Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Öğrencinin Adı-Soyadı: Nazan BEKTAŞ Merve TAŞ Tarih:21.11.2017
2
Öğretim yapılacak bireyin/grubun özellikleri Adı-Soyadı: S. B. Yaşı/yaş ortalaması: 40 Cinsiyeti /kız, erkek sayısı :BAYAN / 1 EğitimDüzeyi/sınıfı: LİSE İşi-Mesleği: EV HANIMI Medeni Hali:EVLİ ve varsa çocuk sayısı: 1 Varsa hastalık tanısı: FİBROADENOM
3
ÖĞRETİMİN KONUSU KENDİ KENDİNE MEME MUAYENESİ
4
1) VERİ TOPLAMA I) Bireyin Öğrenme Gereksinimlerinin değerlendirilmesi
5
1) Bireyin/grubun sağlığı/hastalığı ile ilgili sorduğu sorular neler ? Meme kanseri belirtilerini nasıl anlayabilirim? Kendi kendime meme muayenesini nasıl yapabilirim ? Eğer kitle yada herhangi bir sorun saptarsam napmam gerekir ? Kanser teşhisi konursa iki mememin yada birinin alınma gibi bir olasılığı var mı ? Tedavisi zor bir hastalık mı ? Vücudumda başka bir yere yayılır mı ? Nelere dikkat etmeliyim ?
6
2) Bireyin şuandaki sağlık düzeyini, hastalığını nasıl algıladığı, hastalığın yaşamına etkisini anlama düzeyi nedir ? Meme kanserinin öneminin farkında olduğunu ifade ediyor. Kendi kendine meme muayenesinin gerekli olduğunu düşünüyor. Hastanın tedavi sonucunda memenin birisinin alınması gerekliliği olursa günlük yaşamını etkilemiyeceğini düşünüyor.
7
3 ) Bireyin bu konu ile ilgili deneyimleri neler ? S. Hanımın bu zamana kadar meme kanseri olabilirim düşüncesi olmadığı için bu konu ile ilgili herhangi bir bilgi almamış, bir tv programı izlememiş, bir broşür, kitap okumamış. Akrabalarında da meme kanserine yakalanan olmadığı için S. Hanımın bu konuda bilgisi yok. Sadece komşuları arasında çikolatanın ve türk kahvesinin meme kanserine karşı olumsuz etkileri olduğunu duymuş.
8
4) Aile üyelerini öğrenmesi gereken bilgi ve beceriler var mı varsa neler ? Yok
9
II )Bireyin öğrenmeye ilişkin motivasyon düzeyi
10
5) Bireyin / grubun bu konuyla ilgili öğrenmesini etkileyebilecek sosyo - kültürel özellikleri neler? S. Hanım Muğla merkezde yaşıyor. Bu zamana kadar çevresinde böyle bir durumla karşılaşmış kimse olmasa da meme kanserinin öneminin farkında ve gerektiğinde memesinin alınması durumunda yaşamına etkisi olmayacağını düşünüyor. Eşinin de böyle bir durumda tavrının aynı olacağını ifade ediyor.
11
1)Bireyin davranışları nasıl ? S. Hanım meme kanseri ile ilgili sorular yöneltiyor. Sorulara verilen yanıtları dikkatli bir şekilde dinliyor. Konuya karşı konsantre olabiliyor.
12
2)Bireyin problemin ciddiyeti oluşabilecek komplikasyonlar konusunda inanç ve algıları? S. Hanım meme kanserinin öneminin farkında. Erken teşhis edilmediğinde durumun ciddiyet yaratabileceğini biliyor.
13
3) Sağlık personeli ile etkileşimi nasıl, onlar hakkındaki tutum ve düşünceleri neler ? Hemşire ve doktorlara güveniyor. İletişim içerisinde gerekli tedaviye uyumlu davranışlar sergiliyor.
14
4)Bireyin kendisinin öğrenmek istediği BBT nedir ? Kendi kendine meme muayenesini öğrenmek istiyor.
15
5) Öğrenmeyi etkileyebilecek / engelleyebilecek fiziksel veya ruhsal faktörler var mı ? YOK
16
III) Bireyin öğrenme yeteneğini etkileyecek fiziksel ve gelişimsel kapasitesi
17
1)Fiziksel gücü, hareket etme ve koordinasyonu ( Fiziksel olarak neleri yapabiliyor? ) Hareket etmesinde herhangi bir engeli yok. Anemiye bağlı baş dönmesi sebebiyle yataktan ani kalkmaması vb. öneriliyor.
18
2)Duyu kayıpları var mı ? YOK
19
3)Okuduğunu anlama kavrama düzeyi nasıl ? Okuduğunu anlayabiliyor. Okuduklarına ve sorulan sorulara uyumlu cevaplar veriyor. Okuduklarına karşı çıkarımlarda bulunabiliyor.
20
4)Kognitif yetilerinin durumu ( bellek, neden sonuç ilişkisi kurma, algılama vb. ) Bellekte herhangi bir sorun yok. Olaylar arasında neden – sonuç ilişkisi kurabiliyor Anlatılanları çabuk öğreniyor, algılamada herhangi bir sorunu yok.
21
IV) Öğretim yapılacak yer ve özelliklerinin tanımlanması Aydınlık, sessiz sakin tek kişilik bir hasta odasında yapıldı.
22
2) TANI KOYMA Bilgi kaynaklarına yabancı olmaya bağlı “ BİLGİ EKSİKLİĞİ “ ( Beklenen hasta sonucu : hasta kendi kendine meme muayenesi yöntemlerini etkili bir şekilde uygulayacak.)
23
3) PLANLAMA 1. Öğretimin hedefleri: GENEL HEDEF: S. Hanım, etkin olarak kendi kendine meme muayenesini yapacak.
24
ALT HEDEFLER : S. Hanım Hasta hastalık tanımını açıklayacak ( kognitif ) Meme maketinde broşürde gösterilen şekilde meme muayenesini gösterecek.( psiko – motor ) Kendi kendine meme muayenesinin gerekliliklerinden ikisini sayacak. ( kognitif ) Kendi kendine meme muayenesinin ne zaman yapılacağını söyleyebilmeli ( kognitif )
25
2)Öğretimin konusu. İlgili öğrenme alan ( lar ) ının adı ve alt bölümleri : Kendi kendine meme muayenesinin önemi. Erken tanı teşhisin önemi Kendi kendine meme muayenesini yapılış şekli
26
3. Öğretimin süresi: 30 dakika 4. Öğretimin metodu: Anlatma, demonstrasyon, 5. Öğretimde kullanılacak materyaller: Meme maketi, meme şeklini gösteren resim,sunu 6. Öğretim hangi yöntemle değerlendirilecek? Gözlem Soru sorma Demonstrasyon
27
4) UYGULAMA kkmm-slayt (1).ppt
28
5) DEĞERLENDİRME Hasta sorular yönelterek eğitime etkili bir şekılde katıldı. Öğretim etkin oldu ve hastanın kendi kendine meme muayenesini uygulamasıyla hedeflerimize ulaşıldı. Hastanın kendini ifade etmesiyle öğretimin tekrarına gerek görülmedi. Hedeflerimiz doğrultusunda kullandığımız öğretim yöntemlerimiz uygundu. Hastanın da öğretime etkin katılabilmesine olanak sağlayan araç gereçlerimiz uygundu. Davranışlarımız eğitici özelliklerine uygundu.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.