıt altına alındığı CRM de projenin start aldığı ilk step idir.
7
Keşif Bilgileri (STEP 2)
Müşteri isteğinin yapılması için gerekli olan çalışmayı yapmak için yapılacak keşif çalışmasını içerir. Yapılacak keşif doğrultusunda kullanılacak malzeme ve işçilik çalışmaları yapılıp müşteriye sunulacaktır. Proje tanımlaması step inde atama yapılan keşif sorumlusu tarafından çalışma yapılır. Proje tanımlamada atanan keşif sorumlusuna mail ve/veya CRM ile bildirim yapılır.
8
Malzeme Tekliflendirme (STEP 3)
Proje tanımlamada atanan Teklif sorumlusu tarafından keşif bilgileri ışığında projede kullanılacak olan malzemelerin satın alma şartlarının tekliflendirildiği tüm çalışmaların belgeleri ile kayıt altına alındığı stepdir. Projeye ait alınacak aynı veya farklı malzemelere ait her farklı firmanın teklifi bu stepin kayıtları altında arşivlenir. Bu stepte de Keşif çalışması kayıt edilince Tekliflendirme sorunlusuna keşif bitti tekliflendirme çalışmasına başlayabilirsin mail ve/veya CRM içi bildirim ile bildirilir.
9
İşçilik Tekliflendirme (STEP 4)
Proje tanımlamada atanan Teklif sorumlusu tarafından keşif bilgileri ışığında projede kullanılacak olan malzemelerin satın alma şartlarının tekliflendirildiği tüm çalışmaların belgeleri ile kayıt altına alındığı stepdir. Projeye ait alınacak aynı veya farklı malzemelere ait her farklı firmanın teklifi bu stepin kayıtları altında arşivlenir. Bu stepte de Keşif çalışması kayıt edilince Tekliflendirme sorunlusuna keşif bitti tekliflendirme çalışmasına başlayabilirsin mail ve/veya CRM içi bildirim ile bildirilir.
10
Müşteriye Sunma (STEP 5)
Müşterinin isteği doğrultusunda keşfi yapılan, keşif doğrultusunda işçiliği, kullanılacak malzemesi ve ne kadar sürede tamamlanacağı bilgisinin ilgili evrakları ile birlikte, proje tanımlamada girilen termine göre müşteriye sunulacağı halinin kayıt altına alındığı, kayıt tuşuna basar basmaz da firma ilgililerine otomotik olarak mesaj ile bildiriminin yapıldığı 5. stepdir.
11
Müşteriden Onay Gelme (STEP 6)
Müşteriye sunulan projenin müşteriden onayı geldikten sonra hatta onay mailinin de dosya olarak eklenebileceği projenin CRM takibindeki son stepdir. Buradan sonraki tüm stepler kullanılan muhasebe veya stok takip yazılımları ile normalde kayıt dır. Dolayısı ile sonraki stepler kullanılan yazılım ile bütünleşik olarak gerektiğinde veri alışverişi yapacak şekilde kayıt altına alınabilmektedir. SORUMLUSU :
12
Onay Sonrası Faaliyetler
Kullanılan veya kullanılacak olan stok takip ve/veya muhasebe programlarında da takip edilen faaliyetlerin CRM sel olarak da gerek ilgili program ile veri alış verişi ile gerekse verilerin özet verilerinin kayıt ve kontrol altına alındığı stepler bütünüdür. Diğer programlarda kesilen gelen irsaliye, fatura, çek….vb evrakların gerçek anlamda kayıt altına görsel olarak da alınması imkanı bulmak zor olduğu için teknik CRM de kayıt altına alma faaliyetleri ile diğer programlara destek sağlayacaktır.
13
CRM Destek Modülleri Programı kullanacak olan personelin personel kayıtlarının tutulduğu, bunun yanında CRM i kullanacak olan personelin mesaj ve yetkilerinin ayarlamalarının yapıldığı destek programıdır. Müşterilerin, temincilerin, şantiye sorumlularının..vb telefon,adres, krokisel adres, mail, sorumlu, iletişi...vb bilgilerinin kayıt altına alındığı destek programıdır. Program içinde kullanılan seçimli veri girişlerinin seçimlerinin firma istekleri doğrultusunda sınırsız düzenlenebileceği destek programıdır.
14
Müşteri Onayı Öncesi Faaliyetler
CRM Rapor 1. Faz CRM kapsamında raporlar 2 şekilde değerlendirilebilir. 1-Müşteri onayına kaar ki faaliyet raporları ki aşağıdaki örnek bunu göstermektedir. 2-Müşteri onayı sonrası kullanılan stok takip ve/veya muhasebeleştirme programı ile birlikte paralel yürüyen raporlar. Bugün Müşteri Onayı Öncesi Faaliyetler Drm Firma Proje Konusu Proje Keşif Teklif İşçilik Müşt. Sunma Onay Aktiv Oyak Reno Aydınlatma Tesisatı Geliş 2 4 9 14 Ok Termin Bitti Tofaş Pano İmalatı 1 5 6 Nok 10 Sütaş 3 7 Bosh Ek Bina Aydınlatma İşleri 13 İptal İdari Bina Aydınlatma
15
CRM Rapor 2. Faz Bugün 15.03.2017 Müşteri Onayı Öncesi Faaliyetler
Onay Sonrası Proje Faaliyet Takibi Drm Firma Proje Konusu Proje Onay İşemri Geçen Gün Harcanması Gereken İşçilik Harcanan İşçilik % Verim Alınan Malzeme (TL) Sevke Edilen Malzeme Yapılan Hakediş (TL) Yapılan Hakediş (adet) Kesilen Fatura (TL) Yapılan Tahsilat (TL) Aktiv Oyak Reno Aydınlatma Tesisatı Geliş 14 1 58 3.977 4.225 94 2 TL Termin 10 kişi 5.657 adam*saat Bitti Tofaş Pano İmalatı 3 51 699 750 93 75.000 85.000 320 Sütaş 26 891 1.012 88 90.000 5 10.429 Bosh Ek Bina Aydınlatma İşleri İptal İdari Bina Aydınlatma 9
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.