Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Üniversite-Sanayi İşbirliği Komisyonu
Abant Müşterek Meslek Komitesi Toplantısı 22 Kasım 2014
2
Komisyon Üyeleri BAŞKAN Yunus ÇİFTÇİ / Çiftel Elektromekanik Ltd. Şti.
Ahmet SAKIZLI / Arçelik-LG Klima A.Ş. Ahmet BAYRAKTAR / KOSBAŞ Okan GEDİK / Assan Hanil Otomotiv A.Ş. Ahmet Osman DİRLİK / Sü-Ka Mühendislik Mehmet Mustafa KARAMAN / Beşerler Çelik Birol BOZKURT / Evren Zincir A.Ş.
3
Toplantılarımız 12 Haziran 2013 tarih ve 02 sayılı KSO Meclis Toplantısı kararı ile kurulup üyeleri görevlendirilmiştir. I. Toplantı 11 Eylül 2013 II. Toplantı 20 Kasım 2013 III. Toplantı 28 Ocak 2014 IV. Toplantı 09 Nisan 2014 V. Toplantı 22 Mayıs 2014 VI. Toplantı 12 Kasım 2014
4
Komisyon Çalışmaları 04.10.2013 Anket Çalışması yapıldı
Anket sonuç raporu yayınlandı Muhtelif toplantılar yapılarak anket sonuçları değerlendirildi Müşterek meslek komitesinde sunum ve üzerinde çalışma Kocaeli Üniversitesi ziyaret edildi GYTE Ziyaret edildi
5
Değişim Globalleşen dünyada her şey hızla değişiyor,
Coğrafi ve siyasi sınırlar anlamını yitiriyor, Rekabet artıyor. Fertlerin ve işletmelerin rakipleri tüm dünya, Dünyanın herhangi bir yerindeki değişim hızla başka yerlere de yayılıyor. Geçen asırda 100 yılda olan değişim şimdi 10 yıldan az sürede oluyor.
6
Değişim Pek çok cihaz Tek cihaz
7
Değişim İnovatif ürünlerin pazarda yaygın kullanım süreleri
Akıllı telefonlar tüm teknoloji tarihinde pazara en hızlı giren üründür. Amerika pazarının % 58’i kullanmaktadır.
8
Sanayinin Değişimi Yaşantımızda kullandığımız sanayi ürünleri günden güne daha teknolojik ve bilgi içeren ürünler haline gelmektedir. Buna bağlı olarak sanayi üretimi artan oranda emek esaslı üretimden bilgi odaklı üretime geçmektedir. Ürünler kadar üretim metotları da hızla değişmektedir. Üretim; otomasyona dayalı, ileri teknolojik makine ve malzemeler kullanılarak yapılmaktadır. Üretimin her safhasında bilgi teknolojileri kullanılmaktadır. Artık sanayi sağlam kaslara ve müthiş hareket kabiliyetine sahip çalışandan ziyade yeni teknolojilere uyum sağlayabilecek, değişime ayak uydurabilecek çalışana ihtiyaç duymaktadır.
9
Sanayinin İş Gücü İhtiyacı
Okuldan iş başı yapmaya hazır, yetmiş insan, Günün teknolojisini kullanabilen, Özellikle mühendis seviyesindekilerin iyi derecede İngilizce bilmesi, tercihan başka lisan bilgisi Sorgulayan, öğrenmeye açık, kendini geliştirme kapasitesi olan, Dünyaya ve rekabete açık, Esnek, Sürekli eğitim ve öğrenme arzusunda olan,
10
Dünyada Uygulamalı Eğitime Yönelme
Gelişmiş ülkelerde Üniversiteler bilgi odaklı üretime yönelmiştir. Üniversiteler sanayinin bu ihtiyacını karşılamak üzere yeniden yapılanmaya başlamıştır. Mezunları sanayide çalışmaya hazır ve şirketlere hızlı uyum sağlayan üniversiteler ön plana çıkmıştır. Dünyada yeni kuşak üniversite tanımı ile ileri teknoloji şirketlerinin yapılanma stratejilerinde çok önemli benzerlik görülmektedir. Üçüncü kuşak üniversiteler: Uygulamalı Araştırmaya Öncelik, Disiplinlerarası ve üstü etkinlik, Uluslararası Rekabet, Yaratıcılık ve Tasarımın teşviki, kosmopolit örgütlenme, sanayi ile işbirliği Küçük içerik farkıyla olsa da yukarıdaki özellikler günümüzde aynı zamanda bir şirketin yaşaması için sahip olması gereken özellikler olarak tanımlanmakladır.
11
Nasıl ? Yönetiminde sanayicinin destek ve katkısı olan,
Sanayiye entegre, Sanayi problemlerinden ilham alan, Sanayi Uygulamalarını Eğitim müfredatına almış, Öğrencilerine sanayi içinde en az 1 yıl uygulama yaptıran, Öğretim üyelerinde sanayi tecrübesi arayan Güncel sanayi uygulamalarını takip eden İstihdama hazır
12
Dünya’da Durum En önemli yapılanmalar Almanya, Japonya ve ABD’de ortaya çıkmıştır. Almanya özellikle II. Dünya savaşından sonra «Technische Universität» ve Fachhochschule konseptlerinde 2 tür mühendis yetiştirmektedir. Fachhochshule okulları «University of Applied Science» olarak bilinmekte ve Almanya'daki 380 üniversitenin 220’si fachhochshule olarak yapılandırılmış bulunmaktadır. Bu okullar doğrudan endüstrinin ihtiyacı olan uygulama, inovasyon ve ürün geliştirmeye yönelik -saha mühendisi yetiştirmektedir.Almanya ayrıca Fachhochshule’lerini sanayi bölgelerine yakın yerlerde oluşturarak sanayi-üniversite tampon bölgeleri yaratmıştır.
13
Japonya’da Durum- Şirketlerin Gücü
Japonya sadece üniversitelerini değil, öğrencilerin tüm eğitim hayatları boyunca uygulamalı bilimlere göre oluşturmuştur. Büyük firmalarda yeni işe alınan mühendislerin bilgilerini şirket ihtiyaçlarına ve üretimlerine odaklamaları için oryantasyon eğitimleri yapılır. (Her sene yeni işe girenler 3 ay civarı oryantasyon eğitimine alınmaktadır.) Şirketlerin Ar-Ge merkezleri üretim ve geliştirme bakımından o kadar güçlüdür ki laboratuvarları üniversitelerden daha güçlü olanları vardır.
14
Uygulamalı Eğitimin Etkileri SONUÇ:
Sanayi için: Sanayi bölgesinde üretim kalitesi yükselir inovasyon ekonomisi gelişir Nitelikli ve girişimci insan gücü artar Yeni fikirlerin üretilmesinde artış görülür Yenilikçi fikirlerin yayılmasına yardımcı ortam yaratılır İnovasyon ve Ar-Ge’yi destekleyen mekanizmalar gelişir Öğrenci için: Öğrencilerin doğrudan ticari olabilecek teknolojiler üzerinde çalışarak çok kıymetli tecrübe edinmeleri sağlanır Öğrencilere mezuniyetten sonra daha hızlı istihdam imkan sağlar Uygulamalı eğitim ve teknoloji geliştirme için daha kolay mali destek alınır ve inovasyon daha da hızlanır,
15
Teşekkürler…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.