Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DEĞER ÖĞRETİMİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DEĞER ÖĞRETİMİ."— Sunum transkripti:

1 DEĞER ÖĞRETİMİ

2 Sosyal bilgiler dersinin, ülke tarihi ve coğrafyası yoluyla ulusal değerleri içselleştirme, demokratik değerlerin sınıftaki ve toplumdaki önemini fark etme, insanları ve oluşturdukları kurumları anlamak için onların inanç, değer ve ahlaki görüşlerini tanıma ve topluma yön vermiş insanları tanıma ve hayranlık duyma gibi birçok duyuşsal amacı vardır.

3 Duyuşsal eğitim öğrencinin his, duygu, ahlak ve etik konusundaki bireysel ve sosyal gelişimini kapsar. Duyuşsal alan öğrenmelerinden bahsedildiğinde genellikle duygular, tercihler, inançlar, tutumlar, değerler, ahlak vb. duygu boyutunu gösteren kavramlar anlaşılır. Duyuşsal davranışların üst düzeyde geliştirilmesi için uzun süreli ve tutarlı bir çevrenin varlığına ihtiyaç duyulmaktadır.

4 Duyuşsal alanda öğrenmenin hangi basamakları takip ederek oluştuğunu göstermek amacıyla Krathwohl (1964) tarafından yapılan sınıflandırmaya göre: Alma: İlk basamak uyarıcının farkına varma ve istekli hale gelmedir. Tepki Verme: Bu basamakta uyarıcı ile meşgul olma söz konusudur. Birey uyarıcıya karşı tepki vermekten mutlu olur. Değer Verme: Bu basamakta davranışlar tutarlı ve istikrarlı hale gelir, tutum ve inanç özellikleri göstermeye başlar. Bu basamakta olan birey bir değerin tutucusu olarak algılanır.

5 Örgütleme: Bu seviyede, değerleri örgütleyip sistemleştirme, aralarındaki karşılıklı ilişkileri tayin etme, hangi değerlerin baskın ve hangi değerlerin nispeten silik olduğunu kararlaştırma vardır. Örgütleme basamağı yeni değer kazanımlarına bağlı olarak yenilenir. Karakter Haline Getirme: Birey karşılaştığı hallerde duygusal tedirginliğe düşmeksizin benimsediği değerler ile tutarlı hareketler yapar. Bu inançlar, idealler ve tutumlar kaynaşarak bir dünya görüşüne dönüşür.

6 Duyuşsal alandaki öğrenmeler aynı zamanda bir değer kazanımdır
Duyuşsal alandaki öğrenmeler aynı zamanda bir değer kazanımdır. Davranışlara yön verici olarak her türlü değer, duyuşsal alan basamaklarında bulunabilir.

7 Değer, bir sosyal grup veya toplumun kendi varlık, birlik işleyiş ve devamını sağlamak ve sürdürmek için üyelerinin çoğunluğu tarafından doğru ve gerekli oldukları kabul edilen ortak düşünce, amaç, temel ahlâkî ilke ya da inançlardır.

8 Değerlerin özelliklerini şöyle sıralayabiliriz:
Değer bir inanç durumudur. Ancak tümüyle nesnel, duygulardan arındırılmış fikir niteliği taşımazlar. Etkinlik kazandıklarında duygularla iç içe geçerler. Değerler bireyin bilincinde yer alan ve davranışı yönlendiren güdülerdir. Değerler değişime açık yapılardır. Zaman içinde etkileşim ve ortaya çıkan yeni ihtiyaçları karşılamak için değer önceliklerinde değişiklikler olabilir. Değerler taşıdıkları öneme göre kendi aralarında sıralanırlar. Bu sıralama değer önceliklerini belirleyen bir sistem oluşturur. Değerler toplum ya da bireyler tarafından benimsenen birleştirici olgulardır. Değerler, bireyin amaçlarıyla ve bu amaçlara ulaşmada etkili olan davranış biçimleriyle (hak bilirlik, yardımseverlik) ilişkilidirler.

9 Değerler kalıtsal olmayıp, öğrenme sonucu oluşur
Değerler kalıtsal olmayıp, öğrenme sonucu oluşur. Toplumsal yapı değiştiğinde değer sistemleri de değişerek yeni yapıya ayak uydurur. Değerler, davranışların, insanların ve olayların seçilmesini ya da değişimini yönlendiren standartlar olarak işlev görürler. Olayların ve insanların davranışlarının seçimine veya gelişimine rehberlik ederler. Değerlerin normlardan farkı normlardan daha genel ve soyut bir nitelik taşımasıdır. Değer normu da içerir. Sadece bilinç değil duygu ve heyecanları da ilgilendiren yargılardır. Toplumun sosyal ihtiyaçlarını karşıladığına ve bireylerin iyiliği için olduğuna inanılan ölçütlerdir.

10 Değerlerin Sınıflandırılması
Schwartz, değerlerin temel benzerliklerini ve farklılıklarını göz önünde bulundurarak aşağıdaki gruplandırmayı yapmıştır; Başarı (Achievement): Sosyal standartlara göre yetenek yapılandırma vasıtasıyla kişisel başarı (başarılı, yetenekli, etkileyici). Evrenselcilik (Universalism): Doğanın ve insanlığın refahı için anlayış, takdir ediş, tolerans ve koruma (geniş fikirlilik, akıllılık, sosyal adalet, eşitlik, barış içinde bir dünya, güzel bir dünya, doğayı koruma).

11 Gelenek (Tradition): Geleneksel kültürün ya da dinin sağladığı gelenek ve fikirlerin kabulü, saygı, sorumluluk (alçak gönüllülük, hayattaki payını kabul etme, dindar, geleneğe saygı, ılımlı). Güç (Power): Sosyal konum ve prestij, kişiler ve kaynaklar üzerine kontrol ya da baskınlık (sosyal güç, otorite, zenginlik ve kamusal imajı koruma). Güvenlik (Security): Toplumun, kişilerin ve kişinin kendisinin uyumu (aile güvenliği, ulusal güvenlik, sosyal düzen, temizlik, yardıma karşılık verme).

12 Hazcılık (Hedonism): Memnuniyet ve kişi için duyguları okşayıcı mutluluk (memnuniyet, yaşamdan zevk alma, kendine hoşgörülü olma). Kendini Yöneltme (Self-Direction): Bağımsız düşünme, eylem seçme, ortaya koyma, araştırma (yaratıcılık, özgürlük, bağımsızlık, merak, kendi amaçlarını belirleme). Teşvik (Stimulation): İlgi, yenilik ve yaşamla mücadele (cesaretlilik, çok yönlü bir yaşam, ilginç bir yaşam). Uyum (Conformity): Olayları dizginleme, başkalarına zarar vermeme, başkalarını üzmeme, sosyal beklentileri ya da normları bozmama (kibarlık, uyumluluk, kişisel disiplin, aileye ve yaşlılara saygı gösterme). Yardımseverlik (Benevolence): Görüşülen kişilerin refahının korunması ve artırılması (yardımsever, dürüst, bağışlayıcı, sadık ve sorumlu).

13 Değerlerin İşlevleri İnsanların, grupların, kategorilerin, toplumsal önemlerini ölçme, toplumda çeşitli tabakalaşmaları tayin etmek, bireye çevresinin diğer üyelerinin gözünde hangi yeri işgal etmekte olduğunu öğretmek Toplumdaki maddi şeylerden hangisinin arzuya değer, yararlı, zaruri olduğunu tayin etmek ve bunlar üzerine dikkati çekerek arzuları, ilgileri tahrik etmek Toplumdaki ideal düşünme ve ideal davranma biçimlerini tayin etmek Toplumdaki rollerin seçilmesi ve yerine getirilmesi hususunda rehberlik etmek Sosyal kontrol ve toplumsal baskı aracı olarak etkili olmak Toplumsal dayanışmayı gerçekleştirme fonksiyonuna sahip olmak

14 DEĞER ÖĞRETİMİ YAKLAŞIMLARI
1960’ın ortalarında ABD’de Sidney Simon ve arkadaşları tarafından geliştirilen “değer gerçekleştirme yaklaşımı”, 1970’lerin başlarında Kohlbeg tarafından geliştirilen ve uygulanan “adil topluluk okulları” gibi yaklaşımlar ile “telkine dayalı değer öğretimi” alternatif değer öğretimi yaklaşımları olmuştur.

15 Değeri Telkin Etmek İnsanlar tarih boyunca, gençlerin ve çocukların davranışlarına yön vermek amacıyla telkin ve öğüt yöntemini kullanmıştır. Değerlerin aşılanmasında ödüllendirme, pekiştirme ve etkinliğe katma gibi farklı yöntemler kullanılır. Bu anlayışın dayandığı temel mantık; yetişkinlerin, genç nesillerce, kendi tecrübeleriyle doğruluğuna inandıkları değerlerden başka değer seçmelerini istememeleridir.

16 Telkin yaklaşımının okulda uygulanmasında ilham verici hikâyeler okuma, öğretmenler tarafından anlatılan ahlaki durumları dinleme, törenlere katılma ve halka hizmet organizasyonlarında bulunma vardır. Genelde sınırları yetişkinlerce çizilmiş olan bu yaklaşımın uygulama aşamasında, öğrencilere kazanmaları istenen değerlerle alakalı açıklama yapılmaz. Genellikle örnek olay sunularak ve öğüt vererek uygulamaya yapılmaya çalışılır. Uygulama sırasında genelde değerlerin öğretimine yer veren ve öğrencileri öykülemeye özendirici olan hikâye kitapları, broşürler, videolar vb. gibi materyaller kullanılabilir.

17 Değer Açıklamak Bireylerin kendi değerlerini oluştururken en doğru değeri seçme konusunda yanılgıya düşebileceklerinden hareketle; değer açıklama yaklaşımının uygulamada gençlere en makul ya da en doğru olarak nitelendirilebilecek değeri kazanmalarını sağlayabilecek süreçleri içermesi gibi önemli yararının bulunması, dikkatlerin bu yaklaşım üzerinde yoğunlaşmasına sebep olmuştur.

18 Bu yaklaşımda öğrencilerin, kendi tutumlarını, inançlarını ve değerlerini inceleyerek, onların değer seçme sürecinde kendi değerlerini tanıyıp açığa çıkarmalarına yardımcı olmak amaçlanmaktadır.

19 Doğrudan yaklaşımların tersine, bu yaklaşımda; bireyin neye değer verip vermeyeceğine başkalarının telkiniyle değil, alternatifler ve olası doğrularını inceledikten sonra, özgürce kendisinin karar vermesi esastır.

20 Bu yaklaşım bireyin kendi duygu, inanç, öncelik ve değerlerinin farkında olmasını, güçlü ve zayıf yönlerini bilmesini ve yaşam onuruna sahip olmasını kapsar. Bu yaklaşım bireyin yaşam değerlerini fark etmesine, karar almasına, kararını uygulamasına ve başarmasına yardım eder. Yaşam becerileri eğitimi olarak da anılır. Değişen dünyada öğrencinin yaşamının tümünde ona rehberlik edecek bilgi, beceri ve duyguları öğrenmesine yardım eder.

21 Telkine dayalı değer öğretimi iletişim kanallarının çoğalmasıyla senkronik olarak etkisini yitirmiştir. Genç bireylerin değer yargılarının belirleyicileri arasında ebeveyneler ve öğretmenleri kadar bazen onlardan daha etkili medyatik unsurlar gücünü artırmaktadır. Genç bireyler yaşamlarında önemli kararlar alma durumlarında akran gruplarının baskısı ve propagandanın etkisi altında kalmaktadırlar.

22 Değer açıklama yaklaşımında öğrencilere kendi değerlerinin farkına varması için yardımda bulunulmaktadır. Bu tekniğin altında yatan varsayım bireylerin kendi değerlerini açık bir şekilde anlayamayacaklarıdır. Değer açıklama yaklaşımı, öğrencilere yardım ederek kendi değer sistemlerini kurmalarına yardımcı olur. Bu yaklaşım değerlerin içeriğinden çok değerlerin oluşma süreciyle ilgilenmiştir.

23 Değer açıklama, sınıf oyunları, sergiler, farklı zaman ihtiyaçlarında alıştırmalar ve özel olarak seçilmiş konular sayesinde yapılır. Bu yaklaşımı benimseyen öğretmenler grupla çalışmaya önem verirler. Değer açıklama yansız bir yaklaşımdır. Değer açık bir şekilde öğretildiğinde etkisinin azalacağı düşünülmektedir. Bu nedenle değerler empoze ve zorlama yapılmadan, yedi basamakta değer kazandırmayı temel alır.

24 Seçme 1.Özgürce seçim ya da bağımsız seçim yapma (seçme özgürlüğü) 2.Bir dizi mevcut seçeneği değerlendirdikten sonra alternatifler arasından seçebilme 3.Her alternatifin olası sonuçlarını düşünerek değerlendirdikten sonra seçebilme Ödüllendirme 4.En önemli ve değerli olduğu düşünülen şeyleri ödüllendirme ve değer verme 5.Serbestçe (özgür) seçilen bir değeri açıkça söyleyebilme Hareket 6.Serbestçe (özgür) seçilen değerle uyumlu olan bir hareket tarzı (tavır) hareket edebilme 7.Seçilen değerle uyum içerisindeki bir hareket tarzında tekrar tekrar hareket edebilmek

25 Değer açıklama yaklaşımında amaç, yukarıda verilen yedi basamağı kullanarak, öğrencilerin kendi yaşantıları yoluyla değerleri içselleştirmelerini sağlamaktır. Bu basamakların kullanılması durumunda öğrencilerin değer ve davranışlarının farkına varması beklenir.

26 Ahlâkî Muhakeme Kohlberg tarafından geliştirilen bu yaklaşımda amaç öğrencilere verilen ahlâkî ikilem içeren hikâyelerle onların ahlaki yargılarını ortaya çıkarmaktır. Bu yaklaşımdaki ahlaki gelişim, ahlaki kuralların ve onların izlenmesinin geçerlilik nedenlerine ilişkin gittikçe artan bir bilinçlenme ile oluşur. Kohlberg’in, bireylerin bulunduğu ahlakî yargılama basamaklarının tahmini için kullandığı bu yöntem, önceden ahlaki ikilemleri tanıtan hikâyelerin verildiği yarı standart, yapısal bir görüşmeden oluşur.

27 Öğrencilere sunulan hikâyelerdeki iyi bir ikilemin taşıması gereken özellikleri şu şekilde belirtmiştir: İkilem açıkça belirgin tek bir yanıt yerine, farklı yanıt seçeneklerini içerecek şekilde açık uçlu olmalıdır. İkilem derste ele alınan sosyal bilgiler dersi konularıyla ilişkili olmalıdır. İkilem mümkün olduğunca basite indirgenmiş olmalıdır. İkilem öğrencilerin olgusal bilgileri üzerine değil, çatışmanın akıl yürütme boyutu üzerine odaklanmasına yardımcı olmalıdır. İkilemler öğrencilerin düzeylerine uygun olmalıdır.

28 Kohlberg yaptığı araştırmalarda aynı hikâyelere farklı yaş grubunda bulunan öğrencilerin farklı yargılarda bulunduğunu saptamıştır. Araştırmaları sonucunda öğrencilerin gelişme dönemlerinin üç düzey ve altı basamakta toplandıklarını görmüştür. I. Gelenek öncesi düzey: Bu düzeyde değerler dışa bağımlı ve kişinin kendi ihtiyaçları ön plandadır. 1.Dönem: Ceza ve İtaat (4-6 yaş); kişi cezadan kaçındığı için kurallara uyar. 2.Dönem: Çıkara dayalı alış-veriş (6-9 yaş); ödüle ulaşmak için kurallara uyar.

29 II. Geleneksel Düzey: Başka kişilerin ve grupların ihtiyaçlarını dikkate alır. Geleneksel değerler benimsenir. 3.Dönem: Kişiler arası uyum (10-15 yaş); iyi çocuk evresinde olup başkalarının onayını almak için kurallara uyar. 4.Dönem: Kanun ve düzen (15-18 yaş); otoriteye, sosyal kurallara ve kanunlara suçluluk ve dışlanma kaygısından dolayı uyar. III. Gelenek ötesi düzey: İnsan haklarının gözetildiği evrensel değerler benimsenir. 5.Dönem: Sosyal anlaşma (18-20 yaş); davranışlarına insanlığın ortak mutluğu için gerekli olan değerler yön verir. 6. Dönem: Evrensel ahlaki ilkeler (20-üstü); davranışlarına insan hakları, eşitlik, demokrasi, özgürlük gibi evrensel ilkeler yön verir.

30 Bu yaklaşımda öğretmenin rolü, ahlâkî ikilemlerin bulunduğu örnekler vererek öğrencilerin kendi çıkmazlarını çözmelerine yardım etmektir. Öğretmen bunu yaparken her öğrenciyi ahlaki ikilemle karşılaştırır ve diğer öğrencilerin verilen örnek olayla ilgili söylediklerini duyma fırsatı verir. Bu yaklaşımda amaç, öğrencilerin zihnine seçilmiş değerleri yerleştirmek değildir.

31 Değer Analizi Güçlü bir felsefi eğilimi bünyesinde barındıran bazen “bilişsel kararlar verme” olarak da adlandırılan değerler analizi yaklaşımı, değer eğitiminde dikkati, düşünceyi ve ayırt etmeyi gerektiren bir analizdir. Bu yaklaşımda amaç; öğrencilerin değer konularıyla etkileşerek ahlaki kararları yapılandırırken, mantıksal düşünme ve bilimsel araştırma süreçlerini kullanmalarına adım adım yardım etmektir.

32 Bu yaklaşımda ahlâkî gelişim teorisinin tersine öğrenciler bir pozisyon alır ve yargılar. Değer analizi yaklaşımı gerçek ya da yapay bir problemle karşılaşıldığı zaman uygulanan bir yaklaşımdır. Bu yaklaşımda öğrenciler örnek olaylarla ahlâkî düşünme becerisini kazanırlar. Aynı zamanda öğrenciler bilimsel problem çözme yöntemini sosyal problemlere uygulamayı da öğrenirler. Öğrencilere değerlerle ilgili soruları anlamaları için analiz yeteneklerinin ve dikkat yeterliliklerinin geliştirilmesi gereklidir.

33 Öğrenciler bu yaklaşımda konuların doğruluğu ve araştırılan konular hakkında kanıtlanabilir bilgiler sağlamaya sevk edilir. Bu yaklaşımda temel varsayım değer vermenin, bu bilgilerden türeyen olguları ve inançları belirleme ve savunmanın bilişsel süreç olduğudur. Ayrıca bu yaklaşım ahlaki gelişim yaklaşımında sunulan kişisel ahlaki ikilemlerden ziyade, öncelikle sosyal değerler üzerine odaklanmaktadır.

34 Değer analizinde temel görevler şu şekildedir:
1.Konunun (Çıkmazın) tanımlanması 2.Alternatiflerin açıklanması 3.Her alternatifle ilgili kanıtlar toplayarak sonucun tahmini 4.Kanıtların değerlendirilmesi ve uzun vadeli sonuçların tahmini 5.Muhtemel durumların tanımlanması 6.Her durum için mümkün olan sonucun değerlendirilmesi ve açıklanması 7.Alternatifler arasından seçme ve uygun hareket için karar alma

35 Örtük Program Yaklaşımı
Okullarda uygulanan resmi programlarla belirtilen amaç ve faaliyetlerin dışında yer alan, öğrenme- öğretme süreci içerisinde meydana gelen bilgi, fikir ve uygulamalar sonucu öğrencilerin ulaştıkları nitelikler olarak tanımlanan örtük program, yazılı bir doküman halinde bulunmayan bir programdır.

36 Okulun düzeni, kuralları, fiziksel ve psikolojik çevresi, okuldaki yönetici, öğretmen ve diğer personelin gayrı resmi yollarla veya üstü kapalı olarak öğrenciye verdikleri mesajlar örtük programın temelini oluşturmaktadır.

37 Eğitimin en etkileyici ve olumlu öğretilerinin çoğu (değerler, inançlar, tutumlar ile okuldaki işleyişin önemli birer parçası olan norm ve kurallar, tören ve ritüeller ve kişilerarası iletişim kuralları) örtük program yoluyla öğrenciye kazandırılabilir.

38 Okul yöneticilerinin, öğretmenlerin ve üst sınıftaki öğrencilerin davranışları öğrencilerin değer kazanmalarında etkili olabildiği gibi, okulda düzenlenmiş yüksek standartlardaki bir ortam da gizli olan müfredat ve doğruluk ile ilişkili alışkanlıklar da; yapılacak olan ödev kontrollerinden spor faaliyetlerine kadar okuldaki yaşamın birçok yönü hatta öz kontrol ve öz disiplin de öğrenciye rahatlıkla kazandırılabilir.

39 Okullarda yapılan bazı uygulamalarla, programlı veya programsız kaynaklar üzerinden bazı değerler öğrenciye kazandırılmaya çalışılmaktadır. Öğrencilere kazandırılmak istenen bu değerlerin temelde üç kaynaktan geldiği söylenebilir. Bu kaynaklar: Sınıf içi ve dışında okulun yürüttüğü faaliyetler vasıtasıyla öğrencilere yansıtılan değerler Ders kitapları ve diğer kaynak materyallerden yansıtılan değerler Okul sistemine yansıyan sosyal ve politik değerler

40 Sosyal Bilgiler Öğretim 4
Sosyal Bilgiler Öğretim 4. Sınıf Programında Yer Alan Doğrudan Verilecek Değerler 4.SINIF Öğrenme Alanı Ünite Adı Doğrudan Verilecek Değer Birey ve Toplum Kendimi Tanıyorum Duygu ve düşüncelere saygı, Hoşgörü Kültür ve Miras Geçmişimi Öğreniyorum Türk büyüklerine saygı, Aile birliğine önem verme, Vatanseverlik İnsanlar, Yerler ve Çevreler Yaşadığımız Yer Doğa sevgisi Üretim, Dağıtım ve Tüketim Üretimden Tüketime Temizlik ve sağlıklı olmaya önem verme Bilim, Teknoloji ve Toplum İyi Ki Var Bilimsellik Gruplar, Kurumlar ve Sosyal Örgütler Hep Birlikte Yardımseverlik Güç, Yönetim ve Toplum İnsanlar ve Yönetim Bağımsızlık Küresel Bağlantılar Uzaktaki Arkadaşlarım Misafirperverlik

41 Sosyal Bilgiler 5. Sınıf Öğretim Programında Yer Alan Doğrudan Verilecek Değerler
5.SINIF Öğrenme Alanı Ünite Adı Doğrudan Verilecek Değer Birey ve Toplum Haklarımı Öğreniyorum Sorumluluk Kültür ve Miras Adım Adım Türkiye Estetik İnsanlar, Yerler ve Çevreler Bölgemizi Tanıyalım Doğal çevreye duyarlılık Üretim, Dağıtım ve Tüketim Ürettiklerimiz Çalışkanlık Bilim, Teknoloji ve Toplum Gerçekleşen Düşler Akademik dürüstlük Gruplar, Kurumlar ve Sosyal Örgütler Toplum İçin Çalışanlar Dayanışma Güç, Yönetim ve Toplum Bir Ülke Bir Bayrak Adil Olma, Bayrağa ve İstiklâl Marşı’na saygı Küresel Bağlantılar Hepimizin Dünyası Tarihsel mirasa duyarlılık

42 Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Doğrudan Verilecek Değerler
7.SINIF Öğrenme Alanı Ünite Adı Doğrudan Verilecek Değer Birey ve Toplum İletişim ve İnsan İlişkileri Farklılıklara saygı İnsanlar, Yerler ve Çevreler Ülkemizde Nüfus Vatanseverlik Kültür ve Miras Türk Tarihinde Yolculuk Estetik Bilim, Teknoloji ve Toplum Zaman İçinde Bilim Bilimsellik Üretim, Dağıtım ve Tüketim Ekonomi ve Sosyal Hayat Dürüstlük Güç, Yönetim ve Toplum Yaşayan Demokrasi Adil olma Küresel Bağlantılar Ülkelerarası Köprüler Barış

43 4.SINIF Öğrenme Alanı Ünite Adı Doğrudan Verilecek Değer Birey ve Toplum Kendimi Tanıyorum Duygu ve düşüncelere saygı, Hoşgörü Kültür ve Miras Geçmişimi Öğreniyorum Türk büyüklerine saygı, Aile birliğine önem verme, Vatanseverlik İnsanlar, Yerler ve Çevreler Yaşadığımız Yer Doğa sevgisi Üretim, Dağıtım ve Tüketim Üretimden Tüketime Temizlik ve sağlıklı olmaya önem verme Bilim, Teknoloji ve Toplum İyi Ki Var Bilimsellik Gruplar, Kurumlar ve Sosyal Örgütler Hep Birlikte Yardımseverlik Güç, Yönetim ve Toplum İnsanlar ve Yönetim Bağımsızlık Küresel Bağlantılar Uzaktaki Arkadaşlarım Misafirperverlik 5.SINIF Haklarımı Öğreniyorum Sorumluluk Adım Adım Türkiye Estetik Bölgemizi Tanıyalım Doğal çevreye duyarlılık Ürettiklerimiz Çalışkanlık Gerçekleşen Düşler Akademik dürüstlük Toplum İçin Çalışanlar Dayanışma Bir Ülke Bir Bayrak Adil Olma, Bayrağa ve İstiklâl Marşı’na saygı Hepimizin Dünyası Tarihsel mirasa duyarlılık 6.SINIF Sosyal Bilgiler Öğreniyorum Yeryüzünde Yaşam İpek Yolunda Türkler Kültürel mirasa duyarlılık Ülkemizin Kaynakları Ülkemiz ve Dünya Demokrasinin Serüveni Hak ve özgürlüklere saygı Elektronik Yüzyıl 7.SINIF İletişim ve İnsan İlişkileri Farklılıklara saygı Ülkemizde Nüfus Vatanseverlik Türk Tarihinde Yolculuk Zaman İçinde Bilim Ekonomi ve Sosyal Hayat Dürüstlük Yaşayan Demokrasi Adil olma Ülkelerarası Köprüler Barış Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Doğrudan Verilecek Değerler


"DEĞER ÖĞRETİMİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları